Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Lucas 2 keer 2de.
Enkel achter Jett. Maar die kerel heeft een win ratio van 48/60
Winnaar Jett Lawrence was lovend voor onze landgenoot. “Even van Europa overvliegen, op een baan die je totaal niet kent en ook nog eens op hoogte ligt en dan toch meteen tweede eindigen: chapeau.”

Dat zegt genoeg zeker?

broertjes Coenen geven visitekaartje af in Amerika

Sterk gereden van de broertjes Coenen, die gaan we helaas niet lang meer in de MXGP kunnen houden...
Dat denk ik ook. Ze gaan snel in Amerika rondrijden. Ik zou het alvast doen.
Ze zijn nog erg jong, de sponsors staan in de rij. En over 10 jaar moeten ze het niet meer doen.

Stefan Everts over Amerikaans avontuur van broers Coenen

Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook. Ze gaan snel in Amerika rondrijden. Ik zou het alvast doen.
Ze zijn nog erg jong, de sponsors staan in de rij. En over 10 jaar moeten ze het niet meer doen.

Stefan Everts over Amerikaans avontuur van broers Coenen
Ze praatten er al over in de tijd dat ze nog EMX250 reden, dan zouden ze het jaar erop al naar Amerika gaan. Ik ben blij dat de KTM group hen nog een tijd hier hebben weten houden. Het zou voor hen fantastisch zijn en ze kunnen er ook volop meedoen voor de podiums, dat is na gisteren wel duidelijk. Langs de andere kant is het wel spijtig voor het Belgische motorcross, want zij kunnen de MX weer meer op de kaart zetten. Ze doen de motorcross herleven, dat zie je de laatste jaren in Lommel, zoveel meer supporters. Ik weet niet of dat ook zo gaat zijn als ze over de Oceaan actief zijn….

De gebroeders Coenen rijden volgend seizoen AMA. Ik denk dat daar niet meer over getwijfeld kan worden?

Nee, enkel Genesis was nieuw dit jaar (het hele merk bestaat zelfs maar 10 jaar)
Toyota gewonnen op ervaring wel, betere banden management, betere strategische beslissingen. BMW was net iets sneller over 1 ronde, maar je moet er hier bijna 400 doen...

Inter Europol wint LMP2 voor de 3de keer
en Corvette wint GT3, 4de overwinning voor Ben Keating als bronze (eigenlijk al zijn 5de, maar 1x een win verloren met een post-race penalty)

Toyota is toonaangevend, zelfs grondlegger geweest ovv Lean Manufacturing, Quality Management. Cfr Toyota Production System/TPS en Toyota Best Practices/Toyota Business Practices TBP. Mij verbaast het niet dat ze Le Mans winnen. Ttz in 2018,2019,2020,2021,2022 en nu 2026.

In 2023 werd een Toyota geraakt en de andere ging tegen de vangrail om zo nog 2de te eindigen. In 2024 eindigde Toyota opnieuw 2de na een spinfout. 2025 was een dieptepunt omdat beide wagens te kampen hadden met technische problemen, iets wat een uitzondering was bij Toyota. Zo te zien hebben ze het afgelopen jaar zwaar gewerkt op de qualityproblemen van 2025.

Een dubbele lekke band voor Neuville na een hevige strijd met zijn ouwe rivaal Ogier (Rally van Griekenland)
Ogier gaat normaal gezien de rally nu winnen (maar de PS moet nog gereden worden)

Reactie Neuville:
"In Portugal profiteerde ik van een lekke band van Seb om te winnen.
Nu is het omgekeerd en profiteert hij er van. Jammer voor mij, maar dat is rally."

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan