Aanpak van de gas- en energiecrisis

De BTW verlaging wordt zo dus letterlijk een 1 april grap. Ik durf er een mooie som geld op te zetten dat als het om een BTW verhoging zou gaan de operatoren minder problemen zouden hebben om dit tegen 1 maart in orde te hebben.
In april is het al zomeruur en gaan bij beter weer de zonnepanelen 's avonds hun werk doen tijdens de avondpiek. Niet toevallig dat ze die BTW verlaging tot dan uitstellen...

Schrijnend en veel belovend voor de lange termijn dossiers waar er structureel iets Mort gebeuren...

Kernuitstap 18 maart? Place your bets.

Het enige dat deze regering nog bij elkaar houdt, is de angst voor de kiezer.
Ik denk niet dat die penibele dossiers gaan doorgehakt worden

En pvda/belang afhouden mag blijkbaar een uitdeel politiek van een miljard inhouden.

Belooft veel goeds...

De btw verlaging gaat weldegelijk in op 1 maart en niet 1 april..

Gaat in op 1 maart, maar pas merkbaar op voorschot vanaf april. BTW van maart wordt dan in eindafrekening opgenomen.

Het enige dat deze regering nog bij elkaar houdt, is de angst voor de kiezer.
Ik denk niet dat die penibele dossiers gaan doorgehakt worden

Ja? Lijkt mij dat we ondertussen wel op het equilibrium gekomen zijn. Ik zie PVDA of VB niet magisch 15% hoger scoren. Het zal dus altijd dezelfde vieze soep worden na de zoveelste regeringsvorming van 8 tot 12 maanden.

Ja? Lijkt mij dat we ondertussen wel op het equilibrium gekomen zijn. Ik zie PVDA of VB niet magisch 15% hoger scoren. Het zal dus altijd dezelfde vieze soep worden na de zoveelste regeringsvorming van 8 tot 12 maanden.
Ja de nva gaat nog wel een duik onder de 20 nemen.
En dan krijg je gwn elke 5 jaar een regering waar iedereen inzit behalve PvdA en VB :)

De kiezer heeft het niet begrepen!

Ja de nva gaat nog wel een duik onder de 20 nemen.
En dan krijg je gwn elke 5 jaar een regering waar iedereen inzit behalve PvdA en VB :)

De kiezer heeft het niet begrepen!
Want deze crisis is de schuld van de N-VA?
En als die zakken, waar gaan die kiezers heen denk je? VLD? :rofl:

Want deze crisis is de schuld van de N-VA?
En als die zakken, waar gaan die kiezers heen denk je? VLD? :rofl:
De nva maakt bij zijn achterban geen goede beurt de laatste tijd hoor.
Sterke Jan bleek slapper dan gedacht, en de houding van de partij tegenover CST heeft hen echt wel stemmen gekost bij de twijfelaars die zweven tussen nva en VB

Net nog eens op my luminus geweest. Vorige maand was het geschatte bedrag van de afrekening 300€.
Nu staat er;

Pas je voorschot aan
Kies een bedrag tussen €711 en €5920
€175

€ 1184 VOORGESTELD VOORSCHOT

GESCHAT AFREKENBEDRAG​

€ 1009

Ik ben benieuw naar de afrekening in Maart.

En zo zal het maandelijkse bedrag ipv naar een groene lening v zonnepanelen die ik dit jaar dacht in orde te brengen,
integraal naar de maandelijkse voorschotten gaan als er niets beter van de overheid uit de bus komt.

En zo zal het maandelijkse bedrag ipv naar een groene lening v zonnepanelen die ik dit jaar dacht in orde te brengen,
integraal naar de maandelijkse voorschotten gaan als er niets beter van de overheid uit de bus komt.
Eventueel uw vakantiegeld + eindejaarsgeld van dit jaar inzetten voor de groene lening van de zonnepanelen ?
Zodanig dat je volgend jaar een kleiner maandelijks bedrag naar de factuur moet doorsturen ?

Net nog eens op my luminus geweest. Vorige maand was het geschatte bedrag van de afrekening 300€.
Nu staat er;

Pas je voorschot aan
Kies een bedrag tussen €711 en €5920
€175

€ 1184 VOORGESTELD VOORSCHOT

GESCHAT AFREKENBEDRAG​

€ 1009

Ik ben benieuw naar de afrekening in Maart.
De huidige prijzen zijn echt crazy hé.

Vorig jaar heb ik all inclusief, 2100€ betaald voor elec en gas (variabel)
Eind sept en begin okt heb ik nog snel nieuwe contracten afgesloten voor januari, waardoor ik nu volgens Engie op het einde van de rit 3150€ ga moeten betalen (en gelukkig heb ik voor elec 3 jaar vast genomen en gas variabel maar wél nog 40% korting)

Maar als ik vandaag dezelfde contracten zou aangaan als deze van 2021, dan zou ik volgens mijnenergie op het einde van de rit 4380€ betalen. :confused:
Wil ik echter mijn huidige contracten vandaag afsluiten (dewelke ik heb afgesloten eind september), dan betaal ik zelfs een slordige 6000 (!) €. :wtf:

Laatst bewerkt:
De huidige prijzen zijn echt crazy hé.

Vorig jaar heb ik all inclusief, 2100€ betaald voor elec en gas (variabel)
Eind sept en begin okt heb ik nog snel nieuwe contracten afgesloten voor januari, waardoor ik nu volgens Engie op het einde van de rit 3150€ ga moeten betalen (en gelukkig heb ik voor elec 3 jaar vast genomen en gas variabel maar wél nog 40% korting)

Maar als ik vandaag dezelfde contracten zou aangaan als deze van 2021, dan zou ik volgens mijnenergie op het einde van de rit 4380€ betalen. :confused:
Wil ik echter mijn huidige contracten vandaag afsluiten (dewelke ik heb afgesloten eind september), dan betaal ik zelfs een slordige 6000 (!) €. :wtf:
Ik heb luminus comfy enkel elektriciteit. Jaarlijks vast tarief. Ik heb niets ontvangen van nieuwe bedragen en vind het ook niet direct terug online. Kga nog eens verder speuren.

Edit, dit staat in my luminus app.
Comfy
Prijs

Vaste vergoeding (€/jaar)
72,60
Tweevoudige meter dag (c€/kWh)
9,01
Tweevoudige meter nacht (c€/kWh)
6,49

Edit 2;
Laatste afrekening stond;
Vaste vergoeding
60€/j

Dag 0,0602193
Nacht 0,0408055

Laatst bewerkt:
Ik heb luminus comfy enkel elektriciteit. Jaarlijks vast tarief. Ik heb niets ontvangen van nieuwe bedragen en vind het ook niet direct terug online. Kga nog eens verder speuren.

Luminus energieprijzen (incl. BTW):

Enkelvoudige /Tweevoudige (dag ... nacht) / Exclusief
Geleverde energie (c€/kWh) 36,22 / 40,37 ... 32,20 / 32,20
vergoeding injectie 18,23 /19,95 ... 13,27
Vaste vergoeding (€/jaar)3 72,60

Wel staat erin dat je 5% korting krijgt na 12 maand, 10% korting na 24 maanden
Al is dit een vast contract

PS: deze prijslijsttabel geldt voor februari. En die tabel zal elke maand wel herzien worden gok ik.

Terug
Bovenaan