Aanpak van de gas- en energiecrisis

Even geduld Biljart oi22
Ja, het is een spelletje Hoger - Lager, Walter

Als dit mag gezegd worden.

Elke keer ik denk dat ik dom ben en ik iets niet begrijp en ik lees/hoor de uitspraken, beslissingen en acties van onze heren en dames van de ministerraad, dan voel ik mij plots Einstein. :unsure:

Ik ben benieuwd naar wat voor maatregelen er genomen gaan worden.
Maar als alleenstaande vermoed ik dat ik sowieso gejost ga zijn eerlijk gezegd. Vermoedelijk gewoon nog wat extra belastingen...

Ach ja, ik heb hier nog degelijk thermisch ondergoed en een warme slaapzak liggen :unsure:

PS voorstel van 20% rijksten niet is toch gewoon een pestmaatregel om electoraal te scoren. Hoe creeer ik afgunst dat geen fluit opbrengt...

Ik stel voor om iedereen sociaal tarief te geven behalve huisnummers met een priemgetal...

Hoe zit het nog met dat prijsplafond? Dat was toch zo goed als rond? Als ze mij na een voorstel in corporate hq zeggen "we gaan het onderzoeken", dan weet ik meestal hoe laat het is..

Ik ben benieuwd naar wat voor maatregelen er genomen gaan worden.
Maar als alleenstaande vermoed ik dat ik sowieso gejost ga zijn eerlijk gezegd. Vermoedelijk gewoon nog wat extra belastingen...

Ach ja, ik heb hier nog degelijk thermisch ondergoed en een warme slaapzak liggen :unsure:
“Wat al vast staat, is dat de trekkers van een sociaal tarief en houders van een vast gascontract uitgesloten worden.” https://www.tijd.be/politiek-econom...klasse-wordt-nog-lastig-verhaal/10413734.html

“Wat al vast staat, is dat de trekkers van een sociaal tarief en houders van een vast gascontract uitgesloten worden.” https://www.tijd.be/politiek-econom...klasse-wordt-nog-lastig-verhaal/10413734.html
Kan toch niet zijn dat iemand die recent een vast contract heeft afgesloten en bijgevolg mogelijks meer moet betalen dan iemand die een variabel contract heeft, geen basispakket krijgt :thinking: . Of zouden ze dit toepassen voor vaste contracten dewelke voor een bepaalde periode (dus heel goedkoop) afgesloten zijn :thinking:.

Kan toch niet zijn dat iemand die recent een vast contract heeft afgesloten en bijgevolg mogelijks meer moet betalen dan iemand die een variabel contract heeft, geen basispakket krijgt :thinking: . Of zouden ze dit toepassen voor vaste contracten dewelke voor een bepaalde periode (dus heel goedkoop) afgesloten zijn :thinking:.

Ach wat maken we ons zorgen... quasi iedereen op dit forum hier valt uit de boot omdat we teveel verdienen. De "cadeau" die we nu gaan krijgen betalen we binnen 2 jaar terug via onze belastingsaangifte.

Ach wat maken we ons zorgen... quasi iedereen op dit forum hier valt uit de boot omdat we teveel verdienen. De "cadeau" die we nu gaan krijgen betalen we binnen 2 jaar terug via onze belastingsaangifte.
Dus nu geen basispakket krijgen, maar wel over 2 jaar het basispakket van de anderen via de belastingen betalen :ROFLMAO::sick:

Dus nu geen basispakket krijgen, maar wel over 2 jaar het basispakket van de anderen via de belastingen betalen :ROFLMAO::sick:

Neenee, de Croo zei: hetgeen we nu geven aan de hogere middenklasse gaan ze teruggeven via hun belastingen.

Quickie zei het ook al:

Er gaan wel stemmen op dat zo’n basispakket er niet zou mogen komen voor wie een hoog inkomen heeft. Het is echter complex om die mensen op voorhand uit te sluiten, waardoor de maatregel te laat zou kunnen komen.
Volgens Van Quickenborne kan dat achteraf worden gecorrigeerd. “Onze ambitie is dat mensen op de factuur van november het verschil al kunnen zien. Je kunt ervoor zorgen dat het bij mensen met een hoog inkomen achteraf wordt gecorrigeerd”, zei hij tegen ‘VTM Nieuws’.

Neenee, de Croo zei: hetgeen we nu geven aan de hogere middenklasse gaan ze teruggeven via hun belastingen.

Quickie zei het ook al:
Ja, maar die een vast contract hebben, en een hoog inkomen, zullen het achteraf wssl ook voelen via hun belastingsbrief, en daarbij eveneens geen basispakket krijgen :thinking: . Of misschien toch: een basispakket aan extra belastingen 😂.

Ja, maar die een vast contract hebben, en een hoog inkomen, zullen het achteraf wssl ook voelen via hun belastingsbrief, en daarbij eveneens geen basispakket krijgen :thinking: . Of misschien toch: een basispakket aan extra belastingen 😂.

Ja en nee, als we niks krijgen kunnen ze ons geen "voordeel" aansmeren hé. En als ze de belastingstarieven optrekken dan betaalt iedereen wel grotendeels mee, niet enkel de sterkste schouders.

Van Quickenborne sprak net van mensen die tot 3k netto hebben, dus dan valt de onderste 10% van BG misschien net niet uit de boot.

Willen ze aub eens rekening houden met alleenstaanden? Die zijn het hardst getroffen met deze prijzen eh.
Huis verwarmen, licht, koken ... een alleenstaande draagt al deze kosten op 1 inkomen, terwijl een gezin (quasi) datzelfde verbruik heeft.

Willen ze aub eens rekening houden met alleenstaanden? Die zijn het hardst getroffen met deze prijzen eh.
Huis verwarmen, licht, koken ... een alleenstaande draagt al deze kosten op 1 inkomen, terwijl een gezin (quasi) datzelfde verbruik heeft.
Als er een basispakket komt van 5000kWh gas, is dat dan weer in het voordeel van de alleenstaande die minder warm water verbruikt én minder ruimtes moet verwarmen. 😉
Idem voor elektriciteit, verbruik jij zoveel meer dan 2000kWh?
Een gezin heeft absoluut niet "quasi hetzelfde verbruik", ik verbruikte als gezin bijna het dubbele dan nu in co-ouderschap.

Quasi hetzelfde is inderdaad foutief uitgedrukt. Verhoudingsgewijs bedoelde ik.
Je gaat als gezin toch geen dubbele oppervlakte verwarmen, dubbel aantal potten op het vuur zetten, dubbel zoveel lichten aansteken ? Nee , dat verbruik is hetzelfde als alleenstaande & als gezin.
Verschil natuurlijk wel in warm water om te douchen, energie om de was te doen etc..

Terug
Bovenaan