Alcohol en drugs in het verkeer: ook BV's met schaamrood

Dit is een mooi voorstel maar.gaat weer (terecht) tot boze horeca leiden wegens investering. Zou gesubsidieerd moeten worden dus.
IMG_0062.jpeg

Is de prijs van een iPhone en je kan zoals mijn voorbeeld eentje kopen met munten, zodat het zichzelf op termijn terugverdiend.

Dat is toch net wat ik bedoel? Het feit dat veel mensen vinden dat alcohol nodig is voor de 'beleving', dat is een probleem. Alsof je niet culinair kan genieten zonder alcohol, alsof je geen leuke avond kan beleven zonder alcohol.

Een goed glas wijn is een beleving.
Je kan idd wel genieten van culinair koken, maar de perfecte wijn zal het beter maken. Als het een top wijn is kan je daar ook van genieten.

Je zou het probleem ook anders kunnen bekijken. Gebrek aan degelijk openbaar vervoer/ betaalbare taxi dienst.

Als het bovenstaande in orde zou zijn, hebben we de auto niet nodig. En kunnen we drinken wat we willen.

En wie gaan we op trommelen om midden in de nacht een bende zatlappen naar huis te voeren tegen een minimum tarief?
Vergunningen en verplichtingen voor officiële taxi's zijn volgens mij ook al niet min

Langs de andere kant, morgen kerstfeest met de schoonfamilie in n afgehuurde feestzaal. 35 a 40 man dus pakt 15 a 18 auto's.
Uit waarneming van de afgelopen jaren garantie zeker dat er 10 chauffeurs vertrekken met n stuk in hun voeten. (Veelal 60ers die vinden dat de flikken maar boeven moeten gaan vangen en iets nuttigs doen)

Een goed glas wijn is een beleving.
Je kan idd wel genieten van culinair koken, maar de perfecte wijn zal het beter maken. Als het een top wijn is kan je daar ook van genieten.
Een shot heroïne is ook een beleving. En in de roes van een andere drug kan een maaltijd je misschien ook nog meer bekoren dan zonder.

Je kan culinaire gerechten ook versterken met niet-alcoholische dranken, alleen is die markt daar nog altijd heel klein voor omdat nog altijd te veel mensen geconditioneerd zijn om alcohol te drinken.

Een shot heroïne is ook een beleving. En in de roes van een andere drug kan een maaltijd je misschien ook nog meer bekoren dan zonder.

Je kan culinaire gerechten ook versterken met niet-alcoholische dranken, alleen is die markt daar nog altijd heel klein voor omdat nog altijd te veel mensen geconditioneerd zijn om alcohol te drinken.
Slaat toch nergens op ? Doe je heroïne dan voor de smaak ? Wat een vergelijking ook wijn met heroïne , ja dat is echt hetzelfde ..

Iets niet-alcoholisch drinken bij het eten op restaurant is zeker ook oké he voor alle duidelijkheid. Maar we gaan echt niet doen alsof een glas wijn drinken bij het eten harddrugs is.

Slaat toch nergens op ? Doe je heroïne dan voor de smaak ? Wat een vergelijking ook wijn met heroïne , ja dat is echt hetzelfde ..

Iets niet-alcoholisch drinken bij het eten op restaurant is zeker ook oké he voor alle duidelijkheid. Maar we gaan echt niet doen alsof een glas wijn drinken bij het eten harddrugs is.
Neem dan... Tabak?
Elke roker die ik ken rookte na het eten voor de smaak.
En die hebben dat ook moeten opofferen om dat aan tafel te doen. Net zoals wijndrinkers dan moeten opofferen dat ze zelf naar huis rijden.

Dit is een mooi voorstel maar.gaat weer (terecht) tot boze horeca leiden wegens investering. Zou gesubsidieerd moeten worden dus.

Heeft iemand een idee of die "bob-arrangementen" op restaurant ook effectief een negatief blaasresultaat behalen (ook ervan uitgaande dat je na uw laatste glas nog minstens een uur blijft hangen zonder alcohol)?

Wat mij vooral tegensteekt zijn de zeer dure alternatieven voor alcohol. Onlangs alcoholvrije gin zien liggen voor 40 euro.
Dan maar liefst een echte fles, die ook nog eens veel langer goed blijft.
Zelfde op restaurant: 12 euro mocktail 'sapje' vs 14 euro voor een echte klassieker. Dan is de keuze snel gemaakt.

Op café pak ik wel vaak gewoon tonic of ginger ale als non-alcoholisch alternatief. Is wat specialer dan een cola.
Dat is er toch dubbel en dik van profiteren. Pak de accijns weg en alcoholvrije gin zou toch veel goedkoper moeten zijn.
Misschien vraagt het veel meer research om alcoholvrije gin te ontwikkelen en moet dat terugverdiend worden?

Alcohol is geen harddrug omdat het aan de legale kant van de wet staat, maar je hoeft niet veel verbeelding hebben om in te zien van wel.

De Wereld Gezondheidsorganisatie heeft deze zomer cijfers gepubliceerd dat jaarlijks 4,6% van alle overlijdens wereldwijd alcohol geallieerd zijn.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn.
Mijn Google Maps vertoont in België (mobiele) flitscontroles. Maar vandezomer op vakantie in Frankrijk geen enkele. Omdat het daar verboden is, en hier niet. Dus grote spelers luisteren wel degelijk naar nationale wetten.
Is ook pas ergens laat in de zomer toegevoegd op Maps. Ik weet niet wanneer je in Frankrijk zijt geweest? Want Waze, wat volgens mij ook van Google is, heeft wel gewoon dezelfde mogelijkheden in de app in Frankrijk zoals in België.

Neem dan... Tabak?
Elke roker die ik ken rookte na het eten voor de smaak.
En die hebben dat ook moeten opofferen om dat aan tafel te doen. Net zoals wijndrinkers dan moeten opofferen dat ze zelf naar huis rijden.
Ja maar daar discussieert Black Devil toch niet over? Jij praat constant naast wat de mensen eigenlijk zeggen.
Je kan toch een glas wijn of 2 drinken en NIET met de auto rijden na het restaurant bezoek.
Maar blijkbaar staat dat ook al gelijk aan hard drugs gebruiken.

Slinger is serieus aan het doorslaan, want als je echt alles wat verslavend en ongezond is wil schrappen, zal er niet al teveel meer overblijven.

Ja maar daar discussieert Black Devil toch niet over? Jij praat constant naast wat de mensen eigenlijk zeggen.
Je kan toch een glas wijn of 2 drinken en NIET met de auto rijden na het restaurant bezoek.
Maar blijkbaar staat dat ook al gelijk aan hard drugs gebruiken.
Slinger is serieus aan het doorslaan, want als je echt alles wat verslavend en ongezond is wil schrappen, zal er niet al teveel meer overblijven.
De thread gaat over alcohol in het verkeer...
En alcohol staat effectief gecatalogiseerd als hard drug door de meeste instanties. De enige waar dit niet zo is, is de wetgeving.

En alcohol staat effectief gecatalogiseerd als hard drug door de meeste instanties. De enige waar dit niet zo is, is de wetgeving.
Ja en in sommige posts gaat het allang niet meer over enkel in het verkeer.
Lees en reageer dan op wat er in die posts staat.
En de wetgeving is nog steeds wat van tel is, niet wat jij wil dat er van tel is.
Mensen die dronken/teveel drinken en met de auto rijden, daar maak ik geen woorden aan vuil, want dat is in geen enkel geval goed te keuren.
Maar mensen die sporadisch een glas wijn drinken bij hun eten, en dan nog zelfs niet met de auto rijden, stigmatiseren als hard drugs gebruikers vind ik wel zeer kort door de bocht.

Ja en in sommige posts gaat het allang niet meer over enkel in het verkeer.
Lees en reageer dan op wat er in die posts staat.
En de wetgeving is nog steeds wat van tel is, niet wat jij wil dat er van tel is.
Mensen die dronken/teveel drinken en met de auto rijden, daar maak ik geen woorden aan vuil, want dat is in geen enkel geval goed te keuren.
Maar mensen die sporadisch een glas wijn drinken bij hun eten, en dan nog zelfs niet met de auto rijden, stigmatiseren als hard drugs gebruikers vind ik wel zeer kort door de bocht.
Daar is niks stigmatiseren aan, dat is gewoon hoe het zit. De wetgeving is wat er van tel is voor de wetgeving, maar zowat alle verslavingscentra, psychische centra, ... Bezien alcohol als een hard-drug. Simpelweg omdat het dezelfde aard heeft.
En voor je afkomt met "in kleine mate kan het geen kwaad", dat geldt voor zowat alle hard drugs.

Daar is niks stigmatiseren aan, dat is gewoon hoe het zit. De wetgeving is wat er van tel is voor de wetgeving, maar zowat alle verslavingscentra, psychische centra, ... Bezien alcohol als een hard-drug. Simpelweg omdat het dezelfde aard heeft.
En voor je afkomt met "in kleine mate kan het geen kwaad", dat geldt voor zowat alle hard drugs.
Dat is jouw persoonlijk mening.
Voor mij ruikt dat eerder naar een heksenjacht die je op veel verslavende, ongezonde, legale substanties kan toepassen.

