Aanmelden zonnepanelen/thuisbatterij/laadpaal bij netbeheerder.

Onze laadpaal is mooi aangemeld, maar onze zonnepanelen zitten daar dus niet bij.
Ook wel raar eigenlijk, want als ik bij de premies kijk zie ik wel staan dat ik de zonnepanelen premie heb gekregen voor dat EAN. Inclusief hoeveel de omvormer is.

Had ik ook. Je moet toch naar zonnepanelen aanmelden gaan in my fluvius, dan je ean code selecteren, en dan gaat ie zeggen: "zonnepanelen reeds gekend voor dit ean" en dan kan je die linken aan je profiel.

Woppa, ze hebben daar AI draaien zeker die zich door de keuringsverslagen ploegt? Een half uur geleden die laadpaal aangemeld, ondertussen al een mailtje: (Denk niet dat André de keuringsverslagenopvolger al aan het werk is op zaterdag om 7:53)

Beste klant,

De aanmelding van je laadpaal is verwerkt.
De opvolgingscode van je aanvraag is .....

Je laadpaal op onderstaand adres is conform bevonden:

Had ik ook. Je moet toch naar zonnepanelen aanmelden gaan in my fluvius, dan je ean code selecteren, en dan gaat ie zeggen: "zonnepanelen reeds gekend voor dit ean" en dan kan je die linken aan je profiel.
Die knop is bij mij grijs, ik kan het niet linken blijkbaar.
Maar het is dus effectief al aangemeld op dat EAN, dus laat ik het zo.

Ik ben zelf vergeten mijn laadpaal aan te melden en had gisteren een mail naar Fluvius gestuurd.

Hierbij het antwoord:
Beste XXXXX,

We hebben jouw vraag via ons contactformulier op www.fluvius.be goed ontvangen.

De VREG (Vlaamse Regulator van de elektriciteits- en gasmarkt) heeft in juni 2021 een nieuwe meldingsplicht voor laadpunten voor elektrische wagens ingevoerd.
Alle laadpunten die je aansluit op het laagspanningsnet met een laadvermogen ≥ 5 kVA moet je aanmelden bij Fluvius. Deze verplichting geldt zowel voor laadpunten met een publiek als een privaat karakter.

De informatie die wij op deze manier ontvangen, zal ons toelaten om gerichte aanpassingen uit te voeren aan het elektriciteitsdistributienet.

Wij verwijzen je hiervoor graag door naar de website van Fluvius: Meldingsplicht (semi-)publieke laadpaal elektrische wagen | Fluvius

Administratieve boetes zijn niet van toepassing voor laattijdige aanmeldingen van laadpalen.

Bij verdere vragen, aarzel niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Terug
Bovenaan