MrBrightside
Legacy Member
Dit jaar staat er voor mezelf veel op het programma. Deze maand nog moet ik een herexamen afleggen bij Syntra die me beloven een graduaat te geven bij het slagen van dit herexamen. Ik heb dus grafische vormgeving gevolgd bij Syntra in de vorm van een voltijdse dagopleiding. Dat betekend dat je 1 jaar voltijds studeert in plaats van 3 of 4 jaar op avondles-formule.
Dat was voor mij een laatste optie voor nog een 'hoger' diploma te behalen nadat ik meermaals mijn studies op de 2e plaats had gezet en geen Hoge school meer mocht proberen van mijn ouders. Ik ben ondertussen 22 en mijn ouders dringen er op aan om te gaan werken. Bij het zoeken naar werk ondervind ik dat je met een secundair diploma nogal beperkt wordt in je zoektocht. Wat ik niet altijd logisch vind, want een bachelor in kleuterleidster kan wel binnen geraken in eender welke bank zonder enige kennis van economie, fiscaliteit, .. Terwijl een student secundair die 6 jaar handel en economie heeft gezien geen kans maakt omdat hij niet beschikt over een hoger diploma. Krankzinnig klinkt het in mijn oren. Net zoals de meeste ministers natuurlijk niet eens bevoegd zouden mogen zijn voor bepaalde verantwoordelijkheden omdat ze er geen kennis van hebben.
Om even to the point te blijven. Ik merk dus dat zo'n hoger diploma waardevoller is dan ik vroeger zelf had ingeschat. Mijn plan is dus om nog steeds werk te vinden in 2012, en natuurlijk zo rap mogelijk. Maar tegenwoordig begin ik meer te zoeken naar alternatieven om verder te studeren. Er zijn Graduaat-Bachelor opleidingen, waarmee je dus een Bachelor diploma kan behalen na je graduaat. Of je kan bijvoorbeeld bij Artevelde in Gent het SWITCH programma volgen, waarmee je op basis van een leerplan op eigen tempo en mogelijkheden op thuisbasis een Bachelor in bepaalde richtingen kan behalen.
Mijn vraag is dus of er al iemand op dit forum ervaring heeft met zo'n programma?
Dat was voor mij een laatste optie voor nog een 'hoger' diploma te behalen nadat ik meermaals mijn studies op de 2e plaats had gezet en geen Hoge school meer mocht proberen van mijn ouders. Ik ben ondertussen 22 en mijn ouders dringen er op aan om te gaan werken. Bij het zoeken naar werk ondervind ik dat je met een secundair diploma nogal beperkt wordt in je zoektocht. Wat ik niet altijd logisch vind, want een bachelor in kleuterleidster kan wel binnen geraken in eender welke bank zonder enige kennis van economie, fiscaliteit, .. Terwijl een student secundair die 6 jaar handel en economie heeft gezien geen kans maakt omdat hij niet beschikt over een hoger diploma. Krankzinnig klinkt het in mijn oren. Net zoals de meeste ministers natuurlijk niet eens bevoegd zouden mogen zijn voor bepaalde verantwoordelijkheden omdat ze er geen kennis van hebben.
Om even to the point te blijven. Ik merk dus dat zo'n hoger diploma waardevoller is dan ik vroeger zelf had ingeschat. Mijn plan is dus om nog steeds werk te vinden in 2012, en natuurlijk zo rap mogelijk. Maar tegenwoordig begin ik meer te zoeken naar alternatieven om verder te studeren. Er zijn Graduaat-Bachelor opleidingen, waarmee je dus een Bachelor diploma kan behalen na je graduaat. Of je kan bijvoorbeeld bij Artevelde in Gent het SWITCH programma volgen, waarmee je op basis van een leerplan op eigen tempo en mogelijkheden op thuisbasis een Bachelor in bepaalde richtingen kan behalen.
Mijn vraag is dus of er al iemand op dit forum ervaring heeft met zo'n programma?