Aanpak van de gas- en energiecrisis

• Zo komt er een verhoging van de minimumlonen, van 1.691 naar - met de indexering - 1.800 euro.

• Door de afschaffing van de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid, zullen werknemers die tot 3.500 bruto per maand verdienen 100 euro per maand minder moeten bijdragen.

• Bovendien zullen meer werknemers recht hebben op een werkbonus. De bovengrens voor wie recht heeft op deze werkbonus wordt immers opgetrokken tot een bruto maandloon van 2.841 euro. “Dit betekent netto 153 euro extra koopkracht”, aldus vicepremier Frank Vandenbroucke (Vooruit).
Dat van die BBSZ was toch al, niet ?

Communisme. Iedereeen netto evenveel. Schudden schudden schudden tot de centen eruit vallen bij wie meer dan het gemiddelde verdient.

Ik vraag me toch af waar ze al dat geld blijven vinden om de onderkant bijna geen belastingen te laten betalen...

Wel, ik heb een vast gas en elektriciteit contract. Deze maatregel levert mij 200 euro op terwijl ik 0 pijn heb van die prijsstijgingen. goed beheer van de staatskas ... :rofl:
Tja, ze kunnen moeilijk anders. Als ze proberen van zo'n soort maatregelen te nemen die een bepaalde groep uitsluit stapt er wrs wel iemand naar de Raad van State wegens schending van het gelijkheidsprincipe oid en verwijst de Raad van State heel het besluit naar de prullenmand...

Dus mensen met 2800 bruto of minder zullen 253netto meer overhouden?
153 netto over het hele jaar bekeken waarschijnlijk... niet per maand.

Communisme. Iedereeen netto evenveel. Schudden schudden schudden tot de centen eruit vallen bij wie meer dan het gemiddelde verdient.

Ik vraag me toch af waar ze al dat geld blijven vinden om de onderkant bijna geen belastingen te laten betalen...
Bij de rijken meneer! :unsure:

Ik snap iets niet,

4 maanden BTW-verlaging, maar die mannen weten toch niet hoeveel ik verbruik heb in die maanden.
Ze weten toch maar enkel het verbruik van de eindafrekening? (bij de oudere meters).

Ik snap wel niet goed in heel die discussie hoe mensen aan die bedragen komen qua eindafrekening :unsure:
Uit het artikel "Volgens minister Van der Straeten levert het sociaal tarief de betrokkenen de eerste drie maanden van dit jaar wel 1.760 euro op. De drie maanden nadien is dat nog eens 334 euro."

Da's hetzelfde bedrag als wat mijn totale jaarfactuur is :confused: 2 personen, constant thuiswerk, verwarming op gas. Hoe kom je in godsnaam aan bedragen als 5-6K eindafrekening? En ik vond die 1800 euro al schandalig veel.

• Door de afschaffing van de bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid, zullen werknemers die tot 3.500 bruto per maand verdienen 100 euro per maand minder moeten bijdragen.

Dus 3499bruto levert veel meer op dan 3500bruto?
Op wat slaat dat in godsnaam.

Ik snap wel niet goed in heel die discussie hoe mensen aan die bedragen komen qua eindafrekening :unsure:
Uit het artikel "Volgens minister Van der Straeten levert het sociaal tarief de betrokkenen de eerste drie maanden van dit jaar wel 1.760 euro op. De drie maanden nadien is dat nog eens 334 euro."

Da's hetzelfde bedrag als wat mijn totale jaarfactuur is :confused: 2 personen, constant thuiswerk, verwarming op gas. Hoe kom je in godsnaam aan bedragen als 5-6K eindafrekening? En ik vond die 1800 euro al schandalig veel.

en WAAROM WORDT ER VANUIT GEGAAN DAT IEDEREEN VARIABELE TARIEVEN HEEFT ??

Moest ik geen centen hebben, zou ik het risico op verrassingen afdekken met een vast tarief, but that's just me...

Communisme. Ik begin het hier wel stilletjesaan genoeg te vinden in dit land. Eens je boven het gemiddelde verdient, mag je 50+ % taxen betalen op alles. Nooit ergens een korting. En waar er een frank belastingsgeld gebruikt wordt (vb creche) mag je nog eens verhoogde bijdrages betalen. Waarom zijn er eigenlijk nog progressieve belastingstarieven?

Binnenkort gaan ze waarschijnlijk progressieve BTW tarieven uitvinden.

Is de bijzondere RSZ bijdrage enkel onrechtvaardig voor wie weinig verdient? Of hoe zit dat nu?

Die berekening van de BBSZ lijkt mij ook een beetje overdreven? Ik denk niet dat dat 100 euro per maand minder is voor een individu.
Alleenstaande of partners zonder beroepsinkomsten:
Brutoloon per kwartaal : > € 6.570,55 - 18.116,46 is € 55,80 + met 1,1% van deel > € 6.570,54 bijdrage
Dus nee nooit 100€ per maand voor de meeste

PVDA gaat nog ambetant zijn. We hebben al een communistische regering

Alleenstaande of partners zonder beroepsinkomsten:
Brutoloon per kwartaal : > € 6.570,55 - 18.116,46 is € 55,80 + met 1,1% van deel > € 6.570,54 bijdrage
Dus nee nooit 100€ per maand voor de meeste

PVDA gaat nog ambetant zijn. We hebben al een communistische regering

Ja, ik denk inderdaad dat er een journalist ergens iets verkeerd geïnterpreteerd heeft en al de rest doet copy-paste :p.

Want de BBSZ is maximaal 780 euro ofzoiets per jaar per gezin. Dus hoe de journalistiek daar afkomt met 100 euro per maand minder...

Fantastisch voor iedereen met een laag bruto inkomen en vele extra legale maatregelen en netto vergoedingen

Deze regering is zichzelf en ons erbij gewoon in de ravijn aan het storten.
De volgende gaan geen beleid kunnen voeren en enkel puin ruimen

Gaan wij eigenlijk ooit uit dit gat geraken? Gaan wij ooit een capabele regering hebben?
Of gaat België het eerste land worden van Noord-Europa die failliet gaat?

Die 100 euro cheques doen mij denken aan die corona cheques in Amerika van 2000 dollar. Dat heeft ook helemaal niets uitgehaald.

Terug
Bovenaan