30% is natuurlijk ook wel heel breed om over een top te spreken, ik vermoed dat dit ging over mensen die wel wat hoger zitten, en dus al kunnen werken met een fiscale constructie. Zelfs dan, dat je in dit land vrij snel in de hoogste schijf zit voor arbeid, maar wel 0 betaalt voor meerwaarde op aandelen, is nu eenmaal iets dat rationeel moeilijk te vatten is.
Ik kan natuurlijk niet zeggen wat sir.killalot bedoelt met de rijke mensen en de top verdieners. het is niet mijn schuld dat hij vage omschrijvingen gebruikt.
en 0 procent op meerwaarde, behalve speculatieve meerwaarden, interne meerwaarden of meerwaarden als professioneel trader, die worden wel belast.
Verder is er nog de beurstaks en effectentaks.
En vaak gaan de figuren die zeiken over het feit dat rijken geen belastingen betalen voorbij aan het feit dat:
1) de rijken hier het merendeel van de belastingen reeds ophoesten
2) Kennen het verschil niet tussen inkomsten en assets
3) Dat er nu al teveel belastingen worden betaald. Men vernietigd hier kapitaal ipv aan kapitaalcreatie te doen, onder het mom van solidariteit.
De cijfers liegen er niet om. Staatsschuld van 110+% BNP, en tegen 2025 55% uitgaven BNP door de staat.
De enige reden waarom we nog geen griekenland zijn, is de moneyprinter going brrrr.
Uitstel van executie.
Ik heb spijt dat ik te laat mezelf hier mee ben beginnen bezighouden.
Als ik op school deftige inzicht had aangeleerd gekregen in financiele huishouding and goede huisvader praktijken, had ik zsm genoeg kapitaal opgebouwd en mijn boel hier gepakt en weg geweest.
Wat wss ook de reden is dat men dit niet in scholen aanbrengt in the first place.