BeyondGaming News

Preview: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
De LEGO Star Wars-games hebben een speciaal plekje in mijn hart. De eerste twee games gaande van de prequels tot en met de originele trilogie hebben mijn jongere broer en ik samen platgespeeld. Zelfs wanneer we met onze ouders op reis vertrokken, namen we onze PlayStation 2, toen met SCART-aansluiting, overal mee om tussendoor de galaxy far far away te redden en elkaar geniepig door middel van de friendly fire af en toe eens een kopje kleiner te maken. Ik was een van de gelukkigen die werd uitgenodigd om deel te nemen aan het online showcase event en om een paar dagen later zelf eens anderhalf uur te spelen doorheen Episode IV: A New Hope. Op het eerste zicht lijkt the force zeker en vast aanwezig te zijn! The Skywalker Saga is de...
Review: TUNIC
Avontuurlijke spellen heb je in ettelijke vormen, maar één van de meest geliefde exemplaren is zonder twijfel The Legend of Zelda. Meerdere generaties verstreken sinds de geboorte ervan, waardoor diens nakomelingen herhaaldelijk van gedaante verwisselden. Ter verduidelijking bedoel ik in dit geval niet alleen qua uiterlijk, want intussen ontstonden er diverse formaten wat betreft de algemene ideeën achter Nintendo’s fantasievolle kroost. Iedere prestigieuze instantie van zo’n conceptuele ommezwaai leidde vervolgens tot soortgelijke titels waar de beïnvloeding ervan onweerlegbaar is, ook al laat Nintendo zulke oudere vormen uiteindelijk achterwege. Dit is vandaag relevant, omdat TUNIC vol met convictie de mantel wil overnemen met een...
GG Strive: nieuw karakter, twee extra modi, Season Pass 2 en cross-play multiplayer bevestigd
Persona 4 Arena Ultimax kwam enkele dagen geleden uit, DNF Duel kreeg een datum en nu zal ook Guilty Gear Strive enige aandacht van ontwikkelaar Arc System Works ontvangen. De maanden na diens aanvankelijke release rustte men deze game herhaaldelijk uit met een varia aan patches en nieuwe karakters zoals Baiken, en binnenkort plant men om Season Pass 1 te vervolledigen. Allereerst bevestigde de firma het laatste speelbare personage van dit DLC-pakket, namelijk Testament, wie overigens voordien in oudere Guilty Gear-games verscheen. Zij gebruiken namelijk duistere magie zoals een bloederige zeis en allerlei vloeken, stuk voor stuk aanvallen die je uitgebreid kunt bekijken via de onderstaande trailer. Testament zal ten vroegste vanaf 28...
DNF Duel van Arc System Works lanceert vanaf 28 juni 2022
Ontwikkelaar Arc System Works staat vooral bekend voor aanbiedingen zoals Guilty Gear Strive of het relatief recente Dragon Ball FighterZ, maar verdere gelicenseerde producten zoals Persona 4 Arena Ultimax staan alsook op het menu. DNF Duel kun je hierop eveneens terugvinden, want het blijft ten slotte gebaseerd op een free-to-play titel (voor mobiele platformen) van een ander bedrijf, met name Dungeon Fighter Online van Neople. Een bèta test hiervan (met alle destijds bekende personages) organiseerde men in december vorig jaar, terwijl we toen nog moesten wachten voor een concrete releasedatum. Omtrent dit gegeven schepte de Japanse developer eindelijk duidelijkheid! De dag die men op hun kalender aanduidde is 28 juni 2022, net vóór de...
Tekken: Jin en compagnie knokken naar hartelust in geanimeerde Netflix-serie
Tekken is één van de langste fighting game-reeksen die vandaag nog steeds bestaat, zeker wat betreft driedimensionale gameplay. Tegelijkertijd kun je het ook als één van Bandai Namco's meest succesvolle IP's bestempelen, en het is wellicht wegens die reden waarom men recent een geanimeerde serie aankondigde! In samenwerking met de streaming service Netflix kun je dus later dit jaar een seizoen verwachten; men gebruikt geen traditionele 2D-tekenstijl zoals in bijvoorbeeld Shenmue, maar wel 3D CGI-modellen zoals we dat de laatste tijd vaker zien in dit type media. Veel details omtrent Tekken: Bloodline zijn momenteel niet geweten, maar via de onderstaande trailer onthulde Netflix alvast enige informatie. Zo speelt een jonge Jin Kazama...
Op de biechtstoel: ShPonGle
Om de zoveel tijd, telkens een andere protagonist op de biechtstoel, met iedere keer andere persoonlijke favorieten te bekennen. Dat is de insteek van dit terugkerend artikel. We laten hier altijd iemand anders van de redactie aan het woord, om aan jullie op te biechten welke game(s) zijn absolute voorkeur geniet(en), waarvan hij echt lang moest afkicken of waar hij misschien wel stiekem nog steeds verliefd op/verslaafd aan is. Natuurlijk mag hij hier ook het waarom van deze al dan niet opmerkelijke obsessie komen uitleggen. Vandaag is ShPonGle, ook wel gekend als 'de' Spons of gewoon lieflijk ShPonGie voor de onwetenden én de groupies, aan de beurt. Aangezien ik het tijdperk van de Nintendo Game Boy, Sega’s Master System en ‘de’ Atari...
Ook Humble Bundle komt met pakket voor Oekraïne
Anderhalve week geleden werd er al een gamebundel ten voordele van Oekraïne uitgebracht, met bijna duizend games, boeken en meer. Voor tien dollar kon je dit hele pakket in huis halen. Ook Humble Bundle doet nu z'n duit in het zakje. Via de website van Humble Bundle kun je nu 123 games in huis halen voor het minimumbedrag van een goede 36 euro. Daarvoor krijg je heel wat in de plek. Zo maken spellen als Back 4 Blood, This War of Mine, Metro Exodus en Spyro Reignited Trilogy deel uit van het pakket, aangevuld met vele andere toppers. Er kan vrijblijvend meer gedoneerd worden. De volle honderd procent van de opbrengst wordt gebruikt om humanitaire organisaties financieel te ondersteunen. Het totaalbedrag staat op dit moment om meer dan...
Fotomeeting | Februari | Verslag
foto door @SlashDotDash Zoals jullie misschien al weten is er op BeyondGaming een niet onaanzienlijke groep leden die bezig zijn met fotografie. De grote Fotografiethread is dan ook een vaste waarde, waar heel wat leden hun creatieve, technische en andere vragen over fotografie kunnen stellen. Ook kan je er natuurlijk ook gewoon je leuke plaatjes delen, om feedback vragen of ervaringen delen. Een gezamenlijke fotomeeting kon dus eigenlijk niet langer uitblijven. Na bedachtzaam overleg werd de Kalmthoutse Heide als fotogenieke ontmoetingsplek gekozen. Op 27 februari zou het feestje doorgaan en zo vroeg mogelijk, zodat de zonsopgang ook nog meegepikt kon worden. En zo geschiedde het dat 5 dappere mannen (@Avondland, @shiftyke, @Green...
WIN: verjaardagspakket van Koch Media
Onze frontpage viert z'n eerste verjaardag en dat vieren we met prijzen. Van Koch Media kregen we drie PlayStation 4-games. Als eerste kun je de Day One Edition van Surviving the Aftermath winnen, aangevuld met Chorus en King of Fighters XV. Deelnemen aan deze wedstrijd kan via deze link. Het enige wat je dan moet doen, is antwoorden op de wedstrijdvraag en hopen dat je wint. Succes! Wedstrijdlink: https://www.beyondgaming.be/form/wedstrijd-verjaardagspakket-van-koch-media.71/select
Redout II haalt halsbrekende toeren uit in overview trailer
Hou je van futuristische racing games, dan had je tijdens december vorig jaar allicht gelezen dat Redout officieel een vervolg gaat krijgen. Deze eerste iteratie werd geïnspireerd door titels zoals WipEout of F-Zero, en met de sequel zijn de snelheidsduivels bij 34BigThings natuurlijk van plan om hun concept met meer inhoud uit te rusten. Meer voertuigen, meer spelmodi, meer parcours, meer heftige muziek van bekende artiesten, meer content over lange termijn via in-game seizoenen, enzovoort! Panikeer niet als het bovenstaande nieuwsbericht echter te traag voor jou is om alle belangrijke informatie te verteren, want sinds kort werd iets meer geschikt geüpload op de officiële media kanalen, met name een overzichtelijke trailer van...
Review: Who Pressed Mute on Uncle Marcus?
Na het lamlendige Night Book had ik me voorgenomen om voortaan ver weg te blijven van de games in het FVM-genre waarvoor ontwikkelaar en tevens uitgever Wales Interactive verantwoordelijk is. Lang heb ik me echter niet aan deze belofte kunnen houden: toen ik vernam dat hun nieuwste creatie werd voorgesteld als een excentrieke whodunit met een twist, werd mijn interesse toch weer gewekt en besloot ik mij te wagen aan ‘Who Pressed Mute on Uncle Marcus?’. Ik hoopte vurig dat deze niet alledaagse titel zou resulteren in een niet alledaagse ervaring. Of ik mij deze keuze achteraf beklaagde, kom je te weten in deze review. Familiebijeenkomsten zijn voor velen een deugd, maar kunnen snel omslaan in een nachtmerrie wanneer onderhuidse...
Voorinschrijvingen Apex Legends Mobile geopend met nieuwe trailer
Apex Legends, de revolutionaire en meermaals bekroonde battle royale-game, hoeft op zich geen voorstelling meer te krijgen. Apex Legends Mobile is de port naar Android en iOS, die verder trouw blijft aan het origineel met enkel wat aanpassingen voor touchscreens, gestroomlijnde besturingen en doordachte optimaliseringen. Sinds vorig jaar zijn er al bètatests in India en de Filipijnen, uitgebreid met Australië, Nieuw-Zeeland, Indonesië, Argentinië, Singapore en Mexico eerder dit jaar. De bedoeling van Respawn Entertainment is om met deze nieuwe trailer de rest van de wereld warm te maken voor deze mobiele port, aangezien je je sinds kort kunt aanmelden voor de game in de app-store van Android, zodat het meteen gedownload wordt als het...
Riot Games investeert in animatie studio achter Arcane, Fortiche Production
Qua visuele presentatie was het eerste seizoen van Arcane gewoonweg verbluffend; het resultaat van een hechte samenwerking tussen Fortiche Production (het animatieteam van dienst) en Riot Games, oftewel de bedenkers van het immens populaire League of Legends! Seizoen nummer twee werd in november 2021 reeds bevestigd, weliswaar zonder concrete informatie of nieuwe beelden en tevens iets waar liefhebbers helaas nog tot 2023 voor moeten wachten. Over de kwaliteit van de productiewaarden hoeven fans zich waarschijnlijk geen zorgen te maken, want Riot Games kondigde recent aan dat ze Fortiche Production verder blijven ondersteunen met behulp van verhoogde investeringen. In dit officieel bericht kun je in ieder geval de aard van deze...
Switch Online: drie nieuwe titels van SEGA Genesis toegevoegd
Nadat de Expansion Pack vorig jaar rond eind september arriveerde, besloot Nintendo om hun aanbod van geëmuleerde titels stapsgewijs uit te breiden. In plaats van enkel games uit de NES- en SNES-periodes, konden eigenaars van een Nintendo Switch Online-abonnement vanaf die datum ook spellen die afkomstig zijn van de N64- en SEGA Genesis-consoles ervaren. The Legend of Zelda: Majora's Mask, F-Zero X, Banjo-Kazooie, de oorspronkelijke Paper Mario en vijf aanbiedingen van SEGA's vorige hardware. Recent kwamen er drie extra keuzes bij: de sensationele boss rush game Alien Soldier van ontwikkelaar Treasure, de isometrische action-RPG Light Crusader (eveneens van Treasure) en de arcadey shoot 'em up Super Fantasy Zone van developer Sunsoft...
WIN: verjaardagspakket van Ubisoft
Onze frontpage viert z'n eerste verjaardag en dat vieren we met prijzen. Van Ubisoft kregen we een mooi pakket! Zo kun je een steelcase van Watch Dogs Legion winnen, maar ook enkele collectibles van Rabbids, Assassin's Creed Chronicles, Watch Dogs Legion en Watch Dogs. En wat die grote door van Rainbow Six Siege is? Dat ontdek je zelf! Deelnemen aan deze wedstrijd kan via deze link. Het enige wat je dan moet doen, is antwoorden op de wedstrijdvraag en hopen dat je wint. Succes! Wedstrijdlink: https://www.beyondgaming.be/form/wedstrijd-verjaardagspakket-van-ubisoft.72/select
Uitgebreide blik op Hogwarts Legacy, verschijnt eind dit jaar
Vandaag vond er een State of Play plaats die volledig gewijd was aan Hogwarts Legacy. Zo werd er tijdens de presentatie bijna vijftien minuten, opgenomen op een PlayStation 5, aan gameplay getoond, waarbij heel wat nieuwe omgeving en details te zien zijn. De game verschijnt ook voor PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One en pc. In Hogwarts Legacy speel je als een vijfdejaars student van Zweinstein. Je kunt je eigen personage creëren, wordt ingedeeld in een van de vier groepen en kunt dan aan de slag om toverspreuken te leren en toverdranken te brouwen. Hogwarts Legacy moet nog dit jaar verschijnen en wel rond de feestdagen.
Elden Ring: v1.03 patch herstelt quest lines en andere akkefietjes
Het oplappen van tekortkomingen na de release van een spel is praktisch dagelijkse kost in de hedendaagse industrie. Soms wel voordelig, aangezien ontwikkelaars zo technische tekortkomingen kunnen bekampen, of op relatief korte tijd post-launch features kunnen implementeren. FromSoftware heeft ook de neiging om na de lancering van hun nieuwste product al het nodige te veranderen, en met de komst van Elden Ring (klik hier voor de BeyondGaming-recensie) anticipeerden velen dat de Japanse firma dit proces zou herhalen. In dit geval dringt de tijd echter een beetje, want dit open-world avontuur ervaart momenteel enkele instabiliteiten, aldus anekdotes van menig gamers en deze verklaring van uitgever Bandai Namco. Sinds vandaag verscheen er...
Terug
Bovenaan