BeyondGaming News

Review: Chorus
2021 is bijna voorbij, maar het jaar afsluiten konden we echt niet doen zonder Chorus aan een review te onderwerpen. Deze langverwachte space shooter met de focus op combat en razendsnelle actie is eindelijk uit, en het eerste wat iedereen die het aanbelangt natuurlijk wil weten is of de game de hoge verwachtingen al dan niet ingelost heeft. Laten we dus niet verder treuzelen, we duiken meteen de kosmos van Chorus in! Het blijkt niet zo eenvoudig om de reeds bestaande space shooters op te gaan noemen waarin je naast een soepele besturing, vette actie en adembenemende beelden ook nog eens een stevig verhaal terugvindt. Meestal is het plot in dit gamegenre van ondergeschikt belang, waardoor de insteek vaak blijft hangen bij het...
Gewelddadige actie in Call of Duty: Warzone Pacific-trailer
Het liedje van Call of Duty: Vanguard is nog lang niet uit. Morgen wordt voor Call of Duty: Vanguard-eigenaars namelijk het nieuwe seizoen beschikbaar. Een dag later kan iedereen ermee aan de slag. Call of Duty: Warzone Pacific neemt je mee naar een idyllisch eiland die niet lang idyllisch meer blijft na de invasie van zo'n honderd strijders. Pacific vervangt de gekende map Verdansk en voegt Caldera als nieuwe map toe. Qua setting mag je een fictieve invasie van het eiland in het jaar 1944 verwachten. Vanaf donderdag dus voor iedereen beschikbaar. Succes!
Hap naar adem met de tweede officiële trailer van The Matrix Resurrections
Wat is echt? Wat is niet echt? Het voordeel van verhalen als The Matrix is dat je er altijd nog een extra draai aan kan geven. Warner Bros. presenteert ons het bewijs hiervoor in de tweede officiële trailer van The Matrix Resurrections. In deze nieuwe film komen Keanu Reeves and Carrie-Anne Moss weer samen om in de huid van Neo en Trinity te kruipen. En ditmaal moet Neo een Matrix aanpakken die nog gevaarlijker is dan voorheen. Alsof de vorige versie nog niet erg genoeg was. Nu dus echter met twintig percent meer loops en kogels. En dat allemaal voor de prijs van een cinematicket. Dat cinematicket kan je misschien al reserveren, want op 22 december komt de film op het witte scherm. De uren en cinema's kan je zelfs nu al checken via...
Sherlock Holmes: Chapter One toont positieve quotes in nieuwe trailer
Sherlock Holmes: Chapter One is een erg goede en toffe game en dat mag geweten worden. De game werd door diverse media positief onthaald en ook op BeyondGaming kreeg de detectivegame een mooie score. Dat is de ontwikkelaars uiteraard niet ontgaan. Met trots hebben ze een trailer gepubliceerd waarin enkele positieve quotes van diverse media aan bod komen. In Sherlock Holmes: Chapter One kruip je in de huid van de jonge Sherlock Holmes in de tijd voordat hij de wereldberoemde detective was. Samen met je imaginaire vriend Jon los je diverse moordzaken op. Daarbij zoek je naar bewijsmateriaal, ondervraag je getuigen en verdachten en deduceer je tot je een mogelijke verdachte als dader kunt aanduiden.
WIN: Mr. Driller DrillLand
Sinds vandaag staat de review van Mr. Driller DrillLand online en wij mogen een code weggeven voor de PlayStation 4- en PlayStation 5-versie van het spel. Zoals gewoonlijk vragen we je naar het wedstrijdformulier te gaan en daar de gevraagde gegevens in te vullen. Het is alleszins geen slecht gedacht om al eens in de review te kijken voor de oplossing. De wedstrijd loopt tot en met 19 december. Succes!
Review: Star Wars: Knights of the Old Republic
Begin jaren 2000 schakelde LucasArts de studio BioWare, die naam had gemaakt met het ontwikkelen van rollenspellen in het D&D-universum waaronder Baldur's Gate en Neverwinter Nights, in voor een nieuw Star Wars-rollenspel dat zich afspeelt zo'n 4000 jaar voor de Skywalker-saga. Wat niemand had verwacht, was dat BioWare geschiedenis zou schrijven met wat voor velen een van de beste Star Wars-spellen ooit gemaakt is en die tot op de dag van vandaag nauw aan het hart zou liggen voor vele spelers, waaronder mezelf. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de uren die ik spendeerde achter de pc op mijn kamer met het spelen van de originele Knights of the Old Republic en zijn opvolger. Er klonk hier in huis dan ook een kreet van vreugde bij...
Werkt Sony aan Game Pass-achtige service?
Let op, dit is tot op heden nog steeds een gerucht, maar volgens Bloomberg werken ze bij PlayStation achter de schermen aan een service die het vuur aan de schenen van Xbox Game Pass moet leggen. Xbox Game Pass biedt ontzettend veel waar voor z'n geld en valt bij gamers dan ook in goede aarde. Hoewel PlayStation Plus en PlayStation Now ook erg populair zijn, vallen beide in het niets bij hun tegenhanger. De nieuwe dienst heeft momenteel de codenaam Spartacus en zou opgesplitst worden in drie verschillende niveaus. Het eerst kan vergeleken worden met het PlayStation Plus hoe we het de dag van vandaag kennen. Met het duurdere niveau zou ook een online gamebibliotheek worden toegevoegd zoals dat nu met Xbox Game Pass het geval is. Het...
Review: Nintendo Switch Online + uitbreidingspakket
Eindelijk spelletjes van Nintendo 64 (en wat SEGA-titels)! Dat zullen veel Nintendo fans gedacht hebben toen de videogamegigant hun nieuwe abonnementsformule voorstelde. Die werd gedoopt onder de naam 'Nintendo Switch Online Uitbreidingspakket'. Eindelijk was er een legale manier om Nintendo 64 spelletjes op de Switch te kunnen spelen. Dat klinkt heel mooi. Heel wat Switch-eigenaars hebben waarschijnlijk nooit een Nintendo 64 in levende lijven gezien, laat staan een SEGA Mega Drive. Maar toen de service uitkwam veranderde dat enthousiasme snel in afkeer. Waarom? Waar ging het mis? Is het dan echt allemaal zo rampzalig? Dat de Nintendo Switch tekort schiet op online vlak, is geen nieuws. Er kwam al veel commentaar op het feit dat je...
Review: Mr. Driller DrillLand
Ondanks de ietwat ongelukkige naam, mijn vrouw dacht aan iets anders wanneer ik haar vroeg of ze samen Mr. Driller wou spelen, is Mr. Driller pure jeugdnostalgie voor mij. Vooral de originele Mr. Driller stond garant voor talloze uren speelplezier op mijn PlayStation-console. Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen eens vreemd gekeken zullen hebben wanneer ze zagen dat Mr. Driller een van de spellen op de PlayStation Classic Mini was, maar voor mij was dit een ideale keuze. In die mate zelfs dat dit het eerste spel was dat ik speelde wanneer ik de miniconsole voor het eerst opstartte. De nostalgische factor speelt hier natuurlijk een rol in, maar het is zeker niet het enige element. De simpele pick-up-and-play gameplay, het vrolijke...
Video toont nieuwe After the Fall-gameplay
De Nederlandse ontwikkelstudio Vertigo Games heeft een nieuwe video gepubliceerd van hun opkomende After the Fall. In deze video krijgen we nieuwe gameplay van de first-person VR shooter te zien waarbij de coöperatieve gameplay aan bod komt. De game verschijnt op 3 december voor PlayStation VR, pc VR en Quest 2. Jij verkent met maximaal drie anderen het Los Angeles uit 2005. Er is een generatie verstreken sinds de wrede Snowbreed onze steden begonnen aan te vallen, wat het einde inluidde van de beschaving. Als een van de overlevenden verken je de ruïnes van de menselijke beschaving die in een alternatieve versie van de jaren 1980 tot stilstand is gebracht. Verwacht je aan intense actie en diverse wrede vijanden, waaronder de Eater, de...
Syberia: The World Before haalt releasedatum niet
Wie uitkijkt naar Syberia: The World Before, moeten we helaas teleurstellen. Uitgever Microïds heeft namelijk bekendgemaakt dat de geplande releasedatum van 10 december voor de pc-versie van het spel niet gehaald zal worden en stelt het spel uit naar het eerste kwartaal van volgend jaar. De reden valt niet ver te zoeken. Het spel is nog niet in de staat die ze voor ogen hebben en ze willen de best mogelijke ervaring naar de spelers brengen. Syberia: The World Before wordt een van de grootste en meest uitgebreide Syberia-ervaringen tot op heden. Op een later tijdstip zal de nieuwe releasedatum worden aangekondigd.
Bordspelreview: Chili Dice
Als bordspelfanaat zou ik op elk mogelijk moment willen spelen, dus ook tijdens uitjes. Toen ik tijdens de herfstvakantie met het gezin en enkele aanverwanten naar Landal Vennebos trok, waaronder ook een aantal leden kunnen genieten van een spelletje, werd ik 'gedwongen' een selectie aan bord- en kaartspellen mee te nemen. Hoe groter de spellen, hoe minder er mee kunnen natuurlijk. Dobbelspel Chili Dice was dus een van de geschikte kandidaten en mocht mee. Hoe dat beviel, lees je in deze review. Chili Dice is zoals je in de inleiding reeds kon lezen een dobbelspel. Eentje dat zelfs wat mosterd heeft gehaald bij Yahtzee, blijkt al snel na het doornemen van de korte spelregels. Het spel kan gespeeld worden met twee tot vier spelers en...
