BeyondGaming News

Bordspelreview: Claim 2
Eerlijk toegegeven, speel ik zelden bordspellen met twee. De reden daarvoor is dat spellen die met meerdere spelers te spelen zijn niet ontworpen zijn om een even toffe ervaring met twee te creëren. Af en toe maak ik een uitzondering en dan in het bijzonder wanneer spellen enkel met twee gespeeld kunnen worden. Enkele voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld Glasgow, Watergate en Claim 2. Die spellen zijn specifiek bedoeld voor dat spelersaantal en alles is daar dus perfect op afgestemd. Voor zo'n ervaring maak ik graag wat tijd vrij. Met de komst van Claim Reinforcements: Sea, Sun en Sky heb ik beslist ook een review van het basisspel zelf te voorzien. Hierbij heb je de keuze uit Claim en Claim 2, waarvan ik met laatstgenoemde aan de...
Hoop nieuws en drie trailers van Overwatch 2 gelost
Blizzard heeft er een BlizzCon-loze periode opzitten, en is met een sterk inhaalmanoeuvre bezig om fans van hun mooie repertoire aan videogames te verwennen. Eerder dit jaar kregen we onder meer nieuws over World of Warcraft: Dragonflight geserveerd, en ook het (niet zo positief ontvangen) Diablo Immortal passeerde de revue. Overwatch 2 is al langer aangekondigd, sinds 2019 om precies te zijn, en het was vol ongeduld uitkijken naar meer informatie over deze sequel. De PvE-missies waren initieel misschien de belangrijkste nieuwigheid, maar ook 5v5 in plaats van het huidige 6v6, nieuwe protagonisten en seizoensgebonden game-inhoud doen ons stilaan ongeduldig afwachten naar meer info en hands-on-mogelijkheden. Je kan je overigens reeds...
Starship Troopers proberen de boel te redden
Nee, de Starship Troopers hebben het niet makkelijk. Ze zitten namelijk op een vijandige planeet waar hersenen zuigende rotbeesten tegenwerken. Er zit maar één ding op: dat ongedierte voor eens en voor altijd klein krijgen. Dat is echter eenvoudiger gezegd dan gedaan, want de beesten zijn met vele honderden, zelfs duizenden aanwezig. De Belgische studio The Artistocrats hoopt met Starship Troopers: Terrain Command de fans tevreden te stellen. De game is een real-time strategy game die gebaseerd is op de 25 jaar oude film (uit 1997 dus). Je krijgt de controle over een mobiele infanterie-eenheid die het moet opnemen tegen de spinachtige vijanden. Starship Troopers: Terrain Command is vanaf vandaag beschikbaar voor pc.
Klop erop los in TMNT: Shredder's Revenge
Uitgever Dotemu heeft de releasetrailer van Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge gepubliceerd. De tijdloze schildpadden hebben nog eens tijd gemaakt om te verschijnen in een videogame en Shredder op zijn bakkes te geven. Het toffe aan TMNT is dat je het spel in co-op kunt spelen, wat altijd een extra twist geeft. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge bevat volgens de uitgever baanbrekende gameplay gebaseerd op tijdloze klassieke vechtmechanica, ontwikkeld door de beat 'em up-experts van Dotemu (Streets of Rage 4) en Tribute Games. Knok je een weg door prachtige pixelkunstomgevingen en versla bakken helse vijanden met je favoriete Turtle. Ze hebben elk hun eigen vaardigheden en moves, waardoor elk spel uniek is...
Techreview: Trust GXT 980 Redex
Als ik achter mijn computer zit, beschouw ik een muis een beetje als het verlengde van mijn arm. Een onmisbaar element om te navigeren doorheen de digitale wereld. Mensen met een laptop die bijvoorbeeld enkel gebruik maken van een touchpad begrijp ik niet (mijn vrouw inbegrepen). Langs de andere kant is een muis ook geen hebbeding waar ik meer dan 100 euro aan wil uitgeven. Daarom hecht ik veel belang aan een degelijke, maar betaalbare muis die liefst ook voldoet aan mijn vereisten. Benieuwd of de Trust GXT 980 Redex in deze categorie valt. Wat het prijskaartje betreft, zit het alvast goed. De nieuwe gamingmuis van Trust heeft een richtprijs van € 39,99 en bevindt zich zo zelfs in de goedkoopste categorie van mid-budget hardware. In...
Eindelijk Belgische operator in Rainbow Six Siege!
Operation Vector Glare, het tweede seizoen van het zevende jaar voor Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, is nu speelbaar op alle platformen. Dit nieuwe seizoen introduceert de nieuwe Belgische Operator Sens, een nieuwe Team Deathmatch-map, fase één van het nieuwe reputatiesysteem, gameplayverbeteringen en meer. Operation Vector Glare zet strategie op de voorgrond met de nieuwe aanvaller Sens, een briljante tacticus uit België met militaire ervaring en training in psychologie. Sens is uitgerust met de R.O.U. Projector System gadget waarmee hen een wiel uitzet dat in een rechte lijn beweegt en kleine projectors achterlaat, die zich na een bepaalde tijd vernietigen. De projectors bouwen een muur van licht die het zicht van andere Operators...
Ga gemaskerd op pad met Zorro The Chronicles
NACON, PVP GAMES en BKOM studios, in samenwerking met Zorro Productions, Inc. en de Canada Media Fund, maken met plezier bekend dat Zorro The Chronicles, the game nu verkrijgbaar is voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en Nintendo Switch. Deze gloednieuwe, actierijke avonturengame, die is gebaseerd op de gelijknamige populaire tekenfilmserie, biedt epische avonturen, spectaculaire gevechten, spannende verkenningsmissies en zenuwslopende stealth-ervaringen. Zorro The Chronicles is een gezinsvriendelijke action-adventure game met gevarieerde gameplay, van zwaardcombo’s tot infiltratie en een parrying-systeem. Zorro’s nieuwste avontuur biedt echt voor elk wat wils. Het spel laat spelers kiezen uit verschillende...
Probeer tot 20 juni honderden speelbare demo's uit dankzij de Steam Next Fest!
De schattige doch lugubere roguelite The Cult of the Lamb? Het Metroid-achtige Ghost Song? Het door Sekiro: Shadows Die Twice geïnspireerde Nine Sols? De manische First-Person Shooter Anger Foot? Ettelijke games om (gedurende een tijdelijke periode) naar hartelust uit te testen, want sinds kort publiceerden honderden ontwikkelaars elk een gedeelte van hun nieuwste projecten, in het teken van het jaarlijkse Steam Next Fest! Hiermee viert Valve het bestaan van videogames in alle vormen en maten, waarin jij het belachelijke aanbod van titels (via een toegewijde pagina) gratis en voor niets kunt bekijken, én vervolgens mag downloaden. Tot en met 20 juni 2022 plaatst men dus veel belangstelling op meer dan duizend verschillende demo's...
Magisch muzikale Matilda komt eraan!
Roald Dahl blijft bij de meest geliefde auteurs voor kinderen. In de meeste bibliotheken vinden we wel iets over chocoladefabrieken, gigantische perziken of vriendelijke reuzen. En tussen al die zoetigheden ook vaak een klein, pienter meisje: Matilda. Aangezien sommige verhalen tijdloos zijn, is het niet verwonderlijk dat Netflix eind dit jaar met Matilda: The Musical op de proppen komt. Het verhaal is niet onbekend: leergierig lezertje is een buitenbeentje in haar ronduit vreselijke gezin. Ze vindt echter een verwante ziel in haar zorgzame leerkracht. Samen moeten ze leren omgaan met Matilda’s ontwikkelende psychische krachten én het tirannieke (ronduit gestoorde) schoolhoofd Juffrouw Trunchbull. De cast is in elk geval veelbelovend...
Spider-Man slingert naar Disney+ op 17 juni
Friendly neighbourhood Spider-Man slingert vanaf 17 juni ook naar Disney+. In totaal zullen vier titels beschikbaar worden gemaakt, namelijk Spider-Man (2002), Spider-Man 2 (2004), Spider-Man 3 (2007) en Spider-Man: Homecoming (2017). Wie deze titels nog niet heeft bekeken, kan daar binnenkort alvast werk van maken. Kleine tip van het huis: Spider-Man 3 mag je gerust op 1,5x snelheid afspelen. Daarenboven geeft Disney aan dat later dit jaar nog veel meer titels uit het film- en tv-aanbod van Sony Pictures zullen worden toegevoegd. Dat kunnen we alleen maar toejuichen. Filmrechten ... het is me wat! Spider-Man (2002) De doorsnee tiener Peter Parker verandert in een buitengewone superheld nadat hij per ongeluk gebeten wordt door een...
Preview: Steelrising
Op 8 september verschijnt Steelrising, de nieuwste game van de Franse ontwikkelaar Spiders. Naast twee Sherlock Holmes-avonturen, focust deze ontwikkelaar zich vooral op het maken van rollenspellen, maar door hun beperkte budget zijn dit nooit high-profile games. Mijn eerste kennismaking met de studio was met Mars: War Logs en doorheen de jaren merk je dat hun games steeds kwalitatiever worden, waarbij hun laatste titel GreedFall meteen ook hun beste spel was. Met hun nieuwste titel Steelrising werpen ze zich voor het eerst op een subgenre dat de laatste jaren enorm populair is geworden. Met Steelrising gaan ze namelijk het succes van FromSoftware achterna en schotelen ze ons een heuse soulslike voor. Maar in tegenstelling tot een...
Xbox spelen wordt een Riot!
Riot Games bestaat ondertussen zestien jaar en heeft op die tijd een onuitwisbare plaats in de gaming geschiedenis veroverd. League of Legends is ook effectief legendarisch, er zijn ondertussen veertien internationale LoL esports leagues, met een wereldkampioenschap dat tot honderd miljoen kijkers wist te bekoren. Er is ondertussen een geanimeerde serie (Arcane) bijgekomen, comics, zelfs muziek van virtuele bands uit het spel máár dat spel blijft natuurlijk het allerbelangrijkste en net daar is er nu leuk nieuws! Microsoft en Riot Games hebben tijdens de Bethesda showcase van dit jaar aangekondigd dat er een samenwerking komt voor de Xbox Game Pass en die zal een hele resem perks inhouden voor zowel League Of Legends, League Of...
Duik vanaf 29 juli in de wereld van Digimon Survive
Bandai Namco Europe heeft vandaag aangekondigd dat Digimon Survive, de hybride visuele roman en tactische RPG, op 29 juli 2022 naar PlayStation 4 (PlayStation 5-compatibel), Xbox One (Xbox Series X|S-compatibel), Nintendo Switch en pc komt via Steam. Fysieke pre-orders voor de titel zijn nu verkrijgbaar. Spelers die de game tussen de lancering en de eerste maand digitaal kopen, ontvangen Guilmon en HP Support Equipment als bonuscontent. Digimon Survive stuurt spelers naar een mysterieuze wereld vol gevaarlijke monsters en dodelijke gevechten die hun overlevingsvermogen op de proef stellen. Spelers kruipen in de huid van protagonist Takuma Momozuka en kunnen de uitkomst van hun avontuur direct beïnvloeden via allerlei mogelijk grimmige...
Review: Let’s Get Fit
Nieuwjaarsvoornemens, wie kent ze niet … Ondertussen zijn we juni en liggen ze bij de meesten al in de vuilbak. Better luck next year! Ik ben zo’n typische persoon die sporten en diëten steevast op nummer één zet. Dat het doorgaans helaas bij voornemens blijft, bewijzen de confronterende cijfers op mijn weegschaal. Hoewel ik regelmatig een heropflakkering krijg van mijn nieuwjaarsgedachten, blijft het een heuse uitdaging om de moed en de discipline op te brengen om er opnieuw voor te gaan. Gelukkig zijn er een resem aan hulpmiddelen die toch enigszins wat gewicht (gniffel) in de schaal weten te leggen. Gamification is daar één van. Wie kent de alombekende Wii Fit bijvoorbeeld niet? In dat genre heeft ook de Nintendo Switch ondertussen...
Obscure PS2-titel Kamiwaza: Way of the Thief komt na 16 jaar alsnog naar Europa!
Niemand gaat het je kwalijk nemen als jij tot vandaag nog nooit eerder iets over Kamiwaza: Way of the Thief hoorde. Naast het feit dat deze obscure PlayStation 2-titel in het verleden een andere naam droeg (Kamiwaza Tourai) kon je dit spel normaliter alleen via geïmporteerde Japanse exemplaren verkrijgen. Je leest het goed: in 2006 werd de game überhaupt niet voor Europese of Amerikaanse gebieden gelokaliseerd, waardoor het al gauw voor het grotere publiek in de vergetelheid belandde. Uitgever NIS America en ontwikkelaar Acquire zijn echter overtuigd dat dit jaar het ideale moment voor een kleinschalige revival is, want vanaf 14 oktober 2022 zal het als een remaster terugkeren op PlayStation 4, Nintendo Switch en PC! Waar fixeert het...
Ports van Persona 3, 4 en 5 Royal verschijnen eveneens op andere platformen
Microsoft deelde tijdens hun meest recente Games Showcase mee dat drie titels uit de Persona-reeks een weg zullen banen naar Xbox-consoles. Niet de eerste keer dat ATLUS enkele iteraties van hun JRPG-serie op meerdere platformen plaatste, maar desalniettemin een noemenswaardige primeur voor Microsoft's hardware! Toen gaven de twee firma's echter de indruk dat dit een exclusieve overeenkomst ging zijn, maar via de officiële website bewees ATLUS alvast het tegendeel. Hierop kunnen we lezen Persona 5 Royal vanaf 21 oktober 2022 eveneens een PlayStation 5-versie zal kennen, laat staan dat men het spel ook op Steam gaat verkopen. Bovendien zal Persona 4 Golden - oorspronkelijk uitgegeven op PlayStation 2 à propos - uiteindelijk van een...
Hollow Knight: Silksong toont eindelijk nieuwe trailer én komt ook naar Xbox / Game Pass!
Voor mij persoonlijk is de oorspronkelijke Hollow Knight één van de beste Metroidvania-games aller tijden en dus zit ik ongeduldig af te wachten voor Silksong, een DLC-uitbreiding die uitgroeide tot een volwaardig, standalone vervolg. De ontwikkelaars bij Team Cherry, bestaande uit nog niet eens een handvol personen, willen zich echter niet spoeden en ze houden daarenboven ook van een beetje geheimzinnigheid. Kersverse beelden zijn dus uiterst zeldzaam... en vandaar dat diens aanwezigheid tijdens de Xbox & Bethesda Games Showcase van dit jaar als een complete verrassing overkwam! Via de onderstaande trailer kunnen fans fantastisch ogende omgevingen en imposante vijanden bezichtigen, maar de footage bevestigde tegelijkertijd zelfs nieuwe...
Terug
Bovenaan