BeyondGaming News

Yo, ho en een flesje Assassin’s Creed whisky, vodka en rum
Vijftien jaar al bestaat Assassin’s Creed ondertussen, vijftien jaar en twaalf incarnaties. In 2007 begon Desmond Miles met de Animus op zoek te gaan naar de Pieces of Eden en sindsdien zijn we met diverse variaties aan assassins, tempeliers en werknemers van Abstergo doorheen de tijd gevlogen. Van Firenze over de oceanen naar Victoriaans Londen, de piramides tot Sparta en de Vikings, AC is een indrukwekkende verzameling avonturen die ongetwijfeld nog jaren zal boeien. Het gonst alvast van de geruchten voor de volgende installments: namelijk de mogelijkheid van een spinoff over Basim, die zich zou afspelen in het ‘Irak’ van de 9de eeuw, dat Rift zal plaatsvinden in het rijk van de Azteken (wat in en rond de vijftiende eeuw inderdaad een...
Bordspelreview: Under Falling Skies (solo)
Wie had ooit gedacht dat een combinatie van negen kaarten, een paar blokjes en wat dobbelstenen uit zou groeien tot één van de populairste solo only spellen? Eerlijk, Ik had wel een vermoeden, maar dat het zo ‘groots’ zou worden, dat kon volgens mij niemand voorzien. Om niet te willen 'stoefen', ik behoorde tot de playtesters nog voor het spel werd ingediend voor een ‘nanogame’ print and play wedstrijd op BoardGameGeek. Het spel was toen nog niet zo gestroomlijnd en er waren héél wat vragen over hoe de ruimteschepen bewogen en wanneer precies de dobbelstenen veranderden in robots, en hoe ... Veel onduidelijkheden, kritiek ook, maar de vragen en opmerkingen van de playtesters aan Tomás Uhlif, de designer, zorgden er wel voor dat het spel...
Review: The Tarnishing of Juxtia
Soms heb je van die dagen waarop je wel de benodigde tijd hebt om een nieuwe game op te pikken, maar het mag dan echt geen al te lange of complexe zijn. Je wil dan vooral niet te veel gepraat en gemekker van NPC’s horen, maar een minimum aan visuele prikkels ervaren, zo weinig mogelijk moeten nadenken en simpelweg iedereen die je tegenkomt uit de weg kunnen ruimen. Op zo’n typische moordzuchtige dag in mijn leven kwam ik dus bij The Tarnishing of Juxtia terecht. Bood dit me dan de perfecte spelervaring, zo voor even tussendoor? Je komt het hier te weten. The Tarnishing of Juxtia is een 2D dark fantasy action RPG (eigenlijk gewoon een Souls-like Metroidvania), uitgebracht voor de pc op 26 juli, die zich afspeelt in een donkere...
Bordspelreview: Boonanza
Eén van de eerste moderne spellen die ik heb leren spelen, was het spel Boonanza. Dit spel was dus één van de kiemen van mijn latere passie: gezelschapspellen. Boonanza werd reeds in 1997 ontwikkeld door Uwe Rosenberg. Je kan hem kennen van spellen als Agricola, Le Havre, Patchwork, A Feast for Odin, New York Zoo of talrijke andere spellen. En hoewel deze opgesomde spellen een bepaalde instapdrempel hebben, startte hij dus zo’n 25 jaar geleden met een simpel kaartspelletje. Bij Boonanza is het de bedoeling om bonen te verbouwen, te verhandelen en te oogsten. Afhankelijk van het aantal spelers heb je twee of drie akkers om je bonen op te telen. Het spel eindigt wanneer de trekstapel voor de derde keer op is. De speler die op dat moment...
NFL: Verwachtingen 2022-2023
Een paar weken geleden heb ik mijn voorspellingen eens tegen het licht gehouden, tijd om er nieuwe te maken! Iedereen kent de trendy picks wel vanuit de offseason: Bills blijven aan de top, Chargers en Broncos komen aanstormen, Steelers en Bears zakken weg en Tom Brady blijft goed en de aanhang van de Colts groeit stiekem. Ik laat me voor het eerste deel van de voorspellingen altijd bijstaan door een formule, die van de Pythagoriaanse Verwachting. Kort uitgelegd is dat het aantal wins dat een team zou moeten hebben op basis van zijn Points For en Points Against. Ligt die lager dan je eigenlijke wintotaal, heb je ondergepresteerd. Ligt dat hoger, heb je overgepresteerd en zul je waarschijnlijk – als alle andere factoren gelijk blijven –...
The Ascent ontvangt vanaf 18 augustus ook gloednieuwe DLC
Deze futuristische top-down shooter ging aanvankelijk door het leven als een exclusieve titel (qua consoles) voor Xbox, maar sinds maart is The Ascent alsook beschikbaar op zowel de PlayStation 4 als de PlayStation 5. "Het ideale moment om stilletjes aan meer content voor te bereiden" dachten de ontwikkelaars waarschijnlijk, want het team bij Neon Giant kondigde recent Cyber Heist aan, welke je vanaf 18 augustus 2022 kunt bezitten voor € 9,99. De evenementen van het hoofdspel worden door het narratief van deze DLC opgevolgd, welke je trouwens zowel in je ééntje als met vrienden kunt uitspelen, en je moet dus op voorhand de standaard campagne van The Ascent voltooien vooraleer je aan deze nieuwe content mag beginnen. Verwacht alvast...
Brace Yourself Games werkt alsook aan Rift of the NecroDancer
Zonet schreven we een bericht over SYNCHRONY, oftewel kersverse DLC voor de klassieke roguelite Crypt of the NecroDancer. Brace Yourself Games heeft tegelijkertijd ook grotere plannen in gedachte, want er schuilde een tweede aankondiging op het einde van de trailer voor die downloadbare content. Na afloop van de gameplay footage zegt Cadence, beter bekend als de protagonist van het eerder vermelde spel, namelijk dat ze "ergens naartoe moet" alvorens een logo op het scherm verscheen. Hiermee onthulden de ontwikkelaars het bestaan van Rift of the NecroDancer, een nieuw "standalone ritme-spel in hetzelfde universum." Helaas zweeg men daarna over enige relevante details, dus we weten niets over de gameplay of op welke platformen deze titel...
Karakters, mods en multiplayer in nieuwe DLC voor Crypt of the NecroDancer!
Indien je familiair bent met het roguelite-genre, dan is het alles behalve moeilijk om uiterst succesvolle instanties op te sommen. Crypt of the Necrodancer, wat Brace Yourself Games oorspronkelijk in 2015 begon te verkopen, is één van zulke exemplaren en die ontwikkelaars besloten om na al die jaren één extra stukje DLC online te gooien! De downloadbare content in kwestie draagt de naam SYNCHRONY en je kan het op dit moment op de kop tikken voor € 5,69. Dit prijskaartje geniet trouwens ook van een bescheiden korting (-10%) die tot en met 11 augustus actief blijft en de DLC - die voorlopig enkel via Steam verkrijgbaar is - bevindt zich bovendien nog in een Early Access-fase, aangezien de developers er verder aan willen sleutelen...
De duivel waart rond in de White City
Ik kan u de boeken van Erik Larson van harte aanbevelen. Hij heeft er eentje, Dead Wake, over de laatste vaart van de Lusitania en de onrust die je als lezer hebt omdat je weet wat komen gaat en er niks kan aan doen … daarvoor lees je een boek! Zijn bekendste werk is echter The Devil in the White City, een boek dat twee waargebeurde verhalen combineert. Het verhaal speelt zich af in vier delen: drie in Chicago tussen 1890 en 1893 en eentje in Philadelphia in 1895. Aan de ene kant leren we Daniel Burnham kennen. Burnham was een erg succesvol architect en een hoogtepunt in zijn loopbaan kwam toen Chicago het recht won om de wereldtentoonstelling, de World’s Fair: Columbian Expedition, in te richten. Een eer die qua toerisme en inkomsten...
Filmreview: The Dark Knight (Collector's Edition)
2008. Een superheldenfilm die toen ongezien de pannen van het dak liet vliegen door het breken van het ene record na het andere. Drie jaar na de grondlegger Batman Begins kwam The Dark Knight, de eerste film waarin de naam Batman niet in de titel voorkomt, en dat is niet het enige wat deze film verbrak. Hieronder de review van de nieuwe 4K blu-ray Collector's Edition-uitgave. The Dark Knight is het middenstuk van het gelijknamige drieluik. Ook deze werd geregisseerd door Christopher Nolan die tussen deze en de eerste film van de trilogie, het ook niet te missen goochelspektakel The Prestige filmde. Het verhaal van The Dark Knight werd mede bedacht door David S. Goyer en de screenplay schreef de regisseur samen met zijn jongere broer...
Far Cry 6 dit weekend gratis te spelen
Far Cry 6 is vanaf nu gratis te spelen tot 7 augustus voor Xbox Series X|S, PlayStation 5, Xbox One, PlayStation 4 en pc. Nieuwe spelers krijgen toegang tot de volledige game, evenals alle gratis downloadbare content die tot nu toe is verschenen, volledig speelbaar in coöp. Spelers die hun strijd tegen het regime van Antón Castillo in Far Cry 6 willen voorzetten, behouden hun progressie en profiteren van kortingen tot 60% op de game, Season Pass en DLC’s, via de verschillende online stores. Bij aankoop van een pc-editie op de Ubisoft Store, krijg je ook nog €5 in Wallet-beloningen om te gebruiken bij je volgende aankoop. Daarnaast maken spelers kans op geweldige prijzen, door mee te doen aan de Far Cry 6-fotowedstrijd. Om deel te...
F1 22 wordt volledig cross-play
Codemasters en Electronic Arts bevestigen vandaag dat EA Sports F1 22 de meest sociale F1-titel tot nu toe wordt door spelers over de hele wereld te verbinden aan de hand van cross-play dat later deze maand uitkomt. Voorafgaand aan de volledige integratie van deze nieuwe functionaliteit eind augustus, kunnen speler in twee verschillende trials van 5 tot 7 augustus en 12 tot 14 augustus het al tegen elkaar opnemen in Social Race en in de carrièremodus voor twee spelers via de PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One, en pc (Steam en Origin) in cross-play. Een veelgevraagde functionaliteit vanuit de community is cross-play. Met de integratie hiervan zal de matchmaking verbeteren. Bovendien geeft dit spelers de mogelijkheid...
Sea of Thieves start zevende seizoen
Voor het eerst onthuld bij de Xbox & Bethesda Games Showcase van deze zomer -met een vrolijk muzikaal nummer- is het zevende seizoen van Sea of Thieves hier, met de komst van schip Captaincy! Als een van de features waar de community het meest naar uitkijkt, is Microsoft verheugd om spelers de kans te geven hun schepen voor het eerst een naam te geven, een schat aan nieuwe decoratieve keuzes uit te proberen en in het Captain's Logbook te duiken om hun maritieme prestaties over de hele wereld te bekijken. Als je ooit je naam op het kraaiennest van een schip hebt willen graveren en als kapitein wilt zeilen, zul je blij zijn te weten dat Season Seven gratis beschikbaar is voor iedereen in Game Pass, op Xbox Series X|S, Xbox One , Windows...
Review: Train Valley - Console Edition
Simulatiegames doen het goed. Je hebt ze in alle vormen en kleuren, van geitensimulatoren tot het managen van een hele stad, dierentuin of pretpark. Train Valley bracht een aangename manier van spoorwegsimulatie richting pc en dat reeds in 2015. Zoveel jaren en een sequel later kunnen ook consolegamers eindelijk van dat avontuur genieten, en of dat de moeite is, zocht ik voor jullie uit. Grafisch hoef je van deze 'port' geen mirakels te verwachten. Train Valley: Console Edition bundelt het basisspel uit 2015 met enkele DLC-pakketten, maar ondanks de mogelijkheden op hedendaagse consoles werd daarin niet geïnvesteerd. Hoewel het altijd mooi meegenomen is, staat of valt een spel zoals dit niet met haar uiterlijk en dus zoom ik graag in...
Filmreview: The Princess
I am not a princess, I am a goddamned queen. Zo, dat is dan al uit de weg en weet u ook weer. Het is in deze moderne tijd ook al lang geen geheim meer dat prinses zijn eigenlijk toch niet zo fantastisch is. Je bent weliswaar veelal goed voorzien van kluiten, maar als levende reclame voor je land zitten er ook strenge regels aan vast en is echte vrijheid niet direct een optie. Niet dat ik het niet graag een maand of zo zou proefdraaien, maar full time lijkt het mij toch eerder een snooze fest. Een Disney-prinses, dat is een ander verhaal. Daar heb je minstens een garantie op een happy end die past bij het soort royalty die je bent. En ja, je moet wat appels ontwijken of wegblijven van een spinnewiel, maar uiteindelijk is het al die...
Filmreview: Red Sandra
Red Sandra is een aangrijpende film gebaseerd op het waargebeurd verhaal van Sandra Massard en de strijd van haar ouders tegen de farmaceutische industrie. In de winter van 2007 werd bij Sandra de levensbedreigende stofwisselingsziekte metachromatische leukodystrofie (MLD) vastgesteld. Sandra is op dat moment net zes jaar geworden en kan enkel gered worden met een peperduur medicijn. Het is een waardevol verhaal dat nu op Streamz te zien is. Op een rots staan twee mensen naar de afgrond te kijken; dit is de openingsscène van het emotioneel verhaal van Sandra en haar ouders. Een verhaal over moed, hoop en volharding, maar ook bittere realiteit. Ouders die geen andere keuze hebben dan strijden tegen de farmaceutische bedrijven, overheden...
Review: PowerWash Simulator
Wanneer je kind plots een interesse toont in schoonmaken, stel je geen vragen en you roll with it. Wie weet blijft de passie hangen en volgt een leven van opgeruimde kamertjes en vaat in de vaatwasser? We hebben nu een dikke tien dagen PowerWash Simulator en helaas is er nog geen sprake van een sprankelende kinderkamer, máár ze hebben ook nog geen Kärcher in de living leeggespoten dus we kunnen eigenlijk spreken van een status-quo. PowerWash Simulator is de zoveelste in een rij aan reallife ervaringen die je op pc kan proberen en ik vind zo een sim altijd wel ontspannend. Bij Farming Simulator ben ik wel behoorlijk vaak de gracht in gereden maar gewoon mikken en spuiten … hoe moeilijk kan het zijn, hè mannen? Who’s a dirty …...
Terug
Bovenaan