BeyondGaming News

Filmreview: The Purge: American Nightmare Collection
Het horrorgenre heeft altijd al wat de vinger aan de sociaal politieke pols gehad en wist vaak te fungeren als een soort kanarie in de koolmijn. Romero’s Dawn of the Dead is een nauwelijks verhulde metafoor voor het consumentengedrag ten tijde van de Reagan-administratie terwijl Wes Craven’s The People Under the Stairs en Candyman vlammende aanklachten zijn tegen gentrificatie. Ook de jongste jaren viel er heel wat subtext te rapen in de bioscoopzalen, van de sterke opkomst van het feminisme in films als Teeth en Raw tot de raciale spanningen in de Verenigde Staten in Jordan Peele’s Get Out of Us. De boodschappen die deze films hebben worden vaak geleverd met de subtiliteit van een voorhamer tegen het hoofd, maar dat maakt het meestal...
Review: Jurassic World Evolution 2: Early Cretaceous Pack
Jurassic World Evolution 2 is een heel vermakelijk spel en heeft ondertussen al de eerste lading downloadbare content ontvangen. Dit in de vorm van het Early Cretaceous Pack waarin vier virtuele dino's zitten waarmee je je dinopark kunt uitbreiden. In tegenstelling tot de downloadbare content van bijvoorbeeld Planet Zoo (van dezelfde ontwikkelaars), krijg je hier geen extra voorwerpen om je park mee aan te kleden. Is de DLC dan wel het aanschaffen waard? Je leest het in deze (korte) review. Toen ik de vraag kreeg of ik het Early Cretaceous Pack wou reviewen, stemde ik volmondig in. Tot ik besefte wat de downloadbare content te bieden heeft: slechts vier nieuwe dinosaurussen, niets meer en niets minder. Ik besefte dan snel dat het geen...
Filmreview: The Matrix Resurrections
The Matrix is back! 18 jaar na het einde van een van ‘s werelds bekendste sciencefiction trilogieën komen ze met een vierde deel op de proppen. Ik was best sceptisch toen een sequel werd aangekondigd, want remakes, reboots en vervolgen na een lange afwezigheid, zijn namelijk meestal niet de beste keuze vanuit Hollywood. Of mijn scepticisme het bij het rechte eind had, kom je hieronder te weten! By the way, het is wel degelijk een sequel op de volledige trilogie en niet enkel op het eerste deel. Het is dus een must om de trilogie gezien te hebben alvorens ook maar iets van Resurrections te kunnen begrijpen en te genieten. Na het succes van The Matrix uit 1999 konden sequels niet uitblijven. Vier jaar later kregen we The Matrix Reloaded...
Double Fine heeft meerdere nieuwe games in gedachten
Het duurde meer dan vijftien jaar sinds de release van diens voorganger alvorens het gebeurde, maar Psychonauts 2 sloeg er (rond eind augustus) alsnog in om zichzelf over de eindstreep te slepen. Gelukkig met hoogst positieve resultaten volgens velen - inclusief onze eigen recensent - dus Double Fine mag zichzelf gerust feliciteren! Het succes van deze langverwachte sequel betekent echter niet dat de werknemers van het bedrijf alles op hun gemakje nemen, want momenteel zijn ze aan het brainstormen over hun volgende projecten, aldus hun meest recente blog post op hun Fig-pagina. Zoals dat vroeger het geval was bij Double Fine, werden alle ontwikkelaars (na de voltooiing van Psychonauts 2) opnieuw opgesplitst in meerdere groepen, elk met...
Doctor Strange in the Multiverse of Madness ontvangt eerste trailer
Zelf heb ik de tijd nog niet gevonden om Spider-Man: No Way Home in de bioscoop te bekijken, maar deze film zou als opzet dienen voor Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Marvel Entertainment heeft een eerste trailer vrijgegeven van deze film, die vanaf 6 mei 2022 in de zalen te zien zal zijn. Sam Raimi, bekend van de Spider-Man-trilogie met Tobey Maguire, stond in voor de regie. Benedict Cumberbatch speelt andermaal het titelpersonage, Elizabeth Olsen keert terug als Wanda Maximoff en ook Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave) en Rachel McAdams (The Notebook) zijn weer van de partij. Uit de trailer vallen enkele zaken af te leiden: zo is de Multiverse een feit en dat levert meteen problemen op voor Dr. Strange. Ten einde raad...
Review: Gear.Club Unlimited 2: Ultimate Edition
In tijden waar levensechte racesimulaties en superrealistische graphics de norm lijken te worden, kan een ‘simpele’ arcaderacer een welkome afwisseling zijn. Zelf ben ik altijd fan geweest van arcaderacers zoals Burnout Paradise, de Need For Speed-franchise of Race Driver: Grid. Ik ging dan ook met veel plezier aan de slag met Eden Games’ nieuwste telg: Gear.Club Unlimited 2: Ultimate Edition. Mijn ervaringen kan je lezen in onderstaande review! De eerste Gear.Club Unlimited is al sinds 2017 beschikbaar op de Nintendo Switch. Een jaar later kwam het vervolg Gear.Club Unlimited 2 op de markt. Na zijn succes op de Nintendo Switch wordt het spel met verbeterde graphics nu ook voor de eerste keer beschikbaar gesteld op PlayStation 4...
Release John Wick: Chapter 4 verplaatst naar 2023
Slecht nieuws voor de Keanu Reeves-fans: ze zullen nog even geduld moeten uitoefenen om hem nogmaals te zien schitteren als de sympathieke huurmoordenaar John Wick. Lionsgate kondigde het uitstel van John Wick: Chapter 4 op een originele manier aan via een kort filmpje. De release staat nu gepland op 24 maart 2023. John Wick: Chapter 3 - Parabellum eindigde met John Wick die voor dood werd achtergelaten nadat hij werd verraden door zijn goede vriend Winston (Ian McShane). We weten allemaal wat er gebeurt als je je de woede van John Wick op de hals haalt, dus de toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit voor hem. Hieronder kan je de aankondiging van het uitstel alvast bekijken.
Games with Gold voor januari zijn bekend
Microsoft heeft op zijn website bekendgemaakt welke Games with Gold we voor de maand januari mogen verwachten. Via deze abonnementsdienst heb je maandelijks recht op vier games en voor komende maand worden dat de volgende: NeuroVoider - 1 tot en met 30 januari Aground - 16 januari tot en met 15 februari Radiant Silvergun - 1 tot en met 15 januari Space Invaders Infinity Gene - 16 tot en met 30 januari Zoals gewoonlijk voorziet Microsoft een begeleidende trailer, waarin je de spellen kortstondig in actie ziet. Veel plezier!
Laatste aflevering van jubileumserie Pokémon Evoluties nu te zien
The Pokémon Company International heeft vandaag de laatste aflevering van de jubileumserie Pokémon Evoluties online gezet op YouTube. Deze serie werd geproduceerd naar aanleiding van de 25ste verjaardag van Pokémon. De achtdelige serie heeft fans meegenomen op een tocht door alle bekende regio's van de Pokémon-wereld die in de populaire hoofdserie videospellen sinds de lancering ervan 25 jaar geleden verkend zijn. De regio's verschenen in omgekeerde chronologische volgorde van hun oorspronkelijke introductie. Hierbij bood elke aflevering een nieuwe kijk op bekende Pokémon-verhalen. Tijdens de laatste aflevering – 'De ontdekking' – keren de kijkers terug naar de regio Kanto, waar het voor Pokémon allemaal begon. De laatste aflevering is...
Cruis'n Blast: online multiplayer en DLC in aantocht!
Zij die gedurende de N64-jaren opgroeiden of frequent de arcadehallen konden bezochten, zullen zich wellicht de Cruis'n-serie herinneren. Raar genoeg is Nintendo zogezegd de eigenaar ervan, wat natuurlijk verklaart waarom Cruis'n Blast sinds september dit jaar voor de Nintendo Switch te verkrijgen is. Helaas ontbreken er enkele alledaagse features in het huidige pakket, maar daar komt in de nabije toekomst verandering in! Ontwikkelingsbedrijf Raw Thrills en CEO Eugene Jarvis organiseerden recent namelijk een 'Ask me Anything' op Reddit, waar ze logischerwijze een resem verklaringen hebben afgelegd. Zo weten we nu dat online multiplayer "hun volgende doel" is voor Cruis'n Blast, en dat men daarna "een kijkje gaat nemen" om "meer content"...
Vanaf volgend jaar kun je naar een Assassin's Creed-concert!
Wie zot is van de Assassin's Creed-franchise en orkesten kan beide misschien combineren. Vanaf volgend jaar organiseert Overlook Events namelijk een concertreeks waarin de dan vijftienjarige geschiedenis van Assassin's Creed muzikaal in de schijnwerpers wordt geplaatst. In november 2022 blaast de reeks namelijk z'n vijftiende kaarsje uit. Het eerste concert wordt in Parijs gehouden op 29 oktober 2022, dus ideaal om als Belg af te zakken naar die locatie. Na dit eerste concert zal het gezelschap rondreizen naar diverse steden, al zijn meer details hierover nog niet bekend. Wel kun je je verwachten aan een waar spektakel waar niet alleen muziek, maar ook HD-videobeelden en licht- en geluidseffecten je ogen en oren zullen strelen. Het is...
