2025-06-01 10:00 - Geplande onderhoudswerken op BeyondGaming.be

Cyberkef

Shinigami
Crowdfunder FE
Dankzij jullie onvoorwaardelijke steun hebben we tegenwoordig een tikkeltje meer financiele ademruimte, en dat extra geld gaan we uiteraard meteen door ramen en deuren smijten herinvesteren in wat extra server rekenkracht + een groot onderhoud van wat kritische softwaren achter de schermen.

Daarom gaan we er zondagmorgen 10u eventjes uit. We schatten dat dit een klein half uurtje werk kan zijn, is het korter destebeter, is het langer dan heb je nog wat tijd voor een extra ontbijtkoek :)

Kunt gijlie dat niet om 3 uur ‘s nachts doen zodat niemand daar last van heeft? Merci om daar jullie zondag aan te besteden. Kunnen wij nog ergens morele steun of steun in de vorm van parate kennis leveren, of is dat ook al in orde?

Kunt gijlie dat niet om 3 uur ‘s nachts doen zodat niemand daar last van heeft? Merci om daar jullie zondag aan te besteden. Kunnen wij nog ergens morele steun of steun in de vorm van parate kennis leveren, of is dat ook al in orde?
Ik denk dat de meeste hier er een groter probleem mee zouden hebben als dat onderhoud tijdens de kantooruren zou gebeuren ipv in het weekend. :unsure:

An unexpected database error occurred. Please try again later.
My bad, één puntje teveel na een configuratie tweak had iets meer invloed dan verwacht :(

Context: met meer geheugen op de server, hebben we meer speelruimte om onze database nog verder te finetunen om alles NOG vlotter te laten aanvoelen... zolang ge niet mistypt :unsure:

Laatst bewerkt:
My bad, één puntje teveel na een configuratie tweak had iets meer invloed dan verwacht :(

Context: met meer geheugen op de server, hebben we meer speelruimte om onze database nog verder te finetunen om alles NOG vlotter te laten aanvoelen... zolang ge niet mistypt :unsure:
Jawel, de database gaat eruit elke keer iemand zich mistypt!

Kan het zijn dat alles nog aan het indexeren is? Ik heb de indruk dat het langer duurt om een topic te openen sinds de update.

Kan het zijn dat alles nog aan het indexeren is? Ik heb de indruk dat het langer duurt om een topic te openen sinds de update.
Nope, search index zit in een gans apart systeem (om de database te sparen, maakt een wereld van verschil).
Aan andere (column) indexen zijn we ook (nog) niet gekomen.

Ik hou al sinds zondagmorgen de server nauwlettend in het oog en hij heeft er nog nooit zo rustig uitgezien, alles zit ruim in het groen. Alles voelt hier ook stevig snappy aan (buiten de frontpage zelf om god weet welke reden, nochtans zit alles daarvan in geheugencaches).

Nope, search index zit in een gans apart systeem (om de database te sparen, maakt een wereld van verschil).
Aan andere (column) indexen zijn we ook (nog) niet gekomen.

Ik hou al sinds zondagmorgen de server nauwlettend in het oog en hij heeft er nog nooit zo rustig uitgezien, alles zit ruim in het groen. Alles voelt hier ook stevig snappy aan (buiten de frontpage zelf om god weet welke reden, nochtans zit alles daarvan in geheugencaches).
Vreemd genoeg is het een stuk beter geworden sinds ik die post gedaan heb :D. Duidelijke verbetering tov vroeger.

Vreemd genoeg is het een stuk beter geworden sinds ik die post gedaan heb :D. Duidelijke verbetering tov vroeger.
Er zijn wel problemen met uw internetprovider vandaag in de digitaal technisch krachtige nieuwsjes gepasseerd, misschien was het daarmee gerelateerd?

Terug
Bovenaan