Aficionado de puros thread (cigar liefhebbers)

Binnenkort mijne bday en al wat inkopen gedaan. Was niet in mijne vaste shop maar op de rue royal in Brussel.
20240523_151908.jpg

2 * La preferida (1*klein @ 11,5 + 1* groot @13,50)

1* casadagli maduro café (lancero formaat @ 16). Ik was op zoek naar de cigar van hierboven, maar die hadden ze niet op dit moment, moest terug binnenkomen. Dus zelfde huis, maar andere reeks. Benieuwd...

1 doosje van 5 media Corona van montecristo (@58,50). Niet te groot dus ideaal als afzakkertje na het avondeten.

Een doosje partagas cigarillos (mini's 20 stuks @10,50)

+ een boveda versheidszakje van 2 eur. 112 euro. Al een sjans dat ik geen dagelijkse roker ben. Hij zei zelf van geen cohiba's te nemen omdat die veel in prijs zijn gestegen.

Al bij al geen goedkope hobby nimeer. Wel content, elke keer probeer ik wel eens iets nieuws uit, zonder de vaste waarden niet te vergeten, la preferida blijft tenslotte mijne préféré...

Hier een beginnende sigarenliefhebber :)
Ik ben geen roker, maar ik kan genieten van een sigaar gecombineerd met een goede whisky.

Is het de moeite om eens tot bij Windels in Mechelen te gaan (ben van regio Haacht)? Of zijn er andere aanraders?
Ik ben ook op zoek naar een kleine, betaalbare humidor om mijn sigaren beter te kunnen bewaren.
Op het internet vind ik talloze zaken, maar velen lijken me 1 pot nat met zeer uiteenlopende prijzen voor een (op het zicht) dezelfde humidor.

Ik heb ook een goedkopere humidor gekocht, maar gebruik deze niet meer, ik weet niet of ge vlotte toegang hebt tot een cigar shop, en hoeveel ge wilt bijhouden, maar vergis u niet, dit is niet altijd eenvoudig, en je kan door slecht onderhoud wat sigaren slecht laten worden, ik ga nu telkens langs in de shop, en werk met boveda packs, werkt wel goed hoor

Tijdje geleden een Boveda Humidor Bag gekocht via Amazon.
Ben benieuwd wat het geeft :)
Ik kreeg er zo mee bij aankoop, als we over hetzelfde spreken tenminste (die waren van habanos). Je moet wel rekening houden dat zulke zakjes maar 1 tot 2 maand meegaan (in principe), eenmaal geopend. Kan uiteraard ook langer zijn

Ik kreeg er zo mee bij aankoop, als we over hetzelfde spreken tenminste (die waren van habanos). Je moet wel rekening houden dat zulke zakjes maar 1 tot 2 maand meegaan (in principe), eenmaal geopend. Kan uiteraard ook langer zijn

Ik heb het over deze.
Zakjes zouden 6-12 maanden mee moeten gaan; zodra ze wat korrelig worden dan is het gewoon te vervangen :)

Ik heb het over deze.
Zakjes zouden 6-12 maanden mee moeten gaan; zodra ze wat korrelig worden dan is het gewoon te vervangen :)
Ah ok, is blijkbaar dikkere plastic waardoor je langer kan bewaren. Maar zoals je op foto 2 kan zien, gewone boveda zakjes houden dus maximaal 3 tal maanden. Is wel ideale oplossing lijkt me dan. Een humidor onderhouden lijkt me vele malen moeilijker, dus zeer goede oplossing, tenzij je er een assortiment op nahoudt, dan mss toch investeren in een humidor. Mij is het in alle geval niet echt goed gelukt, mss bij u wel...

Men neme een sigaar, men neme een aansteker, vervolgens....

Grapke, heb je ooit al eens sigaren gerookt? Ik zit daarvoor niet in een club ze, gewoon lekker weertje, drankje bij de hand en rustig van genieten. Er zijn shops waar je eentje kan opsteken en ter plekke eentje kan doen, wel ik ken er persoonlijk maar 1 die dit doet, maar heb het zelf nog niet gedaan. Sigarenclubs zullen er wel zijn als je erachter zoekt...

Neen, nog nooit gerookt. Ook geen gewone sigaretten of joints. De bal is eigenlijk aan het rollen gegaan bij mijn barbier, die ook sigaren verkoopt. Ze hebben daar ook een fumoir, die ze ter beschikking stellen (of verhuren) als je 4-5 vrienden kan verzamelen. En dat is het hem juist: dat interesseert mijn vrienden niet, of ze hebben geen tijd. En zo komt het er nooit van...

Tis toch niet omdat hij dat zou aanbieden dat ge dat dan ook moet doen denk ik dan. Blijft een tabaksproduct, en als je nog nooit gerookt heb zou ik het eigenlijk niet aanraden. Ik kan niet inschatten hoe oud je bent, maar om een sessie te reserveren bij die barbier gewoon om het eens geprobeerd te willen hebben vind ik eigenlijk niet verstandig, en al zeker niet om meteen uw hele vriendenkring mee in te betrekken. Als ge die rook meteen inneemt zonder ervaring hangt ge meteen boven de pot denk ik. Ik kan alleen maar zeggen dat als ge het echt wil proberen, doe het dan samen met iemand die u kent, en die u beter kan adviseren dan ik, ik zeg maar iets op nen trouw ofzo, daar wordt er soms wel is eentje opgestoken. Voor de rest, nogmaals, zou ik er toch een paar keren over nadenken...

Ik ben het daar helemaal mee eens. De doelgroep van die fumoir is duidelijk voor door en door ervaren gebruikers. Wat voor zin heeft het om met 4-5 novices daar naartoe te gaan? Allemaal samen boven de pot hangen? Er is geen haast bij hoor, het idee sluimert al veel langer, en het "moet" ook niet. Impulsieve avonturen zijn niks voor mij. Maar in de juiste omstandigheden zou ik het vermoedelijk wel overwegen.

Al even dat ik hier nog gepost heb. Je mag ondertss de humidor zelfs nimeer binnen wandelen. 5 tal sigaartjes gekocht:

q78Y4YI.jpeg

Schade was bijna 70 euro.

2 keer mijn favo merk, klein en normaal formaat (La preferida)
Een lekkere lancero (die lange)
Een compact monte Cristo'tje voor nu
Een dat de winkel mij heeft aangeraden (ik weet de naam niet maar wel Nicaragua, die zijn bekan altijd top)

Met het warmere weer is t terug cigar time

Laatst bewerkt:
Waar was dat? Ik zou wel nog eens naar Topwhisky gaan om daar te gaan shoppen

Was in topwhisky net hetzelfde. Alles in de walk-in humidor zat achter gordijnen en je mocht niet binnen om iets te gaan kiezen. Letterlijk aan de overkant van de straat is het Frankrijk en daar mag het dan (hoogstwaarschijnlijk) wel
:angry:

Dan maar eens naar de lokale supllier gaan. Met die kan ik er tenminste eens over keuvelen. Wel veel beperktere selectie

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan