Valkuil
Active member
Ik besef als kind uit een gezin uit de (zeer) lage socio-economische klasse zeer goed dat een inkomen van 6000EUR niet modaal is, dankjewel voor je generalisatie, maar als zelfs zo'n mensen al staan te klagen in de gazet, waar ligt dan het probleem? Het is relevant omdat jouw "1000'den, 10000'den" de miljoenen zijn.![]()
Aanpak van de gas- en energiecrisis
https://www.beyondgaming.be/threads/de-gas-en-energiecrisis.8518/page-225#post-767936 Dit tackel ik hier toch reeds? Waarom wederom zo'n voorbeeld? Hoe is dat relevant voor het groter probleem? Ik ontken niet dat er wellicht 1000'den, 10000'den gezinnen zijn waarvoor zo'n voorbeeld gegeven...www.beyondgaming.be
Dit tackel ik hier toch reeds? Waarom wederom zo'n voorbeeld? Hoe is dat relevant voor het groter probleem?
Ik ontken niet dat er wellicht 1000'den, 10000'den gezinnen zijn waarvoor zo'n voorbeeld gegeven kunnen worden. Maar wat me de miljoenen anderen?
Wat een quatsch ook weer om nu te beweren dat van de 50% die in energiearmoede zitten "dergelijke tweeverdieners uit de middenklasse" zijn. Voor de zoveelste keer op BG dat mensen niet beseffen waar ze over spreken als ze spreken over de "middenklasse".
Nog zo'n voorbeeld.
Wij komen sinds we werken perfect rond met minder dan twee minimumlonen. De rest gaat op de spaarboek. Toen ik alleen was, leefde ik van minder dan een minimumloon en de rest ging op de spaarboek. En ik kon nog op reis hoor, weliswaar met rugzak en tent en trein. En ik was gelukkig. Hoe is dat niet haalbaar voor een modaal gezin? Leef niet boven je stand.PS: ik ben in tegenstelling tot wat jij allicht vermoedt een linkse rat en heb alle begrip voor de onfortuinlijken. Maar kom niet af dat de modale Belg onfortuinlijk is.