Archief - Welke job kies ik?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soekie

Legacy Member
Even de thread misbruiken, omdat ik ook een mogelijk keuzeprobleem heb wat dichterbij komt:

- gesolliciteerd voor een job, uitgenodigd tot in laatste ronde maar daar kozen ze toch voor iemand anders. Deze non-profit organisatie terug gecontacteerd en blijkt dat er nog iets kort vrijkomt (3-4 mnd)
niet zo makkelijk bereikbaar (pak 1u enkel), salaris compleet onbekend
Jobinhoud is niet echt in mijn richting en mogelijk saai?

- grote privéverzekeringsmaatschappij, multinational
hier zou ik aan de slag kunnen, ook slechts voor 3 maanden, salaris is relatief hoog, bereikbaarheid is beter (pak 30min enkel)
Maar naar de toekomst toe, lijkt me dit een minder goede keuze dan optie één ... echter vacature-inhoud onbekend, vermoed echter dat dit een minder saaie functie is

- edit: optie III: ... moet nog op gesprek gaan dus selectie nog onzeker, farmacie, bediende, ook korte termijn en onmiddellijk starten (al is er ook een lange termijnfunctie vrij)


Wat zouden jullie kiezen?

Ik weet ook niet zeker of ik functie één gewoon kan krijgen, of dat er nog een selectie moet worden doorlopen. Contract van 2, daar verwacht men mij in principe zo snel mogelijk om te tekenen...

Erg ... ik vond die keuzes die je hier vaak leest wel grappig... Maar nu heb ik het zelf voor dus.
Job één is het interessantst voor de lange termijn denk ik, de organisatie is een organisatie waar ik zeker in terecht wil komen, maar de job-inhoud ... Niets garandeert me dat ze me nadien dan een andere functie geven binnen de organisatie.

Job twee: interessant voor de korte termijn, een privé-verzekeringsmaatschappij ofte profit is niets voor mij vrees ik ... Doch de verloning is oké, het is zekerheid voor drie maanden, afstand woon-werk is overbrugbaar, ...

Dragonix

Legacy Member
gho, best een moeilijke situatie vind ik..

persoonlijk zou ik dan nog een derde optie gaan zoeken, want eerlijk gezegd lijken het geen goede opties voor je (ofwel niet interessant en dat hou je ook niet vol, ofwel een contract voor 3 maand...)

Als je echt moet kiezen, zou ik dan voor optie 1 gaan, gewoon puur voor de werkzekerheid en dan als je aan het werk bent (en dus een inkomen hebt) verder zoeken naar een ander potentiele job

Range

Legacy Member
Ik zou optie 2 overwegen:

Pro: Dicht bij huis, beter betaald en mogelijk doorgroei kansen gezien het een groot bedrijf is.
Nadeel: 3 maand contract

Ik zou persoonlijk op jonge leeftijd uit de non-profit wegblijven gezien de geringe job mogelijkheden en lage lonen :-)

Wat is trouwens 3 maand? Je kunt gedurende deze periode altijd zoeken naar een optie 3 ...

Dragonix

Legacy Member
Range zei:
Ik zou optie 2 overwegen:

Pro: Dicht bij huis, beter betaald en mogelijk doorgroei kansen gezien het een groot bedrijf is.
Nadeel: 3 maand contract

Ik zou persoonlijk op jonge leeftijd uit de non-profit wegblijven gezien de geringe job mogelijkheden en lage lonen :-)

Wat is trouwens 3 maand? Je kunt gedurende deze periode altijd zoeken naar een optie 3 ...

Mja het kan zijn dat die 3 maanden als interim zijn gewoon om iemand te vervangen waarna die persoon gewoon terug komt.. Dan ben je niet veel met doorgroeimogelijkheden.. (kans zit er altijd in, maar dat heb je misschien ook bij optie 1)

harniq

Legacy Member
optie 3.

Dat is geen trolling maar een serieuze hint dat geen van beide jobs u op lange termijn tevreden gaat maken. Bij beide geeft ge een gebrek aan interesse aan (saai, niet mijn ding, niet goed lange termijn). Beide zijn echter 3 maanden. Teken dus eender welk, maakt niet uit, en begin te zoeken naar een job die u wel interesseert. Drie maand is meer dan genoeg tijd om een andere job te vinden en in de tussentijd hebt ge tenminste een inkomen. De keuze op dit moment is irrelevant aangezien ge in geen van de 2 gaat blijven en ze beide slechts 3 maand zijn.

De juiste vraag is dus: welke job kies ik over 3 maanden? Het antwoord daarop kunt ge de komende 3 maanden vinden.

Soekie

Legacy Member
Bedankt om deze thread op te splitsen.

Ik ben me in nesten aan het werken geloof ik.

Van optie I hoopte ik vandaag iets te horen. Ik wil zeker op lange termijn in deze organisatie blijven en zie hier zeer veel mooie toekomstmuziek in, maar ... de functie waarvan ik weet dat hij vrij komt (en dat is eigenlijk het enige, misschien moet er nog een sollicitatieronde komen)

Het tweede contract moest ik vanmorgen gaan tekenen in principe. Ik ben niet opgedaagd en zou een goed excuus moeten bedenken. Ik wil de relaties met dit bureau ook niet op de klippen doen lopen (is langs interim dus). Maar hoe dit uitleggen?
Het is relatief goed betaald denk ik ... en de ligging is dus beter.

Deze morgen echter gebeld door een ander interimbureau ... Ze hadden mijn sollicitatie gezien en hebben mogelijkheden voor mij. Het bedrijf in kwestie is geïnteresseerd ... En één functie ligt me eigenlijk heel goed denk ik. Het is in farmacie dus ik hoop dat de verloning ook mooi is? De afstand is niet slecht, ongeveer hetzelfde als optie II denk ik.
Weet wel nog niks over de verloning.

Durven jullie dat rechttoe rechtaan vragen, hoeveel het schuift? Voor mij is dat toch ook een factor die niet onbelangrijk is. Ik denk wel dat optie III (zoals jullie hier al zeiden, alleen had ik dus geen III) hier misschien het interessante kan worden. Maar moet wel nog door gesprekken. Dat kan ook mislopen of afknappen daar ... En hoe contacteer ik de mensen die op me wachten met het contract? :-s Die job is ook wel interessant denk ik en zoals gezegd: verdienste was niet slecht, bedrijf op zich ook niet, niets eigenlijk... Alleen gevoelsmatig... Misschien gewoon koudwatervrees?

Maar vindt het moeilijk, ik heb zoiets van: nemen wat ik kan krijgen? Ik ben tenslotte nog student en mijn budget is er niet naar om kieskeurig te zijn. Of zeer weloverwogen keuzes maken?

Soekie

Legacy Member
Dragonix zei:
gho, best een moeilijke situatie vind ik..

persoonlijk zou ik dan nog een derde optie gaan zoeken, want eerlijk gezegd lijken het geen goede opties voor je (ofwel niet interessant en dat hou je ook niet vol, ofwel een contract voor 3 maand...)

Als je echt moet kiezen, zou ik dan voor optie 1 gaan, gewoon puur voor de werkzekerheid en dan als je aan het werk bent (en dus een inkomen hebt) verder zoeken naar een ander potentiele job

Oef, het ligt dan toch niet aan mij. Dacht zelf nooit in zo'n situatie terecht te komen. Laat staan dat ik in voorkomend geval hulp van buitenaf zou inroepen. :D

Bedankt voor je hulp. Optie I is echter ook tijdelijk helaas. Alleen zie ik in dat bedrijf meer mijn toekomst dan optie II. Maar dat impliceert dus wel dat ik daar een toekomstige zetel/functie moet aangeboden krijgen die me ligt.

Momenteel is mijn vraag verplaatst naar: hoe kan ik optie II nog achter de hand houden, zonder mensen voor het hoofd te stoten? En tegelijkertijd zien wat optie I en III in huis hebben?

(Het kan ook zijn dat mijn nieuwe optie III (waar eigenlijk twee functies mogelijk zijn, om het helemaal moeilijk te maken :D) misschien toch een njet wordt ... Dat ze me daar toch niet in zien of ik niet goed genoeg wordt bevonden. Talen zijn zeer belangrijk. Ik spreek er veel, wat ook op mijn C.V. staat. Maar het gebruik van sommigen dateert niet van gisteren. :-/

Soekie

Legacy Member
Dragonix zei:
Mja het kan zijn dat die 3 maanden als interim zijn gewoon om iemand te vervangen waarna die persoon gewoon terug komt.. Dan ben je niet veel met doorgroeimogelijkheden.. (kans zit er altijd in, maar dat heb je misschien ook bij optie 1)

Zo is dat in dat geval, inderdaad. En het is niet zeker of ik die krijg.

Bij optie II ligt het contract bij wijze van spreken klaar.

Soekie

Legacy Member
Range zei:
Ik zou optie 2 overwegen:

Pro: Dicht bij huis, beter betaald en mogelijk doorgroei kansen gezien het een groot bedrijf is.
Nadeel: 3 maand contract

Ik zou persoonlijk op jonge leeftijd uit de non-profit wegblijven gezien de geringe job mogelijkheden en lage lonen :-)

Wat is trouwens 3 maand? Je kunt gedurende deze periode altijd zoeken naar een optie 3 ...

Puur pragmatisch dacht ik dat ook: zekerheid, duidelijk, is ook de enige job waarvan ik echt zeker ben dat ik er mag starten.

Kan misschien kloppen over die non-profit. Nooit bij stilgestaan.

Soekie

Legacy Member
Shit, ben heel erg aan het twijfelen nu om morgen toch niet gewoon voor optie II te gaan tekenen... Zou het dan doen om die mensen niet teleur te stellen (interim) en omdat het duidelijk, afgelijnd en zeker is ...

Kan goed zijn dat ze mijn in het farmaciebedrijf of niet willen of veel lager verlonen.
Anderzijds zijn daar twee opties. Een heel interessante voorbij, maar opnieuw tijdelijk. En een minder interessante, maar contract onbepaalde duur ...

Ik moet vooral nadenken over een manier om meer tijd te krijgen voor optie II denk ik. Als ik alle gegevens zou hebben over de twee andere mogelijkheden, stond ik al ergens anders. En zoals gezegd wil ik loon ook zeker laten meespelen. Ze zeggen wel laag beginnen en alles aanvaarden, maar je hebt veel in te halen als je laag begint vrees ik.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Optie 2

en je vermeld tijdens uw sollicitatie op die andere plaatsen dat je momenteel aan het werk bent omdat je graag bezig blijft. Maar dat je hier komt solliciteren omdat die functie interessanter lijkt.

Daarnaast zeg je langs je neus weg, dat je dacht dat de volledige sollicitatieafhandeling toch ook wel 2 maand in beslag zou nemen. Dus tegen de tijd dat je zekerheid hebt is de vorige job toch bijna gedaan en heb je al wat werkervaring opgedaan.

Komt altijd beter over dan 1 vogel in de hand maar 10 in de lucht waarvoor je die 1ne gaat laten vliegen.

Soekie

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Optie 2

en je vermeld tijdens uw sollicitatie op die andere plaatsen dat je momenteel aan het werk bent omdat je graag bezig blijft. Maar dat je hier komt solliciteren omdat die functie interessanter lijkt.

Daarnaast zeg je langs je neus weg, dat je dacht dat de volledige sollicitatieafhandeling toch ook wel 2 maand in beslag zou nemen. Dus tegen de tijd dat je zekerheid hebt is de vorige job toch bijna gedaan en heb je al wat werkervaring opgedaan.

Komt altijd beter over dan 1 vogel in de hand maar 10 in de lucht waarvoor je die 1ne gaat laten vliegen.

Niet zo gek. :)

Maar komt dat geloofwaardig over?
Die van het interimbureau vroeg of ik direct kon beginnen en sprak over "een gesprek morgen"...
Als dat waar was, zou dat heel goed uitkomen, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd. Denk niet dat ze in dat bedrijf (grote farma-speler) dit zo snel kunnen?

Flawless

Legacy Member
Queen of wall-of-text is back?

Optie 3, zoeken naar iets concreter en op LT. :)

maxdevis

Legacy Member
sowieso optie 2: ervaring opdoen. 3 maanden werk staat veel beter op je cv dan 3 maanden geen werk + je leert veel bij (al was het maar "in zo'n organisatie wil ik niet werken").
Tijdens die drie maanden actief solliciteren voor een andere job, natuurlijk.
Niet komen opdagen op een afspraak is natuurlijk not-done.

EvilTwin

Legacy Member
Optie 2. Intussen verdien je wat geld en kan je rustig naar iets anders uitkijken. Zelfs al val je daarna zonder, dan heb je toch wat geld opzij he? Als je intussen gaat solliciteren kan je vermelden dat je een tijdelijke job hebt. Daar zullen ze geen probleem van maken, integendeel.

Soekie

Legacy Member
Dat klopt, maar het gaat kiezen zijn ... optie I en III zijn verdwenen als ik II neem...

En weet eigenlijk iemand als je zo'n contract hebt van een bepaalde periode, of je vrij krijgt om te gaan solliciteren? :-S
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan