En dan? Dan zijn die even absurd in hun interpretatie. Dit was zowat het equivalent van een verdediger die met beide handen uitgestrekt omhoog door de 16 loopt, de bal tegen zijn hand krijgt, en dan verwacht dat er geen penalty gefloten wordt.
Hij probeert die Senegalees op de grond te worstelen, en als ze dan onvermijdelijk licht contact maken, gaat hij maar gaan liggen. Als je daarvoor een doelpunt afkeurt, dan mag je direct heel het circus sluiten en naar huis gaan. Het klinkt misschien hard, maar ik vind oprecht dat dit getuigt van nul komma nul voetbalinzicht. Ik snap niet hoe je zolang een sport kunt volgen en hiermee akkoord kunt gaan.
Die penalty heb ik inderdaad al gefloten zien worden. Ik vind het persoonlijk ook nooit een penalty, want verdedigers en aanvallers hebben elkaar altijd vast op corners, er is altijd wat heen en weer getrek, dus dan kan je bij iedere corner wel fluiten. Dit was helemaal geen extreem contact. Gewoon een handje, en de VAR toont enkel de angle die het "ergst" leek. Maar het gebeurt inderdaad dat ervoor gefloten wordt. Het is gewoon het feit dat dit luttele minuten gebeurt na die andere fase, op zo een moment. Dan kan je als Senegal inderdaad blijven staan en vooroverbuigen. Maar eens de wereld tonen hoe corruptie in Afrika nog altijd hoogtij viert, daar vind ik in dit extreme geval weinig mis mee.
Dus professionele, neutrale commentatoren die wel degelijk vinden dat er iets te zeggen is voor die afgekeurde goal, kennen er volgens u dus gewoon niks van? En andere neutrale voetballiefhebbers zoals ikzelf dus ook? Want gij zegt dat het nooit fout is, punt. Uw mening is almachtig en de rest kent er niks van, sterker nog, het getuigt van 0,0 voetbalinzicht.
En pas op, wat die goal betreft, ik zeg niet dat het per sé zo moest beslist worden. Laten ze die goal doorgaan kan je er ook weinig tegen inbrengen, want ja, het was licht, absoluut.
Maar voor beide is uw uitleg echt enorm gekleurd, ik denk dat je toch nog eens naar de beelden moet kijken. Die van Marokko probeert bij die goal de Senegalees volgens u "neer te worstelen", terwijl die gewoon niet veel meer doet dan hem opwachten en afdekken. Dat de Senegalees dan wel degelijk met zijn arm een beweging maakt is voor u gewoon "onvermijdelijk licht contact".
Idem voor die penalty, jij minimaliseert dat nu als een simpel handje. Terwijl die verdediger de aanvaller gewoon neertrekt. Die penalty kan je dus gewoon fluiten. Sterker, je geeft dat zelf ook aan.
Maar dus, in die ene fase probeert de Marokkaan "te worstelen" maar bij die andere fase is het plots "een licht handje". Terwijl het contact in de 2de fase veel groter is dan in de eerste.
Kan best dat Marokko in de rest van het tornooi is geholpen, ik weet het niet, ik heb het niet zo gevolgd. Maar de overdreven gekleurde en emotionele reacties zoals die van u, die louter spreken over pure corruptie en dergelijke, puur op basis van deze fases zie ik het toch niet. En dat is ook het enige wat ik heb gezegd. Er is niet compleet niks aan de hand bij die goal, hoewel het licht was, en die penalty is gewoon terecht.