BeyondGaming News

De AFC Rond in Twee Zinnen (ongeveer)
De AFC Rond in Twee Zinnen (ongeveer) Op 9 september gaat het nieuwe NFL-seizoen van start. Met zo veel nieuwtjes en zo veel teams is het niet eenvoudig om er zomaar in te stappen. Daarom beschrijf ik elk team in twee zinnen, zodat je helemaal klaar bent voor de actie of een nieuw favoriet team voor dit jaar kunt uitkiezen. Beginnen doen we met de AFC! (Edit: De NFC vind je hier) (logo eigendom van de NFL) AFC North Baltimore Ravens: Ook dit jaar zijn er nog COVID-perikelen, en Jackson is voor de tweede keer (stevig) besmet. Een offense van Greg Roman voelt altijd een beetje als een gimmick en niet houdbaar, maar de Ravens zijn daarvoor beducht en zouden dit jaar met grondige aanpassingen de voorspelbaarheid breken. Cincinnati...
Review: Greak: Memories of Azur
De maand september is net van start gegaan, dus kunnen we ons stilaan opmaken voor een najaar vol met toppers die met alle aandacht gaan lopen. Uitgever Team17 wilde de indiegame Greak: Memories of Azur een tijdslot gunnen waarin de game zo min mogelijk overschaduwd zou worden door de concurrentie. De debuutgame van ontwikkelaar Navegante Entertainment kreeg hierdoor een release in augustus. Kan deze game dienen als de ideale afsluiter van een troosteloze zomer? Je komt het in deze review te weten. De intro van de game schetst het achtergrondverhaal dat als opzet dient voor het avontuur dat hierop volgt. Azur, het land dat een volk genaamd de Courines huisvest, wordt sinds jaar en dag aangevallen door de Urlags. Die naam klinkt niet...
Toch gratis upgrade voor PS4-versie Horizon Forbidden West
Vorige week werden de vijf verschillende edities van Horizon Forbidden West aangekondigd. Naast de standaard editie en de Special Edition kan je ook enkele duurdere versies bestellen. Voor de duurste versies was er bij de aankondiging geen probleem, wel voor de twee goedkoopste edities. Er werd op de PlayStation Blog namelijk verteld dat de PS4-versies van het standaard spel en de Special Edition géén gratis upgrade voor PlayStation 5 zou krijgen. Daar komt Sony nu op terug. Via een update op de PlayStation Blog maakte Jim Ryan, President en CEO van Sony Interactive Entertainment, afgelopen weekend bekend dat ook de twee goedkoopste versies van Horizon Forbidden West een gratis upgrade zullen krijgen naar de PlayStation 5-versie...
Review: King's Bounty II
Soms zijn er van die spellen waar je eigenlijk min of meer toevallig tegenaan loopt en volgens de omschrijving volledig in je straatje past. Als fan van fantasy RPG's zoals bijvoorbeeld Baldur's Gate en vroeger ook een fanatiek Heroes of Might and Magic-speler, is King's Bounty II voor mij zo'n titel. De eerste King's Bounty stamt al weer van 1990 en na het even terug opgezocht te hebben, kan ik me herinneren dat ik die ook ooit gespeeld heb. Ik kan me ook vaag herinneren dat het een behoorlijk lastig spel was... De originele King's Bounty is eigenlijk de voorloper van het beter gekende Heroes of Might and Magic. Waar Heroes redelijk toegankelijk is, niet heel veel echte RPG-elementen heeft en eigenlijk een typische 4X game is, is de...
Horizon Forbidden West krijgt vijf verschillende edities
Gisteren werd op de PlayStation Blog aangekondigd dat je vanaf heden een pre-order kunt plaatsen voor Horizon Forbidden West. Naast de standaardversie die op 18 februari 2022 zowel voor PlayStation 4 als PlayStation 5 zal verschijnen, kan je ook wat exclusievere edities kopen. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast. Elke pre-order, onafhankelijk van welke versie je koopt, geeft je op launch de Nora Legacy Outfit en speer. Wie dacht om voor dezelfde prijs zowel de PS5- als PS4-versie aan te schaffen, heeft het helaas mis. Bij de standaardversie van de game en de Special Edition moet je kiezen voor welk platform je Horizon Forbidden West wilt. Bij de overige drie, duurdere edities, krijg je het spel op beide platformen. Naast de...
De NFC Rond in Twee Zinnen (ongeveer)
De NFC Rond in Twee Zinnen (ongeveer) Op 9 september gaat het nieuwe NFL-seizoen van start. Met zo veel nieuwtjes en zo veel teams is het niet eenvoudig om er zomaar in te stappen. Daarom beschrijf ik elk team in twee zinnen, zodat je helemaal klaar bent voor de actie of een nieuw favoriet team voor dit jaar kunt uitkiezen. Na de AFC is nu de NFC aan de beurt! (logo eigendom van de NFL) NFC North Chicago Bears: Zien we daar een broodnodig lichtpuntje voor Bears-fans? Na middelmatige-is-nog-vrijgevig Trubisky en de Bears die dat maar niet wilden toegeven, is Justin Fields een verademing voor alle supporters en alle goeie spelers in de offense die geketend op het veld stonden. Robinson kan z’n geluk niet op en kan misschien eindelijk...
Bordspelreview: Lost Ruins of Arnak
Trek erop uit om onbekend terrein te verkennen, schatten te ontdekken en bewakers te verslaan. In Lost Ruins of Arnak ga je als ontdekkingsreiziger de strijd aan met je vrienden om de grootste archeologische vondsten te doen. Op het eiland vind je al snel sporen van een teloorgegane beschaving: fragmenten van kleitabletten, afgodsbeelden en tempels. Maar niks ligt zomaar voor het grijpen… Ga slim om met je middelen en probeer je tegenstanders steeds een stapje voor te zijn. “Als ik groot ben wil ik Indiana Jones zijn”. Dat vat mijn grootste droom uit mijn kindertijd zowat samen. Ik ga nu niet beweren dat Lost Ruins of Arnak die kwellende leegte in mij volledig opgevuld krijgt, maar een bordspel waar archeologie en avontuur centraal...
Vervloekt potje golf in Cursed to Golf
De formule van roguelites wordt haast met alles gecombineerd, en de afgelopen dagen werd dit voor de zoveelste keer bewezen. Tijdens het jaarlijkse BitSummit-evenement onthulde het in Japan gesitueerde Chuhai Labs namelijk Cursed to Golf, een mix van het eerder vermelde genre en Metroidvania-elementen, naar eigen zeggen van de developers. Geen atmosferische aandoening zoals het pas uitgegeven Golf Club Wasteland, en het spel was zodanig een uitblinker dat BitSummits organisatie Cursed to Golf een uitreiking gaf voor "uitstekendheid in game design!" Een samensmelting van ideeën die velen hoogstwaarschijnlijk niet hadden verwacht, maar de onderstaande trailer geeft voldoende uitleg over de algemene werking van diens gameplay. Cursed to...
Review: Demons of Asteborg
Selecte indie developers hunkeren nog steeds naar games voor lang uitgestorven retro hardware, met de SEGA Mega Drive - internationaal beter bekend als de Genesis - voor de één of andere reden een eigenaardige zonderling. Zo verzon ontwikkelaar WaterMelon de beat ‘em up Paprium (epilepsie waarschuwing) evenals het JRPG-achtige Pier Solar, bedacht Bitmap Bureau het Smash TV-eerbetoon Xeno Crisis, ontwierp Big Evil Corporation TANGLEWOOD met z'n vosmascotte en blies ININ Games het destijds geschrapte Ultracore nieuw leven in. Dit zijn maar een handvol recente voorbeelden, met nog meer van zulke aanbiedingen ofwel op komst of reeds beschikbaar, zoals Demons of Asteborg van Neofid Studios. Is deze action-platformer echter de moeite waard...
GBA krijgt nieuwe game via Goodboy Galaxy
Nintendo liet de Game Boy Advance jaren geleden achterwege, maar desondanks komt er voor deze antieke handheld toch een sporadische game tevoorschijn. Ontmoet Goodboy Galaxy, een platformer DIE exploratie benadrukt en door de ontwikkelaars ervan deels vergeleken wordt met Cave Story, of "een schattigere Metroid." Als hond met een voorliefde voor ruimtevaart verken je (samen met je upgradebare geweer) het universum om geheime omgevingen op te sporen, betreed je levels met meerdere routes en maak je kennis met meer dan 50 verschillende personages! Recent ging de Kickstarter-campagne ervoor online, wat resulteerde in redelijk wat succes; alle stretch goals werden namelijk bereikt! Hierdoor staan onder andere verbeterde ports voor zowel de...
Project Winter verschijnt op 16 september voor PlayStation 4 en Nintendo Switch
Ontwikkelaar Other Ocean Interactive heeft aangekondigd dat de survivalgame Project Winter vanaf 16 september beschikbaar zal zijn voor Nintendo Switch en PlayStation 4 (alsook PlayStation 5 via backward compatibility). Dankzij de crossplay-functionaliteit zullen PlayStation- en Switch-spelers bovendien kunnen samenspelen met hun vrienden op PC en Xbox One. Voor wie Project Winter nog niet kent: dit achtpersoons multiplayerspel slingert spelers in een ijskoude wildernis, afgesneden van de buitenwereld, geïsoleerd door een ijzige toendra en omringd door paranoia en achterdocht. Hier moeten ze samenwerken om te ontsnappen aan de naderende sneeuwstorm, maar ook de dodelijke bedoelingen van teamgenoten. De strijd van de overlevenden tegen...
PID Games houdt vanavond conferentie
Niet enkel PlayStation heeft een aantal nieuwe zaken aan het grote publiek te tonen, ook kleinere uitgevers zoals Plug in Digital dragen hun steentje bij. Zij geven vanavond om 20 uur een conferentie waarin hun nieuwste games getoond zullen worden. Er zullen tijdens de conferentie exclusieve aankondigingen gebeuren, maar ook trailers en speeches van getalenteerde ontwikkelaars staan op de planning. De conferentie volgen kan via Twitch.
Preview: The Dark Pictures Anthology - House of Ashes
Nee, horror zal nooit mijn favoriete genre worden. Horrorfilms sla ik al volledig over, maar bij games durf ik wel eens een uitzondering te maken. Voornamelijk de games van de The Dark Pictures Anthology hebben me hierbij over de streep getrokken. Ik speelde zowel Man of Medan als Little Hope en volgende maand doe ik een poging om House of Ashes uit te spelen. Zover is het echter nog niet, dus moest ik me tevreden stellen met een één uur durende demo voor deze preview. De games uit de The Dark Pictures Anthology zijn interactieve drama's met flinke brokken survival en horror erin gemengd, waarbij de dood betekent dat het personage in kwestie niet meer terugkomt. Je hebt hier als speler alle invloed over. Zo kan je de game eindigen met...
Op 15 oktober komt de Crysis Remastered Trilogy uit
De Crysis Remastered Trilogy wordt op 15 oktober uitgebracht en zal beschikbaar zijn op pc, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch. Volgens de uitgever speelt het ook goed op de Playstation 5 en Xbox Series X|S. De trilogie bevat geen multiplayer-gedeelte, maar enkel de single player campagnes. De trilogie zal digitaal als een geheel of als afzonderlijk deel gekocht kunnen worden. Voor Xbox en PlayStation zullen er ook fysieke versies van de trilogie te koop zijn. Ook voor de Switch verschijnen er fysieke versies, maar dan enkel als afzonderlijke delen. De prijzen zijn ook al gekend: € 49,99 voor de complete trilogie en € 29,99 per afzonderlijk deel. De digitale release gebeurt via the Epic Games Store, the PlayStation Store...
Rivals-modus voor Ghost of Tsushima nu beschikbaar
Legends is de multiplayermodus van Ghost of Tsushima en zat vast aan het basisspel. Daar komt vandaag verandering in, want Legends kan je nu apart aankopen voor 19,99 euro. Daarnaast wordt die multiplayer uitgebreid met de nieuwe Rivals-modus. De nieuwe Rivals-modus, die uitgelicht wordt in onderstaande trailer, ga je de strijd aan met andere gamers. Je moet hierin zoveel mogelijk vijanden verslaan en Magatama verzamelen. De oorspronkelijke Ghost of Tsushima-multiplayer was coöperatief, dus verwacht je aan iets totaal nieuw.
Bravely Default II eindelijk beschikbaar voor pc!
In februari van dit jaar verscheen Bravely Default 2 reeds voor Nintendo Switch en nu, zeven maanden later, zijn de Steam-gebruikers eindelijk aan de beurt. Bravely Default II volgt het avontuur van vier onwaarschijnlijke helden, Seth, Gloria, Elvis en Adelle, die door het land Excillant trekken om vier elementaire kristallen te vinden. Dankzij de release van Bravely Default II op Steam kunnen ook pc-gamers nu kennismaken met de spannende Brave- en Default-systemen die ze tijdens turn-based-gevechten kunnen gebruiken om grote risico’s te nemen voor de kans op nog grotere beloningen. Spelers kunnen hun team naar eigen smaak aanpassen met het jobsysteem om tot de optimale samenstellingen te komen die nodig zijn om de uitdagende...
Lekker griezelen in launchtrailer van The Medium
Bloober Team, de horrormeesters achter hooggeprezen titels als Blair Witch, Observer en Layers of Fear lanceren vandaag de psychologische horrortitel The Medium op PlayStation 5. Dankzij de nieuwe integratie van de DualSense-functies krijgt het schakelen naar de spirituele wereld, het oplossen van puzzels en volgen van verschillende wegen op de PS5 een extra, bovennatuurlijke dimensie. Tegelijk met de digitale release voor PS5 brengen Bloober Team en zijn wereldwijde publishing-partner Koch Media de fysieke versie van The Medium wereldwijd uit voor pc, Xbox Series X|S en PS5. Om de komst naar de PlayStation 5 te vieren, heeft Bloober Team gameplaybeelden gedeeld die op dit systeem zijn opgenomen, voor een indruk van de griezelige...
Terug
Bovenaan