Archief - Werken bij Dreamland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Irriducibili

Legacy Member
Colruyt is inderdaad leuke werkgever, denk nog veel aan de periode dat ik bij hun tewerkgesteld was (wilgenveld).
Leuke werksfeer, goede bazen en veel doorgroeimogelijkheden + trainingen.

Enkel het loon kon beter :).

Liese

Legacy Member
Tja ik weet niet hoeveel het netto-loon precies is, maar je krijgt ook nog allerlei vergoedingen.
Zo krijg je een woon-werkvergoeding, kledingvergoeding, maaltijdcheques, publikaart,...
Er wordt binnen de Colruytgroep allesinds niet geklaagd over het loon. Ik denk dat dit in supermarkten heel wat lager ligt.

zarathustra

Legacy Member
Don-Robo zei:
1800 EURO lijkt me ook wel een normaal en aanvaardbaar loon.

jah, maar niet voor een 25 jarige. Dat gemiddelde is over de hele range van 18 tot 65 eh.

Don-Robo

Legacy Member
zarathustra zei:
jah, maar niet voor een 25 jarige. Dat gemiddelde is over de hele range van 18 tot 65 eh.

Inderdaad dat moet je natuurlijk wel nuanceren.

PineMangoes

Legacy Member
zarathustra zei:
jah, maar niet voor een 25 jarige. Dat gemiddelde is over de hele range van 18 tot 65 eh.

Plus dat het gemiddelde geen goede parameter is want skewed door toplonen. De median zal wel 2500 oid zijn.

speeding.be

Legacy Member
Ja, 1800 euro het gemiddelde. Even grappig als die cijfers dat Belgen gemiddeld meer dan 30.000 euro op hun spaarboekjes hebben staan. Allemaal mooie cijfertjes, maar als een paar topmannen in België bonussen van miljoenen krijgen, dan zijn die cijfers niet echt representatief voor een groot deel van de Belgen.

Ik ben nu afgestudeerd (bachelor) in januari en ben nu aan het werk via een interim in een magazijn. Saai werk, niet echt lastig. Ik verdien 1200 netto per maand (ik blijf wel maar een paar weken - ik ben aan het solliciteren voor zaken die mijn interesse/diploma prikkelen). In het begin dacht ik: wat? 1200 euro? Schandalig. Maar blijkbaar is dat nog een redelijk loon als een beginnend magazijnier. Nuja, voor iemand met hogere studies klinkt 1400-1500 netto toch wel iets mooier. ... Ik kan me niet inbeelden dat mensen daar 30 jaar blijven werken. Maar ze verdienen mss iets meer door hun leeftijd en anciënniteit, maar nog steeds zal het niet veel voorstellen.

Vriend van me heeft hetzelfde diploma als me en zijn zoektocht naar werk verliep ook moeilijk. Is ook tijdelijk aan de slag in een magazijn. Heeft wel een C-rijbewijs en verdient 1450 netto per maand (wat zeker mooi is).

1200 euro is inderdaad best weinig. Maar ook andere zaken zijn belangrijk: sfeer (lange 8 uren, of verlopen ze vlot?) - arbeidsvoorwaarden - uren - regeling verlof - werk .....).

Don-Robo

Legacy Member
Ge moet idd altijd het hele plaatje bekijken.

Iedereen die in een kledingwinkel of supermarkt werkt zit ongeveer aan dat bedrag ze.

Stimpy

Legacy Member
hoe kunnen die mensen ooit een leven opbouwen
zeker als vrijgezel
daar kunt ge toch geen lening mee afbetalen of zelfs amper huren :s

speeding.be

Legacy Member
Inderdaad. Iets huren kost al gauw 500 euro per maand. 1200 is nu wel extreem laag. Personen die al langer in dienst zijn zullen wel 1400 netto ofzo hebben. Nog steeds weinig. Sparen en dan een hypotheek aflossen, dat wordt als alleenstaande moeilijk.

Hopen op een liefde en dan samen iets kopen? ... en dan begint het natuurlijk: 20/30 jaar lang afbetalen.

Don-Robo

Legacy Member
Tegenwoordig zijn de meeste leningen al op 30 jaar als ge iets serieus wilt kopen en geen sponsering hebt.

Stimpy

Legacy Member
zelfs dan, wat kan je op 30j lenen dat je met zo een loon kan afbetalen :x

Cycloon

Legacy Member
Stimpy zei:
zelfs dan, wat kan je op 30j lenen dat je met zo een loon kan afbetalen :x

Idd. Ik verdien wel wat meer dan dat, maar als ik zie wat ik zelf maar kan lenen en wat er gevraagd wordt voor appartementjes van 60m² dan stel je je toch vragen hoe mensen zonder diploma dat nog moeten doen.

