algemene discussie | Nintendo

Blijf er wel bij dat Nintendo momenteel de koning is. PS en xbox blijven zeer bedroevend. Geen originele IPs meer (althans exclusive).
Nintendo focussed op games en doet niet mee aan de hele ray tracing race en maximaal aantal polygonen, gewoon… goede games. Gamepc + switch is toch wel de beste combo die je kan hebben imho.
Dit dus, ongeloofelijk wat Nintendo op zijn ééntje presteert op verdomd oude hardware dan nog. Gewoon puur plezier, keer op keer. Steeds dezelfde figuurtjes maar toch blijven ze innoveren binnen diverse concepten. En in feite zijn ze gans de life-cycle door games blijven doorpushen. Ik hoop oprecht dat het inderdaad geen scenario wordt waarbij we nu weer een mindere generatie krijgen zoals de Wii U.

Benieuwd of de huidige Switch games een boost gaan krijgen op de Switch 2. Momenteel bezig met Breath of the Wild, en vraag me af of het de moeite zou zijn te wachten op Switch 2 alvorens TotK te starten. Nog genoeg andere games te spelen in de tussentijd…

Voor mij is de Switch, en Nintendo algemeen, de ultieme kinderconsole. Magnifiek al die Mario, pokemon, kirby, ... varianten en dan stoort een minder sterke console niet. In elk gezin draait een switch overuren. Maar ik ben een volwassen man zonder kinderen en ik moet zeggen dat ik sinds Fire emblem: 3 houses mijn switch niet meer aangeraakt heb. Een jaar of 5 dus? Elke mutliplatform game krijgt de voorkeur op de superieure pc of console en alle kiddy nintendo exclusives spreken mij niet meer aan (voor mij hebben ze met de laatste 2 zelda's de bal ook volledig misgeslaan) en dan blijft er niet veel meer over om de goeie ouwe switch nog eens boven te halen. Jammer wel. Ik ga den 2 dus niet kopen maar ben wel benieuwd naar de console, als oude nintendo fan van het eerste uur. Ik verschiet dus wel een beetje van het grote aantal fans hier. Misschien mis ik heel wat zonder het te weten:)

Bayonetta, Astral Chain, Zelda, Metroid (Dread en Prime), al die JRPG's en indie games, als fysieke verzamelaar is het wel een top console.
Veel zaken spel wrs wel beter elders, maar op switch speel je ze on the go en native en kan je ze vaak fysiek kopen ook vs Steamdeck.

Redenen genoeg om een Switch 2 te kopen voor mij, reden dat ik er nu minder en minder op speel was omdat mijn sticks driften en ik geen geld wou uit geven aan nieuwe Joycons zo kort voor de release van een 2de console. Dus nog iets langer wachten en we pakken dat ding nog eens in handen.

Voor mij is de Switch, en Nintendo algemeen, de ultieme kinderconsole. Magnifiek al die Mario, pokemon, kirby, ... varianten en dan stoort een minder sterke console niet. In elk gezin draait een switch overuren. Maar ik ben een volwassen man zonder kinderen en ik moet zeggen dat ik sinds Fire emblem: 3 houses mijn switch niet meer aangeraakt heb. Een jaar of 5 dus? Elke mutliplatform game krijgt de voorkeur op de superieure pc of console en alle kiddy nintendo exclusives spreken mij niet meer aan (voor mij hebben ze met de laatste 2 zelda's de bal ook volledig misgeslaan) en dan blijft er niet veel meer over om de goeie ouwe switch nog eens boven te halen. Jammer wel. Ik ga den 2 dus niet kopen maar ben wel benieuwd naar de console, als oude nintendo fan van het eerste uur. Ik verschiet dus wel een beetje van het grote aantal fans hier. Misschien mis ik heel wat zonder het te weten:)
Mijn kinderen van 12 en bijna 11 kiezen toch altijd de PlayStation 5 hoor.
Zo heel sporadisch eens een Mario Party game, maar dat is het.

Ik ben al wat ouder, maar vind de switch toch nog altijd een topper hoor, speel mario bros wonder en mariokart soms.Ik ga zeker nog veel spelen op de switch, of ik de switch 2 ga kopen? Veel kans voor hoor.

Maar ik ben een volwassen man
Al goed dat ge het hier verkondigt.. altijd een teken van maturiteit.
Misschien mis ik heel wat zonder het te weten:)
Het "directe" is denk ik ook iets dat heel centraal blijft bij Nintendo. Cartridge insteken en gaan. Als je kids hebt, een carriere en meer, dan is een console die tijd respecteert ook van immense waarde.

Recent een PS5 aangeschaft en voor zowat elke game mag ik eerst een patch verwachten van ettelijke gigs. Ene keer kan je direct starten, andere keer speel je maar op een andere avond. Op PC even erg als je van de launch periodes niet mee bent.
sticks driften en ik geen geld wou uit geven aan nieuwe Joycons
Hori Split pad pro's zijn demoeite, staan op amazon.de soms rond de 35eur.

Dat klopt wel absoluut. Ik heb hem hier net nog eens aangezet na al die jaren en ik kreeg 1 update van 1 minuut. Bij playstation mag ik er niet aan denken hoeveel updates je na 5 jaar zou moeten binnenhalen.

Ik kan toch niet zonder een Mario Bros of gelijkaardige game hoor is iets anders dan altijd ps5 of xbox.
Speel toch nog veel op mijn switch Zelda Oled, de kleurweergave alleen al.
Binnekort nog is een spel kopen op de switch, iemand een tip?
Was aan het denken aan luigi's Mansion of Donkey kong.

Wat zijn in uw ogen dan 'volwassen' games? In mijn ogen is het net heel erg flauw om games die niet jouw ding zijn als 'kiddy' te labelen,
en genoeg games die traditioneel niet "kiddy" zijn, genre shooters als Doom, Wolfenstein, Bioshock, of games als The Witcher 3 of Red Dead Redemption die misschien niet aan topprestaties draaien op de Switch, maar die je wel draagbaar, in je zetel aan een betaalbare prijs kan spelen?

En smaken verschillen, ik vind de laatste 2 Zelda's zéér geslaagde innovaties op een formule waar slijt op zat (Skyward Sword was een dieptepunt in de serie, en Twilight Princess was gewoon een betere versie van Ocarina of Time maar niet origineel meer).

Je mist ook een aantal van de meer innovatieve IP's zoals Splatoon, die anderen intussen al kopiëren.

Als ik nu een PS5 cadeau zou krijgen, kan ik géén 5 exclusives bedenken die ik erop zou willen spelen die géén remasters of remakes zijn, en dat ding is intussen 4 jaar oud.

Ik kan toch niet zonder een Mario Bros of gelijkaardige game hoor is iets anders dan altijd ps5 of xbox.
Speel toch nog veel op mijn switch Zelda Oled, de kleurweergave alleen al.
Binnekort nog is een spel kopen op de switch, iemand een tip?
Was aan het denken aan luigi's Mansion of Donkey kong.

Veel goede games om uit te kiezen, de Switch is end of life en heeft talloze toppers, maar nu noem je wel 2 gevaarlijke franchises op...

Luigi's Mansion 3: doen zeker als je de kans krijgt voor het tweedehands goedkoper op te pikken. Luigi's Mansion 2 (DS remake) zou ik persoonlijk niet doen als je 3 nog niet hebt.
Donkey Kong idem: Tropical Freeze (weliswaar ook een remaster van de Wii U versie) geweldig (moeilijk ook bij momenten).
DK Country Returns HD haal ik zelf niet in huis, te weinig bang for your buck, tenzij je graag meer DK wilt.

Bedankt voor de tip, het zal Luigi's Mansion 3 worden.
Ik ben benieuwd, zal weer genieten worden.
Over de ps5 idd bijna geen goede exclusives, ben nu Grand Turismo af en toe aan het spelen, maar voor rest is het aanbod heel mager, kwa exclusieve games.

Bedankt voor de tip, het zal Luigi's Mansion 3 worden.
Ik ben benieuwd, zal weer genieten worden.
Over de ps5 idd bijna geen goede exclusives, ben nu Grand Turismo af en toe aan het spelen, maar voor rest is het aanbod heel mager, kwa exclusieve games.
Luigi Mansion 3 is echt een topper. Die sfeer en graphics alleen al.

Wat zijn in uw ogen dan 'volwassen' games? In mijn ogen is het net heel erg flauw om games die niet jouw ding zijn als 'kiddy' te labelen,
en genoeg games die traditioneel niet "kiddy" zijn, genre shooters als Doom, Wolfenstein, Bioshock, of games als The Witcher 3 of Red Dead Redemption die misschien niet aan topprestaties draaien op de Switch, maar die je wel draagbaar, in je zetel aan een betaalbare prijs kan spelen?
Smaken verschillen inderdaad en maar goed ook. Waarom ik de Mario's, Pokemons, Kirbys, Donkey kongs, ... kiddy noem is nu toch niet zo ver gezocht denk ik. Dat zijn games die ik super vond als kind maar mij nu niet meer aanspreken. In't algemeen het plaformgenre ook, dus dat zal aan mij liggen. Ik wou met die term niemand tegen de borst stoten.
Al de 'niet-kiddy' games die je opsomt zijn denk ik allemaal multiplatform waar ik dus de voorkeur geef aan grafisch, fps, controller superieure ps5 of PC zoals ik had aangegeven. Ik zit nooit op het openbaar vervoer dus ik zie niet echt situaties om hem in handheld te gebruiken. Maar ik zal zeker wel wat toppers over het hoofd zien, zoals inderdaad de jrpg's die hier aangehaald werden. Ik volg Nintendo wat te weinig maar zal eens wat opzoeken.

Ik ben volbloed PC gamer sinds begin jaren 90 maar ben toch gevallen voor de charme van Nintendo sinds de Wii. Daarna de overstap gemaakt naar de Wii U en de Switch. De kinderen hebben er alvast een vette kluif mee en het is steevast iets wat meegaat op reis of in lange autoritten. Ik heb de voorbije maanden mijn momentje 's avonds kunnen hebben en er zowat de volledige Doom-collectie op uitgespeeld (de allereerste Doom that is...en Doom 2...met zowat alle officiële uitbreidingen). Het is gewoon lekker makkelijk om dat ding uit de lader te halen, je neer te ploffen in de zetel en er direct in te vliegen. Bovendien zijn er steeds leuke kortingen op een grote selectie games in hun shop waarvan er steevast wel enkele toppertjes zijn. Duke Nukem 3D, Thief Simulator, etc...voor minder dan een pint op café...kan je niet voor sukkelen.
Maar nogmaals: het is gewoon een heel interessante console voor gezinnen ook. Onze zoon amuseert zich nu zot met Yoshi en als de zus tegelijk zin heeft in een spelletje, dan kan dat perfect op hetzelfde scherm.

De switch 2 heeft bij coolblue even te koop gestaan met de prijs van 499€, nu is dat al verwijderd mss een indicatie van de launch prijs... vind het vrij veel als het waar is.

De switch 2 heeft bij coolblue even te koop gestaan met de prijs van 499€, nu is dat al verwijderd mss een indicatie van de launch prijs... vind het vrij veel als het waar is.

Was denk ik gewoon een placeholder prijs, zou straf zijn moesten zij al enige al een indicatie hebben van de prijs.

Terug
Bovenaan