Aankoopadvies iMac mini vs iMac

El professor

Active member
Het scherm van mijn iMac uit 2019 heeft het begeven. De herstellingskost ligt te hoog en ik kijk dus om mijn toestel te vervangen. Echter heb ik wel enkele vragen.

Mijn iMac werd vooral gebruikt om te werken. Word en af en toe het bewerken van enkele foto's via Luminar. Occasioneel speelde ik daar een spelletje op (WOW en Transport Fever).

Mijn vorige iMac had 16gig geheugen met het oog op de toekomst maar daar stak het falende scherm een stokje voor. Is 16 Gig op een Mac nog voldoende?

Daar de M4 Mac Mini heel capabel lijkt en het scherm problemen opleverde bij mijn vorige iMac, ben ik geneigd om voor de Mac mini te gaan. Maar dan heb ik wel een degelijk scherm nodig. Liefst 4K zoals het scherm van de iMac. Mijn oog viel op enkele LG's van 27 inch. Tussen 250 en 320e (LG 27UP650P-W)

De prijs is een 2de reden voor de Mac Mini. Met dezelfde specs (beiden 24g Ram in dit geval)
10 core GPU
10 core CPU
24 Gig Ram
512 SSD
Apple Care

Mac Mini prijs: 1.268 + scherm
iMac prijs: 2.418

Enige reden waarom ik nog voor de iMac zou gaan is het 'complete' systeem. Ik ben echt een 'noob' als het aankomt op technologie. Maar als je scherm dan faalt, sta je daar...

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

Ga gerust voor de Mac Mini.
Ikzelf heb jaren iMac's gebruikt (de laatste wel altijd 27"), en ben 2 jaar geleden overgestapt op combinatie MacBookPro + scherm.
Zeer tevreden van.

Je komt voordeliger uit, kan het scherm vervangen en je kan voor een 27" gaan ipv de 24" iMac.

Ik heb ook een 27" LG (27UP85NP)

Ga gerust voor de Mac Mini.
Ikzelf heb jaren iMac's gebruikt (de laatste wel altijd 27"), en ben 2 jaar geleden overgestapt op combinatie MacBookPro + scherm.
Zeer tevreden van.

Je komt voordeliger uit, kan het scherm vervangen en je kan voor een 27" gaan ipv de 24" iMac.

Ik heb ook een 27" LG (27UP85NP)
Bedankt RuZ. Ik wens u een goed eindejaar en een goed begin.

Terug
Bovenaan