BeyondGaming News

Preview: Elden Ring
Er is geen enkel spel waar ik zo hard naar heb uitgekeken afgelopen twee jaren als Elden Ring. Het spelen van Demon's Souls en vooral de eerste Dark Souls een levensveranderende ervaring noemen is misschien wat overdreven, maar de impact die FromSoftwares titels hebben gehad op mijn game-ervaring is moeilijk te beschrijven. Het voltooien van een Soulsborne-spel, bij gebrek aan een betere beschrijving, gaat gepaard met een soort van innerlijke leegte, waarbij je nauwelijks enige voldoening vindt in het spelen van een ander spel. Zelfs genregenoten en klonen zoals Lords of the Fallen, Mortal Shell of Nioh konden deze leegte nauwelijks opvullen. Dit gevoel blijft gelukkig niet al te lang hangen, maar ik kan moeilijk ontkennen dat de...
Bugs Bunny knokt tegen Batman of Tom & Jerry in free-to-play MultiVersus
Hoe je het draait of keert, Super Smash Brothers van Nintendo is een uiterst invloedrijke fighting game die talloze bedrijven wensen na te bootsen. Gedurende de zesde console-generatie waagden Capcom en Konami een poging met respectievelijk Viewtiful Joe Red Hot Rumble en DreamMix TV World Fighters, Sony probeerde het destijds met de PS3-titel PlayStation All-Stars Battle Royale en recent wierp één van m'n collega's een blik op Nickelodeon All-Star Brawl. Daar blijft het echter niet bij, want uitgever Warner Brothers Games bevestigde vandaag een hardnekkig gerucht: dat zij ook interesse hebben om dit type vechtspel te maken! Het spel in kwestie gaat door het leven als MultiVersus, een free-to-play titel dat ze naar eigen zeggen...
Capcoms mysterieuze game Pragmata met jaar uitgesteld
De laatste maanden hebben heel wat games een uitstel gekregen. De oorzaak is onder andere te vinden bij corona, natuurlijk. Gisteren nog werd ook de Saints Row-reboot uitgesteld met zes maanden. Zo kunnen we pas vanaf augustus aan de slag in Santo Ileso om er de boel op stelten te zetten. Vandaag heeft ook Capcom laten weten een game te moeten uitstellen. Het gaat om het mysterieuze Pragmata. Zo maakte het Japanse concern bekend dat we pas in 2023 aan de slag kunnen met de nieuwe game. Het uitstel werd aangekondigd door middel van een trailer en wordt 'verder toegelicht' in een kleine blogpost waar wat nieuw artwork werd gedeeld.
Review: Ziggurat 2
Roguelikes, het is niet echt mijn genre en ik ben vast niet de enige. Bepaalde aspecten van dit type games spreken me echter wel vaak aan, waardoor ik soms toch maar die bittere pil slik. Dit in de hoop dat deze pil mij verrast met een bitterzoete smaak, of misschien zelfs nog beter? Datzelfde risico nam ik deze maal met Ziggurat 2, waarvan je het magische resultaat kunt aantreffen in deze review. Wikipedia hielp mij hier even: een ziggurat is een tempeltoren uit het oude Mesopotamië en Perzië, in de vorm van een terrasvormige piramide van opeenvolgende, teruglopende verdiepingen. In de game zijn er inderdaad heel wat tempeltorens te bezoeken, die elk voornamelijk bestaan uit talloze kleinere kerkers (dungeons) welke samen een waar...
Pixar lanceert trailer van animatiefilm Turning Red
Pixar heeft een nieuwe trailer vrijgegeven van de animatiefilm Turning Red en meteen ook de releasedatum onthuld. Vanaf 16 maart 2022 kunnen we met zijn allen naar de bioscoop trekken voor deze knotsgekke animatiefilm. Turning Red is geregisseerd door Academy Award-winnares Domee Shi (Pixart short Bao) en geproduceerd door Lindsey Collins (Wall-E, Finding Dory). Turning Red vertelt het verhaal van Mei Lee: een zelfverzekerde, sullige dertienjarige die te kampen krijgt met de chaos van adolescentie. Alsof veranderingen in interesses, relaties en haar lichaam nog niet voldoende zijn, verandert ze ook nog eens in een gigantische rode panda wanneer ze te opgewonden geraakt. Gevoelens onderdrukken is voor een puber nu eenmaal geen sinecure...
Tweede lading Game Pass-games voor november aangekondigd
Microsoft heeft op zijn website de nieuwe games bekendgemaakt die zullen worden toegevoegd aan de Xbox Game Pass. Dit abonnement geeft je toegang tot meer dan honderden games die je kan downloaden en spelen op Xbox One of Xbox Series X|S. Indien je upgradet naar de Xbox Game Pass Ultimate, krijg je ook toegang tot Xbox Live Gold, Xbox Game Pass voor pc, EA Play en de Cloud Gaming-service. Hieronder vind je een overzicht van de games met het platform en datum waarop ze beschikbaar zullen zijn: Nu verkrijgbaar Dead Space (cloud en EA Play) Dragon Age: Origins (cloud en EA Play) Next Space Rebels (cloud, console en pc) - day one release 18 november Exo One (cloud, console en pc) - day one release Fae Tactics (cloud, console en pc) My...
Xbox Cloud Gaming vanaf vandaag beschikbaar op Xbox Series X|S en Xbox One
Xbox viert dit jaar haar 20-jarig jubileum en we hebben al heel wat moois mogen ontvangen deze week, waaronder een vervroegde lancering van de Halo Infinite multiplayermodus en een hele batch nieuwe backwards compatible Xbox 360 games. Maar er is nog meer leuk nieuws, want vanaf vandaag kun je Xbox Game Pass titels in de cloud spelen vanaf je Xbox console. Xbox Cloud Gaming is nu beschikbaar op Xbox One en Xbox Series X | S voor Xbox Game Pass Ultimate abonnees. Deze mogelijkheid zal eerst beschikbaar worden voor een aantal Xbox spelers en de komende weken worden uitgebreid naar alle gamers in ondersteunde markten. Het is nu gemakkelijker dan ooit om: Snel games te spelen voordat je ze installeert, terwijl je ruimte op harde schijven...
Review: Prison Simulator
Gevangenisbewaker, het is een ondankbaar en oprecht te respecteren beroep, maar het doet tegelijk toch ook wel wat denken aan een gevaarlijke vorm van macht. Sommige mensen herinneren zich wellicht nog wat er zoal gebeurde in de film Das Experiment of in de serie Prison Break. Uiteindelijk bevindt een cipier zich in een positie waarin hij mensen bevelen mag geven en zelfs naar zijn hand kan zetten. Het is rond die keuzevrijheid, de morele keuze om het goede of het slechte pad te bewandelen als gevangenisbewaker, dat Baked Games nu net een soort van RPG gemaakt heeft, en wel één met de naam Prison Simulator. In het begin van Prison Simulator dien je de naam van je gevangenis te kiezen, net als de naam, het uiterlijk als de stem van de...
Seriereview: Chicago Fire
Ik ben gefascineerd door alles wat blauwe zwaailichten heeft en hang dan ook graag eens de ramptoerist uit. Als ik in de verte een sirene hoor terwijl ik thuis ben, zal ik ook altijd de voordeur eens openen om te zien wat er nu precies passeert. Ik heb zelfs een ambulanciersopleiding achter de rug, maar heb er uiteindelijk nooit iets mee gedaan. Het blijft dus bij wat er zich op televisie afspeelt. Hoewel ik de serie Onder Vuur nog geen aandacht heb gegeven, heb ik dat wel gedaan met Chicago Fire. En dat ondertussen al tien seizoenen lang, met zelfs een elfde seizoen op komst ... Chicago Fire startte tien seizoenen geleden in het jaar 2012. Toen leerden we in de dramareeks de fictieve brandweerkazerne 51 kennen, samen met de...
Peter Parker krijgt bezoek uit een ander universum in Spider-Man: No Way Home-trailer
Sony Pictures Entertainment heeft een nieuwe trailer op de wereld losgelaten van Spider-Man: No Way Home. Hierin zien we Peter Parker (Tom Holland) zijn handen vol hebben met slechteriken uit eerder verschenen films. Doctor Octopus (Alfred Molina) wordt meermaals in beeld gebracht en we krijgen eveneens Electro (Jamie Foxx) te zien in een nieuw pak, in tegenstelling tot Willem Dafoe die we enkel te horen krijgen als Green Goblin. Tenslotte wordt ons ook een blik gegund op Sandman, die terugkeert nadat hij voor het eerst te zien was in Spider-Man 3. Fans die hadden gehoopt dat deze trailer garant zou staan voor de terugkeer van Tobey Maguire en Andrew Garfield, die eerder al de rol van Peter Parker op zich namen, komen bedrogen uit. De...
Razer breidt PlayStation 5-lineup uit met nieuwe Kaira Pro en Kaira headsets
Razer breidt zijn snelgroeiende console-lineup uit met een serie nieuwe draadloze headsets en oplaadstandaards voor de PlayStation 5. Door de zwart-witte motieven en kenmerkende blauwe accenten passen de nieuwe Kaira headsets goed bij de PlayStation 5-console en de DualSense Wireless Controller. Ook heeft Razer de Quick Charging Stand gelanceerd in een reeks bijpassende kleuren zodat iedere gamer zijn PS5 DualSense Wireless Controller kan matchen met zijn oplaadstandaard. De Kaira Pro is Razers eerste draadloze headset voor PlayStation 5 die gebruik maakt van Razer HyperSense. Dit is een intelligente haptische technologie die trillingen produceert op basis van geluidssignalen. De Razer Kaira Pro is voorzien van Razer TriForce Titanium...
Release Saints Row loopt vertraging op
Fans van Saints Row zullen iets langer geduld moeten uitoefenen vooraleer ze aan de slag kunnen gaan met de reboot van deze franchise. De release van Saints Row stond oorspronkelijk gepland op 25 februari 2022, maar is verplaatst naar 23 augustus 2022. Op Twitter gaf Jim Boone, Chief Executive Officer van ontwikkelaar Volition, aan dat ze de impact van COVID-19 hebben onderschat. Ze hebben de extra tijd nodig om ervoor te zorgen dat ze de game op de markt kunnen brengen zoals zij het voor ogen hadden. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken die toont wat we allemaal van deze game kunnen verwachten.
Filmreview: Malignant
Halloween ligt ondertussen alweer achter ons, maar dat neemt niet weg dat we niet nog eens goed mogen griezelen. Ik waagde me aan James Wans nieuwste horrorthriller Malignant. Hoewel ik het horrorgenre niet per se genegen ben, kan ik er soms toch echt van genieten. Al moet ik toegeven dat ik in dat geval vrij selectief ben in mijn filmkeuzes. Wan bewees echter met Saw, Insidious en The Conjuring dat hij de geschikte persoon is om een leuke horrorprent af te leveren. Of Malignant in datzelfde rijtje past, kom je te weten in onderstaande review! James Wan zal bij velen een belletje doen rinkelen. De Maleisische regisseur, screenwriter en producer werd meteen bekend door de eerste Saw-film. Niet veel later volgde de rest van de franchise...
Tequila Works werkt aan Song of Nunu: A League of Legends Story
Tequilla Works bestaat reeds voor een lange tijd: zij brachten in het verleden onder andere het ICO-achtige RiME, DEADLIGHT gedurende de PS3- / Xbox 360-generatie en The Sexy Brutale, waar je het verloop van tijd manipuleert om de dader achter een moord op te sporen. Dit ontwikkelingsbedrijf (gebaseerd in Spanje) viel blijkbaar in de smaak bij Riot Games, want zij hebben dit team gekozen om nog een spin-off te produceren voor hun razend populaire MOBA. Song of Nunu: A League of Legends Story is een single player avontuur waar je als kind een bevroren landschap verkent met een pluizig, vreedzaam beest. De twee vormen een hechte vriendschap gedurende hun reis, en volgens Riot Games belooft het spel een emotioneel verhaal te vertellen. Net...
Ruined King: A League of Legends Story nu verkrijgbaar
Riot Games opent de laatste tijd een figuurlijk offensief om het universum van League of Legends grondig uit te breiden: de Netflix-serie Arcane eindigt vanaf 20 november haar huidig seizoen met de laatste drie afleveringen en de makers van BIT.TRIP RUNNER hielpen bij de creatie van Hextech Mayhem: A League of Legends Story. Vandaag gingen ze een stap verder door aan te kondigen dat Ruined King: A League of Legends Story - een uitbreiding van de lore achter een afgelopen evenement binnenin League of Legends zelf - ineens verkrijgbaar is! Deze werd ontwikkeld door Airship Syndicate, wie voordien zowel Battle Chasers: Nightwar als Darksiders Genesis voltooiden, en dit spel gelijkt meer op die eerste titel. Met andere woorden: een...
Far Cry 6 - Vaas: Insanity vanaf nu beschikbaar
De eerste DLC voor Far Cry 6, Vaas: Insanity, is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia en pc. Spelers moeten Far Cry 6 bezitten om met de DLC aan de slag te gaan. Spelers kruipen in de huid van Vaas, de iconische schurk uit Far Cry 3 gespeeld door Michael Mando (Better Call Saul), die zijn rol herneemt in een gloednieuwe ervaring geïnspireerd op het roguelite-genre. Spelers beginnen met niets meer dan een pistool om zichzelf te verdedigen en moeten op zoek gaan naar nieuwe wapens en power-ups om vrij te spelen. Deze helpen hen om sterker te worden en zo verder te komen in Vaas zijn gedachten. Vaas: Insanity is een mix van intense actie en storytelling, en biedt een unieke kans om het...
Review: Forza Horizon 5
Je weet exact dat Forza Horizon 5 een spektakel gaat worden wanneer je de vraag toegeworpen krijgt of je ooit een actieve vulkaan hebt gezien. Je voelt de anticipatie wanneer je door het Mexicaanse platteland scheurt en het pad richting de krater begint te beklimmen. De controller schudt en trilt in je handen om je het gevoel te bezorgen dat de grond onder je banden trilt van de vulkanische activiteit en je adem stokt wanneer je aan de top begroet wordt door een rivier van gesmolten lava. Je zet verder koers langs de La Gran Caldera, navigerend tussen stoomuitbarstingen en langs waterpartijen om vervolgens aan een rotvaart terug af te dalen in je off-road buggy. Je hart klopt in overdrive, je handen zweten van de adrenaline en het enige...
Terug
Bovenaan