Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ken jij al die mensen hun situatie dan zo goed dat je dat zo zeker weet?Had ik wel verwacht inderdaad. Beetje sneu wel als je dan ziet dat de helft van onze buurt door domiciliefraude 2 volle leeflonen ontvangt terwijl zij gewoon een jaar steun zou willen om haar studies te kunnen afwerken. Studiebeurs is ook al niet aan de orde doordat we nog maar pas samenwonen.

Dus gij ziet fraude rondom je maar het is niet nodig om daar melding van te maken bij de officiele instanties.Ik ken alle mensen in mijn appartementsgebouw persoonlijk ja.
De natuurlijke reactie van iedere vlaming volgens mij. Klagen en zagen over de profiteurs van het systeem, maar apatisch toezien, tenzij het misschien profiteurs zijn die echt dagdagelijks op zenuwen werken (overlast of zo).Dus gij ziet fraude rondom je maar het is niet nodig om daar melding van te maken bij de officiele instanties.
Zijt ge het al gaan aanvragen bij het OCMW. Want blijkbaar komt het daar zo nauw niet als ze 2 volle leeflonen uitdelen aan degene die fraude plegen.Had ik wel verwacht inderdaad. Beetje sneu wel als je dan ziet dat de helft van onze buurt door domiciliefraude 2 volle leeflonen ontvangt terwijl zij gewoon een jaar steun zou willen om haar studies te kunnen afwerken. Studiebeurs is ook al niet aan de orde doordat we nog maar pas samenwonen.
Tot hiertoe wel nog niemand gezegd dat het de schuld is van de sossenHuppakee van de rails af in minder dan 12 posts.

Tis dan ook niet de schuld van de sossen, maar van de tjeven.Tot hiertoe wel nog niemand gezegd dat het de schuld is van de sossen![]()
Hoi, ik ben op mijn 29ste afgestudeerd als master (in de sociologie nog wel, vuilbakdiploma woo), ook met een leefloon. In juni afgestudeerd, op 1 september kon ik beginnen op masterniveau als onderzoeker aan een hogeschoolDe natuurlijke reactie van iedere vlaming volgens mij. Klagen en zagen over de profiteurs van het systeem, maar apatisch toezien, tenzij het misschien profiteurs zijn die echt dagdagelijks op zenuwen werken (overlast of zo).
Verder denk ik dat de post ook gewoon een trol is, geen zinnig mens die hier gaat komen vragen hoe hij het het sociaal zekerheidssysteem nog wat verder kan uitmelken, terwijl iedereen steeds verder moet inleveren (bij deze heb ik gereageerd op de trolbait).
Nu iemand die gaat afstuderen aan 29 jaar als master, is de kans zeer klein dat die onmiddelljik aan een job gaat geraken. Ook geen zinnig werkgever (althans niet in de privésector volgens mij) die zo iemand gaat uitnodigen op sollicitatiegesprek tenzij er subsidies aan gekoppeld zijn (maar ja dan moet ze eerst nog een paar jaar werkloos zijn natuurlijk om aan die voorwaarde te voldoen).

Hou er rekening mee dat je maar één zijde van het verhaal hoort, en dan nog van een derde partij... Ik vermoed dat er wel meer meespeelt dan het heel summiere stuk in de openingspost.Allereerst, wat een d*ckmove van die ouders "in uw laatste jaar gaan niet meer sponsoren". Zucht ...
Een kind dat niet meer thuis woont en zelfs wettelijk samenwoont met zijn/haar partner niet meer sponsoren is nu niet echt een d*ckmove maar eerder een normale gang van zaken.Allereerst, wat een d*ckmove van die ouders "in uw laatste jaar gaan niet meer sponsoren". Zucht ...
Heb je geen "rijk" familielid waar je een onderhandse lening van 10-15-20k€ kan aangaan?
Want gezien je netto inkomsten naar de hoge kant liggen met zo'n doctoraatsvergoeding acht ik de kans klein dat je in aanmerking komt voor een leefloon.
Zonder de hele context te kennen natuurlijk waarop @the_fox mij al wees.Een kind dat niet meer thuis woont en zelfs wettelijk samenwoont met zijn/haar partner niet meer sponsoren is nu niet echt een d*ckmove maar eerder een normale gang van zaken.
Het feit dat je een 28-jarige nog steeds een kind noemt, toont aan met hoe een gekleurde bril je (wederom) ernaar kijkt; zelfs zonder de exacte situatie te kennen.Zonder de hele context te kennen natuurlijk waarop @the_fox mij al wees.
Er volgens de TS een historiek rond wat mentale problemen en de band met de ouders zou niet al te fameus zijn.
Ik ben dan toch heel nieuwsgierig waarom je na 27j plots zegt "nu is het genoeg" terwijl de finish in zicht is.
Als dat kind werkt en een inkomen heeft is dat de normale gang van zaken. Maar gezien het kind in kwestie nog niet aan het werk is kunnen we hier moeilijk van normale gang van zaken spreken me dunkt.