BeyondGaming News

Review: The Elder Scrolls Online: High Isle
Alweer een nieuw hoofdstuk voor The Elder Scrolls Online, alweer een nieuwe review op jullie favoriete Nederlandstalige gaming website dus. Na me vorig jaar al grondig te verdiepen in Blackwood, werd het deze maand met High Isle tijd voor een bezoekje aan de Bretons. Of er echter veel noemenswaardigs over deze nieuwe game content te vertellen valt, zul je hier snel te weten komen. Sta mij toe om te wachten met de echte openbaring hiervan tot de volgende paragraaf, om de spanning toch nog voor heel even schijnbaar op te laten bouwen. Nu wil ik trommelgeroffel! Net zoals dat bij de voorgaande hoofdstukken van The Elder Scrolls Online het geval was, bleek het niet lang nadenken hoe de nieuwe spelwereld van High Isle ingeladen kon worden...
Toffe reclamevideo zet de nieuwe PlayStation Plus in de kijker
Sinds gisteren is de nieuwe PlayStation Plus beschikbaar bij ons en daarmee namen we afscheid van de klassieke PlayStation Plus én van PlayStation Now. Deze diensten werden geïntegreerd in één abonnement, al kun je wel kiezen uit verschillende tiers, afhankelijks van welke voordelen je uit je abonnement wil halen. Om de nieuwe dienst in de kijker te zetten, heeft PlayStation een toffe reclamevideo gemaakt. Waarom zou je je focussen op het zijn van slechts één iemand, terwijl je werkelijk iedereen kunt zijn?
Trailer van White Bird: A Wonder Story met Helen Mirren
Lionsgate heeft de trailer van White Bird: A Wonder Story gepubliceerd; deze film is het vervolg op Wonder uit 2017. Julian is van school gestuurd en heeft sindsdien moeite om erbij te horen. Om zijn leven te veranderen, vertelt zijn grootmoeder haar verhaal: als jong meisje moest ze onderduiken in het door nazi's bezette Frankrijk, waarbij ze hulp kreeg van een schoolvriend. Deze film, met in de hoofdrollen Gillian Anderson, Bryce Gheisar, Ariella Glaser, Orlando Schwerdt en Helen Mirren, werd geregisseerd door Marc Forster (Finding Neverland, Christopher Robin) en is vanaf 14 oktober in de bioscopen te zien.
No Man's Sky verschijnt in oktober voor Nintendo Switch
Hello Games en Bandai Namco hebben aangekondigd dat de Nintendo Switch-versie van No Man's Sky wereldwijd op 7 oktober 2022 zal worden uitgebracht. De game zal digitaal verkrijgbaar zijn via Nintendo's eigen e-shop en fysiek via alle retailers. Voor de allereerste keer zal er op dezelfde dag ook een fysieke PlayStation 5-versie beschikbaar worden gesteld. No Man's Sky, oorspronkelijk uitgebracht in 2016, is een sciencefiction verkenningsgame die zich afspeelt in een procedureel gegenereerd universum. Het beschikt over een bijna oneindig aantal nooit eerder geziene planeten en sterrenstelsels om te verkennen, elk wemelend van leven om ontdekt te worden. Spelers kunnen kiezen om te verkennen, knutselen, bouwen, handelen, vechten of...
Met Lego Star Wars de zomer in met een nieuwe trailer
Wie na Obi-Wan Kenobi niet genoeg had van Star Wars kan vanaf 5 augustus kijken naar Lego Star Wars Summer Vacation. Hier gaan de helden van de gekende films op een welverdiende vakantie. Finn plant voor Rey, Poe, Rose, Chewie, BB-8, R2-D2, en C-3PO een vakantie aan boord van de ultra-luxe Galactic Starcruiser, maar alles gaat mis wanneer de groep wordt gescheiden. Hoe gaan ze weer bij elkaar geraken ? Dat zie je 5 augustus op Disney+.
Review: A Monster's Expedition
Ik ben reeds een paar uur met A Monster’s Expedition aan de slag, en ik zit wederom vast. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, het zal ook niet de laatste zijn. Alleen zit ik nu muurvast. Ik sta op een simpel eilandje en om verder te komen moet ik gewoon een boomstam omduwen zodat ik mijn expeditie verder kan zetten. Meer hoef ik in de game niet te doen. Het is gewoon boomstammetjes omduwen en mijn pad vervolgen, geen raketwetenschap. Dus waarom blokkeert die vermaledijde stam het pad van een andere boom die ik moet gebruiken als brug? Ik sta daadwerkelijk gestrand op dit lullige kleine eilandje en de uitkomst is, stel je voor, een puzzel voor me. Maar dan komt het, zelfs al laat het beschamend lang op zich wachten, het...
Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe auto's, nieuw circuit en extra menu's toe
Gran Tursismo 7 krijgt vandaag een update die het spel naar versie 1.17 brengt. Naast heel wat verbeteringen, voegt de update ook nieuwe content toe in de vorm van drie nieuwe auto's, een nieuw circuit en enkele extra menu's die de spellen kunnen voltooien. De nieuwe auto's waarmee je kan racen in GT7 zijn de 1932 Ford Roadster ‘63, de iconische Suzuki V6 ESCUDO Pikes Peak Special '98 en de Suzuki Vision Gran Turismo (Gr.3 Version). Het nieuwe circuit is Watkins Glen International, een circuit in de buurt van New York dat vooral onder de NASCAR-liefhebbers gekend zal zijn en zowel in zijn korte als lange vorm aanwezig is in het spel. Verder zal je Watkins Glen ook kunnen gebruiken in de Scapes-modus. De extra menu's die je kan proberen...
Review: Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
“Heroes in a half shell … Turtle Power!” Was je gedurende het hoogtepunt van diens populariteit aan het scherm gekluisterd, dan staat het intromuziekje van de oorspronkelijke TV-reeks wellicht in je geheugen gegrift. We zijn inmiddels 35 jaar verder en de groene, gemuteerde ninja-tieners beschikken nog steeds over zoveel allure, dat ze in 2022 nog steeds onderworpen worden aan allerlei nieuwe merchandise. Speelfiguren, nieuwe animatieseries en videogames behoren tot deze algemene omschrijving, en vandaag bespreek ik één van zulke kersverse producten. Door middel van Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge fixeren zowel Dotemu als Tribute Games zich grotendeels op een (met nostalgie overladen) doelgroep die vandaag de dag...
Uitgebreide video en eindelijk releasedatum voor A Plague Tale: Requiem
Tijdens de Focus Showcase werd een Extended Gameplay-trailer getoond van A Plague Tale: Requiem, het vervolg op het hooggeprezen A Plague Tale: Innocence van Asobo Studio en Focus Entertainment. Daarbij werd aangekondigd dat de game op 18 oktober verschijnt en pre-orders beschikbaar zijn voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc! Nintendo Switch-eigenaars kunnen aan de slag met de cloud-versie. In een nieuwe, uitgebreide gameplayvideo zien we hoe Amicia en Hugo zich een weg banen door een enorme okerrode steengroeve vol soldaten die hen maar wat graag te grazen nemen. Gelukkig kan het duo vele nieuwe trucjes gebruiken en zijn ze niet bang hun handen vuil te maken. Zie hoe deze situatie voor ze uitpakt en bereid je voor op een...
Review: Starship Troopers - Terran Command
Ondanks vervolgfilms, televisieseries, comics, videogames, een flipperkast en enkele tabletop games, is het toch vooral Paul Verhoevens verfilming van Robert A. Heinleins controversiële scifi-novel Starship Troopers die in ons collectieve geheugen gegrift staat. Verhoeven was eigenlijk geen fan van het fascistische karakter van het boek en vond er dan ook niets beter op dan de draak te steken met het militaristische en patriottistische karakter van het boek. De film werd in 1997 bij zijn release in de cinema met de grond gelijk gemaakt door de critici, maar groeide verbazingwekkend toch uit tot een ware cultklassieker. Maar nog verrassender, is dat we 23 jaar na de originele release een noemenswaardige real-time strategy game krijgen...
Seriereview: The Silence Seizoen 1
Sinds enkele weken kan je op MyLum The Silence ontdekken, een spannende misdaadserie van Kroatisch-Oekraïense afkomst. Hoewel de serie dateert van 2021, is ze nu pas bij ons te zien. Maar zoals je wel kan denken, kijk je sinds enkele maanden toch met iets andere ogen naar alles wat met Oekraïne te maken heeft. Van de wonden die de oorlog in het land heeft geslagen, zal je hier echter weinig merken, want The Silence belicht een ander onderwerp dat we vaak associëren met het oostelijk deel van Europa. Landen zoals Oekraïne of Wit-Rusland hebben namelijk ook een mindere reputatie met dank aan importbruiden, prostitutie en mensenhandel. Zelfs onze Belgische televisiemakers maakten met Matroesjka's een strak staaltje fictie hierover. The...
Review: The Quarry
Als het op horror aankomt, ben ik een groot mietje. Films en games sla ik met veel plezier over. Ik kijk nog liever naar de zoveelste herhaling van F.C. De Kampioenen dan naar een horrorfilm. Ik eet veel liever een week sla dan aan een spel als Dead Space te beginnen. En toch is er afgelopen jaren al wat vooruitgang geboekt. Zo ben ik in 2019 begonnen met Man of Medan, om het jaar erop Little Hope en vorig jaar House of Ashes te spelen. Allemaal horrorspellen van ontwikkelaar Supermassive Games, de makers van Until Dawn. Aangezien ik die drie spellen goed kon verteren, waag ik me aan het nieuwste project van Supermassive Games: The Quarry. Deze keer gebeurde dat in samenwerking met uitgever 2K Games. Nu ik stilletjesaan het horrorgenre...
Theaterreview: Lieven Scheire: DNA
Twee jaar later dan eigenlijk gepland kunnen we onze tickets voor DNA eindelijk verzilveren. Volgens de affiche een entertainende show over genetica en de praktische gevolgen ervan op onze levens. Hoewel die affiche niet gelogen is, heb ik er toch wat meer over te zeggen. We kennen Lieven Scheire van zijn tv-programma’s over wetenschap, en natuurlijk van de Nerdland Maandoverzicht-podcast. Maar ik was verrast dat hij met DNA een heel andere kant liet zien, ik had meer van hetzelfde verwacht. En dit was wat mij betreft misschien wel zijn sterkste kant. Het gaat a zuk’n dag worden. De basis blijft uiteraard hetzelfde: Het is praten over wetenschap. Want ‘science is the greatest show on earth’, zo zegt hij zelf. Maar de manier waarop...
The Crew 2 krijgt volgende maand grote update
The Crew is nog altijd alive and kicking, zo blijkt. De racegame van ontwikkelaar Ivory Tower en uitgever Ubisoft krijgt volgende maand namelijk een update, waaronder ook enkele verbeteringen voor PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Zo zal het spel te spelen zijn aan zestig frames per seconde op die consoles en krijgen alle platformen een nieuw weersysteem. Daarnaast wordt de besturing van de wagens onder handen genomen én krijg je een nieuwe campaign. Ubisoft verwent de fans dus. Meer informatie vind je in onderstaande trailer. De update voor The Crew 2 zelf wordt op 6 juli uitgebracht.
Vernieuwde PlayStation Plus nu ook bij ons beschikbaar
We hebben er even op moeten wachten, maar de vernieuwde PlayStation Plus is nu ook bij ons beschikbaar. De oude PlayStation Plus en de streamingdienst PlayStation Now gaan op de schop en worden samengevoegd. Er zijn drie tiers waaruit je kunt kiezen en elke duurdere tier bevat alle elementen van de goedkopere, met een paar extra's. PlayStation Plus Essential is met 59,99 euro per jaar de goedkoopste tier en deze bevat volgende zaken: Share Play, cloudopslag, gamehulp, online multiplayer, de maandelijkse games en de PlayStation Plus-verzameling aan extra spellen. Daarnaast hebben PlayStation Plus-abonnees ook recht op exclusieve kortingen en packs. PlayStation Plus Extra kost jaarlijks 99,99 euro en bevat bovenstaande zaken, aangevuld...
Beyond The Festivals: Alcatraz
De zomer belooft heet te worden en bij BeyondGaming kan je er van op aan dat wij je al het beste gaan voorstellen om van jouw vakantie een episch succes te maken. België is straf in festivals. Qua sfeer en affiches staan we regelmatig bij de wereldtop, dus is het maar normaal dat we ons spotlicht gaan richten op het beste voor elk wat wils en beginnen doen we met een head banging hoogmis: Alcatraz! Wat? Van 12 tot en met 14 augustus is het weer van dat in Kortrijk, de Lange Munte verandert een paar dagen in het legendarische Alcatraz en fans van Metal (van Death tot Extreme over Gothic, Industrial en elke stop onderweg) halen hun hartje op onder blakende zon en met een frisse pint (of meerdere). Alcatraz slaagt er elk jaar in om een...
White Goblin Games pakt uit in het volgende kwartaal
Het volgende kwartaal gaat bijna van start, dus heeft White Goblin Games bekendgemaakt welke bord- en kaartspellen en uitbreidingen we komende drie maanden mogen verwachten. Zo kun je opnieuw strijden om de sjerp voor beste burgemeester, deze keer in Machi Koro 2: Polis. Het basisspel heb je hiervoor niet nodig, aangezien het een variatie betreft. Ook Grove, Splitter, Qwixx Collectie en The Game mag je verwachten. The Game is niet nieuw, maar wordt wel in een nieuw jasje gestoken. Er wordt eindelijk een einde gemaakt aan het morbide doodshoofd die op de doos en de kaarten prijkte. Ook fans van Everdell worden verwend, want komende maanden mag je je collectie uitbreiden met luxe componenten. Zo verschijnen Everdell Pearlbrook...
Terug
Bovenaan