XA4
Well-known member
Onze TV in de living heeft zonet de geest gegeven. Net geen 10 jaar volgehouden.
Het ging om een Sony Bravia 65" Full HD.
Sindsdien heb ik zelf geen TV’s meer gekocht, dus ik ben totaal niet meer mee met wat vandaag goed is en wat best vermeden wordt.
Door de uitsparing in de wand en de kijkafstand zouden we opnieuw graag voor een 65" gaan.
We hadden toen Full HD en dat vonden we eigenlijk perfect ok. Het hoeft dus geen spectaculair topbeeld te zijn als dat meteen een pak duurder wordt, maar het beeld moet natuurlijk wel degelijk zijn.
Die Sony kostte toen zo’n €1500, maar ik vermoed dat je vandaag voor een pak minder al iets goeds kan vinden. Budget: ongeveer €800 à €900?
De TV staat in de living. ’s Avonds is het meestal donker (lichten uit), overdag is het wat lichter door de grote ramen, al gaan de screens vaak dicht om reflectie te vermijden. Geen extreem lichte ruimte dus.
We gebruiken de TV enkel om TV te kijken, niet om te gamen. Voor de kinderen wel apps als DisneyPlus, YouTube, VRT Max,... maar is tegenwoordig standaard op een TV zeker?
Bonus: ik heb nog €500 aan ecocheques en blijkbaar kunnen bepaalde TV’s hiermee aangekocht worden, dus dat is zeker een plus
Suggesties zijn welkom!
Het ging om een Sony Bravia 65" Full HD.
Sindsdien heb ik zelf geen TV’s meer gekocht, dus ik ben totaal niet meer mee met wat vandaag goed is en wat best vermeden wordt.
Door de uitsparing in de wand en de kijkafstand zouden we opnieuw graag voor een 65" gaan.
We hadden toen Full HD en dat vonden we eigenlijk perfect ok. Het hoeft dus geen spectaculair topbeeld te zijn als dat meteen een pak duurder wordt, maar het beeld moet natuurlijk wel degelijk zijn.
Die Sony kostte toen zo’n €1500, maar ik vermoed dat je vandaag voor een pak minder al iets goeds kan vinden. Budget: ongeveer €800 à €900?
De TV staat in de living. ’s Avonds is het meestal donker (lichten uit), overdag is het wat lichter door de grote ramen, al gaan de screens vaak dicht om reflectie te vermijden. Geen extreem lichte ruimte dus.
We gebruiken de TV enkel om TV te kijken, niet om te gamen. Voor de kinderen wel apps als DisneyPlus, YouTube, VRT Max,... maar is tegenwoordig standaard op een TV zeker?
Bonus: ik heb nog €500 aan ecocheques en blijkbaar kunnen bepaalde TV’s hiermee aangekocht worden, dus dat is zeker een plus

Suggesties zijn welkom!
Belangrijkste keuzes tegenwoordig
Bij tv’s draait het vooral om resolutie, beeldverwerking en smart-functies:
4K is de norm vandaag — zelfs voor gewone tv-kijkers is het een logische upgrade ten opzichte van je oude Full HD.
LED/LCD-panels zijn budget-vriendelijk en kwalitatief sterk voor gewoon tv-kijken.
OLED levert prachtig zwart en contrast, maar is duurder (meestal buiten je budget).
HDR-ondersteuning geeft betere kleur en dynamiek — handig, maar geen must als je vooral live tv of standaard uitzendingen kijkt.
Met jouw budget zijn vooral 4K LED-televisies interessant.
Goede all-round keuzes
1. Samsung AU8000 / AU8070 – 65″ (4K, LED)
Sterk beeld voor de prijs, vlotte interface, lage input lag (handig als je ooit toch gaming doet).
Betaalbaar rond €800–€900.
Samsung-smart-TV werkt goed in wat lichtere livingomgevingen.
2. LG UP77 / UP75 – 65″ (4K, LED)
Fijne kleuren en goede kijkhoeken (handig bij brede bank).
Vaak rond €800–€900 te vinden.
LG’s webOS is eenvoudig en snel in gebruik.
3. Hisense A6H / A68H – 65″ (4K, LED)
Prima prijs-kwaliteit, vaak onder de €800.
Eenvoudige, maar nette smart-TV-ervaring.
Iets minder geavanceerde beeldverwerking dan Samsung/LG, maar ideaal binnen budget.
4. TCL P615 / C635 – 65″ (4K, LED)
Vaak scherp geprijsd met goed beeld en Google TV.
Ronde €800–€900.
Google TV brengt veel apps en eenvoudige bediening.
Bij tv’s draait het vooral om resolutie, beeldverwerking en smart-functies:
4K is de norm vandaag — zelfs voor gewone tv-kijkers is het een logische upgrade ten opzichte van je oude Full HD.
LED/LCD-panels zijn budget-vriendelijk en kwalitatief sterk voor gewoon tv-kijken.
OLED levert prachtig zwart en contrast, maar is duurder (meestal buiten je budget).
HDR-ondersteuning geeft betere kleur en dynamiek — handig, maar geen must als je vooral live tv of standaard uitzendingen kijkt.Met jouw budget zijn vooral 4K LED-televisies interessant.
Aanraders binnen je budget (± €800–€900)
Goede all-round keuzes1. Samsung AU8000 / AU8070 – 65″ (4K, LED)
Sterk beeld voor de prijs, vlotte interface, lage input lag (handig als je ooit toch gaming doet).
Betaalbaar rond €800–€900.
Samsung-smart-TV werkt goed in wat lichtere livingomgevingen.2. LG UP77 / UP75 – 65″ (4K, LED)
Fijne kleuren en goede kijkhoeken (handig bij brede bank).
Vaak rond €800–€900 te vinden.
LG’s webOS is eenvoudig en snel in gebruik.3. Hisense A6H / A68H – 65″ (4K, LED)
Prima prijs-kwaliteit, vaak onder de €800.
Eenvoudige, maar nette smart-TV-ervaring.
Iets minder geavanceerde beeldverwerking dan Samsung/LG, maar ideaal binnen budget.4. TCL P615 / C635 – 65″ (4K, LED)
Vaak scherp geprijsd met goed beeld en Google TV.
Ronde €800–€900.
Google TV brengt veel apps en eenvoudige bediening.
)