Mensen die dagelijks kilos suikerhoudend eten/dranken, zie ik niemand wegzetten als hard drug gebruikers, nochtans ook genoeg maatschappelijke problemen/doden daarmee.
Soit, zijn genoeg offtopic aan het gaan daarmee.

Ging de thread nu over het verkeer of niet?
Elke post wissel je tot het een boeltje wordt tegen alcohol.

Dat is jouw persoonlijk mening.
Voor mij ruikt dat eerder naar een heksenjacht die je op veel verslavende, ongezonde, legale substanties kan toepassen.

Mensen die dagelijks kilos suikerhoudend eten/dranken, zie ik niemand wegzetten als hard drug gebruikers, nochtans ook genoeg maatschappelijke problemen/doden daarmee.
Soit, zijn genoeg offtopic aan het gaan daarmee.
Omdat suiker geen drug is... Suiker is niet verslavend en heeft geen ontwenningsverschijnselen.
In tegenstelling tot wat je denkt, is het geen persoonlijke mening maar een wetenschappelijk feit dat alcohol onder hard drugs valt.
De reden dat het in de wetgeving niet zo is (het is trouwens ook geen softdrug volgens wetgeving), is puur omdat ze het dan zouden moeten verbieden.

Omdat suiker geen drug is... Suiker is niet verslavend en heeft geen ontwenningsverschijnselen.
In tegenstelling tot wat je denkt, is het geen persoonlijke mening maar een wetenschappelijk feit dat alcohol onder hard drugs valt.
De reden dat het in de wetgeving niet zo is (het is trouwens ook geen softdrug volgens wetgeving), is puur omdat ze het dan zouden moeten verbieden.
vetgedrukte lijkt mij ook voor discussie vatbaar.

Soit, wou in mijn originele post enkel maar opheldering brengen of het nou enkel de mensen die zch in het verkeer begeven en drinken hard drug gebruikers zijn, of het merendeel van de maatschappij. Is nu wel al duidelijk dat het niet om het verkeer gaat

Ah, neen? Lees dan dit artikel maar eens: Sugar addiction
“The study demonstrates that the effects of sugar addiction, withdrawal and relapse are similar to those of drugs of abuse.”
En lees nu deze studie eens:

"We reviewed the literature on food and sugar addiction and considered the evidence suggesting the addictiveness of highly processed foods, particularly those with high sugar content. We then examined the addictive potential of sugar by contrasting evidence from the animal and human neuroscience literature on drug and sugar addiction.

Results
We find little evidence to support sugar addiction in humans"

Ik ben akkoord met feit dat alcohol een hard drug is met een hoop nadelen. (Helaas?) zit je met een die historische context dat alcohol al duizenden jaren genuttigd en deel van onze/veel culturen is. Dat gecombineerd met bv de factor dat je alcohol ook omwille van het genot van de smaak ervan kan nuttigen maakt dat ik de vergelijking met heroïne toch een brug te ver vind.

Op restaurant gaan, daar van fantastisch eten proeven gecombineerd met een wijn die dat eten aanvult is een enorm plezier imo.
Zoiets is niet te vergelijken met een shot dat je puur omwille een roes doet. Al kan ik ook wel toegeven dat je die smaaksensatie als roes kan zien maar dan nog is dat niet van dezelfde grootte orde.

Ik ben akkoord met feit dat alcohol een hard drug is met een hoop nadelen. (Helaas?) zit je met een die historische context dat alcohol al duizenden jaren genuttigd en deel van onze/veel culturen is. Dat gecombineerd met bv de factor dat je alcohol ook omwille van het genot van de smaak ervan kan nuttigen maakt dat ik de vergelijking met heroïne toch een brug te ver vind.

Op restaurant gaan, daar van fantastisch eten proeven gecombineerd met een wijn die dat eten aanvult is een enorm plezier imo.
Zoiets is niet te vergelijken met een shot dat je puur omwille een roes doet. Al kan ik ook wel toegeven dat je die smaaksensatie als roes kan zien maar dan nog is dat niet van dezelfde grootte orde.
Ik durf dat oprecht niet te zeggen eigenlijk. Geen idee hoe een shot heroïne voelt, maar er zijn ook heel veel mensen die roken na het eten en vinden dat dat de maaltijd complimenteert. Dus het kan best zijn dat heroïne dat ook zou kunnen doen.
Neem cannabis als voorbeeld, 1 van de effecten is dat uw zintuigen in overdrive gaan, bijgevolg ook uw smaak. Lijkt me niet onlogisch dat dat effect heeft op de smaak van een maaltijd.

Terug
Bovenaan