Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Ik wil het nog wel eens zien

Thierry Neuville in zijne WRC rally wagen met een voorbereid "raceplan" vs de lokale zwaantjes met hune motto (inclusief wegbarricades)
Wie wint? :tongue:

(Ik vermoed) In eerste instantie den Thierry maar bij moeilijke gevallen wordt er assistentie aangevraagd dus finaal wint de politie. Ontsnappen aan een controle lukt zelden tot nooit en is eigenlijk zinloos.
Ooit zo een aflevering gezien van wegpolitie ofzo bij achtervolging. En daar zei die agent tegen reporter ook gewoon "het kan zijn dat hij sneller is dan onze auto, maar hij is zeker niet sneller dan ons communicatiesysteem"

Ik wil het nog wel eens zien

Thierry Neuville in zijne WRC rally wagen met een voorbereid "raceplan" vs de lokale zwaantjes met hune motto (inclusief wegbarricades)
Wie wint? :tongue:

(Ik vermoed) In eerste instantie den Thierry maar bij moeilijke gevallen wordt er assistentie aangevraagd dus finaal wint de politie. Ontsnappen aan een controle lukt zelden tot nooit en is eigenlijk zinloos.

Was er een jaar of twee terug geen gedoe over een achtervolging in Brussel waarbij de agent in fout werd gesteld omdat hij de achtervolging had moeten afbreken om geen omstaanders in gevaar te brengen?

Zelf op 10 jaar dagelijks rijden in België ook maar 2x moeten blazen. Waar ik woonde stonden ze altijd op dezelfde plaats, snap ik niet.

Op 5+ jaar in verschillende Aziatische landen weliswaar exact 0 controles gezien :unsure:

Investeren in hogere pakkans zal meer opbrengen aan een lagere kost dan een of ander universeel controle systeem op alle auto’s.

Ooit zo een aflevering gezien van wegpolitie ofzo bij achtervolging. En daar zei die agent tegen reporter ook gewoon "het kan zijn dat hij sneller is dan onze auto, maar hij is zeker niet sneller dan ons communicatiesysteem"
Dat is heel interessant praat om op TV te verkondigen, maar als we nu even jouw streek als voorbeeld nemen: als ge daar om 2u ‘s nachts ervandoor gaat dan gaat ge geen 10 combi’s in de directe omgeving actief hebben die kunnen meehelpen.

Uiteraard ANPR is hier erg in trek dus uiteindelijk vinden ze u wel met wat kenmerken.

Dat is heel interessant praat om op TV te verkondigen, maar als we nu even jouw streek als voorbeeld nemen: als ge daar om 2u ‘s nachts ervandoor gaat dan gaat ge geen 10 combi’s in de directe omgeving actief hebben die kunnen meehelpen.

Uiteraard ANPR is hier erg in trek dus uiteindelijk vinden ze u wel met wat kenmerken.
Nee, maar een auto volgen op openbare weg, lijkt me niet zo moeilijk. Verkeersdrempels zorgen ervoor dat die nooit volgas kan wegvliegen. Je hebt dus wel wat tijd om versterking te vragen...

Nee, maar een auto volgen op openbare weg, lijkt me niet zo moeilijk. Verkeersdrempels zorgen ervoor dat die nooit volgas kan wegvliegen. Je hebt dus wel wat tijd om versterking te vragen...
En de kans dat de agenten de wegen daar beter kennen is ook niet nihil.

VRT laat in een korte reactie weten dat het van al haar schermgezichten een voorbeeldfunctie verwacht. "We zullen dus ook met Ruben in gesprek gaan." Van Gucht laat via zijn manager weten dat hij niet wil reageren bij VRT NWS.

Tja, het is niet omdat hij op de TV komt dat hij een speciale behandeling moet krijgen of dat het erger is dan iemand anders die boven de limiet rondrijdt. Het is ook maar een mens die toevallig met zijn kop op TV komt. Ik weet nu niet in hoeverre je RVG moet zien als voorbeeldfiguur 😂

Waarom niet? Bepaalde jobs hebben nu éénmaal een voorbeeldfunctie waarin men kan stellen dat bepaald gedrag onverenigbaar is met het uitoefenen van de job.

De juf post te sexy filmpjes op Tik Tok en leerlingen of ouders komen ereachter? Ga het maar uitleggen bij de directeur.
De duurbetaalde sportanker blaast positief na een alcoholcontrole? Tja, ik vind dat eerlijk gezegd wél een debat waard.

"Hogere" posities (en dat is allemaal uiterst relatief) mogen aan hogere standaarden (ook relatief beantwoorden).
Houdt er nog gerust meerdere vrouwen op na (dat is legaal) met of zonder toestemming van uw echtgenote dat is hooguit immoreel in de ogen van sommigen, maar dronken rijden is wél nog illegaal.

Ik vind het boven alles erg dom. Wat dacht Ruben Van Gucht: als Tom Waes het kan, kan ik het ook? Het is géén wedstrijd in dit geval hé.

Uiteraard, het is ongelooflijk dom van hem om dat nu te proberen net na Waes zijn ongeval.
Je bent al zo duurbetaald en dan kan er nog geen taxi aan af.

Zat blijkbaar net boven de limiet, dus lijkt me een typisch voorbeeld van het denkpatroon: ik heb gedronken maar niet zo heel veel dus zal wel onder de limiet zitten zeker.

Het is ook de tijd van het jaar met kerstrecepties.

Zat blijkbaar net boven de limiet, dus lijkt me een typisch voorbeeld van het denkpatroon: ik heb gedronken maar niet zo heel veel dus zal wel onder de limiet zitten zeker.

Het is eerder ik drink regelmatig en er is nog nooit iets gebeurd, dus zal er nu ook niets gebeuren.

Gaan ze bij de VRT nu elke werknemer aan de schandpaal nagelen als ze dronken rijden?

Hij zat niet net boven de limiet als ze 15 dagen je rijbewijs intrekken hoor. De limiet is 0,21mg/L UAL bij een blaastest, vanaf 0,50mg/L UAL trekken ze je rijbewijs pas in voor 15 dagen. Hij had dus al meer dan het dubbele van de toegestane limiet gedronken. Hij zal misschien net boven de limiet voor intrekking gezeten hebben...

Hij zat niet net boven de limiet als ze 15 dagen je rijbewijs intrekken hoor. De limiet is 0,21mg/L UAL bij een blaastest, vanaf 0,50mg/L UAL trekken ze je rijbewijs pas in voor 15 dagen. Hij had dus al meer dan het dubbele van de toegestane limiet gedronken. Hij zal misschien net boven de limiet voor intrekking gezeten hebben...
Hoeveel promille Van Gucht in het bloed had, is niet bekend. Wie meer dan 0,50 mg/l uitgeademde alveolaire lucht laat optekenen, moet in Oost-Vlaanderen gedurende vijftien dagen het rijbewijs inleveren. Dat komt overeen met ongeveer 1,15 promille alcohol

Terug
Bovenaan