2dehands profiel gehackd

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Killzone73 @DinoDavy op welke data zijn de betalingen uitgevoerd en voor welke bedragen?
Kenneke10 heeft me alle transacties van gans november doorgestuurd.
Bij mij is de betaling gedaan na het toekennen van het Ps5 game Call of duty Black ops 6 op 2dehands op 12/11 betaald met instant betaling voor 40,00 euro de andere mensen / iemand 22,00 euro aankoop van Ps5 game Spiderman 2 / en nog iemand voor 50,00 euro .... de andere persoon week ik niet juist wat hij betaald heeft.
Na 12/11 en na 4 dagen wachten op het pakje kom ik tot de vaststelling dat het spel terug te koop sta en gereserveerd sta voor iemand anders verkocht 17/11

Heel het verhaal raakt eigenlijk kant noch wal. Langs beide kanten. Er mist vrij cruciale informatie, om te beginnen of de betaling is gebeurd door de rekeningnummer zelf in de banking app te typen / copy pasten of door op een link te klikken / de betaaloptie van 2de hands te gebruiken.

Als de eerste optie waar is, dan zou dat toch wel de meest domme manier zijn om mensen op te lichten. Aangezien die transacties allemaal opgevraagd kunnen worden en het dus zeer makkelijk te bewijzen is. Ik heb nog niet zo lang geleden zelf hier nog iets gekocht van kenneke zonder problemen.

In het 2de geval is het toch gewoon een derde partij bij betrokken is en kenneke hier evenzeer slachtoffer is. En als ik de post van ons nieuwe lid hierboven lees gaat het hier om zo’n betaalverzoek. Met die betaalverzoeken kan evenzeer gefraudeerd worden.

Kenneke heeft hier ook de laatste paar weken nog verschillende positieve itraders gekregen. Gegeven dat 2dehands een platform is gekend vol met oplichters te zitten schat ik de kans groter in dat hij de waarheid spreekt als hij zegt dat z’n account gehacked is. Lijkt me vreemd dat hij hier de tijd spendeert om de laatste 2-3 weken nog verschillende goede reviews te krijgen en tegelijk op 2dehands oplichter te spelen.
Geld is op zijn rekening gekomen 200 % zeker op zijn naam en nu plots na heel deze heisa ... en hij zal wel gezien hebben dat wij hem zoeken op 2dehands plots verhuist hij naar een andere gemeente op 2dehands toch wel heeeeel raar ... het enige beste mensen ga je u zo laten kennen voor die paar 100 de euro's betaal die mensen gewoon hun geld terug

maar " kenneke2.0 " niet die voelt zich zoals hij vermeld in zijn eerste post ... " Voel me er serieus ambetant van "
Voor zo ver ik weet kan en mag hij hier nu ook niet meer handelen hoor, dus het is niet zo dat hij gewoon zo maar beschermd wordt.

Maar voor je iemand door het slijk haalt, moet je ook effectief alle kanten overwegen en controleren. 2dehands staat er nu wel gekend voor dat het vol fraudeurs zit en ja er worden daar effectief vaak accounts gehackt en misbruikt. Het zijn dan ook meestal accounts met goeie ratings die de voorkeur krijgen want dat is net wet het makkelijk en interessant maakt. Iemand zijn account met goeie ratings hacken om makkelijk iemand op te lichten want die hebben vertrouwen gebaseerd op wat de echte eigenaar verwezenlijkt heeft.

Dus ja zijn claim kan wel degelijk kloppen, het enige wat wazig is, is hoe de verkoop en betalingen effecief gelopen zijn. Het is niet dan mensen jullie in twijfel trekken of vinden dat jullie het zo maar moeten slikken en doorgaan. Maar de kans bestaat dat jullie niet de enige slachtoffers zijn.

of door op een link te klikken / de betaaloptie van 2de hands te gebruiken.

Hoe werkt die eigenlijk? Is dat gewoon een shortcut om niet zelf rek.nr. van verkoper te moeten ingeven, of is 2dh hierbij een man-in-the-middle die dan doorstort naar verkoper? Want in het eerste geval betekent het natuurlijk wel dat de kopers op hun uittreksels ook duidelijk allemaal de begunstigde zien staan.
Die zou eventueel kunnen vergeleken worden met het rek.nr. dat jij bvb hebt van Kenneke. Als die dezelfde zijn, toont het wel aan dat Kenneke uit zijn nek ovr het gehackt zijn van zijn account.

Voor alle duidelijkheid zijn we er ook mee bezig en de topicstarter heeft een (al dan niet tijdelijke) ban op ons B&S-forum.

Keerzijde is wel dat hij hier geen wederwoord kan geven en we dus maar 1 kant van het verhaal meer horen.

Geld is op zijn rekening gekomen 200 % zeker op zijn naam

Hoe ben je zeker dat die rekening op zijn naam staat ?

Los van deze discussie heb ik me al vaak afgevraagd waarom een naam gevraagd wordt bij een overschrijving want ik heb die in het verleden ook al gegokt omdat ik van een begunstigde alleen een rek.nr. had en dat lukte altijd. Tenzij het bedoeld is als extra info voor issues achteraf. Als ik jou mijn rek.nr. geef en de naam van Kenneke, ben ik vrij zeker dat jouw overschrijving zal lukken en ik jouw geld ga hebben.

Kenneke10 heeft me alle transacties van gans november doorgestuurd.

Mja, in welk formaat? Want zoiets valt natuurlijk makkelijk te editten. Ik denk dat wij hier nagenoeg onmogelijk kunnen weten (met ‘bewijsmateriaal’) wie de schuldige is, want uiteindelijk weten enkel de betrokkenen en de banken de transacties écht.
Wel is er het feit dat Kenneke beweert dat zijn account gehackt werd. Maar dan schrijft hij dat de kopers naar zijn rekening overgeschreven hebben. Hoe weet hij dat als zijn account gehackt was? Je zou verwachten dat een hacker het rek.nr. zou wijzigen zodat zij het geld krijgen.
Als de kopers dus Kenneke zijn rek.nr. kunnen geven (te vergelijken met rek.nr. gekend door BG’ers van vroegere transacties) pleit dat wel al tegen Kenneke, al is het nog altijd geen bewijs. Kopers zouden ook kunnen samenspannen en beweren betaald te hebben, en zelf TS oplichten. Maar waarom komt TS dan met dat verhaal van gehackt 2dh profiel..?!

Zoals gezegd zijn we hiermee bezig. Je ziet dat Kenneke een heel goeie itrader heeft. Maar we zien ook wat jullie zeggen. We zijn nu een manier aan het zoeken waarop we correcte transacties kunnen blijven garanderen, maar ook fair kunnen blijven voor iedereen. Verder speculeren heeft geen zin, we houden jullie op de hoogte.

Edit: resultaat staat hier https://www.beyondgaming.be/threads/buy-sell.37/post-1448362

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan