Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Team Gane.

Al wordt het spannend. Op techniek = Gane. Maar 1 keer connecten van Ngannou en 't is prijs. Beetje zoals dat bij Derrick Lewis is.

True, en cardio, Gane heeft cardio op overschot, Ngannou (alhoewel ik vind dat hij veel meer doseert nu) zal hier toch in het nadeel zijn.
Maar zoals ge zegt, één keer echt goed raken en 't is gedaan.

Heel knap!

2 heel goede sweeps. Combinatie gewijs was uw tegenstander beter, maar uwe rechtse hoek heeft toch ook meermaals proper connectie gemaakt. Als je neerging, was je effectief wat 'rocked' of was het vooral de vermoeidheid?

Eens je rechtstond weet je gewoon dat uw tegenstander met een extra portie zelfvertrouwen op u zal afkomen, knappe low kick om dat dan weer wat te temperen. Precies of ge wou door z'n been trappen. :thumb:

Ge moet het maar doen, denk ik dan. Chapeau!
Goeie partij, tegenstander was inderdaad goed in combinatie maar vind u goed trappen. Vanaf de 2e ronde komt hij goed door met zijn push kicks waar ge moeilijk antwoord op vind.

Maar zoals gezegd, knap gedaan.
Ge moet er maar gaan staan 👍

Mijn partij ook private geüpload es.

Ben diene in het rood.
Tegenstander was beter met zijn handen, maar dat deerde me zo niet vermits op thai trappen, knieën, throws en sweeps hoger scoren.
Maar soms moest ik sneller counteren of in de clinch pakken.
Vooral na 2de ronden had ik het moeilijker om nog met meer dan 1 slag plus trap te reageren.
Al bij al wel tevreden dus, was een van de meest technische en actieve partijen die avond.
Klote van de 8 tellen in de derde ronde maar kijk 😅💁‍♂️
Hoe lang traint ge al en was het uw eerste kamp?

Dik veel respect om effectief de ring in te gaan! Moet je nogal ballen voor hebben!
Heb zelf zo eens een kleine maand training gevolgd pré corona. Tijdens het uitleggen van een oefening eens een paar trappen op mijn quadriceps gekregen (deed wreed zeer en paar dagen stijf van geweest) en een andere training eens trap in mijn zij en paar weken met blauwe ket rond gelopen.
Kan me dus niet inbeelden hoe het moet voelen om recht tegenover iemand te staan die u effectief kapot wil maken 😱.
De beginnelingen trainde ook steeds na de A groep, niet normaal hoe hard je die ziet slagen en trappen. Die geluiden alleen al!
Uw fight doet me wel goesting krijgen om terug te beginnen, spijtig dat ik geen buddy heb die mee wil. Elke training stond ik daar alleen te koekeloeren en te zoeken naar iemand die ook geen partner had 😁

Hoe lang traint ge al en was het uw eerste kamp?

Dik veel respect om effectief de ring in te gaan! Moet je nogal ballen voor hebben!
Heb zelf zo eens een kleine maand training gevolgd pré corona. Tijdens het uitleggen van een oefening eens een paar trappen op mijn quadriceps gekregen (deed wreed zeer en paar dagen stijf van geweest) en een andere training eens trap in mijn zij en paar weken met blauwe ket rond gelopen.
Kan me dus niet inbeelden hoe het moet voelen om recht tegenover iemand te staan die u effectief kapot wil maken 😱.
De beginnelingen trainde ook steeds na de A groep, niet normaal hoe hard je die ziet slagen en trappen. Die geluiden alleen al!
Uw fight doet me wel goesting krijgen om terug te beginnen, spijtig dat ik geen buddy heb die mee wil. Elke training stond ik daar alleen te koekeloeren en te zoeken naar iemand die ook geen partner had 😁

Thanks, ja was effectief mijn eerste.
Train nu een jaar of 6 denk ik. Dus de matchup was wel goed, want de andere nieuwelingen waren toch wel beduidend minder technisch/fysiek minder in orde (sorry voor de zelfstoef)

Ik moet zeggen dat de pijn wel meevalt, enfin ben er nu wel al wat op getraind en met de adrenaline voelt ge echt enorm veel minder pijn.

Adrenaline is a bitch. Gaat ge dan eens voluit op training. Keihard sparren. Ge kruipt in uwen auto. Ritje naar huis van 20 min. En thuis geraak je met moeite uit den auto. :laugh:

Eigenlijk straf dat er nog geen Nederlandstalige fighting podcasts zijn. Of toch?
Gezien podcasts de laatste twee jaar zo populair zijn en je er wel 101 hebt over voetbal, wielrennen, basket, NFL, F1,...

WTTAA heeft eens twee afleveringen gehad met Ben en Cindy Dandois, maar er zijn imo toch genoeg gasten te vinden om hierover eens een podcast te doen, al is het bijvoorbeeld maar maandelijks.

Deze morgen bij het ontwaken zag ik reclame van een hybride fighting championship. "Triller’s latest combat sports offering will feature a hybrid of boxing and MMA rules with a handful of recognizable names from the UFC and Bellator."

Aanstaande 27 november. Met o.a. Frank Mir, Mike Perry, Matt Mitrione,...

Iemand die daar mee bekend is? Het eerste wat in mij opkwam was: wat voor zever is dat nu weer zeg.

Ik had dat ook met het BKFC, maar ik kan dat wel pruimen.

Is dat niet een beetje zoals Rodtang versus Demetrious Johnson in One (muay thai vs MMA).
Heb dat ook eens zien passeren.

Geen idee wat ik er moet van vinden...beetje vis noch vlees gevoel?

Is dat niet een beetje zoals Rodtang versus Demetrious Johnson in One (muay thai vs MMA).
Heb dat ook eens zien passeren.

Geen idee wat ik er moet van vinden...beetje vis noch vlees gevoel?
Ik moest ook daaraan denken.

Vanavond eens opzoeken. Ik ben wel fan van Mike Perry.

Adrenaline is a bitch. Gaat ge dan eens voluit op training. Keihard sparren. Ge kruipt in uwen auto. Ritje naar huis van 20 min. En thuis geraak je met moeite uit den auto. :laugh:
Heb ooit eens na een jaar pauze de draad opgepakt bij een “club” bij ene thuis in Lovendegem. Was een tip van een maat 😃.
Hij zei daar kunt ge lekker hard sparren.

Luc verheyen aka luc de sloper gaf daar de les en Björn de wilde trainde daar ook.
Van les was niet echt sprake want na 5 min gingen we meteen in de ring. Ben daar een paar keer serieus tegen het canvas gegaan toen de tank leeg was, maar ge laat u nie kennen hè.

Mijn vrouw heeft effectief de garagepoort die toen nog niet elektrisch was open moeten doen want dat lukt nie meer na een 40 min rit naar huis.
Ik wou de volgende training graag terug maar mijn vrouw vond dat geen goed idee. 😅

Paar jaar terug ook es gehad.
Achterwaartse trap op mijne lever gehad.

Op de grond gevallen kermend van de pijn, happend naar lucht.
Iets erna gewoon doorgespard.
Geraakte thuis de auto amper uit en trap op.
Na paar dagen nog altijd last, had gekneusde ribben. Heeft best lang geduurd eigenlijk.

Paar jaar terug ook es gehad.
Achterwaartse trap op mijne lever gehad.

Op de grond gevallen kermend van de pijn, happend naar lucht.
Iets erna gewoon doorgespard.
Geraakte thuis de auto amper uit en trap op.
Na paar dagen nog altijd last, had gekneusde ribben. Heeft best lang geduurd eigenlijk.
Oooouch. Ribben.

Het zo eens ne serieuze front kick opgevangen tijdens het sparren. Gewoon door gedaan. Nog enkele rondes erbij gedaan. 's Avonds heel veel last. Nog 2x gaan trainen in diezelfde week tot ik de laatste training zelfs pijn had om te ademen.

Uiteindelijk ermee naar den dokter geweest. Bleek dat ik 2 gebroken ribben had. De breuk paste netjes op elkaar, maar door het te negeren en te blijven trainen is dat bot ter hoogte van de breuk beginnen splinteren. Daardoor is dat niet meer zo proper aan elkaar genezen en blijft dat een zwakke plek.

Den dag dat ik dan wist dat ze gebroken waren ben ik 's avonds gaan paintballen. Ik kon niet hurken. Kreeg zo'n 'kogelvrij' vestje. En dan bier + pijnstillers. Good times. :')

Als ge zo een Michael Chandler ziet rondlopen denk ik niet dat de testen van de UFC nog steeds zeer doortastend zijn.

Jammer dat McGregor zo een schim van zichzelf aan het worden is.
Het is zijn leven maar begin er wat compassie/plaats vervangende schaamte voor te krijgen.

Z'n gezicht ook, lijkt me niet echt natty.
Hij is rijk genoeg maar id triestig dat hij zichzelf HEMAN (master of the universe) 'THE MAN' vindt, en om zijn ego te strelen hij telkens in de (negatieve) belangstelling moet staan. Kan die mens gewoon niet eens genieten van zijn vele miljoentjes en een anoniem leven beginnen leiden?

Aan het trainen om nog maar eens in een andere gewichtsklasse te proberen? :unsure:

Volgende week nog eens een deftig event in de UFC. Die fight nights skip ik meestal omdat de cards me weinig zeggen. UFC 269 heeft toch al 4 fights op de main card die imo de moeite zijn om te zien + twee fights in de premils.

Als ge zo een Michael Chandler ziet rondlopen denk ik niet dat de testen van de UFC nog steeds zeer doortastend zijn.
Ik volg Chandler al jaren. Die zijn routines (voeding/training) zijn extreem. De UFC voert geen testen uit. USADA (anti doping agency) doet dat, en niet alleen voor het MMA gebeuren. Dat is een onafhankelijke non profit organisatie. Als daar serieus mee gefoefeld zou kunnen worden, dan hadden ze Jon Jones niet aan de kant gezet. Ik denk eveneens dat niemand gefoefel ok zou vinden, dat zou meer kwaad dan goed doen.

Hij is rijk genoeg maar id triestig dat hij zichzelf HEMAN (master of the universe) 'THE MAN' vindt, en om zijn ego te strelen hij telkens in de (negatieve) belangstelling moet staan. Kan die mens gewoon niet eens genieten van zijn vele miljoentjes en een anoniem leven beginnen leiden?
Allemaal show om relevant te blijven in de sport. Om, wanneer hij nog eens een payday wilt, zomaar te kunnen instappen. Trek u dat niet aan, dat heb je in Engels boks, K1,... ook.

Terug
Bovenaan