Archief - Werken bij Besix?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vitalski

Legacy Member
Ben zeer geinteresseerd om als bouwkundig ingenieur te gaan werken bij Besix in het Midden-Oosten. Heeft iemand hier ervaring mee?

MrKend54l

Legacy Member
Al vaak gevraagd in het ingenieurs topic zal je zeker antwoorden vinden.
Maar zo speciaal is werken in het buitenland niet hoor. Gewoon een andere taal en meer loon. Dat is alles.

Vitalski

Legacy Member
Was meer benieuwd naar hoe zwaar de job is, 10u per dag, 6/7 per week, 4 maand op 2 weken af, vraag me af of dat ni onmenselijk is voor een pas afgestudeerde. Ook de temperatuur enz daar zullen het wel een pak zwaarder maken. Iemand?

sneax

Legacy Member
Ik denk dat dat persoonlijk is. Iemand die vooraf al aant klagen is over de warmte en de vele uren die zal er wss enkel nog meer zijn kas opfretten als die er is.

Iemand die het positief bekijkt en er voor gaat en vooral de goeie dingen accentueert en de minder goede kan relativeren, die zal het leuk vinden.

Wat voor type ben jij? Doede het gewoon zomaar? Of doede het voor de sfeer, de uitdaging van de andere cultuur/taal, de ervaring, de andere omgeving etc...

V1n

Legacy Member
Besix stuurt geen pas afgestudeerden naar het buitenland. Ge moet eerst 2 jaar (hier ben ik niet zeker van) op de studiedienst werken en vanaf dan kunt ge op expat.

Van wat ik gehoord heb is het absoluut geen aangenaam bedrijf (is ook de reden dat ik er niet gesolliciteerd heb). Een maat van mij is er na 3 maand mee gestopt omdat hij zichzelf echt niet kon motiveren om te gaan werken.

Nu ja, je kan nog altijd in een toffe groep terecht komen, maar dit is wat ik als algemene indruk van het bedrijf heb.

Over het werkritme in het buitenland zelf weet ik niks.

Vitalski

Legacy Member
V1n zei:
Besix stuurt geen pas afgestudeerden naar het buitenland. Ge moet eerst 2 jaar (hier ben ik niet zeker van) op de studiedienst werken en vanaf dan kunt ge op expat.

Van wat ik gehoord heb is het absoluut geen aangenaam bedrijf (is ook de reden dat ik er niet gesolliciteerd heb). Een maat van mij is er na 3 maand mee gestopt omdat hij zichzelf echt niet kon motiveren om te gaan werken.

Nu ja, je kan nog altijd in een toffe groep terecht komen, maar dit is wat ik als algemene indruk van het bedrijf heb.

Over het werkritme in het buitenland zelf weet ik niks.

Heb een uitgebreid gesprek gehad met iemand van Besix op de jobbeurs en blijkbaar kan je WEL als pas afgestudeerde naar het buitenland omdat ze er veeeel te weinig hebben. Ook qua verblijf denkik dat ik je moet tegespreken, verblijf is in luxe hotels dus da kan zeker ni slecht zijn denkik dan.
En qua motivatie.. Besix werkt aan de grootste en speciaalste projecten wereldwijd, dus als dat u ni kan motiveren denkik dat ge een foute branche hebt gekozen :)
Als er iemand iets kan zeggen over het werkritme, of dit niet overdreven zwaar is?? En de werksfeer/werkdruk?

V1n

Legacy Member
Vitalski zei:
Heb een uitgebreid gesprek gehad met iemand van Besix op de jobbeurs en blijkbaar kan je WEL als pas afgestudeerde naar het buitenland omdat ze er veeeel te weinig hebben. Ook qua verblijf denkik dat ik je moet tegespreken, verblijf is in luxe hotels dus da kan zeker ni slecht zijn denkik dan.
En qua motivatie.. Besix werkt aan de grootste en speciaalste projecten wereldwijd, dus als dat u ni kan motiveren denkik dat ge een foute branche hebt gekozen :)
Als er iemand iets kan zeggen over het werkritme, of dit niet overdreven zwaar is?? En de werksfeer/werkdruk?

Dat zou best kunnen, maar dan hebben ze dat aangepast sinds vorig jaar. Toen ging dat niet. Ik heb toen ook een uitgebreid gesprek gehad met mensen op de jobbeurs :D

Over het verblijf zal je waarschijnlijk wel gelijk hebben, ze zullen niet veel volk houden als ze hun personeel geen fatsoenlijke faciliteiten geven.

En de motivatie waar ik over sprak ging voornamelijk over de sfeer in het bedrijf zelf, niet over de projecten. Ma het kan even goed zijn dat mijne maat in een kutgroepke zat en da gij meer geluk gaat hebben :-)

in ieder geval veel succes als ge er gaat solliciteren! :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan