BeyondGaming News

Tweede trailer voor Star Wars-serie The Acolyte
Disney heeft zojuist de tweede trailer onthuld voor hun aankomende Star Wars-serie The Acolyte, die vanaf 4 juni te zien zal zijn op Disney+. The Acolyte vindt plaats aan het einde van het High Republic-tijdperk, ongeveer honderd jaar vóór Star Wars: Episode I - The Phantom Menace uit 1999. De cast bestaat onder meer uit Amandla Stenberg als Mae, Lee Jung-jae als Jedi-meester Sol en Carrie-Anne Moss als Jedi-meester Indara. Ook zijn te zien: Manny Jacinto, Dafne Keen, Jodie Turner-Smith, Rebecca Henderson, Charlie Barnett, Dean-Charles Chapman, Margarita Levieva en Joonas Suotamo. Je kan de eerste trailer hier nog eens bekijken.
Review: Assetto Corsa Competizione + Nürburgring Pack DLC
Ik heb geen rijbewijs. Ik heb ook geen fiets (tenzij onderdelen in een doos in de garage sinds 2022 telt als 'fiets'). Daarom kan ik in feite ook niet claimen dat mijn gebrek aan een rijbewijs op mijn half gezegende leeftijd gewoon ligt aan een goed vooruitzicht op de - toen nog - toekomst en zorg voor de planeet. Casa Squidward is ook een beetje in the middle of nowhere dus ook 'ach, voor niets nodig toch' is geen te gebruiken excuus. Al woon ik wel dicht bij een wekelijks partijtje klaverjassen, dus er is wel nog een klein element van spanning in het leven. Kort gezegd (too late) ik ben een eeuwige voetganger. Veel van de games die ik hier test bevatten ook moedige hoofdpersonages die met hun eigen paardenkracht missies volbrengen...
Review: Anomaly Collapse
Roguelikes (of hun zusje met meer permanente upgrades: roguelites) zijn de laatste jaren een comeback aan het maken, maar het is niet altijd makkelijk om uit te dokteren welke je tijd waard zijn, en welke niet meer dan één run van je tijd verdienen. Zo ook met Anomaly Collapse, een roguelite-RPG waar je met pluizige personages strategische gevechten aangaat in een stad waar monsters en natuuranomalieën wijdverspreid zijn. De Chinese ontwikkelstudio Rocket Punch is vooral gekend voor hun 2D-actiegame Hardcore Mecha en betreedt nu met Anomaly Collapse de drukke markt van de roguelikes alsook strategische turn-based RPG's. Gelukkig kunnen zij als het op de principiële roguelite-design komt, genrefans makkelijk bekoren. Niets meer of...
Review: The Gap
Elk metrostation in London heeft al jaren een geautomatiseerd omroepsysteem. Behalve eentje. De Northern Line heeft nog steeds het bandje van meneer Oswald Laurence. De brave man werkte voor London Underground sinds de jaren zestig en sprak medio jaren zeventig de bekende zinnetjes zoals 'mind the gap' in. Oswald is al enkele jaren wijlen, maar zijn echtgenote komt nog wekelijks even pauze nemen in dit station, gewoon om haar echtgenoot nog eens te horen. LU belooft ook dat dit zo zal blijven tot het einde van haar dagen (van de weduwe, niet London Underground ...) en daarna gaan de bandjes naar de familie. Een hartverwarmend verhaal. Mind, thát gap is not this Gap. Inderdaad, het verhaal van The Gap is niet zo schattig, maar daarom...
Fotoverslag: Night Beats @ Botanique
Van 24 april tot 5 mei is het Les Nuits Botanique. Dit is al de 31e editie en met meer dan 22 affiches en 50 artiesten is er elke dag wel van alles te beleven. Zowel in de Botanique, de Chapiteau buiten en dit jaar ook in de Hallen van Schaarbeek. Op 30 april trad Danny Lee Blackwell uit Texas met zijn band op onder de naam Night Beats. Dankzij pakkende melodieën en hypnotiserende ritmes hield hij de uitverkochte Rotonde-zaal in de Botanique in zijn greep. Hij bracht ook twee opzwepende support bands mee die het publiek al dansend klaarstoomden voor hem. Zowel bij Howlin' Jaws als bij Tuesday Violence werd de zaal goed wakker geschud en was iedereen mee aan het bewegen op de muziek. Foto's Night Beats Foto's Howlin' Jaws...
Podcast | Aflevering 68 | Wat hebben we allemaal gekocht afgelopen maand?
Mrpoelie, Mrpool, Yuber, Bitjager en Bernard bespreken samen het laatste nieuws uit de gamingwereld in deze episode. Ook vertellen ze over wat ze allemaal gespeeld hebben de afgelopen week. We overlopen ook allemaal wat we gekocht hebben van games afgelopen maand. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door ons een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven!
Nieuwe trailer voor vierde seizoen van The Boys
Het vierde seizoen van de populaire serie The Boys zal vanaf 13 juni op Prime Video te zien zijn. In dit seizoen staat Victoria Neuman op het punt het Oval Office te betreden, terwijl Homelander zijn greep op de samenleving verstevigt. Butcher, die nog maar enkele maanden te leven heeft, heeft Becca's zoon verloren en zijn positie als leider van The Boys opgegeven. De rest van het team is zijn leugens zat. Met de inzet hoger dan ooit moeten ze een manier vinden om samen te werken en de wereld te redden voordat het te laat is. De cast van het vierde seizoen bevat vertrouwde gezichten, waaronder Karl Urban, Jack Quaid, Antony Starr, Erin Moriarty, Jessie T. Usher, Laz Alonso, Chace Crawford, Tomer Capone, Karen Fukuhara, Colby Minifie...
Techreview: Trust GXT 491 Fayzo Wireless Gaming Headset
Hoera, ik hoef niet langer te gamen in de slaapkamer naast een slapende vriendin en ben dus niet langer verplicht om headphones te gebruiken tijdens het gamen. Althans, dat was toch mijn idee bij de aanschaf van een gloednieuwe OLED-tv. In de praktijk blijkt echter al snel dat schermen met een dikte van pak 'em beet 3 mm nu niet bepaald het meest performante geluid bieden. Ik blijf dus, gewoontedier dat ik ben, gewoon met een koptelefoon op gamen. Gelukkig doe ik dat sinds kort wel in stijl dankzij de Trust GXT 491 Fayzo die met een koket lila kleurtje en RGB-verlichting een betere visuele indruk maakt dan het bescheiden prijskaartje suggereert. Dat een relatief goedkopere headset niet noodzakelijk een goedkope indruk moet maken is dus...
Seriereview: Sand Land: The Series
Akira Toriyama, de geliefde Japanse mangaka, is voor mij vooral bekend vanwege Dragon Ball Z, hoewel hij natuurlijk veel meer heeft gedaan. Zijn manga Sand Land, uit het begin van de jaren 2000, is tot op heden grotendeels onder de radar gebleven. Sand Land: The Series is een adaptatie van deze originele manga en er is ook een game en een film van uitgebracht. Dankzij een overeenkomst met Walt Disney voor internationale distributie via Disney+ werd het oorspronkelijke mangaverhaal uitgebreid tot een serie van zes afleveringen. Akira Toriyama maakte van deze kans gebruik om een vervolg te schrijven waarin hij een nieuw avontuur met dezelfde hoofdpersonages creëerde, waardoor de serie werd uitgebreid naar dertien afleveringen van telkens...
Launchtrailer toont wat van V Rising te verwachten
We hebben er even op moeten wachten, maar de echte release van V Rising loert eindelijk om de hoek. Althans, voor pc. PlayStation 5-eigenaars zullen nog wat langer geduld moeten hebben. In V Rising word je ondergedompeld in een duistere fantasiewereld. Gepland om op 8 mei op Steam uit te komen, nodigt V Rising spelers uit in een uitgestrekt open-wereld avontuur, waar de dorst naar bloed verweven is met de kunst van kasteelbouw en adrenaline-aangedreven actiegevechten. Terugkerende spelers kunnen een overvloed aan nieuwe content verwachten om hun tanden in te zetten, terwijl pas bekeerde vampieren kunnen genieten van het spel in al zijn glorie met zeven regio's om te verkennen en in totaal 57 bazen om te overwinnen. De 1.0-update...
Review: TopSpin 2K25
Het is gewoon Pong, maar met betere graphics. Ik verslik me haast in mijn Capri-Sun wanneer mijn vriendin de stelling doodleuk poneert bij het opstarten van TopSpin 2K25. Ja, we weten allemaal heus wel dat het een running gag is dat tennis niet bepaald de meest complexe sport is, of zo lijkt het dan toch. Als er iets is dat Top Spin na dertien jaar afwezigheid namelijk duidelijk maakt, is dat er meer nuance en diepgang in het spelletje verborgen zit dan je zou vermoeden. Hangar 13 tikt de ingedommelde franchise dus uit sluimerstand om ze volwaardig naast andere 2K-sporttitels als NBA en PGA te hijsen. Het doet dat door de omkadering die je verwacht van een 2K-titel te mengen met de wat meer op simulatie gerichte gameplay die fans van...
Benedict Cumberbatch in dramaserie Eric
Netflix heeft zojuist de trailer onthuld voor de aangrijpende nieuwe dramaserie Eric, gecreëerd door de veelgeprezen Britse schrijver Abi Morgan. Deze duistere serie, geregisseerd door Lucy Forbes, vertelt het verhaal van Vincent (Benedict Cumberbatch), een poppenspeler uit New York en bedenker van de geliefde kindertelevisieshow Good Day Sunshine. Wanneer zijn negenjarige zoon Edgar verdwijnt op weg naar school, raakt Vincent geobsedeerd door een tekening van zijn zoon: een blauw monster Eric. Terwijl Vincent's gedrag steeds zelfdestructiever wordt en zijn familie en collega's zich steeds meer van hem afkeren, blijft Eric zijn enige hoop. De serie, met onder meer Gaby Hoffmann, Jeff Hephner, Phoebe Nicholls, Amy Louise Pemberton en...
Review: Another Crab's Treasure
Beeld je eens in dat je niet van de slimste bent, waardoor je niks begrijpt van de huidige maatschappij met al haar rechten en plichten. Eigendom, vruchtgebruik en belastingen: die termen zeggen je helemaal niets. Hoe zou jij je dan voelen, als je daarbovenop ook nog eens een heremietkrab bent in een vervuilde, Souls-like oceaan, en extra kwetsbaar nadat je je schelp verloor? Hoe gek deze combinatie ook mag klinken, dat is dus precies het scenario waar het in Another Crab’s Treasure om draait. Another's Crab Treasure is de tweede game die ontwikkelaar en uitgever Aggro Crab zelf ontwikkelde, na het in 2020 prima ontvangen Going Under. Daarnaast publiceerden ze in 2021 Subway Midnight. Het ziet er echter naar uit dat Another Crab’s...
Fotoverslag: Humo's Rock Rally Finale @ Ancienne Belgique
Humo's Rock Rally van dit jaar danste op het ritme van girlpower. Meer dan zevenhonderd bands namen deel aan deze editie en in de finale keken de tien beste bands elkaar in de ogen op zondag 28 april. De kwaliteit van de bands lag hoog en we konden ons aan vele goeie shows verwachten in de volle zaal van de Ancienne Belgique. TJE was een goeie opener van de finale. Ze konden de zaal, die nog moest ontwaken, met enkel drie nummers wakker schudden om te dansen. Ze eindigden uiteindelijk op de derde plaats. Daarna kwam Edouard Van Preat met zijn kameleonzanger die zich volledig gaf voor het publiek. Aäron Koch, die folk speelt, opende het tweede deel van de show en werd opgevolgd door Those Who Didn’t. Zij bewezen dat je veel kan doen...
Take-Two sluit twee gamestudio's
Al maandenlang worden er op regelmatige basis mensen ontslaan die aan games werken of zelfs volledige gamestudio's gesloten. Zo sloot PlayStation onlangs London Studio en ook nu is het weer van dat. Deze keer is het niet PlayStation die mensen op straat zet, maar wel Take-Two Interactive. Take Two huisvest onder andere uitgever 2K, Private Division en Rockstar Games en een aantal ontwikkelstudio's. Het is in die laatste categorie dat de ontslagen vallen, want Intercept Games én Roll7 sluiten de deuren volgens Bloomberg. Beide ontwikkelstudio's zijn onderdeel van Private Division. Roll7 werd in 2008 opgericht en ontwikkelde onder andere de OlliOlli-games en Rollerdrome. Intercept Games is de studio achter Kerbal Space Program...
PlayStation Plus-games voor mei bekendgemaakt
Naar maandelijkse gewoonte vuurt PlayStation ook deze maand enkele nieuwe spellen richting de PlayStation Plus-abonnees. Ongeacht in welke tier je zit, kun je vanaf volgende week dinsdag vier nieuwe spellen downloaden. Deze keer zijn het niet van de minste! Destiny 2: Lightfall (PS5/PS4) EA Sports FC 24 (PS5/PS4) Tunic (PS5/PS4) Ghostrunner II (PS5) Bovenstaande spellen kun je downloaden tot en met 3 juni, met uitzondering van EA Sports FC 24. Deze game van Electronic Arts is zonder extra kosten te downloaden tot 17 juni. Bij deze ook nog eens een herinnering: download nu nog de spellen van vorige maand, want vanaf dinsdag zijn deze niet meer te downloaden. Het gaat om Minecraft Legends, Skul: The Hero Slayer en Immortals of Aveum.
De gamereleases van mei 2024
In mei leggen alle uitgevers een ... of dat zouden ze toch moeten doen. Met extra feestdagen in het verschiet, komt ook de lente eindelijk het land binnen. Dat kunnen we alvast voelen aan deze warme titels en een eerste zonnestraal bij het aansteken van een BBQ. Ronkende motoren en brandend rubber in MotoGP 24 en EA Sports F1 zullen alvast ook door je neusvleugels stromen en wie liever zelf wat loopt, kan in Pac-Man Mega Tunnel Battle lopen naar het eindeloze buffer, NOM NOM NOM. Acrobatie en geniale vechtkunsten komen naar boven waar niemand beter kan klauteren als The Rogue Prince of Persia. En voor wie het liever allemaal wat rustiger wenst, ontspannen vissen of zwemmen in een Endless Ocean of Papieren Mario's vouwen, in deze maand...
Terug
Bovenaan