BeyondGaming News

Review: Far Cry 6 DLC - Pagan: Control
Als kind en ook als jonge tiener was ik fan van André Van Duin. Ik keek graag naar zijn shows en had een cassette met zijn muziek op. Het was niet moeilijk te begrijpen dat ik geen vrienden had. Ondertussen zijn we veel ouder, maar nog steeds niet wijzer, want zelfs nu nog kijk ik af en toe op YouTube naar zijn shows of speel ik eens een liedje van hem af. Misschien vragen jullie zich af waarom ik jullie deelgenoot maak van dit verschrikkelijk geheim en wat dit nu in hemelsnaam te maken heeft met de DLC van Far Cry 6. Wel, André Van Duin had ooit een liedje met als titel: “Daar ben ik niet blij mee!” en het refrein klonk zo: “Daar ben ik niet blij mee, daar ben ik niet blij mee. Daar ben ik hele-hele-helemaal niet blij mee. Daar ben ik...
Bordspelreview: Unlock! Ontsnappingsavonturen
We hebben vorig jaar met de redactie al meerdere reviews geschreven over diverse types van escape rooms. Om het jaar in stijl te beginnen voeg ik daar met veel plezier nog eentje aan toe, want met Unlock! Ontsnappingsavonturen kregen we opnieuw een ander type van escapen voorgeschoteld. Of die stijl ook werd geapprecieerd en kan aanslaan voor het grote publiek, ontdek je in deze review! Toegegeven, hier thuis hebben we al aardig wat voorkennis wat escape rooms betreft. Zowat alle Exit-games, Pocket Escape Rooms, alsook meerdere Escape Room: The Game-verhalen hebben we hier – al dan niet succesvol – al achter de kiezen. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook toegeven dat ik nog nooit van Unlock! had gehoord tot ik deze box voorgeschoteld...
Team achter o.a. Bravely Default belooft nieuwe games in 2022
Team Asano, de RPG-divisie bij Square Enix die onder meer verantwoordelijk was voor de Bravely Default-reeks en Octopath Traveler, plaatste recent op hun Twitter-account een nieuw bericht samen met kersverse artwork om de aankomst van 2022 te vieren. Normaliter zou dit niet bepaald opvallen, ware het niet voor het feit dat men hierin het tipje van de sluier begon op te lichten. Volgens de Engelstalige vertaling op Gematsu, verklaarde Team Asano namelijk dat ze voor "dit jaar plannen hebben voor nieuwe onthullingen en uitgaven, in aanvulling op die van Triangle Strategy." Voor de lancering van die laatst vermeldde titel (exclusief voor de Nintendo Switch) moeten we nog geduldig afwachten tot 4 maart 2022, maar het feit dat er intussen...
Pixar-film Turning Red verschijnt meteen op Disney+
Turning Red, de nieuwe animatiefilm van Pixar, zal niet in de bioscopen verschijnen, maar meteen op Disney+ te zien zijn. De film volgt hiermee het voorbeeld van Soul en Luca. Reden achter deze keuze is uiteraard de pandemie waardoor een wereldwijde release niet kan worden verzekerd. Turning Red zal vanaf 11 maart te zien zijn op Disney+ voor alle abonnees. Turning Red vertelt het verhaal van Mei Lee: een zelfverzekerde, sullige dertienjarige die te kampen krijgt met de chaos van adolescentie. Alsof veranderingen in interesses, relaties en haar lichaam nog niet voldoende zijn, verandert ze ook nog eens in een gigantische rode panda wanneer ze te opgewonden geraakt. Gevoelens onderdrukken is voor een puber nu eenmaal geen sinecure, wat...
Review: The Outer Wilds + Echoes of the Eye
Voor videogames is het heelal quasi de ultieme speelplaats. Wegens diens kolossale omvang is het voor wetenschappers een haast oneindige taak om veel eigenschappen grondig te definiëren, waardoor creatieve zielen in de entertainmentindustrie de verleiding om te fantaseren nauwelijks kunnen weerstaan. Platformers zoals Super Mario Galaxy verzonnen talloze plezierige taferelen met een thema zoals het universum, om nog maar te zwijgen over de epische schaal van bepaalde actiespellen, de potentiële diversiteit van science-fiction RPG’s of de intensiteit van futuristische racegames. Titels in de aard van Elite: Dangerous of Star Citizen bewijzen eveneens dat er een doelgroep rond intergalactische ontdekkingsreizen bestaat , en deze...
De gamereleases van januari 2022
Een nieuwe maand betekent een nieuwe BeyondGaming releasekalender! In deze special vind je de belangrijkste releases terug van deze maand. Onderstaande spellen staan garant voor uren spelplezier op eender welk platform dan ook. 6 januari Demon Gaze Extra (PS4, Switch) Zegt deze titel jou niets? Geen nood, mij ook niet. Demon Gaze verscheen oorspronkelijk voor de PlayStation Vita in 2013 in Japan en kreeg een jaar later ook een release bij ons. De dungeon crawling JRPG was enigszins een succes in thuisland Japan, maar bij ons wist het niet echt potten te breken. Met een verbeterde port van de PlayStation Vita onder de naam Demon Gaze EXTRA, krijgt het spel nu gelukkig een welverdiende herkansing. Deze EXTRA-versie bevat onder andere...
Ubisoft brengt Ubisoft+ naar Xbox
Naast de aankondiging van Rainbow Six Extraction voor Game Pass, heeft Ubisoft ook aangekondigd dat het haar abonnementsdienst Ubisoft+ naar Xbox brengt. Concreet zal je, net als op pc, voor een vaste prijs van €14,99 alle spellen en bijhorende DLC via de dienst kunnen spelen, inclusief de laatste releases zoals Far Cry 6 en Riders Republic. Een exacte datum werd voorlopig nog niet meegedeeld, maar we weten wel dat het een aparte dienst zal zijn en dus niet geïntegreerd zal worden met Game Pass, zoals het geval is voor EA Play.
Tom Clancy's Rainbow Six Extraction toont nieuwe Lore-trailer
In de nieuwste trailer van Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction komen spelers meer te weten over het overkoepelende verhaal van de game. Dr. Elena "Mira" Alvarez, directeur van REACT R&D, leidt het team dat kritieke informatie verzamelt over de dreiging van de buitenaardse Archaeans. Elk wezen heeft zijn eigen mogelijkheden en mutaties. Leer, pas je aan en werk samen om te overleven… Daarnaast worden Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction en Tom Clancy’s Rainbow Six Siege op 20 januari naar de Xbox | PC Game Pass gebracht. Spelers die zowel Rainbow Six Siege als Rainbow Six Extraction spelen, ontgrendelen de epische uitrusting van de United Front Bundel.
Review: Final Fantasy VII Remake Intergrade
Final Fantasy is al jaren een geliefde franchise voor vele gamers. Zo ook voor mij. Ik leerde de games kennen via een andere langlopende gameserie: Kingdom Hearts. Daar moest Cloud Strife tegen Sora vechten in opdracht van Hades. Uiteindelijk werden ze kameraden en doken er nog tal van andere Final Fantasy-figuren op in de reeks. Cloud is een van de hoofdpersonages in Final Fantasy VII, wat gezien wordt als een van de beste RPG’s ooit gemaakt. Een remaster kon dan ook niet uitblijven en we kunnen wel stellen dat Square Enix hun best heeft gedaan. In 2020 konden we op consoles spelen, nu kunnen we ook op de PC aan de slag! In Final Fantasy VII Remake Intergrade volgen we dus onder andere de zwijgzame en kwade Cloud Strife, een huurling...
Japanse trailer geeft uitgebreide blik op Pokémon Legends: Arceus
Pokémon Legends: Arceus ligt op 28 januari in de winkelrekken voor Nintendo Switch, maar we hebben nog niet bijzonder veel te zien gekregen over deze game. Daar komt nu verandering in, want op het Japanse YouTube-kanaal van Nintendo werd een uitgebreide video gepubliceerd die grote delen van het spel in beeld brengt. Zo passeren er in de zes minuten durende video diverse Pokémon de revue en krijgen we ook wat te zien van de menu's.
Vliegtuigscène uit Uncharted-film in volle glorie te zien
Iedereen die Uncharted 3: Drake's Deception heeft gespeeld, herinnert zich ongetwijfeld nog de over-the-top vliegtuigscène waarin Nathan Drake zich aan enkele kisten vastklampt die uit een vrachtvoertuig hangen. Wie die scène al over-the-top vond, zal zijn wenkbrauwen fronsen bij het zien van de film. Sony Pictures deelde namelijk de volledige vliegtuigscène. Daarin zien we zowel Tom Holland als Nathan Drake, Mark Wahlberg als Victor "Sully" Sullivan, Sophia Ali als Chloe Frazer en Tati Gabrielle als slechterik Braddock. Leun achterover en geniet van onderstaande trailer.
E3 dit jaar wederom enkel digitaal
Het zat eraan te komen, maar nu is het bevestigd door de organisatie van de E3-beurs. Dit jaar kunnen journalisten niet fysiek afreizen naar Los Angeles om deel te nemen aan de beurs, maar wordt alles, net zoals voorgaande editie, digitaal gehouden. Alle nieuws, info, trailers en meer zullen dus direct met het grote publiek worden gedeeld. In 2020 ging de beurs zelfs helemaal niet door. De reden van de annulatie moeten we niet ver zoeken. Corona heeft de wereld nog altijd in z'n greep en de oprukkende omikronvariant zorgt niet voor een positieve evolutie. Na de bekendmaking van de fysieke annulatie van de E3, werd de website van Summer Game Fest van een update voorzien. Dit event keert komende zomer terug. Summer Game Fest werd twee...
Eerste trailer voor de nieuwste film van Kenneth Branagh: Belfast
Focus Features en Universal Pictures hebben zonet de eerste trailer vrijgegeven van Belfast. In deze nieuwe coming-of-age film van Kenneth Branagh volgen we het aangrijpende verhaal over liefde, vreugde en verlies in het leven van een jongen die opgroeit met de muziek en de sociale onrust van het eind van de jaren zestig. In de cast vinden we onder andere Golden Globe-genomineerde Caitriona Balfe, Oscarwinnares Judi Dench en nieuwkomer Jude Hill. Ook benieuwd naar de film? De officiële release is alvast voorzien voor 02/03/2022. In afwachting daarvan kan je hieronder de trailer bekijken!
Nieuwe Far Cry 6-uitbreiding verschijnt op 11 januari
Pagan: Control, de tweede DLC voor Far Cry 6, is vanaf 11 januari verkrijgbaar voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia en Windows pc. Spelers moeten Far Cry 6 bezitten om met de DLC, die deel uitmaakt van de Season Pass, aan de slag te gaan. In Pagan: Control, belichamen spelers Pagan Min, de iconische schurk uit Far Cry 4. Er staat een gloednieuwe ervaring geïnspireerd op het roguelite-genre dat zich afspeelt in de diepten van de verontruste psyche van de schurk voor hen klaar. Pagan: Control, een combinatie van intense actie en verhalen, biedt spelers een unieke kans om de geest van Pagan te verkennen, meer te weten te komen over zijn verleden en het op te nemen tegen bekende gezichten terwijl hij...
Roland Emmerich's rampenfilm Moonfall ontvangt nieuwe trailer
Lionsgate Movies heeft een nieuwe trailer gedeeld van Moonfall, een rampenfilm geregisseerd door Roland Emmerich. Hij is hiermee niet aan zijn proefstuk toe: hij was eerder al verantwoordelijk voor Independence Day, 2012 en The Day After Tomorrow. Ook in deze films stond de ondergang van onze dierbare planeet centraal. De cast bestaat onder meer uit Halle Berry (Monster's Ball), Patrick Wilson (The Conjuring) en John Bradley (Game of Thrones). Moonfall zal vanaf 9 februari in de Belgische zalen te zien zijn. Een mysterieuze kracht haalt de maan uit haar baan om de aarde en dit kan voor een inslag zorgen die de wereld op de rand van vernietiging brengt. Voormalig astronaut Jo Fowler (Halle Berry) meent de oplossing voor het probleem te...
Olijke action-RPG Nobody Saves the World verkrijgbaar vanaf 18 januari
DrinkBox Studios zullen de meesten wel herinneren voor hun Guacamelee-serie, maar met Tales from Space: Mutant Blobs Attack en Severed bewezen ze hun flexibiliteit wat betreft game genres. Met hun aankomende project volgen ze nogmaals een ander pad, namelijk het realiseren van een geinige action-RPG! In Nobody Saves the World bestuur je een nietsnut die via een magische staf in allerlei gedaantes kan transformeren, gaande van een gespierde bink, verscheidene monsters of... een paard. Helaas is een Kodak digitale camera niet inbegrepen bij dit laatste gedierte. Soit... Iedere vorm beschikt over z'n eigen vaardigheden, en hiermee hoor je luchthartige queesten - zoals "Vergiftig de slechteriken" of "Vrolijk een liefhebber van konijnen...
Liam Neeson opnieuw aan het werk als actieheld in Blacklight-trailer
Wie denkt aan Liam Neeson, denkt al snel aan Bryan Mills in actiefilm Taken. Na deze succesvolle vertolking konden we Neeson ook in menig andere films terugvinden als actieheld. Ook in Blacklight zal dat het geval zijn. In deze nieuwe film van de hand van Mark Williams, zal hij de rol spelen van Travis Block, een overheidsfunctionaris die een plot tegen de Amerikaanse burgers ontdekt. Het zal aan hem zijn om dit te voorkomen, al zal FBI-directeur Robinson (Aidan Quinn) daar een stokje trachten voor te steken.
Terug
Bovenaan