algemene discussie | Nintendo

Niet echt veel te zeggen op die trailer aangezien de console al volledig gelekt was.

Ik heb mijn Nintendo Switch vrij laat gekocht, de OLED toen die al een tijd uit was en ik heb nu achteraf wat spijt dat ik 'm niet vroeger gekocht had. Ik overweeg een beetje om deze nieuwe wel meteen te kopen maar ik denk dat het moeilijker is om echt warm te lopen voor deze nieuwe console zelf omdat het een verbetering van het bestaande model is in plaats van iets volledig nieuws.

Het zal allemaal een beetje afhangen van wat de launch games gaan zijn. Alvast geen nieuwe 3D Zelda omdat TOTK pas uit is. Nieuwe versie van Mario Kart? Nieuwe 3D Mario? Metroid 4 Beyond?

Zolang het maar geen Wii -> Wii U verhaal wordt.

Direct in april wil waarschijnlijk zeggen dat de console pas in het najaar te krijgen gaat zijn?

Nice, maar wij doen hier nog wel ff verder met de Switch OLED. :)

Pas als er een nieuwe Zelda komt (die waarschijnlijk niet meer op de Switch 1 wordt uitgebracht) zie ik mij upgraden, maar eerder niet.

En toch eens benieuwd hoe stevig die joycons aan de console gaan zitten. Was dat niet gewoon magnetisch nu (nu=Switch2) ? Filmpje lijkt ook te bevestigen dat er niet echt een locking mechanisme is. Dat gaat toch niet goedkomen bij hectische games, vrees ik.

Laatst bewerkt:
OLED was wel fijn maar mijn grote vraag is of de backward compatible Switch library kan gespeeld worden op de Switch 2 zonder de massa's framedrops op de originele Switch.

En toch eens benieuwd hoe stevig die joycons aan de console gaan zitten. Was dat niet gewoon magnetisch nu ? Filmpje lijkt ook te bevestigen dat er niet echt een locking mechanisme is. Dat gaat toch niet goedkomen bij hectische games, vrees ik.
Ik had dezelfde bedenking toen ik het zag... :unsure:

Hopelijk voelen de knoppen op deze Switch beter aan, voor de eerste Switch had ik een aparte controller voor gekocht.

Al weet ik niet of ik de Switch 2 uberhaupt zal aanschaffen. Mocht Elden Ring een Switch 2 release krijgen, wie weet. :unsure: Al kan ik natuurlijk ook voor Steam Deck gaan in dat geval.

Ik hoop dat het er deftig uitziet op een 4K TV, en HDR ondersteunt. Liefst meteen ook OLED of een OLED variant.
1080p aan 60FPS is toch 't minimum vind ik. Met goede upscaling (DLSS) gaat het er dan nog deftig uitzien op een 4K TV.

Unpopular opinion: ik ben tegen backwards compatibility.

Gaat weer een rem zijn op de ontwikkeling van games die het maximale potentieel gebruiken. Zal dus weer een hele periode zijn dat we games zien die op Switch 1 en 2 gereleased worden en dus nooit perfect geoptimaliseerd zijn. Er wordt steeds ontwikkeld met de beperkingen van het oude systeem in het achterhoofd.

Ik hoop dat het er deftig uitziet op een 4K TV, en HDR ondersteunt. Liefst meteen ook OLED of een OLED variant.
1080p aan 60FPS is toch 't minimum vind ik.

Op basis van de chipinfo en alle data mag je wat performance verwachten die hoger is dan de PS4 maar minder dan de PS4 Pro.
Zit ergens rond de 3 Terraflop tot 3.5 maar eerder richting de 3 :)

Op basis van de chipinfo en alle data mag je wat performance verwachten die hoger is dan de PS4 maar minder dan de PS4 Pro.

ik mag toch hopen dat je hier PS5 bedoelde...

Ik ga hem vast kopen omdat ik nooit zelf de Switch heb gehad en Bayonetta 3, Mario Odyssey en Tears of the Kingdom moet spelen nog.

overweeg ook wel om deze te kopen en de xsx in de verkoop te zetten.
Speel er zelf nooit op maar het is populair bij de kids ... gevoel is wel dat Switch een beter aangepast aanbod heeft voor hun.

ik mag toch hopen dat je hier PS5 bedoelde...

Ik ga hem vast kopen omdat ik nooit zelf de Switch heb gehad en Bayonetta 3, Mario Odyssey en Tears of the Kingdom moet spelen nog.

PS4 weldegelijk. Nintendo heeft nooit ingezet op hardware performance en gelukkig maar :)
Als je ziet wat een shit generatie PS5 - Xbox momenteel is. Games ontwerpen zijn zo absurd duur geworden dat niemand nog originele dingen durft te proberen.

Ik buig mijn alliantie deze gen aan Nintendo. Veel te laat terug de Switch in huis gehaald, destijds enkel voor Odyssey.

Ik verwacht wel max 400euro en backwards compatibility met verbeteringen. De te dure prijzen voor games pakken we er deels bij, zolang ze nog bij fysieke releases blijven.

Ik verwacht wel max 400euro en backwards compatibility met verbeteringen. De te dure prijzen voor games pakken we er deels bij, zolang ze nog bij fysieke releases blijven.
Ik heb fysieke games voor onze Switch altijd tweedehands gekocht. Scheelt de helft van de prijs met een beetje geluk op tweedehands sites.

TOTK is de enige game die ik ooit nieuw heb gekocht als pre-order.

Kijk hier wel naar uit als deze een OLED heeft en dankzij de backwards compatbility dan hopelijk wat betere performance bij de switch 1 games.

Unpopular opinion: ik ben tegen backwards compatibility.

Gaat weer een rem zijn op de ontwikkeling van games die het maximale potentieel gebruiken. Zal dus weer een hele periode zijn dat we games zien die op Switch 1 en 2 gereleased worden en dus nooit perfect geoptimaliseerd zijn. Er wordt steeds ontwikkeld met de beperkingen van het oude systeem in het achterhoofd.

Ze zouden beter een goedkope Switch 2 en een Switch 2 pro uitbrengen. Zoals de compacte, goedkope Xbox Series S die 30FPS als target heeft en de Xbox Series X die 60FPS target.
Ik vind BC wel niet slecht. Als ze bij Nvidia blijven lijkt mij dat toch niet moeilijk om dat te doen. Ik zie het vooral als probleem dat ze hun eigen media gebruiken, dan moet de Switch 2 ook hetzelfde soort kaartjes gebruiken voor hun games.

Ik ga hem niet direct kopen bij de launch denk ik. Of er moet echt een system seller voor zijn en een serieuze boost in resolutie en FPS tov de eerste switch.
Het is hier ook een beetje een probleem dat het een handheld blijft, dus je moet er geen wonderen van verwachten, dat gaat nooit de performance van een volwaardige console halen.

Laatst bewerkt:
Benieuwd welke motor erachter zit want dit zijn wel echt minimale verschillen om van een '2' te spreken en niet van een pro of andere tussenversie.
De iets grotere uitvoering mocht wel voor volwassenen handen dus da's alvast positief.

Terug
Bovenaan