Aankoopadvies: 1440p Oled-monitor voor gaming en thuiswerk

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Nu Nvidia over afzienbare tijd de nieuwe 5000-serie grafische kaarten zal aankondingen, lijkt het me het ideale moment om mijn ouwe, trouwe pc te vervangen door een nieuw exemplaar. Mijn huidige monitor is een goedkope 22-inch full HD monitor die doet wat hij wil doen, maar met een nieuw systeem wil ik ook dat ietsje meer in beeldkwaliteit. Ben dus op zoek naar een oled-monitor met 1440p. Aangezien ik er ook mijn werklaptop op wil aansluiten (ik wil dus eigenlijk twee dezelfde monitors aanschaffen), moet de monitor geschikt zijn voor zowel gaming als kantoortoepassingen (voornamelijk SAP en MS-Office).
Als ik op Tweakers.net rondkijk, lijkt dit me de meest geschikte monitor, maar het feit dat deze een hoog energieverbruik heeft en last zou hebben van artefacten en inbranden van pixels schrikt me wat af.

zal zeker niet slecht zijn, hou wel rekening met color fringing van tekst, zeker als je deze gaat gebruiken voor thuiswerk. Net om die reden heb ik de mijne teruggebracht.
4k op 27inch zou het moeten oplossen (wegens hoge PPI) maar die zijn er nog niet (voor zover ik weet).

Dat is mijn droom, maar er zal wel een stevig prijskaartje aan vast hangen. Zal ook mogen uitkijken naar een PC/GPU upgrade dan.

Voor dat budget kan je ook voor een 27" MPG 271QRX QD-OLED of MAG 271QPX QD-OLED van MSI gaan?

Laatst bewerkt:
zal zeker niet slecht zijn, hou wel rekening met color fringing van tekst, zeker als je deze gaat gebruiken voor thuiswerk. Net om die reden heb ik de mijne teruggebracht.
4k op 27inch zou het moeten oplossen (wegens hoge PPI) maar die zijn er nog niet (voor zover ik weet).

Met CES in aantocht zag ik toch nieuwsberichten over 4K op 27" verschijnen. Ga het nieuws en verkrijgbaarheid hierover nog misschien best even afwachten. Mocht het toch veels te duur zijn kan ik alsnog 31" 4K overwegen.

Terug
Bovenaan