Immersive sim Weird West uitgesteld tot 31 maart 2022
Weird West is het eerste spel van het team bij Wolfeye Studios, een firma die onder andere verschillende ex-werknemers van Arkane Studios (Dishonored, Prey 2017 en meer) in dienst heeft genomen. Deze isometrische immersive sim ging men normaliter vanaf het begin van januari volgend jaar lanceren, maar daar kwam sinds kort officieel verandering in. Volgens Devolver Digital (uitgever van dienst) wensen de ontwikkelaars een aantal elementen iets langer te verfijnen dan oorspronkelijk gepland, zodat Weird West alsnog haar beste beentje kan voortzetten. Met als gevolg zal de titel in kwestie voortaan vanaf 31 maart 2022 verkocht worden, en dit voor zowel PlayStation 4, Xbox One als PC. Onderaan vind je nog een boodschap terug van de creative...
Het schitterende Mutant Year Zero: Road to Eden nu gratis te downloaden!
Ikzelf heb Mutant Year Zero: Road to Eden ook gespeeld en kan maar één ding zeggen: dit topspel moet je spelen. Het mooie is dat Epic Games Store deze game nu helemaal gratis wegschenkt aan pc-gebruikers, waardoor zij geen reden hebben om de game geen kans te geven. In Mutant Year Zero: Road to Eden ga je aan de slag in een postapocalyptische setting met antropomorfe beesten en een vrouw met een huid van steen. Dux de eend en Bormin het wrattenzwijn vergezellen je tijdens je epische reis doorheen een desolaat landschap, terwijl je vijanden in turn-based combat te lijf gaat.
Review: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning: Fatesworn
Vorig jaar beleefde ik echt een fantastische tijd met Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, de herwerkte versie van de action RPG-klassieker die oorspronkelijk bedoeld was om een MMO te worden. Het werd een intense ervaring van maar liefst 32 uur, waarin het zwoegen was tot ik die boosaardige Tuatha definitief op de knieën kreeg. Althans, dat was wat ik toen dacht. Tot ik onlangs, welgeteld één jaar later, verrast werd met de release van de eerste DLC, genaamd Fatesworn. Eerst nog een praktische noot. Fatesworn dient apart aangeschaft te worden, tenzij je over de Fate Edition van Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning beschikt. Om van het verhaal van deze DLC te kunnen genieten, dien je daarnaast de basisgame uitgespeeld te hebben, wat zoveel...
Hercule Poirot heeft werk voor de boeg in Death on the Nile-trailer
Hercule Poirot is terug van weggeweest. Nadat hij in 2017 reeds de moord oploste die plaatsvond op de Orient-Express, kruipt Kenneth Brannagh opnieuw in de huid van de bekende Belgische detective. Naast de hoofdrol staat hij tevens in voor de regie van dat andere bekende verhaal: Death on the Nile. Ook in deze sequel kunnen we een sterrencast aan het werk zien: onder meer Gal Gadot (Wonder Woman), Armie Hammer (Call Me By Your Name), Annette Bening (American Beauty), Rose Leslie (Game of Thrones) en Emma Mackey (Sex Education) zullen hun opwachting maken. De release staat gepland op 9 februari 2022. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken die 20th Century Studios heeft vrijgegeven.
PlayStation Plus-games van januari mogelijk vroegtijdig gelekt
Een nieuwe maand, een nieuw lek. Het begint stilaan een gewoonte te worden dat de PlayStation Plus-games reeds voor de officiële aankondiging uitlekken. Ook deze maand lost billbil-kun, een gebruiker op de website van dealabs, de games waarmee PlayStation Plus-gebruikers volgende maand aan de slag kunnen. Op een officieel bericht van Sony zullen we nog enkele dagen moeten wachten, maar de kans is groot dat onderstaande games weldegelijk aan de PlayStation Plus-line-up zullen worden toegevoegd: Deep Rock Galactic (PS5 en PS4) DiRT 5 (PS5 en PS4) Persona 5 Strikers (PS4)
Bordspelreview: Splendor: Marvel
Marvel is tegenwoordig niet meer weg te denken uit alles wat te maken heeft met entertainment. Zo sijpelt de invloed in de bordspelwereld de laatste jaren ook binnen. Naast de zoveelste Monopoly-variant waarin uiteraard Marvel ook zijn aandeel heeft, is vooral Marvel Champions erg populair geworden. Deze keer gaan wij aan de slag met Splendor: Marvel. Je zult gretig Infinity Stone-tokens verzamelen, een team van superhelden samenstellen en trachten te voorkomen dat slechterik Thanos de Infinity Stones in handen krijgt. Benieuwd wat deze Splendor-variant te bieden heeft! Als je vertrouwd bent met bordspellen, heb je waarschijnlijk snel door dat we hier te maken hebben met een variant van het gekende en gerenommeerde Splendor dat het...
Terug
Bovenaan