Archief - wie gaat er naar de hogeschool

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wolfs

Legacy Member
Wie gaat er naar de hogeschool in september? waar en wat ga je doen? Ik start in september ook aan artevelde

Tipzi

Legacy Member
als alles goed verloopt en ik behaal mijn diploma :) ga ik naar de Katho kortrijk Toegepaste informatica volgen met zicht op toekomst in Mobile device development :)

lookoutordie

Legacy Member
Hasselt, geneeskunde als het goed meezit. Anders twijfel ik nog tussen verpleegkunde en chemie, beide in Hasselt.

Appelpitje

Legacy Member
Howest, computer en cyber crime professional. Hopelijk wordt het wat ^^

SarahBaptie

Legacy Member
Appelpitje zei:
Howest, computer en cyber crime professional. Hopelijk wordt het wat ^^

Ziet er interessant uit, maar ik vraag me af of je even goed werk hier in zal vinden als de andere afstudeerrichting software en system development. Nuja het diploma op zich is al begeerd, maar alle beetjes helpen :)

Appelpitje

Legacy Member
Tipzi zei:
lijkt me wel ingewikkeld :o
Mn zin of de richting? :p

SarahBaptie zei:
Ziet er interessant uit, maar ik vraag me af of je even goed werk hier in zal vinden als de andere afstudeerrichting software en system development. Nuja het diploma op zich is al begeerd, maar alle beetjes helpen :)

Ja je kan hiermee alle kanten uit, IT security, netwerkbeheerder/systeembeheerder, je kan evt bij de politie als computer & cyber crime gaan. Zelfs in het buitenland zoeken ze er nog! ;)

thermatos

Legacy Member
ik twijfel nog tussen netwerkeconomie en marketing, beide in howest in brugge

Iemand meer info erover?

$p@rDa

Legacy Member
Geneeskunde vs verpleegkunde is intellectueel wel een heel groot verschil he. Sommigen die ik ken die bij ons gedurende de eerste jaren zijn afgezakt durven zich dat wel eens te beklagen. Mocht je dan toch voor verpleegkunde kiezen raad ik je aan je ergens in te specialiseren (bijv perfusionist), dat vormt dan weer wel een grotere uitdaging :)

Er zijn hier ook enkele members die dat gedaan hebben, misschien kunnen die je verder helpen.

Mrsnugglie

Legacy Member
$p@rDa zei:
Geneeskunde vs verpleegkunde is intellectueel wel een heel groot verschil he. Sommigen die ik ken die bij ons gedurende de eerste jaren zijn afgezakt durven zich dat wel eens te beklagen. Mocht je dan toch voor verpleegkunde kiezen raad ik je aan je ergens in te specialiseren (bijv perfusionist), dat vormt dan weer wel een grotere uitdaging :)

Er zijn hier ook enkele members die dat gedaan hebben, misschien kunnen die je verder helpen.

I approve this message. Wereld van verschil tussen die 2, en als ge graag een uitdaging hebt zou ik sowieso meer doen als alleen de bachelor in vpk. Daar haalt ge weinig voldoening uit als ge graag 'geneeskundiger' denkt.

Maartenn

Legacy Member
Mrsnugglie zei:
I approve this message. Wereld van verschil tussen die 2, en als ge graag een uitdaging hebt zou ik sowieso meer doen als alleen de bachelor in vpk. Daar haalt ge weinig voldoening uit als ge graag 'geneeskundiger' denkt.

Wat bedoel je dan met meer?
Je verwijst toch niet naar de master in de verpleegkunde ? Want dat is helemaal weg van het "geneeskundige"

Mrsnugglie

Legacy Member
Maartenn zei:
Wat bedoel je dan met meer?
Je verwijst toch niet naar de master in de verpleegkunde ? Want dat is helemaal weg van het "geneeskundige"

Ik doelde op Physician assistant, of nurse practitioner. Studies die men moet aanvangen in het buurland. Dat de master helemaal weg is van geneeskunde vind ik ook niet per definitie. Ik ben de opleiding nu aan het volgen, volgend jaar zit het praktijkvak 'clinical assessment' in ons curriculum. Hierbij leren we ausculteren van de longen/hart met stethoscoop, aanvoelen van afwijkingen abdominaal en andere geneeskundige taken. Dus ik zou niet zeggen dat het volledig weggaat van geneeskunde :)

Bardock

Legacy Member
Automatisering van procesmatige elementen uit de normale gedifferentieerde stochastische modellen, met nadruk in de ontwikkelingstransformatie van de simplex methode

SarahBaptie

Legacy Member
Appelpitje zei:
Mn zin of de richting? :p



Ja je kan hiermee alle kanten uit, IT security, netwerkbeheerder/systeembeheerder, je kan evt bij de politie als computer & cyber crime gaan. Zelfs in het buitenland zoeken ze er nog! ;)

Als ik het dan goed heb, gaat de cybercrime afstudeerrichting ongeveer dezelfde richting uit als netwerkbeheerder die je in andere scholen met TI kan studeren? En software- en systemdevelopment is dan wss nog meer focus op programmeren?

Heb eigenlijk nog geen idee wat mij het meeste interesseert :( Op het eerste zicht lijkt cybercrime mij programmeren EN netwerk/security (afgaande op de modules die ik zag in een folder) en softwaredevelopment eigenlijk nogal "eentonig".

Ik veronderstel dat je met een TI diploma cybercrime ook kan gaan voor een job als programmeur/analyst? Wil mijn werkkansen later zo groot mogelijk maken daarom :)

Appelpitje

Legacy Member
SarahBaptie zei:
Als ik het dan goed heb, gaat de cybercrime afstudeerrichting ongeveer dezelfde richting uit als netwerkbeheerder die je in andere scholen met TI kan studeren? En software- en systemdevelopment is dan wss nog meer focus op programmeren?

Heb eigenlijk nog geen idee wat mij het meeste interesseert :( Op het eerste zicht lijkt cybercrime mij programmeren EN netwerk/security (afgaande op de modules die ik zag in een folder) en softwaredevelopment eigenlijk nogal "eentonig".

Ik veronderstel dat je met een TI diploma cybercrime ook kan gaan voor een job als programmeur/analyst? Wil mijn werkkansen later zo groot mogelijk maken daarom :)

Ja idd, maar bij de andere scholen kan je pas in het 3e jaar een keuzetraject maken tussen mainframe/programmeren of netwerken

Bij computer en cyber crime zie je ook programmeren, staat zo in de brochure. Ik denk wel dat het dan meer gaat om beveiliging van programma's & databases en niet echt om programma's te maken..
Ik herinner me een persoon die een database van een bedrijf gehad 'gehackt' en dat aan een bedrijf liet weten en die nu wel mooi centjes verdient met data van bedrijven te beveiligen (penetration testing -> wat je zal zien in het eerste jaar aan Howest en niet bij andere scholen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan