AFCON

Dus je moet een allesbeslissende penalty trappen in de blessuretijd van de finale van de Afrika cup die u quasi gegarandeerd de titel oplevert, maar ge moet daar 10/15 minuten voor wachten onder die hectische en ongeziene omstandigheden, en gij denkt dat zoiets mentaal geen enkele invloed heeft? :unsure:

Hij. Trapt. Een. Panenka.

Dat had de gever al beslist te doen voor die van Senegal het plein afliepen, ben ik 99,99% zeker van.

Hij. Trapt. Een. Panenka.

Dat had de gever al beslist te doen voor die van Senegal het plein afliepen, ben ik 99,99% zeker van.
Ja kijk, ik ging iets antwoorden maar dat heeft natuurlijk weinig zin als gij voor 99,99% in het hoofd van de spelers kunt kijken...

Right back at you. Wie zegt dat ze effectief beïnvloed waren?

Is ook gewoon pure karma, heel dat tornooi lang dubieuze beslissingen en dan die fratsen van de spelers en ballenjongens... Feit dat hun straffen verminderd werden zonder enige reden is bewijs genoeg dat het gewoon Infantino zelf is of enkele andere corrupte fifa/afcon bonzen die zich hebben gemoeid.

Net daarom hoop ik dat het Tas die beslissing gewoon terugdraait.

Bij die afgekeurde goal floot de scheidsrechter ook al voor de bal binnen ging. En die penalty vind ik toch ook een duidelijke trekfout.
Los van de rest van wat je zegt, kan ik moeilijk iemand serieus nemen die vindt dat er iets te zeggen valt voor die afgekeurde goal. Die verdediger van Marokko staat die van Senegal op te wachten als een judoka zonder zelfs naar de bal te kijken, gaat dan zelf neer als een imbeciel, en jij vindt dat daar iets voor te zeggen valt?

Ieder zijn mening etc, maar in dit geval vind ik die mening toch vrij hallucinant. Op zo een moment, in een organisatie die sowieso al zo corrupt is als maar kan zijn, was dit diefstal op klaarlichte dag. Om daarna dan penalty te fluiten voor een fase die je zowat bij iedere corner ziet, waar er amper contact is, en waarbij die Marokkaan zelf eerst achteruit tegen die Senegalees aanloopt... Dan kan ik die reactie begrijpen.

Maar hoe je naar die eerste fase kunt kijken en zeggen dat dat misschien wel terecht afgekeurd is, dat gaat er bij mij als voetballiefhebber niet in.

Los van de rest van wat je zegt, kan ik moeilijk iemand serieus nemen die vindt dat er iets te zeggen valt voor die afgekeurde goal. Die verdediger van Marokko staat die van Senegal op te wachten als een judoka zonder zelfs naar de bal te kijken, gaat dan zelf neer als een imbeciel, en jij vindt dat daar iets voor te zeggen valt?

Ieder zijn mening etc, maar in dit geval vind ik die mening toch vrij hallucinant. Op zo een moment, in een organisatie die sowieso al zo corrupt is als maar kan zijn, was dit diefstal op klaarlichte dag. Om daarna dan penalty te fluiten voor een fase die je zowat bij iedere corner ziet, waar er amper contact is, en waarbij die Marokkaan zelf eerst achteruit tegen die Senegalees aanloopt... Dan kan ik die reactie begrijpen.

Maar hoe je naar die eerste fase kunt kijken en zeggen dat dat misschien wel terecht afgekeurd is, dat gaat er bij mij als voetballiefhebber niet in.
Tja, ge moogt daar nu nog zo dramatisch over doen, veel commentatoren waaronder neutrale, oa de Britse, vonden wel degelijk dat die goal terecht afgekeurd werd.

Tja, ge moogt daar nu nog zo dramatisch over doen, veel commentatoren waaronder neutrale, oa de Britse, vonden wel degelijk dat die goal terecht afgekeurd werd.
Je bent simpelweg fout. De scheids was onder niveau. Marokko heeft wellicht niet helemaal eerlijk gespeeld en dat is een drama voor het voetbal.

Je bent simpelweg fout. De scheids was onder niveau. Marokko heeft wellicht niet helemaal eerlijk gespeeld en dat is een drama voor het voetbal.
Over het niveau van de scheids in deze wedstrijd en of Marokko het "eerlijk" heeft gespeeld (wat dat ook moge betekenen) heb ik helemaal niks gezegd.

En dan? Dan zijn die even absurd in hun interpretatie. Dit was zowat het equivalent van een verdediger die met beide handen uitgestrekt omhoog door de 16 loopt, de bal tegen zijn hand krijgt, en dan verwacht dat er geen penalty gefloten wordt.

Hij probeert die Senegalees op de grond te worstelen, en als ze dan onvermijdelijk licht contact maken, gaat hij maar gaan liggen. Als je daarvoor een doelpunt afkeurt, dan mag je direct heel het circus sluiten en naar huis gaan. Het klinkt misschien hard, maar ik vind oprecht dat dit getuigt van nul komma nul voetbalinzicht. Ik snap niet hoe je zolang een sport kunt volgen en hiermee akkoord kunt gaan.

Die penalty heb ik inderdaad al gefloten zien worden. Ik vind het persoonlijk ook nooit een penalty, want verdedigers en aanvallers hebben elkaar altijd vast op corners, er is altijd wat heen en weer getrek, dus dan kan je bij iedere corner wel fluiten. Dit was helemaal geen extreem contact. Gewoon een handje, en de VAR toont enkel de angle die het "ergst" leek. Maar het gebeurt inderdaad dat ervoor gefloten wordt. Het is gewoon het feit dat dit luttele minuten gebeurt na die andere fase, op zo een moment. Dan kan je als Senegal inderdaad blijven staan en vooroverbuigen. Maar eens de wereld tonen hoe corruptie in Afrika nog altijd hoogtij viert, daar vind ik in dit extreme geval weinig mis mee.

En dan? Dan zijn die even absurd in hun interpretatie. Dit was zowat het equivalent van een verdediger die met beide handen uitgestrekt omhoog door de 16 loopt, de bal tegen zijn hand krijgt, en dan verwacht dat er geen penalty gefloten wordt.

Hij probeert die Senegalees op de grond te worstelen, en als ze dan onvermijdelijk licht contact maken, gaat hij maar gaan liggen. Als je daarvoor een doelpunt afkeurt, dan mag je direct heel het circus sluiten en naar huis gaan. Het klinkt misschien hard, maar ik vind oprecht dat dit getuigt van nul komma nul voetbalinzicht. Ik snap niet hoe je zolang een sport kunt volgen en hiermee akkoord kunt gaan.

Die penalty heb ik inderdaad al gefloten zien worden. Ik vind het persoonlijk ook nooit een penalty, want verdedigers en aanvallers hebben elkaar altijd vast op corners, er is altijd wat heen en weer getrek, dus dan kan je bij iedere corner wel fluiten. Dit was helemaal geen extreem contact. Gewoon een handje, en de VAR toont enkel de angle die het "ergst" leek. Maar het gebeurt inderdaad dat ervoor gefloten wordt. Het is gewoon het feit dat dit luttele minuten gebeurt na die andere fase, op zo een moment. Dan kan je als Senegal inderdaad blijven staan en vooroverbuigen. Maar eens de wereld tonen hoe corruptie in Afrika nog altijd hoogtij viert, daar vind ik in dit extreme geval weinig mis mee.
Dus professionele, neutrale commentatoren die wel degelijk vinden dat er iets te zeggen is voor die afgekeurde goal, kennen er volgens u dus gewoon niks van? En andere neutrale voetballiefhebbers zoals ikzelf dus ook? Want gij zegt dat het nooit fout is, punt. Uw mening is almachtig en de rest kent er niks van, sterker nog, het getuigt van 0,0 voetbalinzicht.

En pas op, wat die goal betreft, ik zeg niet dat het per sé zo moest beslist worden. Laten ze die goal doorgaan kan je er ook weinig tegen inbrengen, want ja, het was licht, absoluut.

Maar voor beide is uw uitleg echt enorm gekleurd, ik denk dat je toch nog eens naar de beelden moet kijken. Die van Marokko probeert bij die goal de Senegalees volgens u "neer te worstelen", terwijl die gewoon niet veel meer doet dan hem opwachten en afdekken. Dat de Senegalees dan wel degelijk met zijn arm een beweging maakt is voor u gewoon "onvermijdelijk licht contact".

Idem voor die penalty, jij minimaliseert dat nu als een simpel handje. Terwijl die verdediger de aanvaller gewoon neertrekt. Die penalty kan je dus gewoon fluiten. Sterker, je geeft dat zelf ook aan.

Maar dus, in die ene fase probeert de Marokkaan "te worstelen" maar bij die andere fase is het plots "een licht handje". Terwijl het contact in de 2de fase veel groter is dan in de eerste.

Kan best dat Marokko in de rest van het tornooi is geholpen, ik weet het niet, ik heb het niet zo gevolgd. Maar de overdreven gekleurde en emotionele reacties zoals die van u, die louter spreken over pure corruptie en dergelijke, puur op basis van deze fases zie ik het toch niet. En dat is ook het enige wat ik heb gezegd. Er is niet compleet niks aan de hand bij die goal, hoewel het licht was, en die penalty is gewoon terecht.

Dus professionele, neutrale commentatoren die wel degelijk vinden dat er iets te zeggen is voor die afgekeurde goal, kennen er volgens u dus gewoon niks van? En andere neutrale voetballiefhebbers zoals ikzelf dus ook? Want gij zegt dat het nooit fout is, punt. Uw mening is almachtig en de rest kent er niks van, sterker nog, het getuigt van 0,0 voetbalinzicht.

In dit geval, 100%. Over die penalty-fase, hoe belachelijk ik het ook vind om daar penalty voor te fluiten, daar kan ik nog discussie begrijpen. Het is de Marokkaan die ook achterwaarts tegen hem botst, wat het handje van de Senegalees veroorzaakt, en dan gaat hij vallen zonder zelfs proberen naar de bal te springen. Daar een penalty voor fluiten vind ik onnozel, maar inderdaad, daar kan je over discussiëren. Door die penalty "gewoon terecht" te noemen heb je zelf een heel gekleurde mening die je ook als correcter dan die van iemand anders weergeeft, dus iets van een pot en een ketel. Ik heb hier juist zelfs al meerdere posts geplaatst over hoe meningen kunnen verschillen. Ik blijf erbij dat als je dat een penalty vindt, dan heb je bij 4 op de 5 corners een penalty, maar goed.

Maar die eerste fase? Ja, dan stel ik inderdaad dat je werkelijk niets van voetbal kent en geen enkel inzicht hebt. Die Senegalees kijkt volledig naar de bal, terwijl die Marokkaan hem enkel staat op te wachten zonder naar de bal te kijken, én daarbovenop als eerste zijn handen uitsteekt. Wat moet die Senegalees doen? Huilend terugwandelen naar de middellijn omdat hij er niet door mag? Hij oefent niet eens iets van kracht uit, er is gemeenschappelijk contact dat werd uitgelokt door die incompetente verdediger, meer niet. Daarvoor een goal afkeuren die een groot toernooi beslist, is om die ref stante pede uit zijn functie te ontheffen. Dit een fout vinden is voor mij hetzelfde als beweren dat iemand die per definitie een meter onside staat, buitenspel zou staan. Verdedigers zouden voortaan gewoon een menselijke ketting kunnen vormen die op de doellijn staat, om dan collectief naar voor te lopen als de corner getrapt wordt. En als er een aanvaller onvermijdelijk tegen hen botst, ah ja, dan moet je een fout fluiten van de aanvaller natuurlijk. Opnieuw, als dit tegenwoordig een overtreding is, dan mag heel het circus gesloten worden voor mij.

Geef me gerust de namen van al die Britse neutrale commentatoren die dat een fout vinden, dan weet ik meteen naar welke pipo's ik nooit meer moet luisteren.

Hadden ze die penalty trouwens gewoon binnengetrapt, was de match achteraf nog steeds op 3-0 geëindigd denk je? Helemaal niet. Ze wilden de match afmaken zodat Marokko op het veld had kunnen vieren, dat is niet gebeurd, en nu draaien ze het achteraf terug op deze onnozele manier.

Laatst bewerkt:
Ik heb de afgekeurde goal in kwestie nog eens herbekeken uit nieuwsgierigheid na het lezen van deze discussie en ik vind dit toch ook behoorlijk lachwekkend dat die afgekeurd is geweest. Hakimi is enkel en alleen bezig met Seck op te vangen, terwijl die laatste gewoon de bal wilt aanvallen en zelfs niet of toch nauwelijks naar Hakimi kijkt.. Er is daar ook gewoon amper contact en het grootste gedeelte van het contact wordt zelfs veroorzaakt door Hakimi zelf. Vervolgens laat die zich vallen gelijk een kleuter en fluit die scheids, ja sorry, maar op die manier gaan we voor elke corner moeten fluiten als dit de norm zou zijn.

Terug
Bovenaan