Dus vanaf dat er geen file meer is en alleen de ev of de dikke bakken op de autostrade rijden is het geslaagd?
Klassesyteem?
Wat moet er geslaagd zijn eigenlijk? Over welk klassesysteem heb je het eigenlijk?
Er zijn altijd al armen, middenklasse en rijken geweest, al van ver voor dat Belgie bestond. Ik sta veel verder van rijk dan van arm imo.
Zie jij vandaag dan wel dat de brandstof duur is? Ik zie dat werkelijk nergens momenteel, de autosnelweg naar de kust stond gisteren goed vast. Of gingen al die mensen naar hun werk op een feestdag? Cafes, restaurants en shoppingscenters zitten afgeladen vol. Dit betekend natuurlijk niet dat het geen probleem kan worden in de toekomst en de prijzen van goederen zullen allicht (nogmaals) stijgen.
We zijn overigens precies vergeten dat de diesel nog 2,2-2,3 euro/liter heeft gestaan, op een moment dat de lonen 20% lager waren dan nu. Inflatiegecorrigeerd staat de diesel dus zelfs niet op zijn hoogst.
Gas en elektriciteit zijn welliswaar duurder geworden maar itt 2022 zijn we nu niet gepakt in snelheid, de hele maand maart is de prijs van vaste contracten hetzelfde geweest. Als je vandaag zelf geen vast contract hebt afgesloten voor de zekerheid moet je op dat vlak het eerste jaar niet komen klagen wat mij betreft. Ook hier is er vandaag geen probleem, het stookseizoen is zelfs gedaan (goed nieuws voor de mazoutstokers).
Wat is volgens jou dan de oplossing? Dat de overheid tussenkomt met geld dat er niet is op een moment dat er geen nood is? Alleen in nood moet een overheid tussenkomen, maar vandaag zijn we zover nog niet.
Mensen moeten echt stoppen met voor elke pruts hun hand open te houden en wat meer zelfredzaam zijn, een dip in inkomen of tijdelijke stijging in uitgaven zou je zelf moeten kunnen opvangen. Het gaat er echt niet op beteren in de toekomst.
)