Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Dit dus.
Wie zegt dat FE gewoon treintje rijden is, let toch niet goed op. In de race van zaterdag bv waren ze vooraan constant posities aan het wisselen met Frijns en Vandoorne o.a, zonder attack mode.
Ik lees inderdaad met enige verbazing de opmerkingen van @Slackmans @RiCOManiaC.

Dat ik me afvraag of ze dit seizoen wel al hebben gekeken? Want ze zijn dit seizoen echt wel een pak strenger op trekken en duwen. De snelle mannen starten ook niet meer vol frustaties achteraan wat alleen maar miserie opleverde.

In Rome was er volgens mij niets mis op een actie of twee/drie na? En die zijn allemaal dadelijk bestraft geweest?

En volgens mij zijn er meer inhaal acties geweest zonder attackmode dan met attackmode eigenlijk.... Beetje vreemde opmerking.
En die inhaalacties waren in mijn ogen ook allemaal correct, en zonder beuken. Op

Maar aan andere opmerkingen van @Slackmans leid ik af dat hij wel gekeken heeft. Dus ik vind het vreemde opmerkingen.

Ik heb meer de indruk dat het over enkele gevallen gaat dan het hele veld wat botsauto speelt. Vooral mannen als Lotterer en Di Grassi gaan wel eens wat verder dan "gewoon" ellebogenwerk. En dan zijn er nog een paar die soms wat te ver gaan, maar waarbij het al bij al nog meevalt. Dan denk ik aan bijvoorbeeld Vergne of Bird, die af en toe wel eens een smerig tikje langs achter durven te geven, maar dat zijn meestal geen beuken die het einde van de race kunnen betekenen voor de ontvanger.

Dit jaar lijkt vooral Lotterer zich opvallend koest te houden. In Rome heb ik hem vrij proper zien racen, terwijl hij kansen genoeg had om een tegenstander echt weg te zettten.

En vergeet niet dat dat echte stratencircuits zijn, met beenhard afgeveerde auto's. Als ik die soms door een remzone zie stuiteren vind ik het niet raar dat er af en toe eentje doorschiet.

Het lijkt dit seizoen een pak beter te zijn met het nieuwe kwalificatieformat, iedereen lijkt wat meer op zijn plaats te zitten op de grid, met spannendere gevechten als gevolg. Ik ben blij dat ik nog niet ben afgehaakt, ze gaan er nog wel komen denk ik. Al zal er hier en daar nog wel eens een farce van een race tussen zitten. Maar andere raceklassen hebben die ook af en toe.

Ik heb zo goed als alles gezien ja. Ik volg de FE sinds seizoen 2 of 3. En mijn reactie gaat meer over de driving standards van vorige seizoenen. Zoals vorig seizoen Lotterer bij Vandoorne in Rome, of Rowland bij Vandoorne in Londen en zo zijn er nog tal van voorbeelden waar anderen die de FE volgen mij ook gelijk in zullen geven. Dit jaar valt het een stuk beter mee, das waar.

Vorig jaar helemaal mee akkoord ja.
Letteren, Rowland, Digrassi, Buemi

Dit jaar een pak beter. Zeker Lotterer. Digrassi heeft ongeveer iedere race een straf dus hopelijk leert die het ook nog.

Lap t'is weer van dat
Ergens wel grappig dat filmke maar ja dit moet toch frustrerend zijn. Je wil sportief geklopt worden, niet door zo'n banaliteiten.
DESPERATE NEUVILLE PUSHES HIS WAY BACK TO SERVICE

De video van het jaar? Neuville kan misschien beter marathons beginnen lopen lol.

Serieus: Die hyundai is momenteel WK onwaardig. Dat Neuville momenteel 2des staat in het WK is een half mirakel en heeft meer met zijn eigen inzet te maken dan de prestaties van de wagen. Hopelijk krijgen ze dit in orde want anders kunnen ze beter nu al Rovenperä tot WK kronen en is dit hele seizoen nutteloos.

Laatst bewerkt:
Allé en nu krijgt Neuville ook nog een extra tijdstraf van 1 minuut omdat hij te snel reed op de verbindingsweg. Een terechte straf MAAR als ik dan Ogier bezig zag vorig jaar, dan staat deze straf niet in verhouding. Dat is 1min40sec straf (+ een werkstraf EN een boete) terwijl Ogier voor een soortgelijk feit een boete kreeg en dat was het dan.

Ogier kreeg vorig jaar op dat vlak toch echt wel een voorkeursbehandeling. Zeker als je ziet hoe zwaar Neuville nu gestraft wordt.

Sorry dat ik dit aanhaal, maar je moet een kat een kat noemen.

Laatst bewerkt:
Had Neuville niet nog een voorwaardelijke straf openstaan voor een soortgelijke overtreding in Estland vorig jaar?

Yep, reed daar ook redelijk te rap om tijd in te halen tussen de KP's in. Er circuleerde een video van hem op de verbinding, je zou denken dat het beelden waren van de rally maar dat was het niet 😆

Had Neuville niet nog een voorwaardelijke straf openstaan voor een soortgelijke overtreding in Estland vorig jaar?
Ja ik dacht het wel (Ik ben niet 100% zeker) maar Ogier had vorig jaar toch ook een voorwaardelijke boete / straf gekregen en nadien bezondigde hij zich ook opnieuw. Dus Ogier deed iets soortgelijk als Neuville nu. :tongue:

Nu goed, de straf was wel terecht dus .. enough said.

Yep, reed daar ook redelijk te rap om tijd in te halen tussen de KP's in. Er circuleerde een video van hem op de verbinding, je zou denken dat het beelden waren van de rally maar dat was het niet 😆
Ja dat filmke is grappig. Alweer, daar heeft Neuville deze week een patent op! Hij kan natuurlijk een stevig stukje rijden EN sturen lol. Ik denk als hij te hard zou rijden op de gewone openbare weg, over binnenwegentjes met zijne rallywagen en jij als beroepsagent zet de achtervolging in, dat de kans dat je hem te pakken krijgt gewoon 'nihil' is.

Lees: Daar ben ik zeker van, je gaat hem dan alleen kunnen doen stoppen door baricades op te werpen :tongue:
Hopen dat ie crasht, is ijdele hoop ..

T'is ne pro voor iets hé!

Laatst bewerkt:
Voor een keertje had Neuville wel wat geluk. Het ging volledig fout in de PS, dit had gewoon een DNF / opgave kunnen geweest zijn.
Geen PS punten maar hij redt wel het podium.

Neuville was dan wel de snelste dit weekend, maar met alle issues die hij gehad heeft deze rally was de 3de plaats het hoogst haalbare. Hyundai doet een goede zaak voor het constructeurskampioenschap maar als ze ook WK willen worden met Neuville of Tanak dan moeten ze de wagen toch stabieler krijgen.

Geerts heeft zich dit weekend gelukkig weer herpakt in Kegums met een dubbele reekszege. Ik dacht na Agueda en Trento dat hij was hervallen in z'n oude gewoonte van crashes, maar dit weekend foutloos gebleven. Staat ook weer op kop in het WK. Ook een goede Liam Everts gezien ondanks z'n problemen tijdens de kwalificaties en dus benadeeld bij de start. Maar zeker in de eerste reeks knap naar P9 gereden en toch Gifting en de Wolf achter zich kunnen houden.
In MXGP heeft Gajser alles onder controle, daar mis ik toch echt een Herlings en Febvre dit jaar!

Beestige race gereden. Nog even bijna gekloot door Lotterer (ok, serieus geholpen door Rowland wel) die weer eens in de muur wilde rijden net wanneer Stoffel zijn attack mode pakte, maar op pace veruit de snelste vandaag.

Laatst bewerkt:
Yeeeeeeehaaaaaaaa !!! Eindelijk weer eens gewonnen en dan nog op Monaco ! En nog eens WK-leider ook. Volgende race is op Tempelhof (Berlijn), daar is ie ook goed. Laat ons hopen dat de auto dat ook is.

Jammer 😕
Vraag me toch af waarom ze dat bij Suzuki steeds opnieuw doen. Zo lang ik leef is dit volgens mij al de 3de keer dat Suzuki beslist om zich terug te trekken uit de hoogste klasse van de motorsport. Om dan na enkele jaren terug te komen en telkens opnieuw het heel moeilijk te hebben om opnieuw vooraan te geraken. En uiteindelijk lukt dat dan en dan stoppen ze er weer mee. Heel vreemd.

Terug
Bovenaan