Deep Rock Galactic baant zich een weg naar PlayStation
Deep Rock Galactic kon je al jarenlang terug vinden op de PC-markt (met name Steam en Windows Store) evenals Xbox-consoles, maar sinds kort besloten ontwikkelaars Ghost Ship Games dat het tijd is om ook de PlayStation-doelgroep aan te spreken. De coöperatieve first-person shooter waar een bende ruimtedwergen (onder andere) een meute gigantische insecten bekampen, verschijnt vanaf januari 2022 voor zowel de PlayStation 4 als PlayStation 5. Compleet met alle hedendaagse content, inclusief de pas toegevoegde Rival Incursion Update. Het enige nadeel aan deze port is dat er jammer genoeg nog steeds geen sprake is van bredere cross-platform multiplayer, waardoor de spelerbasis dus niet compatibel met die van de eerder vermelde versies...
GRID Legends komt aangesneld
Electronic Arts en Codemasters lieten weten dat GRID Legends op 25 februari zal uitkomen. De game zal beschikbaar zijn op PlayStation 4 en 5, Xbox Series X|S, Xbox One en ook op PC via het Steam- en Origin-platform. Wie geld heeft dat hij kwijt wil, kan de game nu al bestellen. Om je te overtuigen dit te doen, bevatten de pre-orders een extra pack, “Seneca & Ravenwest Double Pack” genaamd, welke je vier extra wagens geeft. Deze zijn zeker niet van de minste want het gaat om een Aston Martin Vantage GT4, een Porsche 962C, een Ginetta G55 GT4, en een Koenigsegg Jesko. Daarbij krijg je ook nog een aantal exclusieve events, icons en andere opsmuk. Wil je nog meer goodies, kan je in plaats van de standaardversie voor de deluxeversie gaan...
Ghostrunner-uitbreiding lanceert vanaf 27 januari 2022
Het wemelt van het nieuws betreffende First-Person games de laatste dagen: Deep Rock Galactic komt naar PlayStation, Quake installeert onder meer Horde Mode, Terminator: Resistance krijgt de DLC-behandeling, Ubisoft gaf meer informatie over Rainbow Six: Extraction vrij én Dying Light 2 toonde meer gameplay! Ghostrunner daarentegen is niet bepaald een schietspel, omdat je grotendeels een katana hanteert, maar niettemin barst het van sensationele gebeurtenissen! Het oorspronkelijke spel verscheen vorig jaar (oftewel rond eind oktober) reeds voor verscheidene platformen, maar begin volgend jaar wordt het weer in de kijker gezet dankzij de aankomst van een kersverse uitbreiding! In Ghostrunner: Project_Hel kruip je ditmaal in de huid van...
Bordspelreview: Mr. Jack in New York
Ooit al in de huid van beruchte seriemoordenaar Jack the Ripper willen kruipen? Wel, misschien niet echt, maar toch is dat exact wat je – weliswaar op een luchtige manier – in dit spel zult doen. Of speel je liever de rol van detective? Hoe dan ook, Mr. Jack in New York is een kat-en-muis deductiespel waarin je elkaar te slim af probeert te zijn. Waan jezelf in de negentiende eeuw en verken de donkere steegjes en parken, havens en metrostations van New York en probeer je tegenstander te misleiden. We gaan even kijken of deze ouwe getrouwe terecht in een nieuw jasje werd gestoken! Als de naam Mr. Jack al meteen een belletje doet rinkelen, valt dat te verklaren. Het betreft hier namelijk een herwerkte uitgave van een spel dat al in 2009...
Review: Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition
Ik ga meteen eerlijk zijn: het was een uitdaging om deze review neer te pennen. Mensen die het gamenieuws wat volgen, weten dat de release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition voor heel wat commotie heeft gezorgd. Uiteraard heeft dat voor een stuk te maken met het feit dat de originele games gewoon érg goed onthaald werden, waardoor ook nu de verwachtingen hoog waren. Ik schrijf bewust “een stuk”, want jammer genoeg zijn er nog een legio aan andere redenen waarom de kritiek wel degelijk terecht was. Ik nam mezelf voor om open minded aan de games te beginnen, want één ding was zeker: een stukje nostalgie zou er sowieso aan te pas komen. Of ik de hele hetze overdreven of eerder terecht vond, kom je te weten in...
Terug
Bovenaan