BeyondGaming News

Review: Amnesia: Rebirth - Adventure Mode
Soma, Amnesia: The Dark Descent en dan de ganse Penumbra-serie. In die volgorde zou ik ze plaatsen moest iemand mij vragen om deze drie gelijkaardige games te sorteren, met de beste voorop. Al is de eerste dan wel meer een walking simulator en bevat deze veel minder horrorelementen dan de overige uit de lijst, ik vond het verhaal achter Soma beter, de algemene look-and-feel meer gepolijst en de gameplay gewoon minder frustrerend. Opvallende afwezige in deze lijst is Amnesia: Rebirth, vorig jaar in oktober uitgebracht, omdat ik deze nog niet eerder speelde. Doorgaans werd Rebirth nogal lauwtjes ontvangen, wat ook de reden was dat ik deze tot dusver liever links liet liggen. Nu deze echter via een recente update naast de Traditional mode...
Review: Black Legend
Een game van Belgische makelij! Nee, we hebben het niet over Larian Studios met een of andere Divinity-game, maar wel over het in Geel gevestigde Warcave en hun Black Legend. Zij kregen van het Vlaams Audiovisueel fonds meer dan 200.000 euro om hun project tot leven te brengen. Of ze slaagden in hun opzet, lees je hieronder. Black Legend is een tactische RPG die zich afspeelt in de fictieve 17e-eeuwse stad Grant (bekt een beetje als Gent) en is gebaseerd op Vlaamse en Nederlandse folklore. De stad werd opgebouwd met de havenstad Antwerpen als model, maar ook van andere steden als Amsterdam, Brugge en Leuven werden elementen in het fictieve Grant gestoken. Het resultaat is een mooi vormgegeven, duistere stad die erg aan Brugge doet...
SYFY onthult nieuwe Chucky horrorserie-trailer
Wie kent ze niet, de Child's Play-franchise? Als tiener menig slapeloze nachten van gehad! Het voelt als nostalgie om te horen dat SYFY een teaser-trailer heeft vrijgegeven voor een nieuwe Chucky-serie, geregisseerd door Don Mancini. In deze teaser zien we hoe Chucky stuk voor stuk opnieuw wordt opgebouwd. De stem wordt als vanouds vertolkt door Brad Dourif. De rest van de cast zal bestaan uit onder andere zijn dochter Fiona Dourif, maar ook gekende figuren zoals Jennifer Tilly en Lexa Doig. De serie wordt verwacht in de herfst van 2021.
Review: Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2
Een extreem lange titel, staat deze dan garant voor een extreem kwalitatieve game? Ik had de twijfelachtige eer dit te mogen uitzoeken via Emergency Call 112 - The Fire Fighting Simulation 2. Immers, op 18 maart kwam deze simulator over het reilen en zeilen bij de Duitse brandweer beschikbaar op het Steam-platform, en sindsdien groeide de negatieve feedback over deze game alleen maar. Deze keer was dé uitdaging voor mij dus om hier toch nog een enigszins neutrale review over neer te pennen. Helaas, ik geef het meteen toe, deze introductie was niet oprecht. Van een uitdaging is totaal nooit sprake geweest. Al heel snel merkte ik dat er grondig iets fouts was met deze game, en hieronder volgt het trieste relaas. Beeld, performantie en...
Spectaculaire trailer doet opzet Loki-serie uit de doeken
Marvel heeft een nieuwe trailer gelanceerd voor de serie Loki, waarin het personage van Tom Hiddleston logischerwijs centraal staat. In deze trailer zien we hem aan de zijde van detective Mobius M. Mobius (Owen Wilson) verschillende tijdlijnen trotseren die hij heeft gecreëerd door het stelen van de Tesseract. Aan hem om deze alternatieve realiteit ongedaan te maken. De serie zal vanaf 11 juni te zien zijn op Disney+. Bekijk hieronder alvast de trailer.
Marvel's Avengers en Borderlands 3 naar PlayStation Now
Met Marvel's Avengers gaat het de laatste maanden niet zo goed. De game kende een goede start, maar de spelersaantallen daalden razendsnel enkele weken na de lancering van het spel. Daar komt vanaf vandaag hopelijk verandering in, want Sony maakte bekend dat Marvel's Avengers vanaf vandaag onderdeel uitmaakt van PlayStation Now. Degenen met een actief abonnement kunnen het spel tot 5 juli spelen. Uiteraard bevat het spel via PlayStation Now ook alle nieuwe content, dus spelers kunnen ook aan de slag met de pas toegevoegde Hawkeye. Ook Borderlands 3 verschijnt voor de online abonnementsdienst. De shooter van Gearbox kan gespeeld worden tot 29 september. Daarnaast werd The Long Dark vandaag ook toegevoegd aan de grote lijst met te spelen...
Oddworld: Soulstorm viert release met launch trailer
We hebben lang op een nieuwe Oddworld moeten wachten, maar vandaag kunnen PlayStation 5- en pc-gamers eindelijk aan de slag met Oddworld: Soulstorm. Degenen met een actief PlayStation Plus-abonnement mogen nog eens extra in hun handen wrijven, want zij kunnen zonder extra kosten aan de slag met de nieuwe platformer. Gamers die Oddworld: Abe's Exoddus uit het jaar 1998 hebben gespeeld, zullen hier en daar heel wat elementen herkennen. Oddworld: Soulstorm is er namelijk een remake van die 'oude' platformer. En nu... gamen maar!
Review: DARQ: Complete Edition
DARQ verscheen in 2019 op pc, maar zoals wel vaker vond ook deze game zijn weg naar de consoles. Ik ging zelf aan de slag met de next-gen versie van DARQ: Complete Edition. Deze game voegt naast de hoofdgame ook nog eens de downloadbare content toe die later werd uitgebracht. Of deze surrealistische puzzelgame een blijvende indruk achterlaat en bijgevolg de moeite waard is om aan te schaffen, kom je in deze review te weten. In deze game speel je met het zwijgzame jongetje Lloyd die zijn dromen kan beleven. Hierin maakt hij echter geen plezierritje in een Ferrari of flaneert hij zorgeloos over de promenades in Cannes. Zijn dromen zijn namelijk regelrechte nachtmerries waarin hij moet ontsnappen uit de klauwen van kwaadaardige schepsels...
Netflix toont blik achter de schermen bij The Witcher
De opnames van het tweede seizoen van The Witcher zijn afgerond. Dit maakte Netflix bekend aan de hand van een trailer waarin het ons een blik achter de schermen gunt van deze immense productie. Vijftien locaties, 89 castleden en maar liefst 1200 crewleden stonden in om deze opnames tot een goed einde te brengen. De exacte releasedatum voor het nieuwe seizoen is nog niet bekend, maar zou voor het einde van het jaar nog te zien moeten zijn op het streamingsplatform. In dit tweede seizoen volgen we Geralt of Rivia (Henry Cavill), Ciri (Freya Allan) en Yennefer (Anya Chalotra) na de gebeurtenissen bij de Battle of Sodden Hill. Bekijk hieronder alvast de trailer.
Marvel onthult nieuwe trailer van Black Widow
Marvel heeft een nieuwe trailer vrijgegeven van Black Widow. Hierin maken we onder meer kennis met Yelena Belova (Florence Pugh), Alexei Shostakov (David Harbour) en Melina Vostokoff (Rachel Weisz). Zij zullen Natasha Romanoff bijstaan in dit avontuur, maar welke rol ze speelden in haar verleden blijft vooralsnog onbekend. De trailer toont ook de schurk van dienst. Dit keer zal er afgerekend moeten worden met de Taskmaster. De release van Black Widow staat gepland op 9 juli. Vanaf dan kunnen we deze film bewonderen in de bioscoop of op Disney+, indien je over de VIP-toegang beschikt. Bekijk hieronder alvast de trailer.
LeBron James ontmoet Looney Tunes-figuren in Space Jam: A New Legacy-trailer
Space Jam is terug van weggeweest. 25 jaar nadat Michael Jordan de Looney Tunes-figuren te hulp schoot, is het deze keer LeBron James die een basketbalwedstrijd met hen zal spelen. Uit de trailer blijkt dat zijn zoon wordt ontvoerd naar de Serververse, een digitale wereld, en dat een basketbalwedstrijd over zijn lot zal beslissen. Hierin moeten zij de Goons, een geolied team van profspelers, weten te verslaan. Space Jam: A New Legacy zal vanaf 14 juli te zien zijn in de bioscoop. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken.
Review: Lost Words: Beyond The Page
Ik heb een voorliefde voor kleinere, charmante games en Lost Words: Beyond the Page prikkelde onmiddellijk mijn zintuigen toen bekendgemaakt werd dat de game, na een jaar lang Google Stadia-exclusiviteit, voor PlayStation 4 zou verschijnen. De installatie van het net geen 4 GB grote spelletje ging razendsnel, dus dook ik al even rap in de wondere wereld van de sublieme verhaalvertelling. Lost Words: Beyond the Page heeft een jong meisje als protagonist en dat meisje mag je zelf een naam geven. De keuze is echter beperkt, want je krijgt maar drie mogelijkheden voorgeschoteld. Grace, Georgia en Robyn. Ik koos voor die laatste en deed haar een rood kleedje aan (ook hier heb je slechts drie keuzes), waarna ik het avontuur kon starten. Lost...
Review: Signs of the Sojourner
Signs of the Sojourner verscheen vorig jaar al voor pc, maar is sinds enkele weken ook beschikbaar op de verschillende consoles. Deze kaartgame belooft geen actie, maar dialogen met als doel om ons te doen nadenken over de manier waarop we communiceren en hoe dit een relatie kan beïnvloeden. Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar games met een uniek karakter, dus ik begon vol overtuiging aan dit avontuur. Of deze originele ideeën ook een leuke game opleverden, kom je in deze review te weten. Bij de aanvang van de game vindt er een tragische gebeurtenis plaats. Je moeder overlijdt en je blijft achter met je broer Elias. Je moeder baatte een winkel uit in het pittoreske stadje Bartow en was er graag gezien. De meeste inkomsten voor de...
Review: Sizeable
Een goede puzzelgame kan mij altijd wel bekoren. Of het nu urenlang zoeken is naar de oplossing of een kortere puzzelervaring, ik ben snel tevreden. Sizeable zit in die laatste categorie en is een gloednieuwe Belgische indiegame waarin je puzzels oplost door objecten groter of kleiner te maken. Dat lijkt misschien een simpel en vertrouwd concept, maar als je weet dat deze debuutgame verwezenlijkt werd door de 23-jarige Sander Ambroos, is het zeker wel indrukwekkend. Maar is het ook een succes? Ieder level bestaat uit een simpele diorama, gezellige low poly miniatuurlandschappen gaande van de woestijn tot een gezonken schip. Een echte streling voor het oog, trouwens. Die zitten propvol leuke details en te manipuleren voorwerpen. Het...
Lego Star Wars: The Skywalker Saga loopt vertraging op
Voor degenen die uitkeken naar TT Games' nieuwste LEGO Star Wars-iteratie hebben we slecht nieuws, want de ontwikkelaar maakte gisteren via Twitter bekend dat het spel vertraging oploopt. Normaal zou Lego Star Wars: The Skywalker Saga deze lente nog moeten verschijnen, maar die releaseperiode is dus niet haalbaar. Het uitstel komt er omdat het team meer tijd nodig heeft om van Lego Star Wars: The Skywalker Saga de grootste en beste LEGO-game ooit te maken. Een nieuwe releasedatum kon het bedrijf nog niet geven, maar ze beloven om zo snel mogelijk met meer nieuws naar buiten te komen.
Bordspelreview: Fuji Koro
Kickstarter creëert opportuniteiten, maar naar mijn gevoel raakt het medium overspoeld. Het is een fulltime bezigheid om uit te zoeken welke projecten de moeite waard zijn. Af en toe raken daardoor erg leuke spellen opgeslorpt waardoor ze niet de verdiende aandacht krijgen. Fuji Koro heeft zijn bestaan ook te danken aan Kickstarter. Het is niet erg bekend, maar het visuele aspect trok me meteen aan en het is bovendien van Belgische makelij. Tijd om uit te zoeken wat dit spel te bieden heeft! In Fuji Koro ga je als samoerai de strijd aan met draken in de gekende Japanse vulkaan. Fuji staat op de rand van een uitbarsting. De Shōgun stuurt daarom zijn beste Samoerai in de levensgevaarlijke vulkaan, om nog te redden wat er te redden valt...
Streamer van de maand: JustJade
Streamers zijn de laatste jaren ontzettend populair. Hoog tijd dus om enkele streamers in de schijnwerpers te plaatsen. Deze maand kozen we voor @JustJadeJJ. Ben je al lang actief op Twitch? Ik ben pas vorig jaar beginnen streamen op Twitch. Nochtans had ik mijn account al aangemaakt in 2017, maar ik ben doorheen de jaren op verschillende sociale media-kanalen actief geweest. Het is allemaal begonnen in 2015 op YouTube. Ik was op zoek naar een uitlaatklep om de dagelijkse sleur van op school te doorbreken. Er heerste daar een oubollige mentaliteit en dat stemde niet overeen met mijn persoonlijkheid. Ik ben nogal een spring-in-‘t-veld, wat ertoe leidde dat er vaak werd geroddeld over mij achter mijn rug om. Een vriendin heeft mij dan...
Terug
Bovenaan