algemene discussie | Nintendo

Snap ik. Maar toch niet de week na release?
Jij snapt dus dat nintendo die al sinds de launch van de Switch 1 dit probleem heeft en absoluut 0,0 moeite heeft gedaan om dit probleem op te lossen?

En bij de switch 1 kwamen toch ook de joycon problemen na de release ook vlug dacht ik.

Jij snapt dus dat nintendo die al sinds de launch van de Switch 1 dit probleem heeft en absoluut 0,0 moeite heeft gedaan om dit probleem op te lossen?

En bij de switch 1 kwamen toch ook de joycon problemen na de release ook vlug dacht ik.
Nee dan snap ik dat er al stick drift is. Dat bedoel ik. Dat Nintendo daar niks aan heeft gedaan , is voor mij een reden om nog een hele tijd te wachten met het aanschaffen van de switch 2. Dan hou ik het wel bij de eerste

Nee dan snap ik dat er al stick drift is. Dat bedoel ik. Dat Nintendo daar niks aan heeft gedaan , is voor mij een reden om nog een hele tijd te wachten met het aanschaffen van de switch 2. Dan hou ik het wel bij de eerste
Nintendo kon er al iets aan gedaan hebben, en het is datgene wat bepaalde third-party manufacturers van controllers al lang gebruiken: Hall Effect sticks. De reden dat Nintendo (en Sony, en Microsoft) dit niet doen, is omdat ze anticiperen dat hun users zo meerdere controllers kopen per generational cycle. Planned obsolescence. De winstmarges op die controllers is te aantrekkelijk voor de drie first-parties om dat te laten vallen.

Nintendo kon er al iets aan gedaan hebben, en het is datgene wat bepaalde third-party manufacturers van controllers al lang gebruiken: Hall Effect sticks. De reden dat Nintendo (en Sony, en Microsoft) dit niet doen, is omdat ze anticiperen dat hun users zo meerdere controllers kopen per generational cycle. Planned obsolescence. De winstmarges op die controllers is te aantrekkelijk voor de drie first-parties om dat te laten vallen.
Ik ben eens benieuwd of dit voor de Switch 2 ook zal lukken met Hall effect. gaat dat door de magnetische koppeling van de joycons met het scherm niet verstoord worden? Met andere woorden: hoe lokaal zijn de nodige magnetische velden voor beide functies (of kan je dat bv. lokaal afschermen?).

Ik ben eens benieuwd of dit voor de Switch 2 ook zal lukken met Hall effect. gaat dat door de magnetische koppeling van de joycons met het scherm niet verstoord worden? Met andere woorden: hoe lokaal zijn de nodige magnetische velden voor beide functies (of kan je dat bv. lokaal afschermen?).

Ik vermoed dat beiden ongestoord tezamen kunnen. Die magnetische koppeling zal een vrij laag magnetisch veld hebben en qua positie ook ver genoeg verwijderd zitten van het magnetische veld van de Hall sensoren. Die meten immers vooral verandering in een magnetisch veld van een vaste magneet die doorgaans op slechts enkele mm's er vanaf ligt.

Het zal eerder zijn zoals @Furon aanhaalt; te lucratief om de oude manier te blijven gebruiken. Kost om die controllers te maken zal duidelijk veel te laat liggen tegenover de winst die ze erop maken.

Die controller al getest in switch 2 spellen? Werkt dat ook?
Ja ik heb er een tijdje Mario Kart mee gespeeld, enige reden dat ik toch teruggekeerd ben naar de pro controller is omdat de L en R knoppen te veel travel hebben, waardoor driften of items gebruiken niet altijd even goed lukte. Verder niks op aan te merken.

Dochter zit al een paar dagen te zagen voor Mario kart... Ik zal maar toegeven zeker:unsure:

Paar vraagjes vooraleer ik eentje koop:
Volgens de officiële site gaat de joycon 20 uur mee. Klopt dit?
Je kan deze enkel opladen als je ze op de switch klikt (handheld mode) of als je zo een laadstation koopt?
Speelt dat eigenlijk wel ok? Ik lees dat er hier veel die pro controller gekocht hebben. Het is eerder voor kids games dus geen Zelda ofzo.

Dochter zit al een paar dagen te zagen voor Mario kart... Ik zal maar toegeven zeker:unsure:

Paar vraagjes vooraleer ik eentje koop:
Volgens de officiële site gaat de joycon 20 uur mee. Klopt dit?
Je kan deze enkel opladen als je ze op de switch klikt (handheld mode) of als je zo een laadstation koopt?
Speelt dat eigenlijk wel ok? Ik lees dat er hier veel die pro controller gekocht hebben. Het is eerder voor kids games dus geen Zelda ofzo.
Ik heb altijd met de joycons gegamed ook op de switch 1. Voor een kind zal dat ook wel zeker ok zijn.
Geen idee hoe lang ze mee gaan maar ze zijn nooit leeg gegaan tijdens een sessie. Als je gedaan hebt moet je ze wel terug aan de switch hangen om op te laden yep.

Voor iedereen die toch de indruk heeft da de batterij minder lang meegaat, nintendo heeft toegegeven dat er wat problemen zijn en een fix gegeven dat het probleem kan oplossen. Ik ga het allessinds al eens proberen vandaag!

Voor iedereen die toch de indruk heeft da de batterij minder lang meegaat, nintendo heeft toegegeven dat er wat problemen zijn en een fix gegeven dat het probleem kan oplossen. Ik ga het allessinds al eens proberen vandaag!

Zo’n kalibratie werkt gewoon voor elk apparaat met een lithium batterij. Zag het daarnet ook als nieuwsartikel op Tweakers passeren, maar het gaat toch gewoon om een nieuwe support pagina en niet om een persbericht oid?

Hier een artikel van iFixit waar ze dit voor zo goed als elke nieuw geïnstalleerde batterij in gelijk welk apparaat aanraden: https://help.ifixit.com/article/265-battery-calibration

Kort samengevat: als je batterij indicator het niet goed doet, kan geen kwaad om je batterij 1 of 2 keer volledig op te laden, daar effe te houden en dan volledig leeg te trekken en daar effe te houden. Niet enkel voor de switch 2, ook voor je smartphone, tablet, laptop, smartwatch, …

Laatst bewerkt:
Iemand al ervaringen met de klantendienst van Fnac ?
Zijn precies de enige die bestellingen aannemen momenteel maar wil eerst weten of die hun dienst na verkoop wat degelijk is voor als er zich in de toekomst een mogelijks probleem zou voordoen.

Zijn precies de enige die bestellingen aannemen momenteel maar wil eerst weten of die hun dienst na verkoop wat degelijk is voor als er zich in de toekomst een mogelijks probleem zou voordoen.
ik heb in de tijd in de Fnac een tablet gekocht, tablet ging kapot na een paar weken (scherm werkte niet meer), naar Fnac gegaan zij stuurden tablet op voor herstelling, kon niet hersteld worden kreeg een tegoedbon dat alleen in Fnac gebruikt kon worden.
Tegoedbon was voor de volledige aankoopprijs van de tablet.
Ik spreek hier wel van iets van +10j geleden.

Hij ligt gewoon in de winkel daar

Terug
Bovenaan