2dehands profiel gehackd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneke2.0

Banned
Platinum Trophy
Sinds dit weekend kan ik niet meer op mijn 2dehands.... 144 positieve deals.
Een member van hier heeft iets gekocht van mij.
Onder mijn naam en rekening nr ....ikzelf heb nooit iets ontvangen van centen dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Er is gebruik gemaakt van twee games die ik hier onlangs verkocht heb.
Er zijn mss meerdere gedupeerden ik kan het niet zeggen.

Voel me er serieus ambetant van
@Mr. SLASH hopelijk komen we met een oplossing deze week. Kan toch niet zomaar 80€ weergegeven aan iets dat ik geen weet van heb.

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd contact nemen met 2ehands via hun formulier ?
link

Voor de anderen, 2e hands biedt MFA aan -> gebruik het!

Wat betreft schadevergoeding, tis nu pech dat er mensen weten dat het jouw account is, maar zolang dat geld niet naar jou kan getraceerd worden kan er ook niets gevraagd worden aan jou van schadevergoeding.
Ik zou zoiezo ook klacht indienen tegen onbekenden bij de politie. Op die manier laat je toch officieel registreren dat al die verkopen niet onder jouw naam gebeurd zijn.

Als het rekeningnummer juist werd ingevuld kan het niet anders dan dat het geld op die rekening terechtkomt. Indien fout getypt, worden de fondsen automatisch teruggestort na een drietal dagen.

Als het rekeningnummer juist werd ingevuld kan er niemand ergens in het midden van de kabel dat geld wegtrekken.

Als uw verhaal klopt @kenneke2.0 , dan ga je hen toch iets moeten geven dat bewijst dat je niets ontvangen hebt. Als zij bewijs hebben dat het naar uw rekening gestort is, dan ga ik er toch vanuit dat het gewoon op uw rekening moet gestort zijn.

Of aan de mensen die hebben overgeschreven, zoals @Mr. SLASH dan blijkbaar?, ga langs bij je bank. Kunnen die niet uitpluizen of dat geld effectief op die rekening is toegekomen? Dan kan dat al niet meer betwist worden.

Deze thread lijkt zo een beetje gelijk het doorsnee scam-artikel in onze kranten. Een wazig verhaal waarbij overduidelijk enkele cruciale elementen ontbreken of achterwege gelaten zijn. Om dan uiteindelijk dus niets wijzer te zijn.

Mag van het forum geen namen & adressen posten anders blokkeren ze ons ... we zijn met 4 slachtoffers die in dezelfde week zijn opgelicht geld is zeker 200% op zijn rekening gekomen.
Na 4 dagen is hij zelf bereid om 50% terug te storten naar ons en daarna verdwijnt hij van de aardbol ... maar de aarbol is klein we zoeken het uit en zullen hem wel vinden en naar gerecht brengen.

Op 2dehands is zijn profiel geblokkeerd nu verkoop hij gewoon op een ander profiel.
Wij hebben alle 4 klacht ingediend bij de politie en natuurlijk in België horen wij al enkele dagen niets meer :cry2: maar...
Wees gerust we stappen met ons 4 naar het gerecht voor " gerechtigheid " en eerlijk handelen op 2dehands en niet de mensen in zak zetten met de feestdagen er zijn er ne hele hoop die hun zakken willen vullen maar niet met ons ... :mad::mad::mad:

Het begint hier met de week vager te worden. Waar slaat deze laatste post van een nieuw member nu op ? Of gaat dit over anonieme BG’ers die nu zelf claimen opgelicht te zijn door TS ? Sowieso is het verhaal van TS behoorlijk vaag (if not ongeloofwaardig).

Het begint hier met de week vager te worden. Waar slaat deze laatste post van een nieuw member nu op ? Of gaat dit over anonieme BG’ers die nu zelf claimen opgelicht te zijn door TS ? Sowieso is het verhaal van TS behoorlijk vaag (if not ongeloofwaardig).
Er zijn hier wel al voorgaande berichten verwijderd geweest door mods. Vind de afhandeling hiervan ook niet echt ok wel. Er zijn zoals ik het versta zowel BG users als niet BG users bij betrokken, waarvan er nu eentje een account heeft gemaakt hier om te kunnen reageren.

Er zijn inderdaad mensen die claimen opgelicht geweest te zijn door de topicstarter.
Die berichten van de nieuwe users werden verwijderd omdat er persoonsgegevens gedeeld werden en dat is op ons forum niet toegestaan.

Voor alle duidelijkheid zijn we er ook mee bezig en de topicstarter heeft een (al dan niet tijdelijke) ban op ons B&S-forum.

Ik kan begrijpen dat we de regels niet mogen schenden en ook dat we geen namen, adressen of andere persoonlijke gegevens mogen vermelden. Echter, we zijn met 4 personen opgelicht op 2dehands.be door een zogenaamd “gerenomeerd” en “betrouwbaar” lid van jullie forum. Het is ons recht om deze persoon op te zoeken en te confronteren met zijn slechte daden. Als is het maar om andere gebruikers van jullie forum en 2dehands te waarschuwen. Blijkbaar is het voor 2dehands voldoende om je naam en woonplaats te wijzigen en zo verder te gaan met de oplichterij. Ik heb het nagevraagd en je kan geen geld overmaken op een rekening zonder dat deze rekeningnummer is geverifieerd en goedgekeurd. We hebben dus met 4 personen een klacht ingediend, onze pv’s zijn met elkaar in verband gebracht en een dagvaarding voor de bewuste dader/oplichter/… zal weldra bij hem persoonlijk en aangetekend bezorgd worden .
Het enige wat ik nog zou willen zeggen aan de beyond gamers users is wees op uw hoede voor dit lid zodat er niet nog meer mensen worden bedrogen en afgezet. Zowel niet hier als op 2dehands. Het zou voor iedereen beter en aangenamer zijn als er terug eerlijk kan gehandeld worden op 2dehands of andere sites, maar dan moeten de misbruikers hiervoor aangepakt worden voor dat het probleem enkel groter wordt .

Heel het verhaal raakt eigenlijk kant noch wal. Langs beide kanten. Er mist vrij cruciale informatie, om te beginnen of de betaling is gebeurd door de rekeningnummer zelf in de banking app te typen / copy pasten of door op een link te klikken / de betaaloptie van 2de hands te gebruiken.

Als de eerste optie waar is, dan zou dat toch wel de meest domme manier zijn om mensen op te lichten. Aangezien die transacties allemaal opgevraagd kunnen worden en het dus zeer makkelijk te bewijzen is. Ik heb nog niet zo lang geleden zelf hier nog iets gekocht van kenneke zonder problemen.

In het 2de geval is het toch gewoon een derde partij bij betrokken is en kenneke hier evenzeer slachtoffer is. En als ik de post van ons nieuwe lid hierboven lees gaat het hier om zo’n betaalverzoek. Met die betaalverzoeken kan evenzeer gefraudeerd worden.

Kenneke heeft hier ook de laatste paar weken nog verschillende positieve itraders gekregen. Gegeven dat 2dehands een platform is gekend vol met oplichters te zitten schat ik de kans groter in dat hij de waarheid spreekt als hij zegt dat z’n account gehacked is. Lijkt me vreemd dat hij hier de tijd spendeert om de laatste 2-3 weken nog verschillende goede reviews te krijgen en tegelijk op 2dehands oplichter te spelen.

Beste mag geen namen noemen en geen adressen posten van forum heb bewijs gepost paar dagen geleden en 5 min. later is alles weg ... schending van de privacy maar iemand oplichten mag wel we zijn met 4 met heeeel veel bewijs ... als nieuw lid mag de mensen wel inlichten over wat er hier zo zielig geschreven wordt door " kenneke2.0 " ... ik post wat hij schrijft ... " voel me er serieus ambetant van " :cheer: :cheer: :cheer: en wij dan ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan