Archief - Zwaar dillema ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Als ik jou was, koos ik voor de job met toekomstperspectieven en doorgroeimogelijkheden. Je bent nog jong, je hebt nog tijd genoeg om je ergens in een "gemakkelijke" positie te gaan plaatsen :)

Gentei

Legacy Member
lol zwaar dilemma?

eerder een gemakkelijk keuze zou ik zeggen.

Je moet gewoon voor vopak gaan

Sole_Survivor

Legacy Member
Zibro zei:
Je loon is al mooi, de werksfeer blijkbaar ook en dat is heel belangrijk. Je woont op 10 minuten van je woning, dat is een ongelofelijke luxe.
Dus het enige probleem is dat vaste contract en de doorgroeimogelijkheden.
Als je tevreden bent met je loon nu (dat nog wel zal stijgen) en je bent tevreden met je werk, zou ik gewoon zoals al gezegd is geweest naar je baas stappen.
Zeg hem dat je daar heel graag werkt, en zou willen blijven werken, maar dat je niet kan leven met 2 jaar onzekerheid als interimmer. En dat je ergens anders een vast contract hebt aangeboden gekregen.
Vraag hem om een voorstel, en dan kan je nog beslissen na zijn reactie.

Ik persoonlijk zou waarschijnlijk bij je huidige werk blijven (als je min of meer zeker bent dat je na je interimperiode een contract krijgt).

Je loon is goed, je uren zijn goed, de werkafstand is goed, de sfeer is goed. Wisselen met mij? :)

Al de dingen die je aanhaalt zijn nu net exact de dingen die mijn moeder me had gezegd ;) En je hebt zeker en vast gelijk bij mijn huidige werkgever blijven zou normaal gezien de meest logische keuze zijn. Maar ik ben redelijk avontuurlijk ingesteld en verken graag nieuwe dingen en het is zeker en vast een heel mooie kans die zich nu voordoet om eventueel voor Vopak te kiezen. Maarja niet alles is goud wat blinkt ...

Zibro

Legacy Member
Dan heb je zoals reeds gezegd de keuze al gemaakt :)

Zoals Eniac hierboven zegt ben je inderdaad nog jong. Als je ambities hebt en je wilt graag doorgroeien, dan weet je wat je moet doen.
Ben je eerder iemand die gewoon zijn uren wilt kloppen en zijn geld wilt verdienen zonder meer, dan weet je ook wat je moet doen. Maar ik zou in ieder geval dan toch eerst vragen achter de mogelijkheid van dat vast contract.

Sole_Survivor

Legacy Member
Update:

Ik heb vandaag gesproken met de personeelsverantwoordelijke bij mijn huidige werkgever in Schoten. Heb hem de situatie uitgelegd en de aanbieding die ik had van Vopak. Hij begreep dat ik zo'n aanbieding zou aannemen en vond het erg spijtig dat ik zou vertrekken. Hij vroeg of ik eventueel geïntresseerd was in een tijdelijk contract, maar aangezien hij niet kon garanderen dat er na dat contract enige sprake zou zijn van een vast contract heb ik daar vriendelijk voor bedankt. De collega's en andere supervisors reageerden erg begripvol en steunden me ook in mijn beslissing.

Vrijdag ga ik mijn contract tekenen bij Vopak en maandag mag ik starten. Hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt, we zullen zien ... Heb er wel een goed gevoel bij! Bedankt voor jullie goede raad en de vele reacties!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan