BeyondGaming News

A24 onthult eerste officiële trailer van Heretic
A24 heeft de eerste officiële trailer onthuld voor de horrorfilm Heretic, de nieuwste creatie van het filmmakersduo Scott Beck & Bryan Woods. In Heretic volgen we twee jonge missionarissen, gespeeld door Sophie Thatcher en Chloe East, die hun geloof moeten bewijzen wanneer ze bij de verkeerde deur aankloppen. Hier worden ze begroet door Mr. Reed, vertolkt door Hugh Grant, en raken ze verstrikt in zijn dodelijke val. De hoofdcast van Heretic bestaat uit Hugh Grant, Sophie Thatcher en Chloe East. Heretic zal vanaf 15 november 2024 in de bioscoopzalen te zien zijn.
PlayStation Plus-games voor juli bekendgemaakt
De PlayStation Plus-games voor de maand juli zijn daarnet bekendgemaakt via de PlayStation Blog. Zo is nu bekend met welke games we vanaf 2 juli als onderdeel van het PlayStation Plus-lidmaatschap aan de slag kunnen. Borderlands 3, NHL 24 en Among Us vervoegen komende maand de PS Plus-bibliotheek en zijn te spelen op zowel de PlayStation 5 als de PlayStation 4. Daarnaast nog even een herinnering om de games van deze maand te 'kopen'/downloaden, zijnde SpongeBob Squarepants: The Cosmic Shake, AEW Fight Forever en Streets of Rage 4. Deze zijn na 1 juli niet gratis meer te downloaden.
Seriereview: Geldwolven
Vlaamse televisie. Ik ben geboren ná wat men klassiekers noemt zoals Keromar of Johan en de Alverman en voor (heel erg ‘voor’, als we eerlijk zijn) Eigen Kweek of Crimi Clowns. Mijn periode van bewust worden van Vlaamse tv is het opstarten van VTM en - net zoals elke tiener - was ik daar graag too cool voor. Ik heb dus grotendeels de carrière van Bart Kaëll gemist, maar ook een hele hoop orgelpunten van onze eigen output. Toen ik rond mijn dertigste voor het eerst De Bossen van Vlaanderen bekeek, kwam er een beetje een kentering. Ik begon onze acteurs te zien als mensen die ook maar werkten met wat ze kregen en begon elk project zijn eigen kans te geven. Persoonlijke groei, noemt men dat. Ondertussen heb ik ook al heel wat ingehaald en...
Disney Epic Mickey: Rebrushed heeft een releasedatum te pakken
Enkele maanden geleden werd Disney Epic Mickey: Rebrushed aangekondigd. De game die ooit een Wii-exclusive was, verschijnt komende herfst voor alle relevante platformen, zo heeft uitgever THQ Nordic aangekondigd middels onderstaande trailer. De trailer laat onder andere Warren Spector, Creative Director van de originele Disney Epic Mickey-game, aan het woord. Daarnaast worden nieuwe beelden getoond die al een kijkje geven van wat je kunt verwachten en natuurlijk vind je er ook de releasedatum in terug: 24 september. Daarnaast werd ook een Collector's Edition aangekondigd. Voor 199,99 euro krijg je onder andere een 28 centimeter hoog beeldje van Mickey Mouse, evenals een sleutelhanger, een tinnen bordje, een steelbook en nog wat andere...
Capcom uploadt plots een teaser van Dead Rising Deluxe Remaster
Las je destijds onze Spooktaculaire Games Special, waarvoor ieder redactielid een persoonlijke ingave mocht indienen, dan zag je dat ik toen voor Dead Rising koos. Het eerste deel beschouw ik nog steeds als één van mijn favoriete games ooit, dus ik keek vol verbazing op wanneer Capcom ineens een nieuwe aankondiging omtrent deze game op hun officiële YouTube-pagina's plaatste! Geen aangepaste re-release van de vorige remaster die men niet zo lang geleden al klaarstoomde, want in plaats daarvan lijkt het alsof men hogere ambities heeft. Zo zien we via een beknopte teaser dat Dead Rising Deluxe Remaster op z'n minst meer geavanceerde graphics zal bevatten, welke vermoedelijk door Capcoms RE Engine worden gevisualiseerd. Helaas moeten we...
Deze week in Pokémon: een samenvatting van week 26/2024
Het Pokémon-nieuwsbureau komt af en toe met een speciaal nieuwsbericht op de proppen, waarin enkele belangrijke events en nieuwigheden worden toegelicht. Bekijk hieronder de details van enkele van de komende events: Vang een Sceptile met de Mightiest Mark! Sceptile verschijnt binnenkort bij zwarte Tera Raid-kristallen: van vrijdag 28 juni 2024 om 02:00 uur CET tot maandag 1 juli 2024 om 01:59 uur CET, en van vrijdag 5 juli 2024 om 02:00 uur CET tot maandag 8 juli 2024 om 01:59 uur CET. Sceptile komt normaal gesproken niet voor in Paldea. De Sceptile die tijdens dit event verschijnt, heeft Dragon als Tera Type. Wees voorbereid: Deze Pokémon is een geduchte tegenstander en hij heeft de Mightiest Mark om dat te bewijzen! to prove it...
Eerste trailer voor Robert Zemeckis' Here
Sony Pictures heeft de allereerste trailer uitgebracht voor Here, een film van Robert Zemeckis die dit najaar in de bioscoop verschijnt. Deze film speelt zich af in één huiskamer en de camera blijft gedurende de hele film vast op dezelfde plek staan: zonder te bewegen, van hoek te veranderen of in te zoomen. Robert Zemeckis regisseerde de film met een scenario dat hij samen met Eric Roth schreef. De film is grotendeels verteld in de stijl van de veelgeprezen graphic novel van Richard McGuire, waarop het gebaseerd is. De cast bestaat onder meer uit Tom Hanks, Kelly Reilly, Robin Wright, Paul Bettany en Michelle Dockery. De film gaat naar verwachting in première op het filmfestival van Venetië in 2024. Here zal vanaf 15 november 2024 in...
Fighting Force Collection is volgend jaar in aantocht
Wie in 1997 een PlayStation 1 of een pc in huis had, zal hoogstwaarschijnlijk Fighting Force wel kennen. Core Design zorgde destijds voor deze behoorlijke populaire beat 'em up, en circa 1999 bracht men zowel een N64-port als een sequel uit. Die twee spellen zullen in 2025 deel uitmaken van een nieuwe verzameling, waarvoor Square Enix en Limited Run Games de handen in elkaar sloegen. Men zweeg jammer genoeg over een concrete datum en de exacte features die we mogen anticiperen, maar de firma's bevestigden wel dat de Fighting Force Collection op PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch en pc zal belanden. Beide titels zijn overigens games waar je ofwel in je ééntje, ofwel met drie vrienden menig tegenstanders mag afranselen...
Bubsy is terug van weggeweest dankzij The Purrfect Collection
Vroeger hadden we platformers (met mascottes in de hoofdrol) bij de vleet, zowel in de tweede als de derde dimensie. Natuurlijk overleefden de grootste namen zoals Mario, Sonic the Hedgehog of Crash Bandicoot de vele generaties die deze industrie ondertussen ervaarde, maar hoe zit het met de minder fortuinlijke zielen? Limited Run Games beloofde vorig jaar al de Gex Trilogy en recent bekenden de firma dat men in de toekomst nog zo'n vergeten figuur een kans zal geven. In 2025 zullen ze namelijk (samen met uitgever Atari) Bubsy in: The Purrfect Collection op de markt gooien, zodat eigenaars van een Xbox Series S | X, PlayStation 5, Nintendo Switch of pc het verleden van deze kat mogen herbeleven. Die taak zullen ze door middel van hun...
De kerstman is vermist in actiekomedie Red One
MGM Studios heeft de eerste officiële trailer onthuld voor Red One, een actiekomedie van filmmaker Jake Kasdan, de regisseur van de recente Jumanji-films. Het scenario is geschreven door Chris Morgan, gebaseerd op een verhaal van Hiram Garcia. In Red One wordt de Kerstman – codenaam: RED ONE – ontvoerd, en moet het hoofd van de veiligheidsdienst van de Noordpool samenwerken met 's werelds meest beruchte premiejager om hem te redden. De hoofdrollen worden vertolkt door Dwayne Johnson, Chris Evans, Kiernan Shipka, Lucy Liu, Mary Elizabeth Ellis, Nick Kroll, Kristofer Hivju als Krampus en Bonnie Hunt als mevrouw Claus. Red One zal vanaf 15 november 2024 in de bioscoopzalen te zien zijn.
Op avontuur met Dikkie Dik in Dikkie Dik en de Verdwenen Knuffel
Ontdek de allereerste trailer van Dikkie Dik en de Verdwenen Knuffel. Deze hartverwarmende animatiefilm, geïnspireerd door de geliefde boeken van Jet Boeke, brengt Dikkie Dik voor het eerst naar de bioscoopzalen. Bereid je voor op een interactief avontuur waarin Dikkie Dik en zijn vriendinnetje Poes Muis op zoek gaan naar zijn verdwenen knuffel Beer. Jan Decleir als verteller neemt iedereen mee op een spannende zoektocht naar Beer. Dikkie Dik en de Verdwenen Knuffel is vanaf 18 september 2024 te zien in Vlaamse bioscoopzalen.
Komische cast voor Backstage Producties' interactieve komedie ‘De schaar erin'
Backstage Producties zet het nieuwe theaterseizoen al lachend in met de komedie 'De schaar erin', afkomstig van auteur Paul Pörtner en oorspronkelijk geregisseerd en bewerkt door Bruce Jordan. Frank De Kaey zal de regie op zich nemen en zal hierbij worden bijgestaan door Christophe Stienlet, David Cantens, Dirk Van Vooren, Helle Vanderheyden, Patrick Onzia en Vicky Florus in de cast. De komedie is te zien vanaf 4 oktober in Theater Elckerlyc te Antwerpen. 'De schaar erin' is de Vlaamse bewerking van Amerika's langstlopende komedie 'Shear Madness'. Het succes van deze voorstelling zit in de combinatie van komedie en een "whodunit" waarbij het publiek een actieve rol speelt in het oplossen van de moord. Elk detail op het podium kan een...
Beyond Good & Evil – 20th Anniversary Edition is nu verkrijgbaar
Ter ere van het 20-jarig bestaan van de franchise is vanaf vandaag de Beyond Good & Evil – 20th Anniversary Edition verkrijgbaar op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X | S, Nintendo Switch, Amazon Luna en Windows pc. Spelers (her)ontdekken de baanbrekende actie-avonturengame door de wonderlijk vreemde maritieme wereld van Hillys. Verken op de best mogelijke manier met verbeterde prestaties tot 4k, 60fps en talloze verbeteringen aan de levenskwaliteit, waaronder autosave, cutscene-skip, volledige ondersteuning voor controller en toetsenbord & muis en cross-save op alle platforms. Ook bevat Beyond Good & Evil – 20th Anniversary Edition een exclusieve nieuwe missie die meer onthult over de narratieve link naar Beyond...
Studio 100 gaat naar Madrid met internationale animatiestudio Flying Bark
De animatiestudio Flying Bark van Studio 100 breidt verder uit. Naast de bestaande studio’s in Sydney en Los Angeles, opent het binnenkort een nieuwe studio in Madrid, die tegen eind dit jaar operationeel moet zijn. Flying Bark werkt momenteel onder andere aan een geanimeerde versie van de serie Stranger Things voor Netflix en de nieuwe animatiefilm van Avatar: The Last Airbender voor Paramount. Binnenkort zal ook de animatiefilm 200% Wolf gelanceerd worden waarvoor Flying Bark samenwerkte met het Spaanse productiebedrijf Atlantika. Deze film is het vervolg op 100% Wolf. Flying Bark is een onafhankelijke producent met opdrachten voor onder andere zoals Netflix, Disney+, Marvel, Paramount ... De catalogus van het bedrijf omvat de met...
Farming Simulator 25 verkent Aziatische landbouw
Uitgever en ontwikkelaar GIANTS Software overspoelt de velden met een heleboel nieuwe gameplay features, visuele upgrades, maps, machines en zelfs zoetwater voor het verbouwen van rijst; wat nog meer agriculturele variatie toevoegt aan deze kindvriendelijke serie. Farming Simulator 25 is vanaf 12 november verkrijgbaar voor pc, Mac, PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Uitgebreide gameplay, gewassen, dieren en meer Virtuele boeren kunnen hun agriculturele rijk beheren in een nieuw weelderig Oost-Aziatisch landschap gevuld met rijstvelden, een Noord-Amerikaanse omgeving met veel open ruimte of een Centraal-Europese locatie met groene velden tussen vijvers en rivieren. Ze kunnen nu ook hun bedrijf alleen of in multiplayer opbouwen en twee...
Filmreview: Aquaman and the Lost Kingdom (4K UHD blu-ray)
Dat het DC Extended Universe al eens hit or miss durft te zijn, zal niemand ontkennen. In het rijtje superheldenfilms uit de DCEU-stal vond ik Aquaman uit 2018 bij de betere horen. Toegegeven, de film had zeker zijn gebreken, maar als comic-fan kon ik de eerste iteratie best smaken. In Aquaman and the Lost Kingdom brengt James Wan ons nu een vervolg, waarbij Jason Momoa opnieuw in de huid van de koning van Atlantis kruipt. Hoewel de film reeds in december 2023 op het witte doek verscheen, bekeek ik hem voor het eerst op de recent uitgegeven 4K UHD Blu-ray. Benieuwd wat ik ervan vond? Ontdek het in onderstaande review! De productie van Aquaman and the Lost Kingdom verliep niet altijd van een leien dakje. Niet enkel de gekende COVID-19...
Review: Luigi’s Mansion 2HD
Eens goed bang zijn is zo leuk, binnen bepaalde parameters natuurlijk. Als je in de groep de vraag gooit 'wat is nou jouw favoriete manier om eens goed te bibberen en te beven?' dan zijn de antwoorden even gevarieerd als mijn handtassen-plank (heel erg, dus). Ik heb het het meest voor oudere slashers en ben geen fan van de modernere paranormalen, mijn kinderen zijn grote volgers van de horrorhypes die vanuit Roblox als paddenstoelen uit de grond lijken te schieten. Bij die games heb ik - als ouder - vaak een paar vraagtekens, het is tenslotte een beetje vreemd om Peppa of Thomas Trein plots als monsterlijke nachtmerrie te gaan bezien (toegegeven, eens je met slaapgebrek aan aflevering acht opeenvolgend zit terwijl de nakomeling maar...
Terug
Bovenaan