Je bent dan bijna verplicht om naar wallonië te verhuizen wil je nog iets degelijks vinden (of ergens in een achtergestelde buurt in vlaanderen).

Poco_Loco

Legacy Member
Stimpy zei:
hoe kunnen die mensen ooit een leven opbouwen
zeker als vrijgezel
daar kunt ge toch geen lening mee afbetalen of zelfs amper huren :s

Als vrijgezel kan je al lang geen huis meer kopen en afbetalen. Die tijd is voorbij..
Een lief zoeken met rijke ouders.. en niet veel broers of zussen :)

Stimpy

Legacy Member
mits enkele jaren thuiswonen en goed sparen kan het wel hoor. Maar dan moet je idd wel minstens 1500 netto en liefst meer verdienen.
Gelukkig heb ik beide dingen dus ik zie het nog rooskleurig in, maar moet ik maar 1200-1400 verdienen dan was het al veel moeilijker :s

Forze

Legacy Member
Heb 12 jaar in retail gestaan, en kan idd bevestigen dat de lonen laag zijn, zelfs voor middenkader functies. Een nieuweling startte bij mijn laatste retailfunctie aan 1150-1170euro netto , terwijl een assistent-manager (middenkader) een 1250 a 1400 euro netto had. Een gemiddelde department manager had iets (middenkader) van een 1600 a 1700euro netto (en een bonus per kwartaal indien er veel omzet/winst werd gemaakt, wat meestal praktisch onmogelijk was). Voor die 2 laatste functies golden geen vaste uren, maar men was "verplicht" 40-50 uur per week te werken.

Als ik ook vergeleek wat een verantwoordelijkheden iedereen moest nemen, vond ik dit vrij onderbetaald, maar blijkbaar is dit nu eenmaal de norm in consumer retail.

Wel blij dat ik er weg ben nu ( met veel geluk omdat ik een "laaggeschoolde" ben :) ).

Forze

Legacy Member
meer een kwestie van keuze (of het gebrek daaraan). In mijn persoonlijke omgeving ken ik maar een paar "jonge" mensen (meestal 30ers of daaromtrent) die "veel" verdienen. En dat zijn op 1 uitzondering na mensen die 40-60 per week werken in continue-shifts, managers die ook maar 1 avond in de week echt vry hebben (en zelfs in het weekend worden lastiggevallen) en een paar die engineering doen. Alle anderen verdienen iets van een 1300 - 1500 euro netto + voordelen.

Ik verdien zelf ook "maar" een kleine 1500euro (+ 126 euro in maaltijdcheques), maar heb daarentegen wel een 37 urenweek, 41 dagen betaald verlof, glijdende werkuren (onbetaalbaar imho), zowat elk mogelijk niet-belast voordeel (gratis busabo, groepsverzekering, volledige ziekteverzekering, kortingen allerhande,...); en als leuke extra vaste loonschaalverhogingen 2 jaar aan 2 jaar af. Voor mij is dit (momenteel) meer waard dan 2000 euro of meer netto per maand voor een job die het uiterste vergt om te kunnen uitvoeren.

Maar dat is steeds persoonlijk natuurlijk!

Don-Robo

Legacy Member
Ik werk voor de overheid en heb een A2 diploma.

Vrienden van mij zijn boekhouder in de privé en ze verdienen netto 500 EURO minder dan mij. Ze hebben maar 20 dagen verlof en ik heb er 36 en vrij te kiezen. Zij doen een stuk meer uren dan mij want ik doe gewoon mijn geplande diensten en niks meer. Zowel zij als ik hebben nog wat extra voordelen.

Ik werk drie jaar langer dan hen want zij hebben nog verder gestudeerd.

Maar bij mij is alles met barema's en bij hen zijn er voor de toekomst meer mogelijkheden.

Stimpy

Legacy Member
Alsof je bij een boekhouder in de privé zoveel kansen zal hebben.
Iedereen denkt dat ge in de privé het sowieso tot manager schopt. Dat is slechts voor een klein percentage weggelegd.

Chilliewillie88

Legacy Member
Stimpy zei:
Alsof je bij een boekhouder in de privé zoveel kansen zal hebben.
Iedereen denkt dat ge in de privé het sowieso tot manager schopt. Dat is slechts voor een klein percentage weggelegd.

Hangt er natuurlijk wel voor een héél groot stuk vanaf waar ge ergens in de privé zit he :) en dat ligt voor een groot stuk toch ook wel aan u zelf..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan