RuZ
Member
Dag Allemaal,
Onze zoon start midden september aan het 1ste jaar Game Design (Luca Genk).
Nu zijn we wat aan het rondkijken om een degelijke laptop aan te kopen die hij voor die studie kan gebruiken.
De school zelf doet geen groepsaankoop ofzo, en adviseert het volgende:
Om deze opleiding te starten, raden we je aan een degelijke laptop aan te schaffen. Bij voorkeur is deze laptop uitgerust met een degelijke grafische kaart, bijvoorbeeld een NVIDIA RTX 3050 of zwaarder en 8 RAM geheugen of meer.
Mij lijkt die 8GB RAM aan de (zeer) kleine kant...
Deze 2 toestellen lijken ons zeker geschikt, maar zijn toch erg verschillend:
Het grote verschil zit 'm in:
- de processor: intel core ultra 9 vs intel core i9
- de grafische kaart: Intel Arc Graphics vs NVIDIA GeForce RTX 4060 vs
- aantal schermen (de duo heeft 2 beeldschermen)
Ik heb zelf geen idee of die 2 schermen praktisch in gebruik zijn.
Stel dat dat eigenlijk meer een gadget, een hebbedingetje, is en je maakt daar geen gebruik van, is het jammer om voor de mindere grafische kaart gekozen te hebben.
Anderzijds is die Intel Arc Graphics misschien ook prima en heb je meer aan die 2 schermen...
Kan iemand ons adviseren welke de beste keuze zou zijn?
(Het hoeft zeker geen van deze 2 te worden, maar het zou toch iets deftigs mogen zijn. De zoon heeft z'n zinnen gezet op een OLED scherm en vingerafdruk of gezichtsherkenning zou ook tof zijn)
Onze zoon start midden september aan het 1ste jaar Game Design (Luca Genk).
Nu zijn we wat aan het rondkijken om een degelijke laptop aan te kopen die hij voor die studie kan gebruiken.
De school zelf doet geen groepsaankoop ofzo, en adviseert het volgende:
Om deze opleiding te starten, raden we je aan een degelijke laptop aan te schaffen. Bij voorkeur is deze laptop uitgerust met een degelijke grafische kaart, bijvoorbeeld een NVIDIA RTX 3050 of zwaarder en 8 RAM geheugen of meer.
Mij lijkt die 8GB RAM aan de (zeer) kleine kant...
Deze 2 toestellen lijken ons zeker geschikt, maar zijn toch erg verschillend:
Het grote verschil zit 'm in:
- de processor: intel core ultra 9 vs intel core i9
- de grafische kaart: Intel Arc Graphics vs NVIDIA GeForce RTX 4060 vs
- aantal schermen (de duo heeft 2 beeldschermen)
Ik heb zelf geen idee of die 2 schermen praktisch in gebruik zijn.
Stel dat dat eigenlijk meer een gadget, een hebbedingetje, is en je maakt daar geen gebruik van, is het jammer om voor de mindere grafische kaart gekozen te hebben.
Anderzijds is die Intel Arc Graphics misschien ook prima en heb je meer aan die 2 schermen...
Kan iemand ons adviseren welke de beste keuze zou zijn?
(Het hoeft zeker geen van deze 2 te worden, maar het zou toch iets deftigs mogen zijn. De zoon heeft z'n zinnen gezet op een OLED scherm en vingerafdruk of gezichtsherkenning zou ook tof zijn)