algemene discussie | Nintendo

Prijs, geen grote games, hardware die niet spectaculair verbeterd is ... tis maar een gok waarom de hype uitblijft
Die hardware is toch een pak beter als switch 1. Met DLSS gaar dat zelfs een serieuze stap vooruit zijn.

Maar als je het enkel gebruikt als console stelt het anno 2025 niet veel voor (voor die prijs).

Ik ben alvast wel helemaal hyped voor volgende week!
Weet er iemand of er al goede cases beschikbaar zijn voor de Switch 2? Ik vind momenteel enkel de officiële van Nintendo zelf. https://www.bol.com/be/nl/p/nintend...O2zobrTafzv6bEJqM9vmAR8-QiSah7nAaAo0MEALw_wcB

Die is op zich wel ok voor mij, maar het is altijd leuk om wat keuze te hebben :)

Ik weet dat Nacon (BigBen) en PowerA er wel hebben, maar nog geen idee waar of wanneer te koop.

Hier begint het nu toch ook wel te kriebelen voor donderdag. Bij mij wordt het voornamelijk Mario Kart World, Bravely Default en Fast Fusion om mee te beginnen.

Ik kijk toch ook uit naar donderdag! Was vandaag ook al wat op zoek naar een case, die officiele van nintendo zal wel in orde zijn, er zit ook een beschermfolie voor het scherm bij. Maar met die vanop amazon hier te zien twijfel ik nu wel.

Ik hoop dat de switch 2 ook wel beter in de hand gaat passen dan de switch 1 ( handheld mode). Bij de switch 1 kreeg ik krampen in mn handen, dus ben eens benieuwd of ik voor de switch 2 zo een grip ga moeten bijbestellen. Daarom twijfel ik nog om een case te bestellen. Op de 1 waren er grips met case bij, wat me wel handig leek.

Ik kijk toch ook uit naar donderdag! Was vandaag ook al wat op zoek naar een case, die officiele van nintendo zal wel in orde zijn, er zit ook een beschermfolie voor het scherm bij. Maar met die vanop amazon hier te zien twijfel ik nu wel.

Ik hoop dat de switch 2 ook wel beter in de hand gaat passen dan de switch 1 ( handheld mode). Bij de switch 1 kreeg ik krampen in mn handen, dus ben eens benieuwd of ik voor de switch 2 zo een grip ga moeten bijbestellen. Daarom twijfel ik nog om een case te bestellen. Op de 1 waren er grips met case bij, wat me wel handig leek.
Ik heb destijds de Hori Split Pad in huis gehaald, hopelijk komt er opnieuw zoiets op de markt, want ik vrees dat de grips van de Switch 2 niet veel beter gaan zijn dan die van de eerste.

Heb geen preorder gedaan omda'k eigenlijk ferm aan't twijfelen was indertijd, maar ben de laatste tijd weer redelijk veel op de switch aan't gamen en toch van plan om te gaan voor de 2. Maar denk da'k nergens geen losse meer ga vinden in de winkel :/.

Heb geen preorder gedaan omda'k eigenlijk ferm aan't twijfelen was indertijd, maar ben de laatste tijd weer redelijk veel op de switch aan't gamen en toch van plan om te gaan voor de 2. Maar denk da'k nergens geen losse meer ga vinden in de winkel :/.

Fnac Leuven en vele Fnac winkels zullen er zeker in vrije verkoop hebben, gehoord van een kameraad die er werkt. Leuven zal om 09u openen ipv 10u. Ongeveer 35 bundles met MarioKart in vrije verkoop.

Fnac Leuven en vele Fnac winkels zullen er zeker in vrije verkoop hebben, gehoord van een kameraad die er werkt. Leuven zal om 09u openen ipv 10u. Ongeveer 35 bundles met MarioKart in vrije verkoop.
Fnac kennende te koop voor +- 150€ boven de standaard prijs.

Ik heb destijds de Hori Split Pad in huis gehaald, hopelijk komt er opnieuw zoiets op de markt, want ik vrees dat de grips van de Switch 2 niet veel beter gaan zijn dan die van de eerste.
Die Hori pads ook altijd opt oog gehad voor de switch, maar toen uiteindelijk een goedkoper inschuifmodel gekocht, waar ik vrij tevreden over was. Enkel jammer dat je die grip steeds los moest meenemen. Dus zou nu overwegen de hori aan te schaffen of satisfye. Van satisfye op switch 1 steeds goeie ervaringen gehoord. Die hebben er ook al 1 voor de 2, maar probleem nu is dat het enkel uit amerika te bestellen is waardoor de shipping het veel te duur maakt.

Ik vind het eigenlijk heel stilletjes rond de Switch 2 terwijl de release al volgende week is.
Veel animo lijkt er inderdaad niet te zijn.
De Switch 2 zal sowieso erg goed verkopen en records breken, maar i.t.t. de Switch is de novelty factor er niet meer. Daarom dat er denk ik weinig echt merkbare non-stop hype lijkt te zijn.

In 2017 was een hybrid console een vernieuwend concept.
Voorheen was het: of de game was gemaakt voor de Nintendo home console, of voor de Nintendo handheld. Er was altijd een duidelijke scheiding tussen de twee soorten consoles.

Nu kan Nintendo geen indruk meer maken met een Cyberpunk 2077, Elden Ring, Borderlands 4, een potentiële Red Dead Redemption 2, etc. in handheld-formaat. Valve was hen al voor in 2022.

Dreamland Tongeren gaat donderdag een half uur vroeger open speciaal voor de Switch 2 launch. Er zal wel genoeg voorraad zijn dan.

Ik heb er voorlopig aan kunnen weerstaan... :-) Al interesseert de upgrade van TotK mij op dit moment wel het meeste en had ik een replay van The Wind Waker (GameCube library) op de Switch 2 ook wel gesmaakt. Donkey Kong Bananza ziet er ook wel heel tof uit.

Het is dat ik hier nog veel "Switch 1" backlog heb en mijne zoon van 4 de Switch ook nog maar pas aan 't ontdekken is met mondjesmaat. De upgrade zal hier pas zijn voor najaar 2026 ten vroegste, schat ik.

Maar wel heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Switch 2. En idd weinig "hype" rond de Switch 2. Switch 1 was "revolutie" (één Nintendo device i.p.v. aparte handheld en TV console) terwijl de Switch 2 eerder "evolutie" is.

Sommige mensen in de VS hebben het al ontvangen (maar kan niet gebruikt worden, geblokkeerd tot 5 juni). Ik heb het gepreorderd op Dreamland, maar ik kan de status van mijn bestelling niet meer zien door de nieuwe website. Heeft iemand nieuws/email over het?

kzit er bij van fnac,oef

Heb je dan een mail gehad? Wanneer besteld?
Bij mij staat levering voorzien op 5/06, maar dat was altijd al denk ik.

Edit
Ik zie wel een factuur op datum van 31/05 en daar staat in vermeld dat mijn console shipped is vanuit Frankrijk naar de lokale FNAC winkel. Dus zal wel goed komen. Nu die van Coolblue nog :D.

Laatst bewerkt:
Heb je dan een mail gehad? Wanneer besteld?
Bij mij staat levering voorzien op 5/06, maar dat was altijd al denk ik.

Edit
Ik zie wel een factuur op datum van 31/05 en daar staat in vermeld dat mijn console shipped is vanuit Frankrijk naar de lokale FNAC winkel. Dus zal wel goed komen. Nu die van Coolblue nog :D.
wanneer heb jij die bestelling gedaan in fnac ? want een factuur kan ik precies toch niet vinden ze,beetje terug gegaan op dezelfde dag dan mij dus

wanneer heb jij die bestelling gedaan in fnac ? want een factuur kan ik precies toch niet vinden ze,beetje terug gegaan op dezelfde dag dan mij dus

IMG}

Sommige mensen in de VS hebben het al ontvangen (maar kan niet gebruikt worden, geblokkeerd tot 5 juni). Ik heb het gepreorderd op Dreamland, maar ik kan de status van mijn bestelling niet meer zien door de nieuwe website. Heeft iemand nieuws/email over het?
Ook via Dreamland, maar nog niets van gehoord. Kan zelf al de hele dag niet inloggen op de website om status te checken…

Terug
Bovenaan