algemene discussie | Nintendo

Prijsdiscussie vind ik iets aparts. Een videogame kost nu 49,99 à 69,99 euro en dat kiest de uitgever gewoon zelf, net zoals prijsdalingen (iets waar Nintendo nooit aan mee doet). Om die laatste reden mag je al een beetje kwaad worden. Als ze dan durven zeggen: 'ja, maar Mario Kart is zoveel groter en we hebben er meer ontwikkelingstijd moeten insteken' -> dat praat de hogere kost voor mij niet goed als je ziet dat anderen (Warhorse bvb met KCD2) tijd moeten steken in voice-acting, mo-cap, de game speelbaar krijgen voor pc, PS5, Xbox én marges aan een uitgever moeten afstaan, etc. Nintendo heeft al dat werk en kosten niet aan Mario Kart...

Ik zou er eigenlijk op rekenen dat Fnac het verknalt, die hun pre-orders staan al verdacht lang open,
ofwel is Fnac een enorm onbekende winkel geworden, ofwel gaan die massaal mogen annuleren...

Hier toch ook bewust gewacht op Coolblue.
Fnac al meerdere keren laten afweten. Never again.

Ook pre-order maar zonder MK. Spijtig, want wil het sowieso wel, en met de bundel is het 'maar' 40 EUR opleg.

Als ze dan durven zeggen: 'ja, maar Mario Kart is zoveel groter en we hebben er meer ontwikkelingstijd moeten insteken' -> dat praat de hogere kost voor mij niet goed als je ziet dat anderen (Warhorse bvb met KCD2) tijd moeten steken in voice-acting, mo-cap, de game speelbaar krijgen voor pc, PS5, Xbox én marges aan een uitgever moeten afstaan, etc. Nintendo heeft al dat werk en kosten niet aan Mario Kart...

Beetje vage vergelijking ma bon, kunne niet gaan karten in de middeleeuwen hé Lou. Denk dat Nintendo qua R&D wel ver boven het gemiddelde zit dan eender welke publisher. Word ook stevig op doorgerekend. We gaan het waarschijnlijk nooit weten, maar hoeveel geschrapte builds en projecten hebben ze al niet gedumpt om het toch maar "goed" te krijgen.

Buiten Sonic ASR dat voor een seconde MK8 heel even het vuur aan de schenen wist te leggen is er ook geen enkele kart game dat uiteindelijk de koning al van de troon heeft gestoten. Zelfde met 3D platformers. Party games. Etc.

Laatst bewerkt:
Ik zou er eigenlijk op rekenen dat Fnac het verknalt, die hun pre-orders staan al verdacht lang open,
ofwel is Fnac een enorm onbekende winkel geworden, ofwel gaan die massaal mogen annuleren...

Nu zal het allicht wat laat zijn, maar ik heb bij de opening van hun pre-orders besteld. Als ze het FIFO principe hanteren komt dat wel goed.

Beetje vage vergelijking ma bon, kunne niet gaan karten in de middeleeuwen hé Lou. Denk dat Nintendo qua R&D wel ver boven het gemiddelde zit dan eender welke publisher. Word ook stevig op doorgerekend. We gaan het waarschijnlijk nooit weten, maar hoeveel geschrapte builds en projecten hebben ze al niet gedumpt om het toch maar "goed" te krijgen.

Buiten Sonic dat voor een seconde MK8 hey vuur aan de schenen wist te leggen is er ook geen enkele kart game dat uiteindelijk de koning al van de troon heeft gestoten. Zelfde met 3D platformers. Party games. Etc.

Diddy Kong racing op Nintendo 64. Heerlijke game was dat.

En qua 3D platformer: Banjo Kazooie (en Tooie) was ook prachtig.
Niet toevallig allemaal van Rare.

Laatst bewerkt:
Diddy Kong racing op Nintendo 64. Heerlijke game was dat.

En qua 3D platformer: Banjo Kazooie (en Tooie) was ook prachtig.
Niet toevallig allemaal van Rare.
Neen. En neen. Diddy Kong racing was voor bejaarden. Toen al. Dan waren zelfs de PSX karters zoals Speed Freaks en CTR beter.

Kazooie is geweldig, maar nog altijd geen Mario niveau. Tooie was zelfs geen Kazooie niveau. Maar wel nog zeer leuk.

Neen. En neen. Diddy Kong racing was voor bejaarden. Toen al. Dan waren zelfs de PSX karters zoals Speed Freaks en CTR beter.

Hmmm, misschien dat je kan stellen dat CTR beter de tand des tijds heeft doorstaan, maar Diddy Kong Racing was wel dikke fun destijds. Toen we nog jong en naïef waren.

Mooie herinneringen toch aan met mijn twee broers dat spel grijs te spelen omdat de verschillende voertuigen toch verschillende perspectieven aan de game gaven en daardoor de replayability verhoogden. Maar dat is uiteraard multiplayer fun, staat los van de "story mode" waarin ik u wel kan volgen.
Herinner me ook dat we Drumstick destijds en stoemelings hebben unlocked. Voor je internet/walkthroughs had, was dat allemaal niet zo evident. :smile:

Laatst bewerkt:
Diddy Kong Racing was er toch ook eentje die hier vroeger voor vele uren plezier heeft gezorgd. Net als South Park Rally op de N64. Als je echt enkel op het karting gedeelte let is MK natuurlijk niet te overtreffen, daar ben ik wel mee akkoord, maar die andere games hebben dan weer andere eigenschappen waardoor ze zich kunnen onderscheiden.

ik had een pre-order bij Fnac maar geannuleerd van zodra ik op bol kon bestellen, meer vertrouwen in bol !

Had net eens een chat opgestart met de Fnac helpdesk, komt erop neer dat
- Ze niet garanderen dat je een Switch 2 op launch hebt, dat hangt af van de geleverde aantallen
- Ze het FIFO principe hanteren

Ik was er vroeg bij en laat mijn order dus staan, ik heb ook met benefits at work bonnen besteld en anders zit ik daar weer mee.
Desnoods haal ik de order bij coolblue op en verkoop ik de FNAC switch+MK bundle later aan 475 euro ofzo. Zal dat dan wel kwijt raken zeker.

Ik zou vandaag nietmeer bij FNAC bestellen tbh

Kheb het in die fnac chat gevraagd hoeveelste ik stond maar ze willen dat niet zegen :unsure: donderdag ochtend besteld de dag na de showcase dus zal wel goed komen zeker ? :unsure:

Enige domme wat ik heb gedaan is niet op tijd bonnen van Benefits at Work bestellen voor bij Bol.com te pre-orderen, had me wel €30 kunnen besparen, oh well...

Kheb het in die fnac chat gevraagd hoeveelste ik stond maar ze willen dat niet zegen :unsure: donderdag ochtend besteld de dag na de showcase dus zal wel goed komen zeker ? :unsure:
Hier ook eens geprobeerd. Ze niet van hoeveelste of aantallen, gewoon afwachten. Hier wel gisteren pas besteld haha

Ik heb gepreordered bij Mediamarkt, maar ik vraag me toch af of dat betrouwbaar is. Iemand ervaring hiermee, of kijk ik best naar de usuals zoals Bol, Coolblue, Amazon,enz? Ik heb mijn vorige consoles altijd via Bol of Amazon besteld.

Ik heb dan ook besteld (rond 9h). Ik gok dat het wel goed komt. Fnac is nu niet zo een bekende winkel.

Degene die deze week besteld hebben is wat onzekerder denk ik.

Ga beide orders (fnac en coolblue) houden. Kan ik mijn zoontje een switch 2 cadeau doen als hij eind Juni van de lagere school afstudeert.

Terug
Bovenaan