Archief - Weet niet wat te doen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kingfisher

Legacy Member
fabulous233 zei:
Ik ben van plan om in februari de opleiding NMCT in afstandsonderwijs te doen. Dit kan ik toch in iets positiefs draaien op dat interview? Aangezien ik zo toon dat ik bereid ben om mij bij te scholen om zo de nodige kennis te vergaren. Dan kan ik ook zeggen dat, eenmaal ik die studie afgerond heb, bereid ben om door te groeien naar meer serieuzere functies binnen het bedrijf zelf, en dat ik eigenlijk daarom juist die richting wil studeren.

Nope, het enige wat je aangeeft, is dat je (zoals het in feite is) gewoon een job zoekt om jouw studies te bekostigen. Als de werkgever (zoals een goede werkgever het zou moeten doen) wil investeren in jouw opleiding, dan zal hij wel bepalen welke opleidingen je zal volgen.

fluffster71

Legacy Member
djemz zei:
hoe ga je dat in godsnaam combineren, ploegwerk met een studie?

Over die vdab opleiding en geen werk vinden is totaal niet waar.. Heel veel mensen kunnen na hun stage aan de slag bij die firma, de vdab zorgt voor een stageplaats waar er een mogelijkheid is om te blijven werken na de cursus.

Ik heb dat gedaan, ploegenwerk + studeren. Het laatste jaar was met een 9 to 5. Dat ging veel moeilijker dan de combinatie met ploegen.

Aan de topicstarter: Als je IT wil doen, zal je bij een helpdesk sowieso al welkom zijn. En met je diploma zou je toch iets van bedrijfsprocessen moeten kennen, dus kan je ook wel als junior functioneel consultant aan de slag.
Van daaruit kan je nog doorgroeien. Terug studeren zou ik niet doen. Een diploma is goed om ergens binnen te geraken. Maar veel leer je niet tijdens je studie. Zodra je een bachelor hebt, heb je genoeg.

Dubbelpunt

Legacy Member
Wordt koerier, werk genoeg.
Voorwaarden: 3talig en B rijbewijs

die_another_day

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Wordt koerier, werk genoeg.
Voorwaarden: 3talig en B rijbewijs

Wat ze mij paar maanden vertelden was dat er daar net niet veel werk in te vinden is. Dat die vacatures meteen bezet zijn als er eentje vrijkomt.

fabulous233

Legacy Member
Kingfisher zei:
Nope, het enige wat je aangeeft, is dat je (zoals het in feite is) gewoon een job zoekt om jouw studies te bekostigen. Als de werkgever (zoals een goede werkgever het zou moeten doen) wil investeren in jouw opleiding, dan zal hij wel bepalen welke opleidingen je zal volgen.

En als ze nu vragen wat mijn kennis van informatica juist is? Want veel verder dan Office en wa algemene pc kennis (hoe pc in mekaar steken, een simpel netwerk opstellen, problemen oplossen dmv google afzoeken, formatteren, etc) reikt da nie ze.

glashelder

Legacy Member
fabulous233 zei:
Mijn probleem is nu dat ik niet goed weet voor wat ik moet solliciteren of waar ik moet gaan werken. Ik heb dus feitelijk een job nodig die ik 4 jaar kan uitoefenen terwijl ik via afstandsonderwijs mijn diploma behaal. Met mijn huidige diploma (Office Management) kan ik eigenlijk hoogstens als administratief medewerker gaan werken. Het probleem is dit soort functie mij geen zak interesseert.

Doe toch gewoon administratief medeweker. 't Is maar voor 4 jaar, je wéét dat het tijdelijk is (en dat het dus niet zo'n dead end job is voor de rest van je leven), je hebt het diploma en daarnaast heb je je studie om je intellectueel in uit te leven. Je moet er wel iets voor over hebben natuurlijk ;)

Moest je nu iets in de IT vinden is dat natuurlijk super, maar staar je daar niet blind op. Liever een afstompende tijdelijke job die wel geld binnenbrengt zodat ik mijn droomstudie kan doen, dan géén job en ook geen studie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan