Aanraders voor aluminium/houten voordeuren en garagepoorten (bij voorkeur regio Antwerpen)

Zeg is het geen idee dat je gewoon een algemeen topic opent? Zo eentje van lacuca verbouwt een huis? In plaats van het ene topic na het andere te openen?

Zeg is het geen idee dat je gewoon een algemeen topic opent? Zo eentje van lacuca verbouwt een huis? In plaats van het ene topic na het andere te openen?
Maar daar staat dan ook alles kris kras door elkaar... Als ik een topic per type leverancier open, kunnen andere mensen nadien hier ook ideeën opdoen;);)

Ging gij daar niet gewoon rechtstreeks intrekken met misschien een beetje verven...? :thinking:

Anyhow, nogal een groot verschil tussen hout en aluminium. Wat zoekt ge precies?
Wat ik persoonlijk mooi vind zijn bijpassende garagepoorten en deuren in strak aluminium. Onderstaand een voorbeeld van Hörman.

356_436_2_poorten_L_Silkgrain_met_voordeur_zoals_poorten.118bfaa3.jpg

Stevig budget voor nodig wel. Wij hebben die garagepoorten laten steken (Horman) en een voordeur laten maken met kader (die op de foto is overvleugeld, kost meteen 1000 euro meer) ipv Horman. Een vrij gekende firma in de buurt van het Antwerpse is http://www.vanhirtum.be/. In de omgeving nooit problemen mee gehad, maar toch wel een aantal gemengde reviews.

Maar daar staat dan ook alles kris kras door elkaar... Als ik een topic per type leverancier open, kunnen andere mensen nadien hier ook ideeën opdoen;);)
Als iedereen per leverancier per provincie een andere topic begint aan te maken, staan de topics hier straks ook door elkaar. :p

Werken met algemene thema topics (dwz. eentje voor ramen, deuren, poorten en rolluiken) lijkt mij dan weer wel handig.

PS ik zou geen hout pakken. Heb ook lang zitten twijfelen maar zo goed als iedereen die ik ken die daarvoor gekozen heeft, incl. mijn ouders, hebben daar nu toch dik spijt van. Pijnpunt blijft onderhoud.

En als de garagepoort aan de noordkant gelegen is (wat meestal zo is) kan zelfs massieve eik rotten en na 30 jaar aan vervanging toe zijn door continue blootstelling aan vocht. En het is ook een serieus gewicht om telkens manueel te moeten tillen dus automatisatie is geen overbodige luxe.

Praktisch niemand (10%) pakt daarom nog hout. Alu en PVC hebben die markt volledig gekaapt.

PVC heeft de laatste 10 jaar een serieus positieve evolutie gemaakt qua uitstraling, design, klasse, ... zeker voor landelijke/fermette stijlwoningen vind ik dat materiaal nu toch net iets beter aanleunen dan die afgehoekte Alu profielen.
Als er een showroom in de buurt is moet je zeker eens naar de profiele van deceuninck gaan kijken, we waren aangenaam verrast op batibouw.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als iedereen per leverancier per provincie een andere topic begint aan te maken, staan de topics hier straks ook door elkaar. :p

Werken met algemene thema topics (dwz. eentje voor ramen, deuren, poorten en rolluiken) lijkt mij dan weer wel handig.

PS ik zou geen hout pakken. Heb ook lang zitten twijfelen maar zo goed als iedereen die ik ken die daarvoor gekozen heeft, incl. mijn ouders, hebben daar nu toch dik spijt van. Pijnpunt blijft onderhoud.

En als de garagepoort aan de noordkant gelegen is (wat meestal zo is) kan zelfs massieve eik rotten en na 30 jaar aan vervanging toe zijn door continue blootstelling aan vocht. En het is ook een serieus gewicht om telkens manueel te moeten tillen dus automatisatie is geen overbodige luxe.

Praktisch niemand (10%) pakt daarom nog hout. Alu en PVC hebben die markt volledig gekaapt.

PVC heeft de laatste 10 jaar een serieus positieve evolutie gemaakt qua uitstraling, design, klasse, ... zeker voor landelijke/fermette stijlwoningen vind ik dat materiaal nu toch net iets beter aanleunen dan die afgehoekte Alu profielen.
Als er een showroom in de buurt is moet je zeker eens naar de profiele van deceuninck gaan kijken, we waren aangenaam verrast op batibouw.

Wat hout betreft absoluut gelijk. We hadden houten kantelpoorten. Altijd goed onderhouden, afgekit, verfbeurtjes... maar op het einde kon ge met een goedgemikte trap in de garage staan. De voordeur is nog altijd massief, maar dat werkt gewoon teveel. Afhankelijk van het weer sleept die een beetje, klemt dat, barstjes in de verf... hij gaat eruit.

Zelfs voor fermettes vind ik alu nog altijd mooier dan PVC. Niet dat dat lelijk is, maar de meeste fermettes worden tegenwoordig toch wat moderner opgesmukt en dat past daar gewoon in. Wel veel budgetvriendelijker...

Welke ALU raamprofielen vind je dan bij een fermette stijl passen?

Als je het hebt over die steel look ramen die nu in de mode zijn, ik ben dat eigenlijk al spuugzat gezien. Ten eerste is dat niet landelijk maar eerder een industrieel skeuomorfisme van staalramen.
En dat is dan ook alleen maar mooi in het zwart waardoor je je ramen langs buiten dan weer niet echt ziet (je raam is dan gewoon een zwart gat).

Het ging over deuren en poorten...
Dat kunt ge (imo) perfect verwerken in een modernisering - voor mij is bovenstaande foto een modernisering tov een houten kantelpoort en een houten deur in latjesprofiel. Daar zwarte gaten van ramen inzetten zie ik de meerwaarde niet van in.

Net deze offertes binnengekregen (van dezelfde firma) voor een houten voordeur en een houten garagepoort (kantelpoort, dus geen sectionale)

Ik heb helemaal geen idee of dit duur is. De offerte is wel afkomstig van een familliaal bedrijf met een zeer goede reputatie. Dus geen Belisol toestanden...

Wat denken jullie? Zit er nog rek op de prijs? Is dit (abnormaal) duur?

Greetz

Net deze offertes binnengekregen (van dezelfde firma) voor een houten voordeur en een houten garagepoort (kantelpoort, dus geen sectionale)

Ik heb helemaal geen idee of dit duur is. De offerte is wel afkomstig van een familliaal bedrijf met een zeer goede reputatie. Dus geen Belisol toestanden...

Greetz

Dan moet het verschil in het houtmateriaal zitten. Mijn PVC/alu poort van L-Door is meer als twee meter breder en was 4700 euro ex btw geplaatst.

Greetz
Ziet er mij zeker niet goedkoop uit, maar houtprijzen zijn makkelijk +30% gegaan de laatste maanden. Ik zou zeker nog ergens anders een offerte opvragen om te vergelijken. ;)

Terug
Bovenaan