BeyondGaming News

Heel wat nieuwe info over Final Fantasy XVI dankzij State of Play
Gisteren onthulde Square Enix spannende nieuwe gameplay van Final Fantasy XVI , het komende nieuwe deel in de Final Fantasy-franchise. Tijdens een speciale PlayStation State of Play-uitzending werden meer details onthuld over de RPG-elementen en indrukwekkende Eikon-gevechten die spelers kunnen verwachten wanneer de game op 22 juni 2023 verschijnt, exclusief voor PlayStation5. Final Fantasy XVI verplaatst spelers naar een epische dark fantasy-wereld, waar het lot van het land wordt bepaald door machtige Eikons en de Dominants die hen beheersen. Spelers volgen de reis van krijger Clive Rosfield, die heeft gezworen zijn jongere broer Joshua, de Dominant van de Phoenix, te beschermen. De beelden onthullen vele details over de komende...
Seriereview: Rick and Morty (seizoen 6)
Wie had ooit verwacht dat een disfunctionele parodie op Back to the Future zo een significant stukje fandom voor zichzelf zou uitkerven in de hedendaagse zeitgeist van de popcultuur? Met het zesde seizoen is er niks vrijblijvends meer aan de avonturen van Rick Sanchez en de kleine Morty, en heeft elke nieuwe aflevering een air van verwachtingen met zich meegekregen. Na vijf seizoenen van de meest gekke ideeën en opgebouwde personages bestaat altijd het gevaar van de neerwaartse spiraal. De makers zijn zich daar duidelijk zelf van bewust, want de show is vaak de eerste om de draak te steken met het recycleren van oude concepten of het rommelen met het vastgestelde canon. Voor een reeks met een behoorlijk intense fanbase als die van Rick...
Seriereview: The Spectacular
Spectaculair. ‘Mooi op een dramatische, opvallende manier’. ‘Groots en niet te negeren’. Het woord komt uit de zeventiende eeuw, van het woordje ‘spektakel’. Dat komt dan weer van 'specere', het Latijnse woord voor ‘kijken. Om maar te zeggen dat men van iets spectaculair de ogen niet kan afwenden. Er wordt over gepraat, het blijft hangen in het algemeen bewustzijn. Iedereen is wel in voor een spektakelstuk, iedereen wil graag eens ‘oh wauw’ kunnen zeggen. Films, events, televisie, … The Spectacular geeft de term echter een hardere, grimmiger definitie. Eentje waar wij niet zoveel bij stilstaan (of stil bij ‘moeten’ staan, gelukkig maar). Sinds 22 maart kan je op Disney+ terecht voor de vierdelige reeks The Spectacular. Een Nederlandse...
Powerwash Simulator krijgt fysieke release en roadmap voor 2023
Square Enix Collective en FuturLab maken bekend dat de heerlijk ontspannende schoonmaak-game Powerwash Simulatorop 13 juni 2023 als fysieke versie wordt uitgebracht. Deze boxed version is binnenkort beschikbaar voor pre-orders. Daarnaast is een gratis Muckingham-uitbreiding aangekondigd. Deze uitbreiding verschijnt op 18 april en vormt het begin van een spannende roadmap met meer aankomende content! De Muckingham Files (update 1.2) De meeste spelers zullen zich de mysterieuze Mauka Aitu Desert nog wel herinneren van klussen in de basisgame, waarbij ze een oud standbeeld, een indrukwekkend monument en een oude stoomtrein moesten schoonmaken. Naar nu blijkt staat deze woestijn niet alleen vol oude relikwieën, maar biedt hij ook plaats aan...
Trine 5 aangekondigd voor deze zomer!
Deze week kondigden uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Frozenbyte via een trailer ondertussen al het vijfde deel van de populaire Trine-franchise aan, getiteld Trine 5: A Clockwork Conspiracy. De puzzelplatformer zal in de loop van de aankomende zomer verschijnen op PlayStation 4 en 5, Xbox One en Xbox Series, Nintendo Switch en pc (via Steam, Epic Games Store als GOG). Net als in de voorgaande delen eisen Amadeus de tovenaar, Zoya de dievegge en Pontius de ridder de hoofdrollen op in dit nieuwe, meeslepende avontuur. Nadat hun reputatie werd aangetast moeten de drie helden dit keer de krachten bundelen tegen het boosaardige Uurwerkleger dat de toekomst van hun magische, vreedzame wereld bedreigt. De knappe art style en de...
Review: The Great War: Western Front
Real-time strategy games heb ik eerlijk gezegd een tijdlang links laten liggen. Na talloze varianten gespeeld te hebben, van de meest bekende tot obscure indiegames, had ik er wat mijn buik vol van. Toen ik echter de eerste beelden van The Great War: Western Front zag, was mijn interesse toch gewekt. De manier van oorlog voeren gaf mij een Total War-gevoel. De Eerste Wereldoorlog leek mij ook nog een goede setting om soldaatje te spelen, nog voor de opkomst van de moderne wapens en oorlogsvoering. Tactische beslissingen hebben die periode toch meer impact, dus ging ik snel aan de slag om die oorlog even te beslissen met al mijn geniale ingevingen. Ja, dat bleek dan toch enorm tegen te vallen. Het kan misschien aan mij liggen maar The...
