Wist ik ook niet. Werkt dat via beweging (koppeling maps) of Bluetooth?Bij android is dat een bestaande instelling:
Instellingen -> google-> alle services -> meldingen stil zetten tijdens het autorijden
Ga dat eens instellen om te testen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wist ik ook niet. Werkt dat via beweging (koppeling maps) of Bluetooth?Bij android is dat een bestaande instelling:
Instellingen -> google-> alle services -> meldingen stil zetten tijdens het autorijden
Volgens wat ik gelezen heb combinatie van bluetooth en sensors. Ik weet dat het bestaat maar heb het zelf nog niet getest.Wist ik ook niet. Werkt dat via beweging (koppeling maps) of Bluetooth?
Ga dat eens instellen om te testen.
Voor hardleerse idioten mogen ze zeker draconisch zijn, zoals die influencer die nu in het buitenland auto's huurt. Voor mensen met een oprecht schuldbesef is dat anders, al zijn er zeker een aantal onder hen die goed toneel kunnen spelen.Geen rijbewijs en onder invloed van drugs EN alcohol. Kijk, dat zijn toch zaken waar het recht iets anders mag gaan uitspreken dan : 'ge moogt 5 jaar niet meer met uw auto rijden of zelfs levenslang rijverbod', want voor zo'n gasten is het duidelijk dat zoiets geen indruk maakt.![]()
Bestuurder die fietser doodreed in Zelzate had geen rijbewijs en was onder invloed van alcohol én drugs | VRT NWS Nieuws
De bestuurder die in Zelzate een fietser van 59 heeft doodgereden, had geen geldig rijbewijs en was onder invloed van drugs én alcohol. Dat bevestigt het parket van Oost-Vlaanderen.www.vrt.be
Ik kan niet zeggen of ze zoiets zouden moeten klasseren onder doodslag of zo - naar mijn gevoel wel, maar dat is een gevoel en ik heb liever niet dat wetten daar op gebaseerd worden - maar ze zouden er in ieder geval eens moeten over nadenken hoe een combinatie van zulke zaken ook tot straffen leidt die de daders niet kunnen negeren of hun voeten kunnen aan vegen.
Dat bestaat echt al jaren op zowel Android als iOS.Maar dat is een extra manuele handeling waar je dan elke keer moet aan denken als je instapt.
Ik zou willen => ik stap in wagen: notificaties uit, automatisch, en terug op de stand van ervoor als ik terug uit de auto stap
Mss eens heel die nest gewoon uitzetten (whatsapp notificaties en zo)
Sorry, maar bij mij houdt die dus 0,0 stil naar mijn gevoel hoorDat bestaat echt al jaren op zowel Android als iOS.
Van zodra je in uw wagen stapt en uw smartphone maakt connectie via Bluetooth gaat de modus autorijden aan. Acties die daaraan gekoppeld zijn kan je instellen, maar zaken stilhouden zijn standaard.
Dat mensen dit niet weten daar schrik ik toch echt wel van.
Ik weet nu niet of je over Android of iOS spreekt.Sorry, maar bij mij houdt die dus 0,0 stil naar mijn gevoel hoor
Ik had geen focus profiel hiervoor blijkbaar, direct eentje aangemaakt want dat is wel gemakkelijk. BedanktIk weet nu niet of je over Android of iOS spreekt.
Maar bij iOS kan je dit aanpassen door naar instellingen —> focus —> autorijden te gaan.
Daar kan je dan aanpassen van wie je meldingen krijgt en zo verder.

Doodslag is het opzettelijk doden van iemand, zou een beetje absurd als we een ongeluk daarmee gelijk zouden stellen, zelfs als dat het gevolg van roekeloosheid is. Nu is het wat in lijn met slagen en verwondingen met de dood tot gevolg maar zonder de bedoeling om te doden, en dat lijkt me wel een faire kwalificatie.![]()
Verlinden voert ‘verkeersdoodslag’ in als misdrijf: straf wordt zwaarder als er alcohol of drugs in spel zijn
Minister van Justitie Annelies Verlinden (CD&V) voert ‘verkeersdoodslag’ in als misdrijf. Ze legt daarvoor vrijdag een wetsontwerp voor aan de ministerraad. Het gaat om een terminologische aanpassing, maar er hangen in bepaalde omstandigheden ook zwaardere straffen aan vast.www.hln.be
"Anderzijds hangen er potentieel zwaardere straffen aan vast. Als er sprake is van verkeersdoodslag omdat de dader reed onder invloed van alcohol of drugs, dan stijgt de maximumstraf tot 10 jaar en de geldboete naar 16.000 euro. Hetzelfde geldt voor wie zonder geldig rijbewijs rijdt of een rood licht negeert."
Een stap in de goeie richting tegen de te lage straffen, maar anderzijds jammer dat het niet gewoon gelijkgesteld kan worden met "gewone" doodslag.
Waarschijnlijk weer te veel gesport de laatste weken, en door de vermoeidheid alcohol die zich spontaan in de bloedbaan genesteld heeft.![]()
"Vliegende" voetballer Sofian Kiyine legt positieve alcoholtest af na nieuw zwaar verkeersongeval | VRT NWS Nieuws
Voetbalspeler Sofian Kiyine is opnieuw betrokken geraakt bij een zwaar verkeersongeval, deze keer in Luik. Dat heeft persagentschap Belga vernomen bij de hulpdiensten. Hij legde een positieve alcoholtest af, bevestigt het parket van Luik aan VRT NWS. Zijn rijbewijs is al zeker 15 dagen...www.vrt.be
Amper twee jaar terug onder invloed een ongeval veroorzaakt dat iedereen zich nog wel zal herinneren. De toenmalige rechter gaf hem opschorting van straf, en zie hier wat dat voor indruk heeft achtergelaten. Het is nog onduidelijk wat de omstandigheden nu zijn, maar als je 2x op zo'n korte tijd er in slaagt om quasi hetzelfde voor te hebben, dan scheelt er toch wel iets serieus imo.
En als je niet regelmatig drinkt dan ben je toch sowieso completely wasted van vijf of zes gin-tonics. Ik drink nooit, ze mogen mij naar 't spoed dragen denk ik.Een ander artikel zegt dit over zijn verdediging toen:
De voetballer bleek op het moment van het ongeval 1,72 promille alcohol in zijn bloed te hebben, het resultaat van “vijf of zes gin-tonics”. “Maar dronken was ik niet”, zei Kiyine achteraf in de rechtbank. “Ik ben niet iemand die regelmatig drinkt. Het belangrijkste is dat ik niemand verwond heb.”
Echt, dat die mens toen gewoon opschorting van straf heeft gekregen is toch waanzin. 1.72 promille of 5 gin tonics terwijl ge max. 1 pintje moogt drinken. Dat is er niet licht over. En uw argument is: Ik was niet dronken en het voornaamste is dat ik niemand heb verwond. Neen, dat is niet het voornaamste: je hebt geluk gehad dat je niemand hebt verwond. Dat is uw verantwoordelijkheid bagatelliseren. Ik snap echt niet dat die rechter daar zo soft is geweest.
Toch niemand die dat verwacht had. En zijn vader die vorige keer nog aangaf dat hij bijna nooit alcohol dronk.Kiyine had blijkbaar terug gedronken.
Tsja.
Iedereen heeft een andere tolerantie. Maar na zes GT's heb je toch al wat alcohol binnen.En als je niet regelmatig drinkt dan ben je toch sowieso completely wasted van vijf of zes gin-tonics. Ik drink nooit, ze mogen mij naar 't spoed dragen denk ik.