Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had ik ook gevonden maar er staan er nog al veel te koop zonder coc en enkele van de verkopers zeggen ook dat dit niet nodig is.Ja. Is noodzakelijk.
![]()
Aanhangwagens
Elk voertuig dat bestemd is om door een ander voertuig voortbewogen te worden, is een aanhangwagen. Lees meer over het verschil tussen een lichte en zware aanhangwagen en alles wat u moet weten wanneer u uw aanhangwagen veilig in het verkeer wil brengen.www.vlaanderen.be
Ja. Is noodzakelijk.
![]()
Aanhangwagens
Elk voertuig dat bestemd is om door een ander voertuig voortbewogen te worden, is een aanhangwagen. Lees meer over het verschil tussen een lichte en zware aanhangwagen en alles wat u moet weten wanneer u uw aanhangwagen veilig in het verkeer wil brengen.www.vlaanderen.be
Zonder coc kan je niet bewijzen dat hij goedgekeurd is voor op de weg he.Had ik ook gevonden maar er staan er nog al veel te koop zonder coc en enkele van de verkopers zeggen ook dat dit niet nodig is.
Normaal wel. Wilde die men verder gebruiken dan moest men die gehomologeerd hebben.Is dat ook nodig indien de aanhangwagen ouder is dan 2012 ?
Ik gebruik af en toe de 20-jaar oude van mijn ouders en eerste keer dat ik van dat gelijkvormigheidsattest hoor.
Natuurlijk zeggen die verkopers dat. Enerzijds weet de helft van de particulieren niet dat het verplicht is, anderzijds willen ze hun gerief rap kwijt raken.Had ik ook gevonden maar er staan er nog al veel te koop zonder coc en enkele van de verkopers zeggen ook dat dit niet nodig is.
Ik weet dat ze in Limburg eens durven controle doen aan containerparken en de niet geregistreerde er uit halen. Ook aanhangers van voor de invoering moeten dat hebben. Je kan dat laten regelen door zowat elke professionele verkoper van aanhangwagens.Is dat ook nodig indien de aanhangwagen ouder is dan 2012 ?
Ik gebruik af en toe de 20-jaar oude van mijn ouders en eerste keer dat ik van dat gelijkvormigheidsattest hoor.
Normaal niet.Is dat ook nodig indien de aanhangwagen ouder is dan 2012 ?
Wel zorgen voor een id-plaatje.Ik gebruik af en toe de 20-jaar oude van mijn ouders en eerste keer dat ik van dat gelijkvormigheidsattest hoor.
Normaal niet.
Tenzij het veranderd zou zijn.
Maar als privé-persoon je oude aanhangwagen gaan laten homologeren lijkt mij praktisch onhaalbaar (paperasserij, tijd, prijs, ...)
Wel zorgen voor een id-plaatje.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190801_04539146 (helaas achter betaalmuur)
(de tip om je rijksregisternummer te gebruiken, vind ik maar niks. Hoe minder mensen dat kennen, hoe beter)
. Gebruik hem toch ook al een 4 jaar nu.Hoe ik de regels interpreteer: enkel nieuwe, ingevoerde of verbouwde aanhangwagens vanaf 2012.Dus wat is het nu is het verplicht voor elke aanhangwagen of enkel voor die na 2012 en hoe kunnen ze in godsnaam controleren dat die van voor 2012 is? Ik vind er ook nagenoeg 2de hands geen met gelijkvormigheidsattest.

Heb een mail gestuurd naar de federale en de lokale politie. Daar heb ik ook schrik voor dat ik bel en ze het zelf niet weten. Dat is te belachelijk voor woorden dat ze dat voorstellen.Tja , ik zou zeggen bel eens naar de politie maar heb zelf al ondervonden dat ze het ook niet allemaal weten blijkbaar …Had vroeger zo eens gebeld met een vraag over een remorque en die hebben dan letterlijk geantwoord dat ze het niet echt wisten en dat ik maar gewoon moest rondrijden met dat ding en als ze mij tegenhielden …dat ik het dan wel ging weten .![]()
Dus wat is het nu is het verplicht voor elke aanhangwagen of enkel voor die na 2012 en hoe kunnen ze in godsnaam controleren dat die van voor 2012 is? Ik vind er ook nagenoeg 2de hands geen met gelijkvormigheidsattest.
Dit.Hoe ik de regels interpreteer: enkel nieuwe, ingevoerde of verbouwde aanhangwagens vanaf 2012.
Hoe kom je aan een coc-attest als het gaat over een zelfbouw, waarbij je niet een duplicaat kan aanvragen bij fabrikant/invoerder/... ?2 jaar geleden samen met mijn pa tegen de lamp gelopen omdat we bij een politiecontrole bij het containerpark niet in orde waren met zijn 20 jaar oude aanhangwagen. Mijn pa heeft toen effectief een boete gekregen.
Heeft toen een identificatieplaatje moeten laten maken met zijn chassisnummer erop en een COC-attest. Stelt geen hol voor want niemand die dat kan controleren als het juist is voor zo een oude aanhangwagen.
Klopt, maar daarmee heb ik nog geen coc-attest.Als het zelfbouw is ben je toch zelf de fabrikant ….
Hoe ik het begrijp:Klopt, maar daarmee heb ik nog geen coc-attest.