Suicide Squad: Kill the Justice League uitgesteld tot volgend jaar
Normaal gezien moesten we vorig jaar al met Suicide Squad: Kill the Justice League aan de slag kunnen, maar een uitstel naar de lente van dit jaar bracht daar verandering. Ook de lente blijkt nu een onmogelijke opgave voor ontwikkelstudio Rocksteady Studios, want in plaats van een release op 26 mei moeten we wachten tot volgend jaar. Zo komt er ongeveer acht maanden wachten bij, wat uiteraard te betreuren valt. Veel uitleg over het uitstel wordt er via het officiële Twitter-kanaal niet gegeven. Wel meldt de uitgever dat het de moeilijke beslissing moest nemen om de best mogelijke ervaring aan de spelers voor te schotelen. Daarnaast wordt er gemeld dat we de komende maanden nog veel meer te zien zullen krijgen van Suicide Squad: Kill...
EA kondigt single player shooter Immortals of Aveum aan
Electronic Arts en Ascendant Studios hebben vandaag aangekondigd dat Immortals of Aveum, een single player first-person magische shooter, vanaf 20 juli verkrijgbaar is voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc via de EA App, Steam en Epic Games Store. Immortals of Aveum is ontwikkeld door Ascendant Studios — een nieuwe studio met ervaren ontwikkelaars van wie het werk bekroond is met meerdere BAFTA- en Game of the Year-prijzen — en wordt gepubliceerd onder het EA Originals-label. De game speelt zich af in een origineel fantasie-universum dat doordrenkt is met magie, bol staat van conflicten en zich bevindt op de rand van de afgrond. Spelers beleven deze verhaalgedreven, bloederige en filmische game door de ogen van Jak, terwijl hij...
Laatste trailer voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom onthuld
Richt je blik naar de hemel, want het duurt nu niet lang meer voordat The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom op 12 mei exclusief voor de Nintendo Switch verschijnt. Voordat je aan dit epische nieuwe avontuur begint, kun je genieten van de nieuwste en laatste trailer van de game. Kijk nu onderstaande The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Officiële trailer #3 om te zien welke avonturen in (en boven!) Hyrule je te wachten staan. In dit vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild kies je je eigen weg door de uitgestrekte landschappen van Hyrule en de mysterieuze eilanden die in de hemel erboven zweven. Ontdek nieuwe bestemmingen, gevaren, vijanden en puzzels, en gebruik je hersenen en vaardigheden om elke uitdaging op je...
Deze week in Pokémon: een samenvatting
Het Pokémon-nieuwsbureau komt vanaf heden wekelijks met een speciaal nieuwsbericht waarin enkele belangrijke events en nieuwigheden worden toegelicht. Zo is nu bekendgemaakt dat er spannende gevechten en limited-time events op je wachten in Pokémon Scarlet en Pokémon Violet, Pokémon UNITE en Pokémon GO! Bekijk hieronder de details van enkele van de komende events: Pokémon Scarlet en Pokémon Violet Neem het op tegen de sterkste en machtigste Pokémon van Paldea met de coolste moves en daag Pokémon uit die je normaal gesproken niet in Paldea tegenkomt in uitdagende Tera Raid Battles. Deze week kun je het voor het eerst opnemen tegen Typhlosion met de Mightiest Mark (Ghost Tera Type). Details over het event vind je hieronder: Welke...
Techreview: AOC AGM600 Wired Gaming Mouse & AMM700 Mousepad
AOC, het bedrijf dat werd opgericht in de Verenigde Staten maar op de dag van vandaag gevestigd is in Taipei, staat gekend voor zijn computeraccessoires zoals monitors, toetsenborden, schermen, koptelefoons en waar ik het vandaag over zal hebben namelijk: muizen. In deze review zal ik me focussen op de AGM600 Wired Gaming Mouse en de AMM700 muismat. Vanaf het moment dat ik de muis in mijn hand had, voelde het natuurlijk en gemakkelijk aan. Het is uiteraard wel jammer dat deze muis alleen voor rechtshandigen is, aangezien de rechterkant lager ligt dan de linkerkant en er een duidelijke steun is voor mijn duim. Op de duimsteun en de rechterkant is er ook wat grip voorzien wat zeker kan helpen bij het gamen als je van de spanning...
De Muppets schoppen keet in nieuwe trailer voor The Muppets Mayhem
Vanaf 10 mei veroveren de Muppets opnieuw Disney+ met de gloednieuwe spin-off The Muppets Mayhem. De reeks focust op de avonturen van de electric Mayhem Band die bestaat uit Dr. Teeth, Floyd Pepper, Janice, Zoot, Lips en uiteraard ook ieders favoriete drummer Animal. Bij een reeks die rond muziek draait horen uiteraard ook de nodige cameo's. De nieuwe trailer voor de serie belooft er in elk geval al heel wat. Mötley Crüe-drummer Tommy Lee, Morgan Freeman, Lil Nas X en ‘Weird Al’ Yankovic zullen alvast allemaal in contact komen met de Muppets op hun weg naar de grote muzikale doorbraak.
Nintendo geeft een overzicht van Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp
Verlang je naar nieuwe strategische titels voor je Nintendo Switch, of wil je eerder klassieke games uit het genre herbeleven? Overweeg dan Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp, oftewel twee hedendaagse remakes die vanaf 21 april 2023 bij elkaar worden gebundeld! Intelligent Systems – eveneens het brein achter Fire Emblem – bedacht de twee spellen in kwestie oorspronkelijk voor de Game Boy Advance, maar voor deze moderne editie zullen de verantwoordelijken bij WayForward een aantal aanpassingen voorbereiden. Zo bekleedde men Re-Boot Camp met een nieuw visueel uiterlijk, terwijl bepaalde componenten nu online-verbindingen zullen ondersteunen, zoals de multiplayer (voor maximaal vier spelers) of de Design Room waar iedere speler zijn eigen...
Milestone kondigt RIDE 5 aan
Milestone onthulde vandaag RIDE 5, het nieuwe deel in de serie motorrace-simulatie-games die geliefd is bij virtuele coureurs van over de hele wereld. Als eerste next gen-exclusieve titel van Milestone verschijnt RIDE 5 op 24 augustus voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, Steam en Epic. Voor het eerst in de serie kunnen virtuele race-fans genieten van een career-mode met een commentator die evenementen aankondigt en spelers tijdens hun race-avontuur de weg wijst. De career-mode bestaat uit vier hoofdrace-bundels, met diverse evenementen die achter elkaar ontgrendeld moeten worden, en een klassement dat de prestaties van spelers volgt. Om de competitie extra pittig te maken, krijgen spelers in de career-mode concurrentie van 10 rivalen...
The Batman-spin-off The Penguin in productie
Hoewel The Batman vorig jaar geen onverdeeld succes was, werd Matt Reeves' verfilming van de Dark Knight bij vele kijkers alvast goed ontvangen, zoals ook onze review getuigt. Tot de sleutelelementen van dit succes behoren de acteerprestaties van de acteurs en dan vooral die van Colin Farrell als The Penguin. Dit was ook HBO en Warner Bros. niet ontgaan, want al snel werd aangekondigd dat het personage zijn eigen miniserie krijgt. De serie zal de transformatie van Oswald Cobblepot tot de iconische en beruchte schurk tonen en zal later dit jaar te zien zijn op HBO Max (en bij ons hopelijk via Streamz). HBO Max liet intussen weten dat de serie in productie is en loste alvast de eerste beelden, die je hieronder kan bewonderen in de trailer.
Eerste trailer voor Captain Marvel-sequel "The Marvels"
Marvel Studios heeft de eerste trailer onthuld voor The Marvels, het langverwachte vervolg op Captain Marvel. In de trailer zien we Carol Danvers (Brie Larson), Monica Rambeau (Teyonah Parris) en Kamala Khan (Iman Vellani); het trio moet leren samenwerken wanneer hun krachten verstrengeld raken en ondertussen moeten ze ook het universum redden van een nieuwe dreiging. Nick Fury (Samuel L. Jackson) en Goose zijn ook terug en in de trailer krijgen we ook heel kort enkele andere katten te zien. Nia DaCosta (Candyman, Little Woods) neemt de regie van The Marvels op zich en werkte samen met Megan McDonnell, Elissa Karasik en Zeb Wells aan het scenario. Kevin Feige is producent en Louis D'Esposito, Victoria Alonso, Mary Livanos en Matthew...
Inscryption nu eveneens beschikbaar voor Xbox-consoles
Toen ik destijds een recensie omtrent Inscryption schreef, beschouwde ik het meteen als één van de beste games van 2021. Dit origineel spel verscheen vervolgens op zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5 gedurende de zomerperiode van 2022, en sinds kort zorgden de betrokken partijen ervoor dat meer platformen er ook van mogen genieten! Daniel Mullins Games en Devolver Digital besloten namelijk om eigenaars van een Xbox One of een Xbox Series S | X te verwennen met een port, welke je voor € 19,99 op de kop kunt tikken via de Microsoft Store. Inscryption is kort samengevat een concept dat horror-gerelateerde ideeën combineert met roguelite-elementen, terwijl de gameplay veel gemeen heeft met een kaartspel zoals pakweg Magic the...
Terug
Bovenaan